Wing Dragon Sportster V2 // 2. Şans

Bir iki kere benim de benzer bir şey başıma geldi. Yaptığım araştırmalar sonucunda şöyle bir şey öğrendim:
ESC'nin motora ya da pile giden kabloların lehimleri titreşim, darbe, çekme, bükülme vb. gibi sebeplerle kopmasa da zarar görebiliyor. Ya da kablo izolasyonu içinde, görünmeyen bir yerinde 'incelebiliyor'.
Pili takınca, veya tam güç verince bu tip yerlerden kaynaklanan aşırı yüklenme nedeniyle bazı bileşenler yanabiliyor(muş).
Bu gibi can sıkıcı arızalar neticede uçuş öncesi kontrol yapıldıktan sonra yine de oluyorsa sadece kabullenmek gerekiyor.
Bilgi için teşekkürler Deniz abi. Motor çok rahat dönüyor içine bir şey girmemiş ama dediğiniz gibi lehimler yüzünden olmuş olabilir. Giden gitti artık motor milini başka yerde değerlendirebilirim belki :)

Kadir, paylaştığın ilk foto çok güzel! Başınıza gelenler de üzücü. Bazen her şey ters gidiyor. Yalnız, ikinci foto biraz tehlikeli bir yerde uçuş yapıyormuşsunuz izlenimi veriyor. Model elektrik tellerinin içinden geçmeseydi, çok daha kötü bir durum yaratabilirdi.
Teşekkürler Ömer abi. Aslında arazi boş ve geniş ama sağ tarafta uzakta binalar var. Traktörün oradaki yapı jeotermal binası. Oradaki tek yapı. Ama dediğiniz gibi model oraya çarpabilir ya da ilerideki binalara gidebilirdi. Bundan sonra o taraftan geçiş yapmamaya özen gösteririm :saygilar:

Geçmiş olsun Kadir. Epey maceralı ve hareketli bir gün olmuş.

Kırılan, dökülenlere yapacak bir şey yok. Daha güzellerini yaparsınız eminim. :RCKolik:
Teşekkürler Türker abi. Biraz hareketli bir gün oldu gerçekten :D Dediğiniz gibi giden gitti yapacak bir şey yok. Bir ara modelleri tamir edip tekrar uçururuz.
 
Çok değil, konuya 2 yıl ara vermişiz. :D

Nerede kalmıştık...

Talihsiz bir re-maiden denemesi sonrası modeli rafa kaldırmıştım. Denemede, önceki sayfalarda yazdığı gibi daha yerdeyken motor ve esc yanmıştı.

Bugün de bu konu aklıma geldiği için atölyeme gittim ve az da olsa ilerleme kaydettim. Hem de modellerle uğraşmayalı uzun zaman olmuş, terapi gibi geldi :thumbup:

Modelin orijinal motoru elimde mevcut ama motor mili yamuk olduğu için onu kullanamıyorum. Elimdeki diğer miller de ona kalın geliyordu. Bende kontrplaktan motora yükseltme yaptım. Bu sayede elimdeki 8 inç pervaneyi kullanabiliyorum. Gövde kapalı olduğu için yaptığım yükseltme parçasını montajlamak baya uğraştırdı tabi.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Niye böyle bir şey yaptın?
Motorun orijinal konumuna göre montaj olduğu zamanlarda herhangi bir burun basma olayı hatırlamıyorum. Motora açı vermeden yüseltseydim aradaki aks mesafesi yüzünden moment olacağından gaz açtıkça burun basma eğilimi gösterecekti model. Ne kadar etki gösterir bilemiyorum tabi belki ufak elevatör-gaz miksi ile halledilebilirdi. Ben de ağırlık merkezini orijinal motor aksına göre önden 1/3 mesafede varsayıp motora açı verdim. Yeni motorun aksı da o noktaya yakın olduğundan oluşacak momenti en aza indirgedim diye düşünüyorum. Tabi açıdan dolayı oluşan gaz açtıkça aşağı doğru basma vektörünün etkisini göreceğiz.

Şimdi siz böyle sorunca sorgulamaya başladım yanlış düşündüğüm bir şey mi var diye. Sopa gelmesin sonra :D:saygilar:

Düzeltme: Aslında kafama takılan bir nokta var. Eski motor aksına göre varsaydığım ağırlık merkezi noktasının düşey konumu. Daha da aşağıda ise açı yetersiz kalacak.
 
Abicim, şu anki motor çekiş eksenin ağırlık merkezinden de yatay stabdan da geçmiyor ki.

Evet, eksen yaklaştı ama tamamen ağırlık merkezinden geçmiyor. Motorun yatay mesafesi ağırlık merkezine yakın olduğu için açı fazla oluyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Geçmiş olsun Kadir. Hayırdır nasıl oldu peki ?
Teşekkürler Mehmet abi. Hava biraz rüzgarlıydı ama maiden yapmadan duramadım. Fotoğraftaki sıcaklığa takılmayın, arabada kaldığı için dış ortama adapte olamadan rüzgar hızının fotoğrafını çekmiştim. Modeli hazırlayıp son kontrolleri yaptıktan sonra elden fırlatarak maiden uçuşunu gerçekleştirdim. Model sorunsuzca kalktı ve sıkıntısız 1 pil uçuş yaptım. İndikten sonra biraz expo ayarlarını güncelleyip daha güzel açıdan video çekmek için fpv quad ile beraber kalktık. Tabi rüzgar fazla olduğundan modelin hızı çok değişken oluyordu. Biraz takip uçuşu yaptıktan sonra her şey güzel giderken birden quad benim sağ arkamdan gelip yatay ve dikey stabı parçaladı. Aileronlar ile modeli düzleyip yaklaşık 20m den yere düşüşünü izledim :D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Geçmiş olsun Kadir kardeşim, daha güzelini yaparsın. ;)
Teşekkürler Türker abi. Dün boşluğum varken ufaktan tamirata başladım. Bakalım gerisi ne zaman olur :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model dik şekilde yere vurmadığı için şanslıyım. Düşüşten sonra plastik gövde darbenin etkisiyle yamulmuştu. Sıcak hava kullanarak gövdeyi düzelttim. Bu arada 2 servonunda dişlileri sıyırmış onları da değiştirmek için sökmüştüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabi kaza kırım alanına gittikten sonra modeli hemen alıp dönmek olmaz. Hemen pili söktükten sonra modeldeki eksik parçaları tespit ettik. Daha sonra çokta kısa sayılmayan arama sonucunda kayıp parçaları bulduk. Parçaları bant ile kabaca birleştirdikten sonra kağıda kopyasını çizip maket kartonundan yeniden kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol