Wing Dragon Sportster V2 // 2. Şans

Kanadı filmle kapladim demissiniz, ben de kendi modelimin kanadını laminasyon filmiyle kaplamak istiyorum, yurtdisinda bununla ilgili video cekenler var ama hepsi rulo film ile kaplamislar rulo da turkiyede yok ve yurtdisinda da cok pahali, siz a4 boyunda olanlardan mi kullandınız yoksa rulo olanlardan mi?
 
Kanadı filmle kapladim demissiniz, ben de kendi modelimin kanadını laminasyon filmiyle kaplamak istiyorum, yurtdisinda bununla ilgili video cekenler var ama hepsi rulo film ile kaplamislar rulo da turkiyede yok ve yurtdisinda da cok pahali, siz a4 boyunda olanlardan mi kullandınız yoksa rulo olanlardan mi?
Kullanılan malzeme üzerinde "REMİFOL" dışında başka bir şey yazmıyor ve rulo şeklindeydi. Malzeme benim değil daha önce kullanmadım. Uçuşa gittiğimiz abi sürekli böyle kanat yaptığı için banada bir tane yaptık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Can
Küçük bir güncelleme daha yapalım. Kanatta wing joiner var fakat başka bir tutucu yoktu. Firar kenarına doğru bir tahta parçası daha yerleştirip kanadın oynamasını engelledim. Taşıma açısından kanadın iki parça olmasını istiyorum bu yüzden yapıştırmayacam. Birleşim çok güvenli mi tartışılır. Tavsiyesi olan varsa tavsiyelere açığım ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra aileronların yapımına geçtim. Aileronları gövdeden ayırdıktan sonra 45 derece açı ile kestim. Kaplama köpüğe yapışmadığı için aileronları kestikten sonra açık yüzeyleri kapatmak gerekiyordu. Koli bandı ile gerdirmeye çalışarak açık yüzeyleri kapattım. Aileronları da gövdeye bant ile menteşeledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pushrod, clevis, horn montajını yaptım. Hornu sıcak silikon ile sabitledim. (Alt ucu köpüğün içine giriyor)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimde 9gr plastik dişli servo olduğundan onu kullandım. Servoyu kanat içine gömdüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servo kablosunu da kanadın içine gizledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu modelin orijinal iniş takımı modeli aldığım zamanlar tarla üzerinde uçarken buğdayların arasına düşmüştü. O günden beri hiç iniş takımı yapmamıştım. Elimde bulunan malzemelerden bir iniş takımı yaptım. Çok sağlam olmadı, işe yarayıp yaramadığını ilk denemede görecez ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin orijinal motoru 7 inç pervane ile 700-800gr itiş sağlıyordu. Motor mili yamulduğu için o motor kutuların içinde duruyor hala. Elimdeki 1400kv motor 9 inç pervane ile 900gr itiş sağlıyor ama 9inç pervane şuan modele fazla büyük geliyor. Motoru yükseltmem lazım ama elimde motor mount yok. Motor yükseleceği için motora açı vermek gerekiyor. Bu yüzden sağlam bir malzemeden yapmak lazım. Bu konuda da fikirlerinize açığım ? :RCKolik:
 
Küçük bir güncelleme daha yapalım. Kanatta wing joiner var fakat başka bir tutucu yoktu. Firar kenarına doğru bir tahta parçası daha yerleştirip kanadın oynamasını engelledim. Taşıma açısından kanadın iki parça olmasını istiyorum bu yüzden yapıştırmayacam. Birleşim çok güvenli mi tartışılır. Tavsiyesi olan varsa tavsiyelere açığım ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra aileronların yapımına geçtim. Aileronları gövdeden ayırdıktan sonra 45 derece açı ile kestim. Kaplama köpüğe yapışmadığı için aileronları kestikten sonra açık yüzeyleri kapatmak gerekiyordu. Koli bandı ile gerdirmeye çalışarak açık yüzeyleri kapattım. Aileronları da gövdeye bant ile menteşeledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pushrod, clevis, horn montajını yaptım. Hornu sıcak silikon ile sabitledim. (Alt ucu köpüğün içine giriyor)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimde 9gr plastik dişli servo olduğundan onu kullandım. Servoyu kanat içine gömdüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servo kablosunu da kanadın içine gizledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu modelin orijinal iniş takımı modeli aldığım zamanlar tarla üzerinde uçarken buğdayların arasına düşmüştü. O günden beri hiç iniş takımı yapmamıştım. Elimde bulunan malzemelerden bir iniş takımı yaptım. Çok sağlam olmadı, işe yarayıp yaramadığını ilk denemede görecez ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin orijinal motoru 7 inç pervane ile 700-800gr itiş sağlıyordu. Motor mili yamulduğu için o motor kutuların içinde duruyor hala. Elimdeki 1400kv motor 9 inç pervane ile 900gr itiş sağlıyor ama 9inç pervane şuan modele fazla büyük geliyor. Motoru yükseltmem lazım ama elimde motor mount yok. Motor yükseleceği için motora açı vermek gerekiyor. Bu yüzden sağlam bir malzemeden yapmak lazım. Bu konuda da fikirlerinize açığım ? :RCKolik:
Bence motoru yükseltmek yerine 3 palli pervane kullanıp çapı düşürsen daha basit olur:saygilar:
 
  • Sevdim
Tepkiler: Kadir Kurt
Bence motoru yükseltmek yerine 3 palli pervane kullanıp çapı düşürsen daha basit olur:saygilar:
Bu halde en fazla 7 inç pervane takılabiliyor. 7 inç 3 pal pervane nerden nasıl bulunur bilemiyorum. 3 pal pervane bulmak biraz zor. Bulsak bile fiyatları yüksek. Elimde de birikmiş 2 pal pervane var. Motoru yükseltmek benim açımdan daha iyi olacak. Yinede öneri için teşekkür ederim :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Motoru yükseltmenin bu uçakta pek kolay olacağını sanmıyorum. Gelecek ekstra ağırlık da cabası. Ortalıkta bir sürü drone pervanesi var, bence 3 pal bulunur. Bir bakmadan ilerlememek uygun olur.
Bir de, bu motor 7 inch pervane ile kullanılamaz mı???
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Motoru yükseltmenin bu uçakta pek kolay olacağını sanmıyorum. Gelecek ekstra ağırlık da cabası. Ortalıkta bir sürü drone pervanesi var, bence 3 pal bulunur. Bir bakmadan ilerlememek uygun olur.
Bir de, bu motor 7 inch pervane ile kullanılamaz mı???
Ben motorun verebileceği maksimum çekişi elde etmeye odaklanmıştım biraz Sümer abi. Tabiki 7 inç pervane ile de kullanılabilir. Sadece motorun çekişi azalır. Uçağı uçuran kanatlar olduğuna göre o kadar fark bu uçağı çok etkilemez gibi. Yine 3 pal pervane ararken ben 7 inç pervanelere bakmıştım. Yoksa piyasada 5 inç 3 pal pervane dolu.
Uygun fırsatta elimdekilerle ve arkadaşlardan bulabildiğim pervaneler ile deneme yapayım. Hiç başka maceraya girmeyeyim o zaman :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Tam motor işini çözdük her şey yolunda derken yanlış motor taktığımı farkettim :rolleyes: Takmışken deneme yapmadan çıkarmamak için test yaptım. 7x3.8 pervane ile 390gr çekiş elde ettim. Bu değer beklediğimden çok düşük çıktı. Motoru oraya montajlamak biraz sıkıntılı. Uzun uğraş sonucu bu motoru çıkarıp diğer motoru taktım ve aynı pervane ile tekrar test ettim. 430gr çekiş :( 9x5 ile 910gr çeken motor 7x3.8 ile 430gr çekiş elde etti. Model hemen hemen 900g ağırlığında. Modeli toparlamak için iyi kötü zaman ve emek harcadım. Bu kadar az çekişle modeli denesem mi bilemedim.

İlk taktığım motor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



2. Taktığım motor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kadir, pervaneyi ters takmadığından emin misin? Resimlerden pek anlaşılmıyor ama, pervanenin içbükey tarafı havayı üflemesi gereken tarafa bakmalı. Çekiş bu yüzden düşük olabilir.
Yönünden eminim Ömer abi. Önden motorlu bir modelin pervanesini çıkartıp yönünü hiç bozmadan bu motora taktım diye tarif edeyim. Sadece motor öne değil arkaya bakıyor. Motorun yönü değiştiği için dönüş yönünü de değiştirdim. Modelin arkasından önüne doğru bakarken pervane saat yönünde dönüyor. Yarın düzgün açı ile fotoğrafta ekleyeyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Kadircim Modele monteli olan iki resimde mavi motorun üstündeki pervane ters takılı, Kırmızı siyah motordaki düz takılı. Ömer bey o yüzden sorumuş sanırım.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Bir sorum olacak şimdi pervane ters düz diyorsunuz diyorsunuz bu pervanenin bir dönüş yönü varmı saat yönünde dönecek veya tersinde dönecek diye ben şimdiye kadar hiç dikkat etmemiştim eğer gaz verdiğinde uçak geri geri gidiyorsa ya esc nin iki kablosunu degiştirirdim yada pervaneyi çıkarıp ters takardım. Acaba motora verilen açının doğru işlevi yapması için dönüş yönü önemli mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Bir sorum olacak şimdi pervane ters düz diyorsunuz diyorsunuz bu pervanenin bir dönüş yönü varmı saat yönünde dönecek veya tersinde dönecek diye ben şimdiye kadar hiç dikkat etmemiştim eğer gaz verdiğinde uçak geri geri gidiyorsa ya esc nin iki kablosunu degiştirirdim yada pervaneyi çıkarıp ters takardım. Acaba motora verilen açının doğru işlevi yapması için dönüş yönü önemli mi?
Pervane İTME veya ÇEKME şeklinde kullanılabilir.
Yapısı itibarı ile ters ve düz. Acemiler en çok burada hata yapıyor. (Kadir Kurt' kastetmiyorum. :) ) Pervanenin bilgileri yazılı bombeli kanat yüzeyi motor ve pervanenin model üzerindeki konumu (ön -orta-arka farketmez) modelin ön tarafına bakmalıdır. Dönüş yönü olarak da havayı modelin itecek şekilde motor dönüş yönü ayarlanmalıdır.
Not: Elektrikli modeller için geçerlidir. Patlarlılarda dönüş yönü seçeneği var mı bilmiyorum:rolleyes::evil:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt