Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sergeant3510

Yeni Uye
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Herkese merhabalar.
Daha önce motor bölümünde o.s 55ax motorumun devir dalgalanması problemiyle alakalı bir konuda yardımlarınızı istemiştim konuyla bağlantılı olarak yaptığım incelemeler sonucunda depo içerisindeki basınç ve titreşim kaynaklı çalkantı sonucunda karbüratör hattında hava kabarcıkları gördüm. Yarım depo ve altında karşılaştığım bu problemi minimize etmek için tavsiyeleriniz nelerdir. Konu ile alakalı videoyu ekleyip tavsiyelerinizi beklemekteyim.

Video linki

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Depo montaj

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Depoyu yerine oturtmadan önce bir kat ince süngerle sarabilirsin. Clunk olarak köpük önleyici clunklardan kullanabilirsin. Clunk olabildiğince ağır olmalı.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sümer abinin söylediklerine ilave olarak Fuel Magnet tavsiye edebilirim. Uçakta denemedim ama heli de hava olayını çözüyor, işe yarayacaktır. ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Abi heli için üretilen header tank ile çözebilirsin bence :saygilar:
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sümer Yamaner' Alıntı:
Depoyu yerine oturtmadan önce bir kat ince süngerle sarabilirsin. Clunk olarak köpük önleyici clunklardan kullanabilirsin. Clunk olabildiğince ağır olmalı

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür ederim. Sünger uygulaması yaptım çalkantı büyük oranda azaldı ilave olarak clunkı değiştiricem.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Türker Akgün' Alıntı:
Sümer abinin söylediklerine ilave olarak Fuel Magnet tavsiye edebilirim. Uçakta denemedim ama heli de hava olayını çözüyor, işe yarayacaktır. ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
Türker bey fuel magnetin çalışma mantığı nedir tam olarak. Birde bu site türkiyeye gönderim yapıyormu yada türkiyeden spariş edebileceğim site biliyormusunuz.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Kağan Kazancı' Alıntı:
Abi heli için üretilen header tank ile çözebilirsin bence :saygilar:

İlginiz için teşekkür ederim. İnceledim ancak tam olarak vakıf olamadım link atarmısınız.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Rahman Güçlü' Alıntı:
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
Türker bey fuel magnetin çalışma mantığı nedir tam olarak. Birde bu site türkiyeye gönderim yapıyormu yada türkiyeden spariş edebileceğim site biliyormusunuz.

Adı yanıltıyor. Manyetik bir özelliği yok. Yakıtı iyi çektiğini ifade etmek için böyle bir isim koymuşlar. Bubbleless clunk olarak da geçiyor.

Temel amaç hava kabarcıklarını gözeneklerde yok edip sıvı yakıt akışı sağlamak.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Rahman Güçlü' Alıntı:
İlginiz için teşekkür ederim. İnceledim ancak tam olarak vakıf olamadım link atarmısınız.

Yakıt deposunun karbüratör hattına küçük bir depo daha takılıyor. Ana depodan farkı küçük boyutu ve iki hatlı oluşu. Bir tür hava süzgeci olarak çalışıyor. Ana depo header depo üzerinden dolduruluyor. Header depoda hiç hava kalmıyor. Ana depodan gelecek hava kabarcıkları da header deponun tepesinde birikip bir çeşit "süzülmüş" oluyorlar. Çünkü motora yakıt header deponun dibindeki clunktan gidiyor. Header depoda ya hiç ya da uçuş süresince çok az hava birikeceği için clunk hiçbir şekilde hava alamıyor. Dolayısıyla motora da kabarcık gitmiyor. Header deponun asıl işlevi değişik manevralarda depo içinde boşa çıkabilecek clunk'tan gelecek havayı filtrelemek aslında.

NOT: Header tank sadece helikopterde kullanılmıyor! :p :D
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Ucaklar ile ilgili onemli bir konuyu da kaynaklara ilave etmis olduk :RCKolik:

Bu arada Rahman asagida daha once paylasilan su konuya da bir goz at istersen ;)

 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sümer Yamaner' Alıntı:
Adı yanıltıyor. Manyetik bir özelliği yok. Yakıtı iyi çektiğini ifade etmek için böyle bir isim koymuşlar. Bubbleless clunk olarak da geçiyor.

Temel amaç hava kabarcıklarını gözeneklerde yok edip sıvı yakıt akışı sağlamak.
Sümer hocam teşekkür ederim motorun manuelinde non bubble weight olarak var sanırım bu fuel magnet ile aynı mantık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yakıt deposunun karbüratör hattına küçük bir depo daha takılıyor. Ana depodan farkı küçük boyutu ve iki hatlı oluşu. Bir tür hava süzgeci olarak çalışıyor. Ana depo header depo üzerinden dolduruluyor. Header depoda hiç hava kalmıyor. Ana depodan gelecek hava kabarcıkları da header deponun tepesinde birikip bir çeşit "süzülmüş" oluyorlar. Çünkü motora yakıt header deponun dibindeki clunktan gidiyor. Header depoda ya hiç ya da uçuş süresince çok az hava birikeceği için clunk hiçbir şekilde hava alamıyor. Dolayısıyla motora da kabarcık gitmiyor. Header deponun asıl işlevi değişik manevralarda depo içinde boşa çıkabilecek clunk'tan gelecek havayı filtrelemek aslında.

NOT: Header tank sadece helikopterde kullanılmıyor! :p :D

Anladım hocam mantıklı bi sistem incelemeye devam edicem. Tekrar teşekkürler.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ucaklar ile ilgili onemli bir konuyu da kaynaklara ilave etmis olduk :RCKolik:

Bu arada Rahman asagida daha once paylasilan su konuya da bir goz at istersen ;)

İlginiz için teşekkür ederim Mehmet bey.
Bu konuyu tamamen incelemiş bulunmaktayım.
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Peki header tank kullanma durumunda dolum yaparken iki depoyuda dolduruyormuyuz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yakıt Deposu İçindeki Çalkantıyı Önleme

Sanırım bu video bize header tank hakkında gerekli açıklamayı yapıo.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol