Yalpalayarak düşme

sevgili tuncay

uçuşlarınızın tümü ile ilgili toplu log dosyası yollamışsınız. bu dosyalardan 2021-06-20 19-48-06.log isimli son uçuşa ait olan dosyanın incelenmesinden

a)tune ile ilgili pid vs ayarların olması gerekenden çok uzak olduğu, des roll ve actual roll ayrıca des pitch ve actual pitch değerlerinin çok farklı olduğu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


görülmektedir.

önceki postlarınızda motorların 2212 pervanelerin de 9-10 inch civarında olduğunu varsayarsak. bu donanım bileşenlerine uygun başlangıç pıd vs ayarlarını mission planner yazılımı açıkken alt + a tuş kombinasyonu ile açılan pencereden gerekli verileri girmek sureti ile yapmanız gerekmektedir.

bu ayarlar ile stabil bir uçuş yapılabildiği anlaşıldıktan sonra autotune işlemi ile sistemin donanım kendi kendine ayar verecektir.

ilgili log dosyasının daha derin analizini yapıp uçuşa ait istatistiki verileri buradan ifadesi şu an için gereksiz bir bilgi aktarımı olacağından izah olunan prosedüre göre yapılan ayarlamalardan sonraki uçuş performansına göre size daha spesifik ve uçuş stabilitesini olabilir en üst düzeye getirebileceğiniz öneriler getirebilirim.

izahı yapılan hususlar konuya hobi düzeyindeki bilgilerle şekillenmiş olup bir başka kardeşimin hertürlü düzeltme ve katkısına da açıktır.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
sevgili tuncay

uçuşlarınızın tümü ile ilgili toplu log dosyası yollamışsınız. bu dosyalardan 2021-06-20 19-48-06.log isimli son uçuşa ait olan dosyanın incelenmesinden

a)tune ile ilgili pid vs ayarların olması gerekenden çok uzak olduğu, des roll ve actual roll ayrıca des pitch ve actual pitch değerlerinin çok farklı olduğu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


görülmektedir.

önceki postlarınızda motorların 2212 pervanelerin de 9-10 inch civarında olduğunu varsayarsak. bu donanım bileşenlerine uygun başlangıç pıd vs ayarlarını mission planner yazılımı açıkken alt + a tuş kombinasyonu ile açılan pencereden gerekli verileri girmek sureti ile yapmanız gerekmektedir.

bu ayarlar ile stabil bir uçuş yapılabildiği anlaşıldıktan sonra autotune işlemi ile sistemin donanım kendi kendine ayar verecektir.

ilgili log dosyasının daha derin analizini yapıp uçuşa ait istatistiki verileri buradan ifadesi şu an için gereksiz bir bilgi aktarımı olacağından izah olunan prosedüre göre yapılan ayarlamalardan sonraki uçuş performansına göre size daha spesifik ve uçuş stabilitesini olabilir en üst düzeye getirebileceğiniz öneriler getirebilirim.

izahı yapılan hususlar konuya hobi düzeyindeki bilgilerle şekillenmiş olup bir başka kardeşimin hertürlü düzeltme ve katkısına da açıktır.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
Öncelikle teşekkür ediyorum. Düşündüğüm gibi başka bir problem gözükmemesine şu anlık mutlu oldum. Acaba başlangıç PID leri olarak bu ayarlar uygun mudur?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer herhangi bir öneriniz varsa lütfen belirtiniz.
 
Sevgili Tuncay.
Çoğu multicopter default ayarlar ile orta / orta-iyi stabilitede uçar. Bu ayarlar ile uçuş yapınız. Multicopter mission planner e bağlı iken alt + a ile çıkan menüden diğer ayarları da yapmış olduğunuzu varsayıyorum. Bu uçuşa ait log dosyasını paylaşırsanız bir sonraki aşamada neler yapabiliriz sorusuna odaklanabiliriz.

İyi şanslar.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Sevgili Tuncay.
Çoğu multicopter default ayarlar ile orta / orta-iyi stabilitede uçar. Bu ayarlar ile uçuş yapınız. Multicopter mission planner e bağlı iken alt + a ile çıkan menüden diğer ayarları da yapmış olduğunuzu varsayıyorum. Bu uçuşa ait log dosyasını paylaşırsanız bir sonraki aşamada neler yapabiliriz sorusuna odaklanabiliriz.

İyi şanslar.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
Dışarı çıkamadığım için ev içinde ufak bir test yaptım yukaridaki ayarlar ile.Artık sağa sola ileri ve geriye sürüklenmesi çok azalsada gaz kolunu yavaş yavaş kaldırmama rağmen bir anda çok fazla yükseliyor. Bunu engellemek için hangi parametreleri değiştirmem doğru olur ?

Bluetooth modülünü vs de yapabilirsem bugün büyük ihtimalle bir uçuş videosu atacağım.




Düzenleme:Gaz oranını 2 ye düşürünce bir sıkıntı kalmadı bluetooth modülünü ayarlayıp autotune işlemini gerçekleştirmeye çalışacağım bu akşam.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir
Tune'dan sonra Pixhawk'ın ve ESC'lerin kalibrasyonlarını tekrardan gözden geçirin. Ayrıca propwash olmadığına ve propların da doğru balanslandığına emin olun.

Bir de ESC desync durumu var. Burada olduğunu düşünmüyorum ama aklınızda bulunsun yine.
 
sevgili tuncay
default ayarlar ile daha stabil bir uçuş yapmış olmana çok sevindik. bu uçuşun ile ilgili log dosyasını paylaşırsanız önceki ile farkını ayrıca farklı öneriler ile ilgili naçizane fikirlerimi ortaya koyabilme şansım olacaktır.

gaz oranını 2 ye düşürünce bir sıkıntı kalmadı demişsiniz. af buyurun ben bunu anlayamadım.

iyi şanslar
sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
sevgili tuncay
default ayarlar ile daha stabil bir uçuş yapmış olmana çok sevindik. bu uçuşun ile ilgili log dosyasını paylaşırsanız önceki ile farkını ayrıca farklı öneriler ile ilgili naçizane fikirlerimi ortaya koyabilme şansım olacaktır.

gaz oranını 2 ye düşürünce bir sıkıntı kalmadı demişsiniz. af buyurun ben bunu anlayamadım.

iyi şanslar
sevgi ve saygılarımla
şakir polay
Yarın akşama doğru yeni bir uçuş gerçekleştirip önceki uçuşun log dosyalarını ve videosunu ve aynı şekilde yarın yapacağım uçuşunda videosunu ve lig dosyasını paylaşacağım ilginiz için çok teşekkürler.
Mission Planer arayüzü bende Türkçe olduğu için heralde gaz oranı yazıyordu ama onuda ekran görüntüsü alıp paylaşacağım.

Ancak başka bir sorum var.
Paylaştığımda detaylı bir şekilde görebilirsiniz , poshold ve loiter modunda bildiğim kadarıyla dronun sürüklenmemesi gerekiyor ancak poshold modunda uçuşa başladığımda althold modunda ucuyormusum gibi sürüklenme ile karşılaştım. UBLOX M8N GPS modülü kullanıyorum ve pusula kablosu takılı değil sadece GPS için olan kablolar takılı.
 
Bahsini ettiğim log dosyalarını paylaşıyorum haziran 29 tarihinde olan uçuşların birinde Poshold ve RTL modlarını denedim stabil çalışmıyorlar bilginize.
Ayın 28 inde olan uçuşta üstünde telefon+gimbal ve 2 adet pil takılydı 29 unda ise sadece 2 pil takılıydı.Tek pil ile kullanmaya karar verdim çünkü 2 pil olunca pil 11,5 voltlarayaklaştığında drone dengesini kolay kaybetmeye başladı.

 
sevgili tuncay
29/6/2021 tarihli post unuz da paylaştığınız uçuşlara ait sıkıştırılmış dosyadan 28-29/6/2021 tarihi arasında 4 farklı uçuşa ait uçuş verisi olduğunu görülebilmektedir.

her uçuşu değerlendirmek zaman kaybı olacağından; 29/6/2021 tarihli saat 16:42 zaman damgalı uçuşunuzdan

a)Son uçuşunuzun tam dolu lipo ile başlamadığı. Başlangıç için 4.2V x 3 =12.6V ile başlanılabilecekken o güne ait bir önceki uçuştan yaklaşık 25 dakika sonra arta kalan lipo ile bir uçuş yapmış olduğunuz anlaşılabilmektedir.

b)Motor thrust lineerizasyonu için fpl (full parameter list) de , , değerlerini 3s lipo kullanıyor olmanız karşısında 12.6, 9.9 değerlenini vermediğiniz.

c)log dosyasının incelenmesinden INS_GYRO_FILTER ayarının 20 olduğu, gyro örnekleme sıklığını pervane büyüklüğüne göre değiştirmediğiniz

d)uçuş modlarının sırayla AltHold, Poshold, RTL, Autotune, Autotune, AltHold olarak ayarlı olduğu anlaşılmaktadır. Özellikle ilk ve takip eden tune çalışmaları sırasında uçuş modlarında stabilise modunun da olması hayati önem taşımaktadır. Bir nedenle ortaya çıkabilecek olumsuzluklarda pilot her zaman uçuş modunu stabilise veya acro uçuş moduna almak sureti ile copteri güvenli bir şekilde geri getirecek indirebilecek olanağa sahip olabilmelidir.

e)Vibrayonların analizi ile ilgili kayıt parametrelerinin konfigüre edilmemesi nedeni ile vibrasyonların fft ile değerlendirmesini yapabilmek teknik olarak mümkün olmamıştır.

f) Vibrasyonların atenüsyonu ile ilgili herhangi bir ayarlamanın yapılmamış olduğu anlaşılmaktadır. INS_HNTCH_ENABLE 0 olarak ayarlanmıştır.

g)battery failsafe değerinin 3s için belirlenmiş olduğu ancak failsafe koşulu gerçekleştiği zaman kopterin ne yapması gerektiği hususunda ayarlamanın yapılmamış olduğu. BATT_FS_LOW_ACT 0 olarak ayarlıdır.

h) Hernekadar gps ve mag uniti için mast kullanılmış olsa da uçuş sırasında pusula için kabul edilen sınırların dışında interferens yediği anlaşılmaktadır.
Test: Compass = FAIL - Large change in mag_field (299.11%) Max mag field length (993.58) > recommended (550.00)

ı)Autotune işleminin bir başka kanaldan yapılmasın daha doğru olduğu kabul edilmektedir. mesela 8. kanal.

i)Uçuşa ait hata mesajları sistemin bize verdiği şekildedir
ERRORS
TIME Subsys ECode Description
16:47:49 25 1 : OCCURED OR FAILED TO INITILIASE
16:48:32 11 2 GPS: GPS GLITCH
16:48:32 12 1 CRASH CHECK: CHECK CRASH
16:48:48 11 0 GPS: ERROR RESOLVED/CLEARED
16:50:44 11 2 GPS: GPS GLITCH
16:50:50 11 0 GPS: ERROR RESOLVED/CLEARED
16:57:38 6 1 BATTERY FAILSAFE: OCCURED OR FAILED TO INITILIASE
16:58:09 12 1 CRASH CHECK: CHECK CRASH
16:58:10 11 2 GPS: GPS GLITCH
16:58:17 11 0 GPS: ERROR RESOLVED/CLEARED
17:00:33 25 1 : OCCURED OR FAILED TO INITILIASE
17:01:00 25 1 : OCCURED OR FAILED TO INITILIASE
17:05:15 12 1 CRASH CHECK: CHECK CRASH

j) üzülerek ifade etmek gerekirse roll pitch eksenlerinde copterin stabil bir uçuş yapmaktan uzak olduğunu , tune ile ilgili arducopter wikisinin yönlendirdiği şekilde hareket etmenin isabetli olacağı kanaati hasıl olmuştur.

tune edilmek sureti ile copterinizin rock solid uçuş yapacağına olan inancım tamdır.

iyi şanslar
sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Anlaşıldığı üzere havada durabilmesi bile bir mucize. İlgili ayarları araştırıp doğru şekilde ayarlamaya çalışacağım teşekkürler.
 
Anlaşıldığı üzere havada durabilmesi bile bir mucize. İlgili ayarları araştırıp doğru şekilde ayarlamaya çalışacağım teşekkürler.
Sevgili Tuncay

Arducopter default ayarlarda tabiri caiz ise yeni uçmayı öğrenen bir kuş gibidir. Tuning in bilgi ve tecrübe gerektirdiği hususu karşısında multicopterinizin donanım özelliklerine göre olabilir en iyi ayarlarında ile harika uçuşlar yapabileceksininiz. Öğrenmek, bilgi ve tecrübe etmek biz hobi severlerin doğasında zaten vardır. Şevkiniz kesinlikle kırılmasın. Denemelere devam...

İyi şanslar
sevgi ve saygılarımla
 
Son düzenleme:
sevgili tuncay

arducopter default ayarlarda tabiri caiz ise yeni uçmayı öğrenen bir kuş gibidir. Tuning işi için bilgi ve tecrübe gerektirdiği hususu karşısında multicopterinizin ayarları ile oynayarak olabilir en iyi ayarlar ile harika uçuşlar yapacaksınız. öğrenmek ve tecrübe etmek işin doğasında zaten vardır. kesinlikle şevkiniz kırılmasın. denemelere devam...

iyi şanslar
sevgi ve saygılarımla

Şakir Bey merhaba,

İşin Copter kısmının yanında, uçaklar için bu tarz ayarları nasıl yapabileceğimiz ve ince noktaların neler olduğuna dair İngilizce önerebileceğiniz bir kaynak var mı acaba? ArduPilot'un dökümantasyonu gerçekten çok büyük ve güzel. Ancak gerekli bilgilerin yanında gereksizleri de var. İnsan hangisine öncelik vereceğini bilemiyor.

Bunun yanında birçok örnek Pixhawk 2.4.8 için yapılmış gibi. Ben Cube Orange kullanıyorum ve bu nedenle sıkıntı çektiğim zamanlar oldu, oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncay Arda Aydın
Sevgili İbrahim
Ardupilot topluluğunun belki de en öne çıkan yönü çok geniş dökümantasyona sahip olmasıdır. Arduplane ile ilgili yazılara arduplane bakabilirsiniz. Yalnız bir bilginin size gerekip gerekmediği hususunda doğaldır ki başlıkları okumak sureti ile karar vermeniz gerekiyor.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Sevgili Tuncay

Arducopter default ayarlarda tabiri caiz ise yeni uçmayı öğrenen bir kuş gibidir. Tuning in bilgi ve tecrübe gerektirdiği hususu karşısında multicopterinizin donanım özelliklerine göre olabilir en iyi ayarlarında ile harika uçuşlar yapabileceksininiz. Öğrenmek, bilgi ve tecrübe etmek biz hobi severlerin doğasında zaten vardır. Şevkiniz kesinlikle kırılmasın. Denemelere devam...

İyi şanslar
sevgi ve saygılarımla
Kesinlikle şevkim kırılmadı hatta detaylı bir şekilde inceleyip bana yardımcı olmanız kesinlikle hevesimi katlayarak arttırdı. Sonuç olarak uğraşmaktan zevk aldığım bir konuda uğraşmam gereken bir sürü şey karşıma çıkıyor daha ne isteyeyim iyi günler.