Yeni Modelim : Real Hawk Balsa Kiti

Biliyorum Sümer Abi. Aynen beni tedirgin eden patlar motorla uçmak oluyor. Geçmişte de kötü tecrübe yaşayınca ister istemez tedirginliği atamıyorum. Elektriklide kontrol bende patlar motor da ortaya karışık gibi hissediyorum. Aslında en büyük etkende güvenli uçuş alanı olmaması.
İyi de bile bile lades olur mu?! Elektrikli patlar motorludan daha güvenli değil. Yukarıda da yazdığım gibi, elektrikli ile olan yaralanmalar çok daha feci. Elektriklide kendini güvende hissetmen ise korkunç bir güvenlik açığı.
 
İyi de bile bile lades olur mu?! Elektrikli patlar motorludan daha güvenli değil. Yukarıda da yazdığım gibi, elektrikli ile olan yaralanmalar çok daha feci. Elektriklide kendini güvende hissetmen ise korkunç bir güvenlik açığı.
Heves olunca bile bile ladeste oluyor :) Neyse ki hevesim geçti. Abi sen daha tecrübelisin ama bana hala elektrikli daha güvenilir geliyor. Tabi uçan en ufak birşeyin de tehlike oluşturabileceğinin farkındayım.
 
Oğuzhan abi öncelikle geçmiş olsun.Elektrikli veya Patlar motor tercihi size kalmış birşey ancak Sümer abi ile aynı görüşteyim.Elektrikli motorun olası bir yaralanma veya aksi bir durumda çalışmaya devam etmesi patlar motora göre çok daha tehlikeli olabilir.Ben olsaydım modeli tamir edip patlar motor ile uçurmaya devam ederdim.?
 
Patlar motorun sesini biraz kısamıyor muyuz ya :D bence bütün suç sesinde :)
 
Oğuzhan abi öncelikle geçmiş olsun.Elektrikli veya Patlar motor tercihi size kalmış birşey ancak Sümer abi ile aynı görüşteyim.Elektrikli motorun olası bir yaralanma veya aksi bir durumda çalışmaya devam etmesi patlar motora göre çok daha tehlikeli olabilir.Ben olsaydım modeli tamir edip patlar motor ile uçurmaya devam ederdim.?

Teşekkür ederim Tamer. Hobbytime sitesinden ülkede kalmış son ap 15 hornet krankını 30 tl ye sipariş verdim :) Dünyada arasan bulamazsın. :) Bakalım gelirse zaman ne gösterir. :)

 
Aslında gerçekten nitro işini bırakmıştım. Son uçuşumda motorun mili yamulmuştu. Yeniden bir motora 400 -500 tl vermek istemiyordum. Ama hobbytime da crank milini görünce dayanamadım. Yeniden bulaştım nitroya . :) İlk iş olarak crank milini değiştirdim. Youtube da motor sökme takma videolarını izledim. Çokta zorlanmadım. Ama 1-2 ufak tefek hata yaptım. Sonra düzelttim falan. Neyse modelle bu sefer 2 tur attım :) Hemde sıfır stres :) Ama bu sefer model çok dengesiz uçtu. Modeli yerde elimle ittiğim zaman kuyruk kısmı havalanıyordu. Bende kuyruğa biraz ağırlık koymuştum. Ama demek ki ağırlık merkezi baya değişti. Model uçarken sürekli burun kaldırdı. Hem de baya. Elimi trime götüremedim. Ama bu şekliyle 2 tur attım . Hemde çok keyifli :) Sonra modeli çimene indirdim. Ortadan ikiye ayrıldı. 4 adet karbon çubukla birleştirmesini yapıp kaplamasını yaptım. Uçuşa hazır olduğunu düşünüyorum. Kuyruktaki ağırlıkları da söktüm. Model küçük olunca onarması kolay oluyor. Videoyu youtube a atınca biraz kalitesini düşürdü. Düzeltemedim. Ama idare eder.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ama bu sefer model çok dengesiz uçtu. Modeli yerde elimle ittiğim zaman kuyruk kısmı havalanıyordu. Bende kuyruğa biraz ağırlık koymuştum
Ağırlık merkezi kontrollü böyle yapılmaz ki kardeşim :eek: Neyse geçmiş olsun. Dediğin gibi uçak hala tamir edilebilir durumda. Keyiflerde yerinde :) O zaman bence sorun yok. En kısa sürede model yeniden havalanacaktır :thumbup:
 
Ağırlık merkezi kontrollü böyle yapılmaz ki kardeşim :eek: Neyse geçmiş olsun. Dediğin gibi uçak hala tamir edilebilir durumda. Keyiflerde yerinde :) O zaman bence sorun yok. En kısa sürede model yeniden havalanacaktır :thumbup:
Abi aslında o ağırlıkları içgüdüsel olarak koydum. Ağırlık merkezini normalde kitapçıkta belirtildiği gibi ayarlamıştım. Ama dedim bu şimdi yerden havalanmadan burun üstü çakılacak. Ama yanlış yapmışım tabi ki. Bakalım bir dahaki uçuşa neler gelecek başımıza :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Oğuzhan hocam plandaki ağırlık merkezine göre ayarladıktan sonra ihtiyaca göre sonradan öne veya arkaya 5/10 gr ağırlık eklenerek uygun ayar bulunur.10gr ağırlık bile bazen fark edilir düzeyde etki ediyor.Ama üzülmeyin bu da tecrübe olarak geri dönmüştür size. ?
 
Oğuzhan hocam plandaki ağırlık merkezine göre ayarladıktan sonra ihtiyaca göre sonradan öne veya arkaya 5/10 gr ağırlık eklenerek uygun ayar bulunur. 10gr ağırlık bile bazen fark edilir düzeyde etki ediyor. Ama üzülmeyin bu da tecrübe olarak geri dönmüştür size. ?

Aynen tecrübe edindik. :) Ağırlıkları çıkardım. Bakalım bir dahaki sefere ne olacak ?