Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bauhaus'tan bir tarafı ağaç vidası diğer tarafı cıvata gibi olan M6 saplamalar almıştım bu iş için. Çift taraflı bant desteği ile ve fiberli somunlarla (üç adet) tespit etmiştik. Hatta burada fotoğrafları da olması lazım. Üst ve alttaki saplama ağaç vidası tarafından firewall'dan çıkıp havada düşmüş. Ne zaman düştüler bilmiyorum. Ortadaki de düştü düşecek haldeymiş. Allah'tan ağırlık motor bacaklarına dayandığı için yerinden kurtulmamış. Yoksa havadan kafamıza 1.5 kg demirin düştüğünü düşünsene!!! Kafamıza düşmese bile uçak havada öyle bir şahlanırdı ki kimse kurtaramazdı!
Bu sefer M6 cıvata ve çiftli fiberli somunlarla çok sağlam tespit ettim. Ayrıca poliüretan yapıştırıcı ile de destekledim. Bundan sonra ancak firewall ile birlikte çıkar yerinden. :D :p
Bu arada cowling montaj deliklerinin arkalarına destek ahşapları yapıştırdım binbir cambazlıkla. Cowlingin ufak sorularını giderdim. Ama asıl önemlisi atlattığım büyük tehlike idi. Ağırlığın deliklerini 6 mm matkap ile büyütmem gerekiyordu. Balkonda giriştim işe. Arkada iki adet 2S 2200 mAh LiFe olduğunu unutmuşum! :( Bir anda duman çıkmaya başladı. Allah'tan geçen yıl LiPo'ları LiFe ile değiştirmiştim. Yoksa şu an uçak yoktu. Ev de olmayabilirdi!!! :(
Acele işe şeytan karışıyor gerçekten de.

Allah korumuş Sümer abi... :rolleyes: ...Pil işi çok sakat , dediğin gibi lipo olsa düşünmek bile istemiyorum..Çok geçmiş olsun , bu arada ağırlığı hakikaten bir tane vida tutmuş öyle mi.. :eek:
Buna da artık şans denir , dediğin gibi havada ayrılsa , kumandayı çantasına koy , eve dön artık...
Şükür ki her iki durumda da ucuz atlatmışsın Sümer abi ,verilmiş sadakan varmış diyelim artık. Şu bizim lipolarda beni korkutmuyor desem yalan olur :-\ , kalın cam kavanozda saklıyorum ne olur ne olmaz diye ama , her türlü dikkat etmek lazım...
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Geçmiş olsun Sümer abi ...
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Sümer abi geçmiş olsun, neyseki Murphy bu sefer insaflı davranmış. :rolleyes: Bu işleri hangarda, atölyelerde yapmak gerek, bende birgün evi yakacağım diye çok korkuyorum. :(
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Abi buyuk gecmis olsun. Ust üste 2 tehlikeyi iyi atlatmissin :( Allah 3. Korusun diyelim.

Test ile ilgili videoları merakla bekliyoruz inşallah. Şimdiden kolay gelsin abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Abi gecen haftanin son ucus gunu dedigin 26si pazar oluyor demi? Bu kacinci kirim-tatsizlik haberi o gune dair.

İzninizle 26 nisani tarihini modelcilik takviminden silmek istiyorum. Bundan sonra 26 nisanlarda model kaldirmiyorum, hatta elime bile almiyorum.
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Sağolun arkadaşlar. Emre'ciğim 26'sı değildi. 23 Nisan uçuş gününde oldu. Onarım ise 25 Nisan idi. :)

Bugünden sizlere güzel bir Edge 540 maiden videosu gönderebilirim az sonra. Zira jikle koruma modülü evde tıkır tıkır çalışırken sahada inatla saçmaladı. Biz de devre dışı bıraktık. Aileron servolarının mekanik ayarları o kadar iyi idi ki senkronizasyon devresini bağlayıp ayarlamakla uğraşmadan maiden yaptık. :D Üzgünüm...
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Mehmet'ciğim üçüncüyü de bugün atlattık.

Bilindiği üzere ESM Sea Fury’nin büyük bakımını yapmıştım. Pervaneyi falan monte ettik ve uçuşa hazırladık. İlk uçuş sorunsuzdu. Ancak uçuşun bir aşamasında uçak fazlaca yukarı gitmeye başladı yani elevatör trimi sapıttı. "Acaba servolar mı saçmalıyor yine" diye düşündüm. Bir terslik vardı ama anlamadım. Hemen hazırlanıp indim. Pist ucundan geri döndüğümde motor birden devir aldı. Kill switch ile güç bela kapatabildim neredeyse kuyruk rüzgarı ile havalanacaktı. Yakından inceleyince gördük ki, bakımdan yeni çıkmış ve bir senedir sayısız sorti yapmış uçağın motoru yerinden ayrılmak üzereydi. Yerde motor öne doğru ayrılınca doğal olarak gaz açılmış gibi oluyordu. Gaz açılınca motor daha da fazla öne gidiyor gaz daha da fazla açılıyordu. Gerçekten de berbat bir durumdu. Motorun dört ayağından alttakiler firewalldan ayrılmıştı. Cıvatalar ve pullar içerideydi. Üsttekilerden biri de motor tarafından ayrılmıştı. Yani motoru tek bir ayak tutuyordu!!! Gerçek bir rezillikti. Hemen uçağı dağıtıp bol threadlock ve uygun yaylı rondelalarla montajı tekrar yaptık. Ondan sonra yerde uzun bir süre çalıştırıp kontrol ettik. Gevşeyen bir şey olmadığını görünce iki sorti daha uçabildim.
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Sümer abi öncelikle Sea Fury ye olanlar için çok geçmiş olsun, neyse ki ucuz atlatılmış. [emoji29]
Edge 540 maidenı ise çok güzel olmuş, keyifle izledim. [emoji4] :saygilar:
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Harika bir maiden..... :bravo: , kalkış da iniş de mükemmel olmuş Sümer abi...... :halay:
Yalnız , üzerinde bir nazar var , yine kırımın kıyısından dönmüşsün abi...Bir kaç gün önce bakımdan geçen uçağın yine motor bağlantısı yüzünden sorun yaşaması hakikaten enteresan olmuş... :-\...Neyse , onu da yakalayıp giderme şansını bulmuşsun , verilmiş sadaka...... :rolleyes:
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Aptalca minik hatalar nedeniyle sahada çalışmayan jikle servosu korumasının yazılımı elden geçti. Evdeki testlerde en ufak bir sorun yok. Yarını bekliyoruz! :)

Kod:
//Motor çalışırken jikle aktivasyonunu önleyen program
//Attiny85 versiyonu
/*
Attiny85 pin 2 -> ADC3, Analog in
Attiny85 pin 7 -> INT0, Alıcıdan PWM girişi (PB2)
Attiny pin 6 -> PCINT1, RPM sensör girişi (PB1)
Attiny pin 5 -> PB0, Servo çıkışı
Attiny pin 3 -> PB4, Buton girişi
*/

const int sensorpin = 1; // Ateşleme sensörü girişi
const int pwmpin = 2; // Alıcıdan gelen jikle kanalı sinyali girişi
const int servopin = 0; // Jikle servosu çıkışı
const int setpospin = 3; // Trimpot ile jikle OFF servo konumu ayarlanıyor A3
const int buton = 4; //Buton pini PB4

// Interruptlar sırasında değiştirilecek olan değişkenler
volatile unsigned long xpwm1;
volatile unsigned long xpwm2;
volatile unsigned long xrpm1;
volatile unsigned long xrpm2;

// Normal işleyişte kullanılacak değişkenler
unsigned long pwm1;
unsigned long pwm2;
unsigned long rpm1;
unsigned long rpm2;

// Yardımcı değişkenler
volatile byte pflag = 0;
volatile byte temp = 0;
unsigned long frame;
byte portread;

// Temel parametreler
unsigned long period; // Motor devir periyodu
unsigned int pwm; // Alıcıdan gelen darbe süresi
unsigned int servopwm; // Servoya gidecek darbe süresi
unsigned int offvalue; // Jikle OFF konumunu içeren değişken

byte sregvalue;

void setup()
{
  pinMode(servopin, OUTPUT);
  pinMode(buton, INPUT_PULLUP);
  pinMode(sensorpin, INPUT_PULLUP);
  offvalue = 1000 + analogRead(setpospin); // Jikle OFF konumu için belirlenen servo pozisyonu okunuyor
  attachInterrupt(0, pwmread, CHANGE); // Alıcı sinyalini okumak için
  GIMSK |= B00100000; // Pin Change Interrupt Enable Attiny85
  PCMSK |= B00000010; // Pin Change Interrupt on pin 6 Attiny85
  xrpm2 = micros();
  delay(200);
  xrpm1 = micros();
}

void loop()
{
  if (digitalRead(buton) == 0)
  {
    setservo();
  }
  else
  {
    frame = micros();
    while (pflag == 0) // Alıcıdan yeni bir sinyal gelene kadar bekliyoruz
    {
      if((micros() - frame) > 25000) break;
    }
    noInterrupts(); // Atomic read
    pwm1 = xpwm1;
    pwm2 = xpwm2;
    rpm1 = xrpm1;
    rpm2 = xrpm2;
    interrupts();

    if (pwm2 >= pwm1) pwm = pwm2 - pwm1; // PWM pulse süresi hesabı
    if (rpm2 < rpm1) period = rpm1 - rpm2; // RPM pulse süresi hesabı
    if (period < 120000) // Motor devri 500'den fazla ise
    {
      servopwm = offvalue;
    }
    else // Motor devri 500'den az ise
    {
      servopwm = pwm;
    }
    servoout();
    pflag = 0;
  }
}

void pwmread() // Alıcı sinyalini okuyan interrupt işlevi
{
  sregvalue = SREG;
  temp = digitalRead(pwmpin);
  if (temp == 1) xpwm1 = micros();
  if (temp == 0)
  {
    xpwm2 = micros();
    pflag = 1;
  }
  SREG = sregvalue;
}

ISR(PCINT0_vect) // Motor devrini okuyan interrupt işlevi
{
  sregvalue = SREG;
  interrupts();
  portread = PINB & B00000010;
  if (portread == 0)
  {
    xrpm2 = xrpm1;
    xrpm1 = micros();
  }
  SREG = sregvalue;
}


void servoout() // Jikle servosuna çıkış veren işlev
{
  noInterrupts();
  digitalWrite(servopin, HIGH);
  delayMicroseconds(servopwm);
  digitalWrite(servopin, LOW);
  interrupts();
}

void setservo()
{
  noInterrupts();
  offvalue = 1000 + analogRead(setpospin); // Jikle OFF konumu için belirlenen servo pozisyonu okunuyor
  servopwm = offvalue;
  frame = micros();
  servoout();
  while ((micros() - frame) < 20000)
  {
  }
  interrupts();
}
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mehmet'ciğim üçüncüyü de bugün atlattık.
Abi gercekten inanilir gibi degil :eek: Yeni bakimdan cikmamis olsa bir nebze de daha yeni bakimdan cikan bir modelde bunun olmasi gercekten mantik sinirlarini zorluyor :rolleyes: neyse ki bir sey olmadan sagsalim indirmeyi basarmissin abi %p Artik bu gercekten son olsun diyoruz :-\

Sümer Yamaner' Alıntı:
Edge 540 maideni güzeldi...
AbI ozlemistik ucak videolari iyi geldi Valla, Tesekkurler abi :bravo:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Aptalca minik hatalar nedeniyle sahada çalışmayan jikle servosu korumasının yazılımı elden geçti. Evdeki testlerde en ufak bir sorun yok. Yarını bekliyoruz! :)
Neyse hatayi bulmussun ya abi onemli olan da bu :halay:
 
Yeni Proje: Servolu jikle koruması

Aslında genel havacılıkta en riskli uçuşlar büyük bakımdan sonraki ilk uçuşlardır. :)
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
Aslında genel havacılıkta en riskli uçuşlar büyük bakımdan sonraki ilk uçuşlardır. :)
Gerci dedigin de dogru abi :) Neyse yerdeki test ucuslari da basarili gectigine gore insallah tum riskleri min etmis durumdayiz, yani insallah :D