Yine bir Modelcilik faciası

Yine bir Modelcilik faciası

polisin önündeki arabanın gölgesinde gayette sabitlenmiş bi kamera olduğu apaçık! neye bakmakta anlayamadım. trafikte insan ne dangozlarla karşılaşıyoda, bu kombolamış trafik + rc kitlesini hedef almış. karşılaşılırsa, Türker abi yapılacağı gayet güzel yazmış. yoksa bunlar kit ve kumandaların ülkeye giriş denetimi geçimini imkansız hale getirmeden bırakmıycaklar bu saçmalıkları.
 
Yine bir Modelcilik faciası

Ne şaşırıyorsunuz arkadaşlar , bu görüntüler çok normal , havaalanında dron uçuran adamdan çok daha masum bu adam.Ben aksine zamanla bu görüntülerin daha da artacağını düşünüyorum.Çünkü temelde bir şeyler eksik , daha bu hobinin kültürünü ve mantığını anlamadan , aletine edavatına ulaşıp kullanırsak , manzara bu işte.İnanın düzelmeyecek , beni anlayanlar anladı , bu iş daha da kronikleşir , ne kadar çabalasak da nafile , tek çare kendi evimizin önünü temiz tutmak , böyle yaparsak ümidimiz olur , belki şehir de temiz olur diye....
 
Yine bir Modelcilik faciası

Hep söylerim, biz bir şeyleri kültürüne sahip olmadan, hazmetmeden elde ediyoruz diye!... Sonuç da bu, niye şaşırıyoruz ki? Tamamen "Kültürel ishal!" Boşuna söylenmiyor; bazı kimselerin kafasına bura bura soksan, o...a o...a çıkarıyor!
 
Yine bir Modelcilik faciası

Gecen seferki olay icinde tepkim farkli olmustu, affiniza siginarak yine farkli goruslerimi iletmek istiyorum.

Ilk olarak karayolu icinde ruhsat , plakasi olmayan araclarin seyri yasaktir. Yayalarda sadece kendileri icin ayrilmis bolgelerde gecis yapabilirler , yani yaya gecitlerinde. Bu durumda trafikte gordugumuz bu uygulama kanuna aykiridir. Diger araclarin dikkatini dagitmasi acisindanda bir tehlike yaratabilecegini dusunuyorum. Ancak dusuncem bununla sinirli. Kesinlikle yapilmamasi gerek bunda da hem fikiriz. Ancak bu aracin olusturdugu tehlikenin , ruhsatsiz araclardan , kasasi degistirilmis gerekli donanim ozelliklerini karsilayamayan ticarilerden , ses cikarmadigi icin fark edilemeyen elektrikli bisiklet ve motosikletlerden ve bunlari ehliyetsiz kullananlardan , ehliyetli kullanalardan , yollarda yaris yapanlardan , trafigi uygun olmayan sekillerde keserek riske atan polislerden daha fazla risk olusturmadigini dusunuyorum.

Ancak burada ve onceki olaylarda sadece bu densizlerin degilde basinin yaklasiminin bilinci olarak yapildigini dusunuyorum. Uzaktan kontrollu cihazlar basligi tamamen komplo teorilerine acik filmlere konu olabilecek senoryalarin kahramani araclari dusunduruyor. Onlarda bunu cok iyi yakalamak istiyorlar. Mesela bir rc bir insana zarar verse fenami onlar haberler , oturumlar , tartisma programlari yapsalar. Biz soylemistik ,yayinlamistik deseler.

Katilmadigim fikirleri buna ekleyeyim.

Modeller kayit altina alinsin ; ne getirir soyleyeyim sadece bandrol gibi ek bir mali yuk getirir onun disinda bir faydasi olmayacagini ve kontrol edilemeyecegini dusunuyorum.

Ucus yada kullanimlar sertifikaya baglansin ; basta ise yarar gibi gorunsede ozelinde kisilerin kullanimini zorlastiracak , modelcigiligin yayginlasmasini engelleyecek , ozellikle egitim , sinav imkani olmayan yerlerde tamamen engelleyecek bir sure sonra ehliyetler gibi sadece formaliteye ve gelir kapisina donecek bir konu olacaktir.

Cekimler izinle yapilsin ; sadece ticari firmalarin hatta onlarinda buyuklerinin faliyet gosterebilmesi icin onlari koruyan bir yaptirim olmasinin otesine gecemez. Izin verilse neye gore verilecekti ? 4 lu multirotor kopamaz en az 6'li olsun , kontrol karti su ozelliklerde olsun vs mi diyecekler ? Yogun yerlesim olan bolgelerde ucus yasaklanabilir o zaman bu herkes icin gecerli olmalidir. A firmasi x lira odedi diye cekim yapsin ben yapamayayim bunun hicbir gecerliligi olmaz.

Yurtdisindan getirilen urunler kontrol altina alinsin , buda yillardir duydugumuz model firmalarinin onde gelen bahaneleridir , biz fatura kesiyoruz kayit altinda onlarin kim oldugu belli degil. Ozunde yine gecerli degildir , hemen tum ulkelerde ~1000$ 'lar civarinda ( ulkeden ulkeye farklilik var rusyada yanlis bilmiyorsam bu sekilde , almanyada fiili sinir yok [ kagit uzerinde var mi emin degilim ama fiili olarak olmadigini oradaki modelci arkadaslarimdan biliyorum ] ) aylik urun getirme imkaniniz olur.

Modelcilik faaliyetleri , dernek klupler disinda yapilamasin ; buda klup derneklerin buyumesi icin yapilabilecek bir uygulamadir, kanimca modelcilerin klup ve derneklere katilmasi cok onemli ve faydalidir , ancak dedigim gibi zorunluluk haline gelmesi gercekci degildir. Zaten oldukca maaliyetli olan alanin daha da ticarilesmesi sadece zenginlerin oyuncaklari haline gelmesine neden olabilecektir. 10000euroluk ucagimla ucabilirim bunda sorun yok ama 100tl'ye maal olan depron ucagi olanda ucabilmeli.

Denetleme , yonetmelik , kanun duzenlemeleri ; her zaman ulkemiziin bu konuda geride kalmasinin olumlu olmasini dusunmusumdur. Bunlar olmasin demiyorum ama hazirlanmasi kolay isler degildir. Havacilik sporlari federasyonunda rcmodelcilik kurullari vardir , bir cok alanda calisma gruplari kurulmustu , simdi faaliyet gostermiyor. Bu alanda taninmis birinin ( tahminen ticari kimligide olan biriinin ) secilerek onun kafasindaki gibi duzenlemelerin yapilmasi ( ki cogu zaman oyle olur ) bu kadar farkli alt alanlarin oldugu bir konuda yeterli gelmeyecektir. Yapilan duzenlemeler cok genel kisitlamalar disinda yapilmamalidir diye dusunuyorum.

Butun yasal duzenlemelerin disinda bu sinirlamalarin kaldirildigi alanlar taninmalidir. Ornegin 4kg uzeri modelimiz olamayacaksa o zaman bu kuralin gecerli olmadigi makul alanlarda belirlenmelidir. ornegin izmirde bu ozelliklerdeki modeller sadece ...... sinirlari icindeki alanda kullanilabilir gibi kurallar geitirilir ise o zaman bu alandaki gelismeler daha az engellenmis olur.

Ucuslar icin belirli bir irtifa uzerinde notam uygulamasinin cok uygun oldugunu dusunuyorum.

Ama ozunde modelcilik sevgisi , tutkusu var , bende sizler gibi diken uzerindeyim bu densizler yuzunden bugun yarin ciddi bir kisitlama gelecegini dusunuyorum. Keske bunun icin FARKLI gorusleri olan insanlari bir araya toplayarak ortak bir duzenleme yapsalar.



Eski bir modelcilik dergisinden hatirladigim bir haftasonunda birkac bin pervanenin satildigiydi. Sanirim 2004-2005 idi. Amerikadaki model ucus pistlerinin bir listesi vardi bende google earth uzerinde isaretli, toplamda 1300-1500 gibiydi. Cogu sivil havaalanlarinin icinde ekstra bir pist yapilarak olusturulmustu.
 
Yine bir Modelcilik faciası

Gümüş bey, THK sivil havacılık daire başkanı Bekir beyle geçenlerde yaptığım telefon konuşmasında Multi ler için bir kanunun 2 yıldır görüşüldüğünü ve son sürece girdiklerini bildirdi, multiler için bir kısıtlama geliyor yani, ayrıca THK multiler içinde Lisans verme programınada başlamak üzere bu yaz buda faliyete girecek. bunları 1. ağızdan en yüksek merciğiden alınmış bilgilerdir.
 
Yine bir Modelcilik faciası

Mesut ismim hikmet bu arada ,

Aslinda gelisme olumlumu emin olamadim , sertifika parasi ? , yenilenme parasi ? , lisans sinavi ? Ucak icin bir sinav yada egitim dusunebiliyorum ama multiler icin emin degilim , o konuda benim yeterli bildim olmadigindan olabilir.
 
Yine bir Modelcilik faciası

Hikmet bey sertifika ücreti 50TL uçaklardada böyle, yenilenme olayı yok ancak yapılması istenilen hareketler var, mesela helide önce alan turu, sonra invert alan turu, sonrasında invert bekleme ve hover ile bitiriş gibi, uçaklarda ise kalkış 2 defa dikdörtgen pattern, sonra 2 defa önce sağdan sonra soldan 8 çizilecek, sonra alcak geçiş pist pas geçilecek ve arkasından iniş, tabi bunları yaparken uçağın irtifası kaybolmayacak gibi.
 
Yine bir Modelcilik faciası

Alakasız olacak biraz ama, heli sınavı uçağa göre baya kazıkmış :D Ben kalırım :thumbup:
 
Yine bir Modelcilik faciası

Bence de , Mesut ustam gerçekten böyle bir sertifikasyon olayı var mı , dediğin gibi invert hover ve invert alan turu varsa , hakikaten işimiz zor , biz modelleri satalım şimdiden...... :D
 
Yine bir Modelcilik faciası

bizim yeni yaptığımız pistte 14 15 Mayısta sertifikasyon yapıldı, bunu biz talep ettik ve eğitmenlerin yol konaklama ve yiyecek masraflarını karşıladık , pist üyelerimizden sertifikası olmayan 16 kişi sertifika almak için bu sınavdan geçtiler, böyle birşey varmı sorusunun cevabı birebir gördüm bukadar :D

bunlar uçuş alanından sertifikasyon günü çekilen görseller, evrak doldururken modelleri hazırlarken ve en sonunda toplu akşam yemeği :) araba bolluğundan anlaşılır zaten katılım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yine bir Modelcilik faciası

Peki scale uçanlar? İnvert alan turu?
 
Yine bir Modelcilik faciası

scale uçanları bilemiyorum bizde scale olmadığı için sormadım bunu. Scale dan kasıt fuselage giydirilmiş helimi ? normal heli ise scale uçuş falan dinlemezler invert mecburi :D
 
Yine bir Modelcilik faciası

Peki ustad alan turu gercek olması gereken 8 şeklindeki tur mu yoksa alanı daire seklinde turlamak yetiyor mu ? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yine bir Modelcilik faciası

onu diyorum işte :D diyelim adam scale tutkunu, skidler 45 dereceden fazla eğilmeyecek hayatı boyunca. Sonuçta invert uçabilmek bir kabiliyet, zorunluluk olmaması gerekir. Herkes 3D uçmak zorunda değil. Tabi herkes sertifika almak zorunda da değil bu açıdan bakılınca :D En azından şimdilik..
 
Yine bir Modelcilik faciası

Genel kanaat notu ile geçersin sen Emre, rahat ol :)


Sent from my iPhone using Tapatalk