1/30 Ölçekli Airbus A330-300 (3D Baskı)

...
Aslında ikici bir alternatif olarak tüm kablo ve bağlantıları bertaraf eden bir sistem daha var aklımda, biraz çılgınca ama neden olmasın :) Eğer bu sistemi uygularsam kanatlarla gövdeyi biraraya getirdiğimde sadece pil bağlantılarını takmam gerekecek, başka hiçbir konektör olmayacak :thumbup: Acaba ne menem bir sistemdir bu böyle :rolleyes:

S-bus diyecem, ama en fazla parası biraz çılgınca olabilir. Acep n'ola ki??
 
Özgür abi konudan biraz bağımsız olacak ama yapım vidyoları yüklesende bizde şenlensek biraz :)

Ne yalan diyeyim, bu aralar fazlasıyla üşengeçim... Bu modele gelmeden önce çekmem gereken başka ve daha önemli videolar da var ama bir türlü eşik enerjimi kırıp işe girişemedim... Öte yandan bu modelin yapımı bitti sayılır, fazla da bir video çekmem mümkün değil artık. İleriki projelere diyelim :thumbup:



S-bus diyecem, ama en fazla parası biraz çılgınca olabilir. Acep n'ola ki??

S-bus da olsa yine kablo gerekli sanki :)


Var mı böyle birşey vallahi bilmiyordum :) ama olsa da güvenir miyim onu da bilmiyorum.

Benim aklımda olan şey çok daha basitti, modelde 3 alıcı kullanmak :D Bir tane gövdede, birer tane de kanatlarda. Nasılsa her iki kanatta da birer ESC var, bunlar kanattaki alıcıları ayrı ayrı besleyebilirler, kanattaki tüm servolar da kendi taraflarındaki alıcıda ilgili kanala takılırlar. Gövde için ise ilave bir pil kullanmam gerekir, veya ana piller zaten gövdede olduğu için ordan da bir hat çekip regulatörle veya boştaki bir esc ile gövdedeki alıcıya bağlanabilir. Bu sistem aynı zamanda olası bir alıcı arızasına karşı da kısmi bir yedekleme sağlar. Gövdedeki alıcı bozulursa yapılacak birşey yok demektir :) İşi bir kademe basitleştirmek için sadece iki alıcı kullanmak ve bunları kanatlara monte etmek, gövdedeki servoları da bu iki alıcı arasında paylaştırmak da bir seçenek, kanat gövde arasındaki konektör ihtiyacını sıfırlamasa da epey azaltan bir seçenek ve de... Elevatörleri de iki ayrı alıcıya dağıtarak "çift alıcı" güvenliğini arttırmak da olası. Ah şu tembelliği bir atabilsem üzerimden...
 
Ne yalan diyeyim, bu aralar fazlasıyla üşengeçim... Bu modele gelmeden önce çekmem gereken başka ve daha önemli videolar da var ama bir türlü eşik enerjimi kırıp işe girişemedim... Öte yandan bu modelin yapımı bitti sayılır, fazla da bir video çekmem mümkün değil artık. İleriki projelere diyelim :thumbup:
Elevatörleri de iki ayrı alıcıya dağıtarak "çift alıcı" güvenliğini arttırmak da olası. Ah şu tembelliği bir atabilsem üzerimden...
O tembellik nerede ise 6 aydır benim üstümde de var :( Nasıl aşacağız bilemiyorum kardeşim :rolleyes: :laugh:
 
Hocam cahilliğime verin ama çift alıcılı sistem nasıl yapılıyor? İki alıcıyı da kumandayla eşleştirdik servo bağlantılarını ve alıcı beslemelerini yaptık ( yazdıklarınızdan yola çıkarak ) tamam ama bir kumanda üzerinden ikisini de aynı anda başka bir bağlantı veya işlem yapmadan kullanabiliyor muyuz yoksa arada yapmamız gereken işlem veya bağlantı var mı ? Şimdiden Teşekkürler.
 
Hocam cahilliğime verin ama çift alıcılı sistem nasıl yapılıyor? İki alıcıyı da kumandayla eşleştirdik servo bağlantılarını ve alıcı beslemelerini yaptık ( yazdıklarınızdan yola çıkarak ) tamam ama bir kumanda üzerinden ikisini de aynı anda başka bir bağlantı veya işlem yapmadan kullanabiliyor muyuz yoksa arada yapmamız gereken işlem veya bağlantı var mı ? Şimdiden Teşekkürler.
Kanattaki alıcıya kanattaki servoları (uygun kanallara) gövdedeki alıcıya gövdedeki servoları (uygun kanallara) takıp uçuyoruz.
 
Aslinda bu islem kullanilan kumanda markasina gore farklilik gosterebilir. Evren abinin Futaba kullaniyor olmasi isi oldukca guzellestiriyor.
 
O tembellik nerede ise 6 aydır benim üstümde de var :( Nasıl aşacağız bilemiyorum kardeşim :rolleyes: :laugh:
Aynen katılıyorum. Aslında mevsimi de geldi. Denenecek model var aylardır bekliyor. Tek bir uçuş yapmış modeller var, yine aylardır 2. uçuşlarını yapmadılar. Hadi ben yaşlı bir tembelim de size ne oluyor...:lol::saygilar: GDO muz fazla kaçtı galiba.;D