Arkadaşlar gelelim "450 Sport mu 450 Pro mu? " tercih edelim sorusunun
Bunun cevabı aslında çok basit. Adı üstünde tabiki de 450 PRO
Şimdi PRO kelimesi profesyonel anlamı taşıdığından bir çok kez yeni başlayan ve amatör seviyede uçabilen ve bilgi birikimi az olan modelcileri ürkütür.
Buradaki PRO kelimesinden çıkacak anlam, bu model sadece profesyonel pilotlar, kullanıcılar için yapılmış demek değildir !
Bir de madalyonun diğer tarafı vardır daha ucuz ve kırımda hasar maliyetinin daha az olduğu düşünülen 450 V2 veya makyajlanmış, iyileştirilmiş hali ile SPORT modelinin daha önce kullanalar tarafından önerilmesidir. ( Aslında her 2 modeli de görmüş kullanmış kişilerin çoğu 450 PRO önerecektir 450 V2 yani SPORT önermez. )
Bu önerme durumu öyle hale gelmiştir ki bahsi geçen 2 kite de sahip olmadığı, farklarını bizzat bilmediği halde forumlarda yazılanları daha önce okuduğundan birçok kişi 450 v2 önerir olmuştur.
Gelelim her 2 kitin artıları ve eksi taraflarına
Bana soracak olarsanız 450 V2 (SPORT) kit'in PRO kit'e nazaran hiç bir artı tarafı yoktur.
( Bu benim kişisel görüşümdür. Sebeplerini konu devamında zaten belirteceğim. 450 V2 kullanıcılarının tepkisini almak istemiyorum, gerçi tümüne verilebilecek mantıklı bir cevabım vardır.)
450 V2 (SPORT) Kit'in (+) ARTILARI
1- İlk alımda ve yedek parça olarak daha ekonomik bir model tipi olması
2- Kayışlı kuyruk aktarım sistemi ile kırımlarda daha az olan onarım maliyeti
3- Ana frame ve sağ sol frame arası genişliğin çok olması sebebi ile üzerine takılabilen donanımın çeşit çokluğu
4- Çok parçalı frame sebebi ile daha cüsseli görünüm.
450 V2 (SPORT) Kit'in (-) EKSİLERİ
1- PRO kit kullanıcı sayısı çoğalması sebebi ile kazandığı haksız ününün gitgide anlaşılmasından dolayı daha az tercih sebebi olması ve dolayısıyla elden çıkarılma istenmesi 2.el fiyatında zarar oranını artması.
2- PRO kit'e nazaran 4 parça frame ile ana frame oluşturması sebebi ile daha çok parça, birleşim noktası bu daha fazla ek yeri çalışmada daha çok tehlike, titreşim ve gürültü demek daha karmaşık bir görünüm.
3- Stok alımda pro kit'e göre daha çok plastik parça içerme örneğin: bottom plate, yatay stabilizer mount, gyro veya fbl control ünitesi holder alt'dan desteksiz battery holder gibi
4- Vida sayısı ve çeşitliliği çokluğu sebebi ile daha zahmetli bir kurulum ve onarım. yekpare frame olmayışı sebebi ile vidalar üzerine düşen daha fazla yük ve torq ilk kullanıcı için daha çok bilgi birikimi gerektiren kurulum örneğin kuyruk kayışı yönü, gerginliği v.s ayarı gibi
5- Kayışlı kuyruk aktarım hareketi sebebi ile bazen görünen ESD electro static discharge veya manyetik parazit, sıçrama v.s.
450 PRO Kit'in (+) ARTILARI
1- Daha basit ve estetik bir görünüm ve 2 parça frame ile oluşan ana frame daha yekpare, sağlam ve stabil bir yapı.
2- Daha az plastik parça ile daha masrafsız ve görsel upgrade imkanı
3- Torq tube kuyruk aktarım sistemi sayesinde daha kayıpsız bir aktarım ve basit kurulum onarım motor üzerinde daha az yük.
4- Daha güvenli ve basit servo yerleşimi
5- Ana frame içine alınmış tüm donanım sayesinde daha dengeli, güvenli ve komplike bir yapı
6- Vida sayısında ve çeşitliliğinde azalma
7- Tek parça yekpare landing skid.
8- Tüm cyclık servoları horn paralelliği aynı yükseklite olması sebebi ile swashplate'ye çıkan tüm linkler aynı ebat'tadır. Bu aileron,şu elevatör link'i gibi uğraştırmaz.
450 PRO Kit'in (-) EKSİLERİ
1- İlk alımda ve yedek parçada daha yüksek fiyat
2- Tamamen plastik'ten arındırılmamış paket içeriği
3- Çabuk kırılan landing skid
4- Dar ana frame aralığı sebebi ile ucuz basit donanım'ı ana frame içinde kullananama ki bunlar genelde estetikten yoksun olduklarından sığmıyor. (mesela esc genişliği 26-27 mm'yi geçmemeli aksi taktirde esc'yi dışarıda bir yere konumlandırmak zorundasınız bu tüm elektronik için geçerli esc,receiver,gyro veya fbl kontrol unitesi
bunlar başlıca aklıma gelenler değişkilikler, oldukça konu güncellenecektir
450 pro modelin kuyruk kontrol link'inin kısa olduğunu düşünenler vardır.
öncelikle böyle bir durum ile karşılaşanlar link'in boyunu ölçsün bu link'in boyu 330mm'dir kalınlık 1.3mm
ölçüm yaptığınız link boyu yazdıklarımdan kısa ise evet o link kısa'dır bu bir fabrikasyon defo olabilir her kit'de durum böyle değildir.
bende dahil olmak üzere bir çok kişi ilk kurulumda manuel' bakmaz ve çoğu kişi şu hataya düştüğünden kuyruk link'inin kısa olduğunu sanır.
kuyruk link'inin boyunu manuel'deki gösterdiği gibi balllink merkezlerinden 345mm olarak ayarlayın
tail slider merkezleme işlemi yaparken yanlış referans noktası alınmaktadır eklediğim foto üzerinde gösterdiğim dikey kırmızı çizgiden alınan referans yanlıştır. doğrusu manuel üzerinde gösterilen A alanının dişliye yakın gösterilen yer yani rulmanın bittiği çukur içinden alına referans doğru seyahat aralığıdır.
ölçüm'ü burdan yaparak ortalamadığınız slider sebebi ile taillink'i kısa sanılır.
fakat ölçüm burdan yapılarak ortaladığında ve kuyruk servosu 90 derece açıda ise link kısa kalmaz üstelik bizler kuyruk tutması servo daha az çalışması açısından kuyruk palleri
hücum kenarına boom'a doğru birkaç derecelik mekanik açı veriyoruz. buda link'i zaten servo'ya doğru yaklaştırıyor.
Bunun cevabı aslında çok basit. Adı üstünde tabiki de 450 PRO
Şimdi PRO kelimesi profesyonel anlamı taşıdığından bir çok kez yeni başlayan ve amatör seviyede uçabilen ve bilgi birikimi az olan modelcileri ürkütür.
Buradaki PRO kelimesinden çıkacak anlam, bu model sadece profesyonel pilotlar, kullanıcılar için yapılmış demek değildir !
Bir de madalyonun diğer tarafı vardır daha ucuz ve kırımda hasar maliyetinin daha az olduğu düşünülen 450 V2 veya makyajlanmış, iyileştirilmiş hali ile SPORT modelinin daha önce kullanalar tarafından önerilmesidir. ( Aslında her 2 modeli de görmüş kullanmış kişilerin çoğu 450 PRO önerecektir 450 V2 yani SPORT önermez. )
Bu önerme durumu öyle hale gelmiştir ki bahsi geçen 2 kite de sahip olmadığı, farklarını bizzat bilmediği halde forumlarda yazılanları daha önce okuduğundan birçok kişi 450 v2 önerir olmuştur.
Gelelim her 2 kitin artıları ve eksi taraflarına
Bana soracak olarsanız 450 V2 (SPORT) kit'in PRO kit'e nazaran hiç bir artı tarafı yoktur.
( Bu benim kişisel görüşümdür. Sebeplerini konu devamında zaten belirteceğim. 450 V2 kullanıcılarının tepkisini almak istemiyorum, gerçi tümüne verilebilecek mantıklı bir cevabım vardır.)
450 V2 (SPORT) Kit'in (+) ARTILARI
1- İlk alımda ve yedek parça olarak daha ekonomik bir model tipi olması
2- Kayışlı kuyruk aktarım sistemi ile kırımlarda daha az olan onarım maliyeti
3- Ana frame ve sağ sol frame arası genişliğin çok olması sebebi ile üzerine takılabilen donanımın çeşit çokluğu
4- Çok parçalı frame sebebi ile daha cüsseli görünüm.
450 V2 (SPORT) Kit'in (-) EKSİLERİ
1- PRO kit kullanıcı sayısı çoğalması sebebi ile kazandığı haksız ününün gitgide anlaşılmasından dolayı daha az tercih sebebi olması ve dolayısıyla elden çıkarılma istenmesi 2.el fiyatında zarar oranını artması.
2- PRO kit'e nazaran 4 parça frame ile ana frame oluşturması sebebi ile daha çok parça, birleşim noktası bu daha fazla ek yeri çalışmada daha çok tehlike, titreşim ve gürültü demek daha karmaşık bir görünüm.
3- Stok alımda pro kit'e göre daha çok plastik parça içerme örneğin: bottom plate, yatay stabilizer mount, gyro veya fbl control ünitesi holder alt'dan desteksiz battery holder gibi
4- Vida sayısı ve çeşitliliği çokluğu sebebi ile daha zahmetli bir kurulum ve onarım. yekpare frame olmayışı sebebi ile vidalar üzerine düşen daha fazla yük ve torq ilk kullanıcı için daha çok bilgi birikimi gerektiren kurulum örneğin kuyruk kayışı yönü, gerginliği v.s ayarı gibi
5- Kayışlı kuyruk aktarım hareketi sebebi ile bazen görünen ESD electro static discharge veya manyetik parazit, sıçrama v.s.
450 PRO Kit'in (+) ARTILARI
1- Daha basit ve estetik bir görünüm ve 2 parça frame ile oluşan ana frame daha yekpare, sağlam ve stabil bir yapı.
2- Daha az plastik parça ile daha masrafsız ve görsel upgrade imkanı
3- Torq tube kuyruk aktarım sistemi sayesinde daha kayıpsız bir aktarım ve basit kurulum onarım motor üzerinde daha az yük.
4- Daha güvenli ve basit servo yerleşimi
5- Ana frame içine alınmış tüm donanım sayesinde daha dengeli, güvenli ve komplike bir yapı
6- Vida sayısında ve çeşitliliğinde azalma
7- Tek parça yekpare landing skid.
8- Tüm cyclık servoları horn paralelliği aynı yükseklite olması sebebi ile swashplate'ye çıkan tüm linkler aynı ebat'tadır. Bu aileron,şu elevatör link'i gibi uğraştırmaz.
450 PRO Kit'in (-) EKSİLERİ
1- İlk alımda ve yedek parçada daha yüksek fiyat
2- Tamamen plastik'ten arındırılmamış paket içeriği
3- Çabuk kırılan landing skid
4- Dar ana frame aralığı sebebi ile ucuz basit donanım'ı ana frame içinde kullananama ki bunlar genelde estetikten yoksun olduklarından sığmıyor. (mesela esc genişliği 26-27 mm'yi geçmemeli aksi taktirde esc'yi dışarıda bir yere konumlandırmak zorundasınız bu tüm elektronik için geçerli esc,receiver,gyro veya fbl kontrol unitesi
bunlar başlıca aklıma gelenler değişkilikler, oldukça konu güncellenecektir
450 pro modelin kuyruk kontrol link'inin kısa olduğunu düşünenler vardır.
öncelikle böyle bir durum ile karşılaşanlar link'in boyunu ölçsün bu link'in boyu 330mm'dir kalınlık 1.3mm
ölçüm yaptığınız link boyu yazdıklarımdan kısa ise evet o link kısa'dır bu bir fabrikasyon defo olabilir her kit'de durum böyle değildir.
bende dahil olmak üzere bir çok kişi ilk kurulumda manuel' bakmaz ve çoğu kişi şu hataya düştüğünden kuyruk link'inin kısa olduğunu sanır.
kuyruk link'inin boyunu manuel'deki gösterdiği gibi balllink merkezlerinden 345mm olarak ayarlayın
tail slider merkezleme işlemi yaparken yanlış referans noktası alınmaktadır eklediğim foto üzerinde gösterdiğim dikey kırmızı çizgiden alınan referans yanlıştır. doğrusu manuel üzerinde gösterilen A alanının dişliye yakın gösterilen yer yani rulmanın bittiği çukur içinden alına referans doğru seyahat aralığıdır.
ölçüm'ü burdan yaparak ortalamadığınız slider sebebi ile taillink'i kısa sanılır.
fakat ölçüm burdan yapılarak ortaladığında ve kuyruk servosu 90 derece açıda ise link kısa kalmaz üstelik bizler kuyruk tutması servo daha az çalışması açısından kuyruk palleri
hücum kenarına boom'a doğru birkaç derecelik mekanik açı veriyoruz. buda link'i zaten servo'ya doğru yaklaştırıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol