450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

iscender

Çalışkan Uye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
401
Tepkime puanı
394
Yaş
45
Konum
İstanbul Feriköy
İlgi Alanı
Hepsi
Arkadaşlar gelelim "450 Sport mu 450 Pro mu? " tercih edelim sorusunun :rolleyes:

Bunun cevabı aslında çok basit. Adı üstünde tabiki de 450 PRO :D

Şimdi PRO kelimesi profesyonel anlamı taşıdığından bir çok kez yeni başlayan ve amatör seviyede uçabilen ve bilgi birikimi az olan modelcileri ürkütür.

Buradaki PRO kelimesinden çıkacak anlam, bu model sadece profesyonel pilotlar, kullanıcılar için yapılmış demek değildir !

Bir de madalyonun diğer tarafı vardır daha ucuz ve kırımda hasar maliyetinin daha az olduğu düşünülen 450 V2 veya makyajlanmış, iyileştirilmiş hali ile SPORT modelinin daha önce kullanalar tarafından önerilmesidir. ( Aslında her 2 modeli de görmüş kullanmış kişilerin çoğu 450 PRO önerecektir 450 V2 yani SPORT önermez. )

Bu önerme durumu öyle hale gelmiştir ki bahsi geçen 2 kite de sahip olmadığı, farklarını bizzat bilmediği halde forumlarda yazılanları daha önce okuduğundan birçok kişi 450 v2 önerir olmuştur. :laugh:

Gelelim her 2 kitin artıları ve eksi taraflarına

Bana soracak olarsanız 450 V2 (SPORT) kit'in PRO kit'e nazaran hiç bir artı tarafı yoktur.

( Bu benim kişisel görüşümdür. Sebeplerini konu devamında zaten belirteceğim. 450 V2 kullanıcılarının tepkisini almak istemiyorum, gerçi tümüne verilebilecek mantıklı bir cevabım vardır.)

450 V2 (SPORT) Kit'in (+) ARTILARI
1- İlk alımda ve yedek parça olarak daha ekonomik bir model tipi olması
2- Kayışlı kuyruk aktarım sistemi ile kırımlarda daha az olan onarım maliyeti
3- Ana frame ve sağ sol frame arası genişliğin çok olması sebebi ile üzerine takılabilen donanımın çeşit çokluğu
4- Çok parçalı frame sebebi ile daha cüsseli görünüm.

450 V2 (SPORT) Kit'in (-) EKSİLERİ
1- PRO kit kullanıcı sayısı çoğalması sebebi ile kazandığı haksız ününün gitgide anlaşılmasından dolayı daha az tercih sebebi olması ve dolayısıyla elden çıkarılma istenmesi 2.el fiyatında zarar oranını artması.
2- PRO kit'e nazaran 4 parça frame ile ana frame oluşturması sebebi ile daha çok parça, birleşim noktası bu daha fazla ek yeri çalışmada daha çok tehlike, titreşim ve gürültü demek daha karmaşık bir görünüm.
3- Stok alımda pro kit'e göre daha çok plastik parça içerme örneğin: bottom plate, yatay stabilizer mount, gyro veya fbl control ünitesi holder alt'dan desteksiz battery holder gibi
4- Vida sayısı ve çeşitliliği çokluğu sebebi ile daha zahmetli bir kurulum ve onarım. yekpare frame olmayışı sebebi ile vidalar üzerine düşen daha fazla yük ve torq ilk kullanıcı için daha çok bilgi birikimi gerektiren kurulum örneğin kuyruk kayışı yönü, gerginliği v.s ayarı gibi
5- Kayışlı kuyruk aktarım hareketi sebebi ile bazen görünen ESD electro static discharge veya manyetik parazit, sıçrama v.s.

450 PRO Kit'in (+) ARTILARI
1- Daha basit ve estetik bir görünüm ve 2 parça frame ile oluşan ana frame daha yekpare, sağlam ve stabil bir yapı.
2- Daha az plastik parça ile daha masrafsız ve görsel upgrade imkanı
3- Torq tube kuyruk aktarım sistemi sayesinde daha kayıpsız bir aktarım ve basit kurulum onarım motor üzerinde daha az yük.
4- Daha güvenli ve basit servo yerleşimi
5- Ana frame içine alınmış tüm donanım sayesinde daha dengeli, güvenli ve komplike bir yapı
6- Vida sayısında ve çeşitliliğinde azalma
7- Tek parça yekpare landing skid.
8- Tüm cyclık servoları horn paralelliği aynı yükseklite olması sebebi ile swashplate'ye çıkan tüm linkler aynı ebat'tadır. Bu aileron,şu elevatör link'i gibi uğraştırmaz.

450 PRO Kit'in (-) EKSİLERİ
1- İlk alımda ve yedek parçada daha yüksek fiyat
2- Tamamen plastik'ten arındırılmamış paket içeriği
3- Çabuk kırılan landing skid
4- Dar ana frame aralığı sebebi ile ucuz basit donanım'ı ana frame içinde kullananama ki bunlar genelde estetikten yoksun olduklarından sığmıyor. (mesela esc genişliği 26-27 mm'yi geçmemeli aksi taktirde esc'yi dışarıda bir yere konumlandırmak zorundasınız bu tüm elektronik için geçerli esc,receiver,gyro veya fbl kontrol unitesi

bunlar başlıca aklıma gelenler değişkilikler, oldukça konu güncellenecektir ;)

450 pro modelin kuyruk kontrol link'inin kısa olduğunu düşünenler vardır.

öncelikle böyle bir durum ile karşılaşanlar link'in boyunu ölçsün bu link'in boyu 330mm'dir kalınlık 1.3mm
ölçüm yaptığınız link boyu yazdıklarımdan kısa ise evet o link kısa'dır bu bir fabrikasyon defo olabilir her kit'de durum böyle değildir.

bende dahil olmak üzere bir çok kişi ilk kurulumda manuel' bakmaz ve çoğu kişi şu hataya düştüğünden kuyruk link'inin kısa olduğunu sanır.

kuyruk link'inin boyunu manuel'deki gösterdiği gibi balllink merkezlerinden 345mm olarak ayarlayın

tail slider merkezleme işlemi yaparken yanlış referans noktası alınmaktadır eklediğim foto üzerinde gösterdiğim dikey kırmızı çizgiden alınan referans yanlıştır. doğrusu manuel üzerinde gösterilen A alanının dişliye yakın gösterilen yer yani rulmanın bittiği çukur içinden alına referans doğru seyahat aralığıdır.
ölçüm'ü burdan yaparak ortalamadığınız slider sebebi ile taillink'i kısa sanılır.

fakat ölçüm burdan yapılarak ortaladığında ve kuyruk servosu 90 derece açıda ise link kısa kalmaz üstelik bizler kuyruk tutması servo daha az çalışması açısından kuyruk palleri

hücum kenarına boom'a doğru birkaç derecelik mekanik açı veriyoruz. buda link'i zaten servo'ya doğru yaklaştırıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

Eline sağlık İskender çok faydalı bir yazı olmuş. :bravo:

V2 & Pro ile ilgili kendi görüşün olarak söylediklerinin tamamına bende katılıyorum. :)p

Bu arada büyük konuşmayayim ama belt drive'lı bir model kolay kolay almayı tercih etmem. :(p
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

eyvallah türker sağol

şunuda ekliyim yazmayı unutmuşum V2'nin en çok tercih edilme sebebi birçok modelcinin kuyruk aktarım dişlilerinin çok çabuk sıyırdığıdır

onarım maliyetinin çoğaldığıdır.

ilk kullanıcılar ve acemi pilotlar pro modeline hk'da satılan basit ucuz plastik kuyruk palleri kullansın bu paller havada kuyruğun hareketine hiç bir negatif etki etmiyor çünki uçuşta kuyruk üzerindeki yük çok fazla değil bu pal ilede kuyruğu topaç gibi çeviriyorsun modeli sağırlaştırmıyor.

ve iniş kalkış esnasında en ufak bir temasta hemen kırılıyor yani çarpmanın sürtmenin etkisi pal holder'i
geçmiyor bile dolayısıyla dişli sıyırma v.s oluşmuyor.

bu dişliyi sıyırtmak için özel bir çaba veya direk pal holderi sürtme durdurmaya çalışmak filan lazım

acemi uçucu modelini kırmadan indirip kaldıracak pilotaja erene kadar bu ucuz palleri kullansın sonrasında istediği kaliteli pal'i taksın bu bir nebze çözümdür.

gelelim torqtube masrafına

kırımda modeli direk kuyruk üstüne düşürmemiş iseniz veya boom L,V,C,S şekline gelecek kadar yamulmamış ise zaten torqtube shaft'a birşey olmuyor.

yani kuyruk hasarlı 10 kırımın onundada torqtube shaft değişmiyor.

velhasıl kelam bir tek kuyruk masrafı üç beş kuruş fazla diye pro model'den vazgeçmek bana mantıklı gelmiyor artık

ona verdiğim extra fazla ödemeyi az uğraştığıma görselliğe sayarım olur biter. ;)


 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

Valla Iskender, ARTI / EKSI leri ile olayı çok güzel özetlemişsin, gerçekten eline sağlık :thumbup:

Şahsen benim tercihimde PRO olmuştur hep ;) Gerek ilk helimin PRO olması, gerekse hiç SPORT ile uğraşmamış olmamdan dolayı, tarafsız olamam diye düşünmüşümdür.

Bu nedenle bu yazın yeni başlayan arkadaşların tercihlerinde oldukça yardımcı olacaktır diye düşünüyor ve konuyu sabitleyip, INDEKS sayfasına ilave ediyorum %p
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

eyvallah abi görüyon işte HT forumda 1 haftadır münakaşasını yapıyoruz. :mad:

doğruları yazdık tepki çektik :eek:

adamın v2 satılık modeli var diye ısrarla v2'yi savunuyor utanmasa bizi yalancı çıkaracak :rolleyes:

ulen bi düşün hiçbirşey yapmıyor isen imzama bak g........müzden uydurup yazmıyoz herhalde :mad:

onuda geç adı üstünde PRO işte %p
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?


Konu yedekten geri dönülmüştür. :saygilar:
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

iyi olmuş valla diğer forumlarda kopyası yoktu boşa giderdi tüm yazdıklarım. :)
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

Iskender Yenimol' Alıntı:
iyi olmuş valla diğer forumlarda kopyası yoktu boşa giderdi tüm yazdıklarım. :)
Tahmin ettiğimiz için özellikle yedek aldık ;)
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

eyvallah abi :saygilar:
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

trex 450 plus sport dan pro ya geçmek için şu parçalar yeterlimi arkadaşlar.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

bırakın kayışlı kalsın ne derdiniz var ki :)
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

barış altun' Alıntı:
trex 450 plus sport dan pro ya geçmek için şu parçalar yeterlimi arkadaşlar.

Yeterli olmasına yeterli ama gerek var mı, ya da Tarot dişlileri dayanıklı mı dersen, orasını bilemeyeceğim :)

DenizSERT' Alıntı:
bırakın kayışlı kalsın ne derdiniz var ki :)
Aynen Denize katılıyorum :thumbup: Şu aşamada sizin pilotajınız için gereksiz bir masraf + macera ;)
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yeterli olmasına yeterli ama gerek var mı, ya da Tarot dişlileri dayanıklı mı dersen, orasını bilemeyeceğim :)
Aynen Denize katılıyorum :thumbup: Şu aşamada sizin pilotajınız için gereksiz bir masraf + macera ;)

buradaki tarot alacağım değil Mehmet bey malzeme olarak sormak istedim.bendeki şu kuyruk kaçırma düzelmedi.geçen seni Mesut beyden aldığım kds gyro yu takacam
öncesinde bikaç ayar daha yapacam olmadı bu gyroyla denicem.olmazsa bi alternatif olarak düşünüyorum pro olayını...
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

kuyruk kaçırmanın kayışla alakası yok tamamen ayar ve toplamada sorun. goblinde kayışlı :)
 
450 sınıfı Helikopter alacağım. Sport mu Pro versiyonu mu tercih edelim ?

Pro candır :)