Araba fan motoru uçak uçurmada kullanmak

Bazen bende şey düşünüyorum :D
Kapının önünde canavar gibi 250cc jawa var. Motor son çalıştığında 130km/h hıza çıkıyordu. Satacak olsam 200 lira verirler. Acaba nasıl bir uçak yapılabilir :lol::lol: Şaka bir yana bazen ciddi ciddi düşünüyorum. Sanırım fazla cahilim :lol:
300 veririm :D
 
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim. Okulda projelerde atıl malzemelerden bir şeyler üretmeye alıştığımız için öğrencilerle, acaba uğraşsak bir şeyler olur mu demiştim açıkçası. Ancak bu çok da alaya alınacak bir durum olmasa gerek diye düşünüyorum. Zira motor üzerinde oynamak çok da absürt bir şey değil. Nitekim hepinizin bildiği üzere bazen yüksek kvlı motorun kvsını düşürmek için tekrar sarabiliyoruz veya kutupları tekrar elden geçirebiliyoruz. Lütfen beni yanlış anlamayın ancak bazı yorumlar alay etme amacı ile yazıldı diye düşünüyorum. Hoş değil bence.
 
Üstad ben üstüme alınmalımıyım hiç bilmiyorum ama birkaç şey söylemek istedim yine de. Bu zamana kadar forumda biri ile alay etmek için tek cümle yazdığımı hatırlamıyorum. Hatta sizin yapmaya çalıştığınız şeye çok benzemesede bir miktar benzerini ben yaptım. Helikopter motorları ile uçak yapmak diye bir konu vardı. Ama Deniz abinin dediği gibi mesele yaptım ve oldudan öteye malesef çok geçmiyor. Uçak uçtu. Bana göre güzel de uçtu baya ağır olmasına rağmen. Ama pek tat vermedi.

Jawa konusundada cahilliğimden olsa gerek bazen düşünüyorum :D Neden olmasın ki diyorum. Ama o da muhtemelen yaptım oldudan öteye geçecek bir proje olmazdı. Ki 250cclik bir uçak yapacak tecrübe için; sanırım en az 3 tane uçak inşa etmem lazım. Para meselesini hiç düşünmüyorum zaten. Düşünsem bu yazıları yazmazdım :D

Konunun altına kendimi tutamayıp alakasız mesaj yazdığımın farkındayım. Alay etmek gibi bir düşüncem yoktu. Sadece düşüncelerimi paylaşmak istedim. Kusura bakmayın..
 
  • Beğen
Tepkiler: Uygar BULUT
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim. Okulda projelerde atıl malzemelerden bir şeyler üretmeye alıştığımız için öğrencilerle, acaba uğraşsak bir şeyler olur mu demiştim açıkçası. Ancak bu çok da alaya alınacak bir durum olmasa gerek diye düşünüyorum. Zira motor üzerinde oynamak çok da absürt bir şey değil. Nitekim hepinizin bildiği üzere bazen yüksek kvlı motorun kvsını düşürmek için tekrar sarabiliyoruz veya kutupları tekrar elden geçirebiliyoruz. Lütfen beni yanlış anlamayın ancak bazı yorumlar alay etme amacı ile yazıldı diye düşünüyorum. Hoş değil bence.
Bu forumdaki arkadaşların çoğunu şahsen tanımıyorum ama aramızda öyle bir bağ var ki mesajlar hiç rahatsız etmiyor. Sizinle de böyle bir bağ oluşana kadar mesajlarınıza cevap yazarken daha dikkatli oluruz. Özür...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Şimdi şöyle bir durum var. Bu soruyu sorarken ben bundan uçak yapmayı düüşünüyorum gibi bir şey kastetmemişim. Bu motorlar yüksek boyutlu uçak motorlarına nazaran fiyat açısından gayet uygun. Beyin fırtınası olması amacıyla yeniden sarım, mıknatıs değiştirme vs. gibi şeylerle verim artırılabilir mi artırılırsa ne kadar verim alınabilir gibi hesapta sohbet olması amacıyla sordum. Yani bu iş için yapılan motorun yerine kullanmak tabiki verimsiz olacak ancak tecrübe tecrübedir.
Yüksek boyutlu uçak motorundan kastınız sizin elinizdeki radyatör motorunun büyüklüğündeki, uçak motorları galiba. Ancak dediğiniz uçuk fiyatı, uçuran da bu ekstradan verim artışını sağlayan ''bilgi(ler)dir''. O bilgilere ulaşmak ne kadar zor ise, dünyada kaç kişi erişebiliyorsa da; bu oranla o kadar da fiyat artıyor doğal olarak. Verim arttırılabilir mi demişsiniz. Evet, ancak bunlar mühendislik çalışmalarıyla olur. Çalışmanın (hesaplamaların-matematiksel modellerin) sonucunda da sizin motorunuzun verimini arttıracak ''bilgiler-tasarım parametreleri'' edinilmiş olur. Tecrübe demişsiniz, ancak ben böyle bir işte tecrübe kazanılacağını görmüyorum. Ne yazık ki burada bir zanaatkarlık-ustalık gibi bir olay yok. En iyisi, bu verimi arttıranların yaptıklarını ve önerdiklerini kullanmak.
 
Konunun altına kendimi tutamayıp alakasız mesaj yazdığımın farkındayım. Alay etmek gibi bir düşüncem yoktu. Sadece düşüncelerimi paylaşmak istedim. Kusura bakmayın..
Yok dostum sen neden üstüne alıyorsun. Sen mesajı yazdıktan sonra benim yazmam üzerine yanlış anladın sanırım. Ben zaten senin uçak konunu yakından takip etmiştim. Yani Deniz abinin üslubuyla benim alay olarak algıladığım yorumlar ziyadesiyle farklı. Önemli değil aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Sümer Abi ben özür dilerim estağfirullah ne özür dilemesi. Ben sizin gibi tecrübeli abilerimizin dediklerini emir telakki ederim hobi konusunda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Verim arttırılabilir mi demişsiniz. Evet, ancak bunlar mühendislik çalışmalarıyla olur. Çalışmanın (hesaplamaların-matematiksel modellerin) sonucunda da sizin motorunuzun verimini arttıracak ''bilgiler-tasarım parametreleri'' edinilmiş olur.
Burada mühendislik bir durum yok. Benim kastım motorun tasarımıyla oynamak tamamen farklı bir motora çevirmek vs. değil. Sadece modifiye etmek. O haliyle de acaba uçabilir mi diye düşündüm. Yani ortada illede ben bu motoru uçakta kullanacağım ve çok verimli yapacağım gibi bir durum söz konusu değil. Ayrıyeten bobinaj işini yapan abilerimizin ustalığı zanaatten sayılmıyor mu?
 
Burada mühendislik bir durum yok. Benim kastım motorun tasarımıyla oynamak tamamen farklı bir motora çevirmek vs. değil. Sadece modifiye etmek. O haliyle de acaba uçabilir mi diye düşündüm. Yani ortada illede ben bu motoru uçakta kullanacağım ve çok verimli yapacağım gibi bir durum söz konusu değil. Ayrıyeten bobinaj işini yapan abilerimizin ustalığı zanaatten sayılmıyor mu?
Modifiyenin yapılma sebebi ilk halinden daha gelişmiş-iyileşmiş olmasıdır, en azından benim için. Geliştirmenin-iyileştirmenin hedeflendiği bir çalışma da mühendislik çalışması demektir, esasen. He ben deneye deneye iyileştirme yaparım diyorsanız, sizin seçiminizdir.

Evet, sayılıyor. Aynı anlama geldiği için ''-'' kulanmıştım zaten.
 
Uzun süredir aklımda olan birşey vardı; Konuyla pek ilgili görünmese de özde çok alakalı...
Hani ülke olarak içten yanmalı motorları yapmıyoruz, yapamıyoruz. Her neyse politik nedenler olabilir vs.
Ancak küresel anlamda fırçasız motor öylesine bir gelişme sürecine girdi ki, neden yapmıyoruz diye hayıflanmamak elde değil.
Patlar motorların hareketli ve hassas ölçülerde olması gereken pek çok parçası ve detayları belki küçük işletmelerin işe soyunmasına engel. Büyük firmaların da daha karlı olduğu için ithal etmek işlerine geliyor.
Elektrikle çalışan araçlar ve dolayısıyla bunların kullanacağı motorlar gittikce çoğalırken.
Parça bazında bir fırçasız motor sadece bir kasa +rulman+ bakır teller+şaft mili ve güçlü mıknatıslardan oluşuyor. Yani parçalarının imalatı ve bir araya getirilmesi çok zor görünmüyor.
Neden yapılmıyor, merak ediyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi: