Bu hafta Maiden var mi ??

Hay Allah. Videodan bunu anlayamadım. İki elevatörün var ve ayrı ayrı yekeleri var yani. Şimdi anlaşıldı. Muhtemelen o çatalı çok geriden yaptığın için sıkışıyor.
 
Ben simdi arkadaki karbon borulari cikardim acilari zorluyor diye. Elle yokladigimda artik cok daha rahat calisiyor elevatorler fakat o kadar rahat olmasina ragmen servo orta konumda veya belli bir konuma aldigimda hala cizirdiyor uyuz oldum
 
Pusroad i servoya vidaladigim vida sert donuyordu kolun deligini biraz daha genisletip oyle denedim ses oldukca azaldi ama cizirdama hala ara sira yapiyor
 
Belli ki bir merkezleme sorunu var. Servo merkeze yakın bölgede bir şekilde sıkışıyor. Bunun en sık rastlanan sebebi servo yekesine taktığın quick link'in yeterince rahat dönmemesidir. İkinci bir öneri, kontrol telini daha içteki quick link'e takman ve kumandadan elevatör endpoinlerini açman.
Temel kuralımız şudur: Kumandanın çözünürlüğünden azami istifade etmek için teli servo tarafında olabildiğince içe, kontrol yüseyi tarafında olabildiğince dışa takarız.
 
O zaman bende ic kisma yapip tekrar deniyorum hemen , bu arada bazen alici pili azalmasindan da cizirdiyor bu meretler onlari tazeledim biraz daha azaldi sesler
 
Vee sonunda sorun cozuldu.dedigin gibi merkeze yakin olarak konumlandirdim ve arkadaki carbon cubuklari cikarip aciyi rahatlattim.Alici pillerimi de yenileyince boylelikle bir sorun daha cozulmus oldu.Tesekkur ederim sumer abi :yuppi:
 
Son durumumuz budur acaba gaz ve rudder servosunu da senin dedigin gibi merkeze yakin delige mi alsam sumer abi?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bilmem ki... "Temel ilke" olarak yazdığımı bir kez daha oku istersen...

Servo yekesinde en dış, kontrol yüzeyinde en iç deliği tercih etmek ilk bakışta heyecan verici gibi görünebilir. Ancak istenilen atımı elde etmek için diyelim ki endpoint ayarlarını + 40 - 40 olarak yapmak gerekir.

Servo yekesinde en iç, kontrol yüzeyinde en dış deliği kullanınca endpoint ayarları + 100 - 100 olur örneğin.

Yani bu durumda o kontrol yüzeyinin hareketini birinde 80 adımda diğerinde ise 200 adımda kontrol edebilirsin. Kısaca kumanda çözünürlüğünden daha fazla yararlanmış olursun.

Bir uçak kumandasında gaz kanalında ortalama 25 - 30 tırtık olur. Yani gaz kanalında bu çok önemli değil. Ne yaparsan yap elde edeceğin çözünürlük 25 - 30 adım ama diğer yüzeyler için aynı şeyi söyleyemeyiz. Hele ki hassas uçuş yapıyorsak bu ayrıntı daha büyük önem kazanır.
 
Servo kollarına bu bağlantı şeklini de en kısa zamanda değiştirmeni öneririm. Benim hiç sevmediğim bir yöntem bu. Her an kaydırıp modeli kırmana sebep olabilir, ne olduğunu bile anlayamazsın. :( Teli "Z" şekilinde bükerek servo kolundaki deliklere geçirmeni tavsiye ederim. Ayrıca pushrod'a takacağın teli rahatlıkla bisikletçilerden bulabileceğini hatırlatayim. Ucu vidalı çubuğu nereden bulacağım diye düşünmüş olabilirsin. Jant teli güzel iş görüyor. ;)