Birincisi bu uçak hangi motorla olursa olsun acemi bir elde tehlikeli. Usta bir elde 35cc motor herhangi bir sorun oluşturmaz.
Buna tamamen katılıyorum, ama daha “uygun” güçte bir motorla yeterince tecrübesi olmayan birisinin başını derde sokma ihtimali daha az.
Kaldı ki 2 metre kanatlı kompozit bir uçağı 10 kg altında bitirmek güç.
Hmm. 4 m kanat açıklıklı, vinçle çıkış yapabilecek kadar sağlam, ama toplam uçuş ağırlığı 1.5kg dan az, tamamen kompozit üretim modeller gördüm diye hatırlıyorum oysa ki
tamam kabul, ekstrem örnek, ama söylemeye çalıştığım şey kompozit üretimin güzelliğinin dayanıklılık/ağırlık oranında çok geniş bir aralıkta üretim yapılabilmasi. “Kompozit üretik ağır olur, kuyruk ağır çıkar” hurafesi çin işi düşük kaliteli, aynı zamanda dünyanın bir ucuna nakliye edilip yolda başına geleceklere karşı dayanıklı olması gereken modellerin örneklenmesi sonucu ortaya çıktı malesef. Başka bir örnek, Grummania Me-262 modeli, 2.6 m kanat açıklığı, 2.2 m boy, tüm ekipman, çift türbin ve yakıt dahil 18kg’a uçuyor. Bu model de tamamen kompozit, hem de airex veya honeycomb gibi ara katman teknolojisi kullanmadan üretiliyor (bildiğim kadarıyla spread tow karbon vs gibi hafif ama aşırı pahalı malzemelere de bulaşmadan büyük oranda cam elyafı ve gereken yerlerde karbon kullanılarak üretiliyor.
Uzun lafın kısası kompozit üretimle çok hafif ve yeterince sağlam uçaklar üretmek o kadar da güç değil. Malzeme ôzelliklerini iyi bilmek ve doğru yerde doğru özellikte ve gramajda (kısacası yeterince!) malzeme kullanmak gerek.
Örgü elyaf 85gr lık iki kat olarak uygulansa 425 gr elyaf yapar, 425 gr elyaf için 850gr Epoxi yada polyester gider, toplam 1275 yapıyor
85 gram iki kat kumaş, güzel bir iskeletle desteklenirse kuyrukta, kontrol yüzeylerinde yeterli gelebilir ama kanadın orta kısmında gövdenin önü ve ortasında zayıf kalacaktır. Bu kısımlarda benim tercihim üç veya dört kat 165gr kumaş olur. İskelet ve kritik yerlere eklenen karbon desteklerle kabuk biraz daha hafifletilebilir.
Buarada öngördüğünüz Epoksi/kumaş oranını çok yüksek. Vakumsuz elle yatırmada bu oranı 1/1 civarında yakalayabiliyorum. Teoride 0.85-0.9 a kadar düşmek bile mümkün.
Tüm uçağı ortalama 3 kat 165 gram (artı bir kat 85gr kozmetik katman) yapsanız bile 3 kglık bir kabuk ağırlığı söz konusu ki hala gayet hafif bir imalat olur bu.
Bu uçak için ideal kg kaç olmalı?
İdeal olan planda yazan aralık tabii ki
Ama daha ağır olursa uçmayacağı anlamına gelmiyor bu. Tavsiyem “kübik kanat yüklemesi” konusunu okumanız olur. Oradaki bilgilerle kabaca bir “limit ağırlık” belirlemeniz mümkün olur.