EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Aynen servolar zorlanıyor olsa en azından ısınırlar. Bir daha ki sefere test sonrası servolari bir kontrol eder mısın? Dişlinin plastik olması bence sikinti degil de bir tork degerlerini kontrol eder mısın. Arkadasın önerdiği servolar ile seninkiler arasında tork olarak ne kadar fark var acaba?
Bir aksilik olmazsa yarın kargoya veririm aleti insallah :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hakan abi hayırlı olsun. Keyifle okudum bütün aşamaları. Devamını bekliyoruz inş. Canlı kalması gereken konulardan biri bence bu konu. :thumbup:
 
Servoların ısılarına bakmak hiç aklıma gelmedi :eek:f: , torkları 4 voltta 1.5 kg / cm 6 voltta 1.9 kg/cm :eek:kuyun:
 
Arkadaşlar müjdeee... :D Sorunu buldum ama anlatmaya utanıyorum... :lollol: , forumun ve ayın aptalı ödülünü bana verebilirsiniz... :angry: Ben kayıt altına almıştım uçamama videosunu , yüklemedim ama sakin kafa ile izleyince hatayı buldum ve kendi kendime gerçekten çok mahcup oldum... :embarras: ayrıca da gülmekten yarıldım :lol:
Hepinizin kafasını karıştırdığım için şimdiden özür dilerim , yaşlılık alametleri işte .... :islik:
Bilenler bilir , Mini Titanın throttle ters çalışır...Piyasadaki diğer helilere gaz verdikçe swashplate yukarı kalkar ve paller pozitif açı alır , titanda bu durum tam tersidir , gaz verdikçe tam tersi olur.Yani swashplate aşağı iner paller öyle pozitif açı alırlar...Bu durum tabii ki FB kafa için geçerlidir...Ben ne yaptım , FBL kafa yaptım , dört palli de olsa sonuçta kafa FBL , hatta Dfc diyebilirim , çünkü swashplate'den çıkan linkler direkt olarak pal tutuculara bağlanıyor...Yani , benim servolar hala eski fb kafadaki gibi ters çalışınca , heli uçmayı bırakın , iyice yere bastı :lollol:
Forumu böyle bir soru ile meşgul ettik ama , sonunda sorunu yine kendim buldum , şimdi diyeceksiniz ki , a mübarek adam , pitch gauge ile ölçüm yaparken hiç mi açılara dikkat etmedin...Açılara dikkat ettim , sadece + ve - yönlerine dikkat etmemişim , o da cumartesi akşamı yorgun argın , heliyi pazar uçuşuna yetiştirme telaşından oldu sanırım...İyi geceler , hayırlı sahurlar arkadaşlar , artık rahat bir uyku çekebilirim :p :D :RCKolik:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Arkadaşlar müjdeee... :D Sorunu buldum ama anlatmaya utanıyorum... :lollol: , forumun ve ayın aptalı ödülünü bana verebilirsiniz... :angry: Ben kayıt altına almıştım uçamama videosunu , yüklemedim ama sakin kafa ile izleyince hatayı buldum ve kendi kendime gerçekten çok mahcup oldum... :embarras: ayrıca da gülmekten yarıldım :lol:
Hepinizin kafasını karıştırdığım için şimdiden özür dilerim , yaşlılık alametleri işte .... :islik:
Bilenler bilir , Mini Titanın throttle ters çalışır...Piyasadaki diğer helilere gaz verdikçe swashplate yukarı kalkar ve paller pozitif açı alır , titanda bu durum tam tersidir , gaz verdikçe tam tersi olur.Yani swashplate aşağı iner paller öyle pozitif açı alırlar...Bu durum tabii ki FB kafa için geçerlidir...Ben ne yaptım , FBL kafa yaptım , dört palli de olsa sonuçta kafa FBL , hatta Dfc diyebilirim , çünkü swashplate'den çıkan linkler direkt olarak pal tutuculara bağlanıyor...Yani , benim servolar hala eski fb kafadaki gibi ters çalışınca , heli uçmayı bırakın , iyice yere bastı :lollol:
Forumu böyle bir soru ile meşgul ettik ama , sonunda sorunu yine kendim buldum , şimdi diyeceksiniz ki , a mübarek adam , pitch gauge ile ölçüm yaparken hiç mi açılara dikkat etmedin...Açılara dikkat ettim , sadece + ve - yönlerine dikkat etmemişim , o da cumartesi akşamı yorgun argın , heliyi pazar uçuşuna yetiştirme telaşından oldu sanırım...İyi geceler , hayırlı sahurlar arkadaşlar , artık rahat bir uyku çekebilirim :p :D :RCKolik:
Hakan hayırlı olsun. Konuyu baştan beri yakip ediyorum. Ama genelde dışarıda telefondan okuduğumdan yorum yazmadım. Helinin uçmaması konusında inan ters pal açısı aklıma geldi ama ben de yazmaya utandım. :laugh: çünkü sen Thunder Tiger konusunda benden daha tecrübelisin. Kaldı ki ters açıda helinin yere bastığı belli olur diye yazmadım. Ama sorun çözülmüş önemli olan o.
Uçuşu umarım sorunsuz olur. Ve sabırsızlıkla bekliyorum. Aslında hemen herkes skale bir model ister ama nerede o beceri..
Bir de helinin uçamama videosunu görmek isterdim.
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Cahit Kaş' Alıntı:
Hakan hayırlı olsun. Konuyu baştan beri yakip ediyorum. Ama genelde dışarıda telefondan okuduğumdan yorum yazmadım. Helinin uçmaması konusında inan ters pal açısı aklıma geldi ama ben de yazmaya utandım. :laugh: çünkü sen Thunder Tiger konusunda benden daha tecrübelisin. Kaldı ki ters açıda helinin yere bastığı belli olur diye yazmadım. Ama sorun çözülmüş önemli olan o.
Uçuşu umarım sorunsuz olur. Ve sabırsızlıkla bekliyorum. Aslında hemen herkes skale bir model ister ama nerede o beceri..
Bir de helinin uçamama videosunu görmek isterdim.

Estağfurullah Cahit hocam , Thunder Tiger konusunda nerde bizde o kadar tecrübe...Madem aklına geldi neden utandın ki hocam , hatırlatıversen dün gece sayende rahat bir uyku çekerdim, çünkü inan ki gece bile bir saat düşündüm...Aslında öbür titanım fbl fakat , zannımca ben 4 palli kafaya daha fazla yoğunlaştığım için bu kadar basit bir şeyi gözden kaçırdım..Çünkü bu aşamaya gelinceye kadar yazmadığım ama yaptığım bazı şeyler var...Mesela phasing ayarını sabitleyebilmek için , HK'nın gönderdiği kendi 5 toplu swashplate'ni değilde , kendi orjinal swashplate'mi kullandım...Orjinal swashplate biliyorsun 4 toplu , ona 5.topu eklemek biraz maceralı oldu...Fakat sağlamlığından şüphe ediyordum , yere tam gaz basınca , sağlamlığı da test edilmiş oldu , boomstrike riski de otomatikman test edilmiş oldu :thumbup:.....
Videoyu müsait bir zaman ekleyeyim , artık heli dünyasında yılın tavukları klasmanında birinci olurum herhalde... :laugh:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Ne tecrübeliler ne hatalar yapıyor Hakan abi, hepsi paylaşılsa buralar bayağı bi şenlenir :) O alçakgönüllülük herkeste olmuyor.

Bu arada ben de 5.top meselesini merak ettim. Şimdi 4 top 90° yerleşime beşinciyi eklemek herhangi ikisinin arasına 22.5° olacak şekilde pozisyona diş açmak mı? Kendi orjinal swashplatei (yani 5 toplu Hk olan, orjinal scale olan :D ) de mi böyle yoksa onda 72°lik bir yerleşim mi var tüm toplar arasında?
 
Sorunun çözülmesi süper olmuş Hakan abi. :hoppa: :yuppi:

Bu arada ilerleyen zamanlarda bir deneyelim dersen bende bir tane 4S pil var haberin olsun. Zamanında 450'de denemiştim ama devir uçuyor resmen. :laugh:
 
Vay be demek sorun buymuş :eek: :laugh: :D Neyse çok şükür yine erken aklına geldi yoksa ara dur :) Sonuçta hepimiz insanız ve bazen en küçük olmaması gereken noktada hata yapabiliyoruz, sıkıntı yok kardeşim aile arasındasın :thumbup: :yuppi:
 
Hakan Abim beşeriz şaşıyoruz, ramazanın etkisi de yok değil hani :)
sorun halloldu ya, inşallah sorunsuz sıkıntısız havada göreceğiz ya, o yeter :saygilar:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ne tecrübeliler ne hatalar yapıyor Hakan abi, hepsi paylaşılsa buralar bayağı bi şenlenir :) O alçakgönüllülük herkeste olmuyor.

Bu arada ben de 5.top meselesini merak ettim. Şimdi 4 top 90° yerleşime beşinciyi eklemek herhangi ikisinin arasına 22.5° olacak şekilde pozisyona diş açmak mı? Kendi orjinal swashplatei (yani 5 toplu Hk olan, orjinal scale olan :D ) de mi böyle yoksa onda 72°lik bir yerleşim mi var tüm toplar arasında?

Sağolasın Rasim kardeşim , aynen , herkes yaşadıklarını birebir yazsa , buralar gerçekten çok şenlenirdi :laugh:..Estağfurullah , alçakgönüllülük , forumda tüm kardeşlerimizde gördüğümüz bir güzellik olduğu için , herhangi birşey saklama gereği bile hissetmeden , direkt yazıyorum.Süreci tüm aşamalarıyla aktarayım ki , yapmak isteyen arkadaşlarımız olursa , bizim takıldığımız noktalarda zaman kaybetmesinler...
Tıpkı dediğin gibi , HK'nın swashplate yine 90 derece aralıklı 4 top var ama , 45 derecelik iki top arasına ekstradan bir top daha eklenmiş...4 topa , pal tutucuların linkleri takılıyor.Araları 90 derece...5. top 22,5 derece aralıkla , phasing ayarını sabitlemeye yarayan kalın link takılıyor , o da main şafta sabitleniyor..Pal tutuculardan inen linkleri tam dik olarak değil de , 90 derece swashı döndürerek sabitliyoruz ki , o beşinci topta burada işe yarıyor...Biraz karıştı galiba , uçuş yaparsa , sadece ayarı üzerine bir video çekerim , türkçe olarak....Sizler zaten biliyorsunuz olayı....
Ben titanın kendi swashplate'ini kullandım , 2 topun tam ortasına delik açıp , 5. topu ekledim.Nihayetinde plastik malzeme ve çok da güven vermiyordu , ama rotoru o kadar zorladım , patlamadı , demek ki iyi kötü tutmuş... :laugh:

Türker Akgün' Alıntı:
Sorunun çözülmesi süper olmuş Hakan abi. :hoppa: :yuppi:

Bu arada ilerleyen zamanlarda bir deneyelim dersen bende bir tane 4S pil var haberin olsun. Zamanında 450'de denemiştim ama devir uçuyor resmen. :laugh:

Valla Türker'im 3s olarak bir deneyelim , sırf denemek için bile o konfigürasyonu da denemek istiyorum. 4s'de 2700 kv motor ve 11 t pinyon deneyeceğim..Kafa turu matematiksel olarak az çok hesaplanabiliyor , yabancı pilotlar bu şekilde yaparak ısıyı düşürmek ve uçuş süresini uzatmayı hedefliyorlar , tork ve kaldırma kuvveti de doğal olarak değişiyordur..Ancak henüz o işlere girişmek için erken , daha doğrusu gözüm yemiyor , hele uçalım da :laugh: :saygilar: Nazik teklifin için gerçekten çok teşekkür ederim kardeşim... :RCKolik:

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Vay be demek sorun buymuş :eek: :laugh: :D Neyse çok şükür yine erken aklına geldi yoksa ara dur :) Sonuçta hepimiz insanız ve bazen en küçük olmaması gereken noktada hata yapabiliyoruz, sıkıntı yok kardeşim aile arasındasın :thumbup: :yuppi:

Sorma kardeşim , bazen kafa durunca duruyor işte...Biraz acele etmek istedim , ondan oldu herhalde , ünite ayarlarını falan hep unutmuşum , sağolsun Arda kardeşim imdada yetişti de , onu bile öyle bitirebildim..Pazar günü de akşama doğru fırsatım oldu uçurmak için , zaman dar , bir de uçmayınca can sıkıntısı , düşünmeyi bile unuttum desem yeridir...Şükür bulduk , bu pazar uçacağım inşallah :saygilar:

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Hakan Abim beşeriz şaşıyoruz, ramazanın etkisi de yok değil hani :)
sorun halloldu ya, inşallah sorunsuz sıkıntısız havada göreceğiz ya, o yeter :saygilar:
Aynen İbrahim kardeşim , hatasız kul olmaz , ama salim kafa ile hareket edince sorun çözülüyor..Yalnız hobi yapmanın yan etkileri , işi bilen 2 pilot arkadaş olsa , şimdiye kadar neler olurdu neler...Çok şükür teknik bilgi olarak forumumuz bir tane ama , işte sahada da olay daha farklı oluyor işte... :saygilar:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Hakan bey her şey güzel görünüyor, şimdiden kırımsız uçuşların olsun. Nacizhane bir iki şey söyleyeyim plastik paller carbon yada fıber den çok daha ağır ve verimsiz olaçaktır,aşırı motor zorlanması ve enerji tükedimi. En önemli olan 4palli rotor link ayarlaması aynen ikili rotor gibi olacak linkler aynen shaft gibi 90 derece olarak swash a bağlantısı olması lazım.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

ishak parmak' Alıntı:
Hakan bey her şey güzel görünüyor, şimdiden kırımsız uçuşların olsun. Nacizhane bir iki şey söyleyeyim plastik paller carbon yada fıber den çok daha ağır ve verimsiz olaçaktır,aşırı motor zorlanması ve enerji tükedimi. En önemli olan 4palli rotor link ayarlaması aynen ikili rotor gibi olacak linkler aynen shaft gibi 90 derece olarak swash a bağlantısı olması lazım.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İshak bey , bilgilendirme için teşekkür ederim.Evet plastik paller oldukça ağır, karbon paller daha hafif , ikisi arasındaki farkı denemeden tam bir bilgi veremedim zaten.Linklerin tam dik olarak takılacağı konusunda biraz daha detay verebilir misin.Çünkü bu phasing ayarı mekanik olarak yapılmalı.Eğer mekanik olarak yapılmadıysa , mutlaka üzerinde takılı olan ünite üzerinden dijital phasing verilmiş olmalı diye biliyorum...Hatta bu phasing işi kafa karıştırmasın diye , özel olarak linkleri 90 derece kıvrımlı kafalar bile imal edilmiş...Mesela şu rotor kendinden phasingli bir rotor.Eğer yanlışım varsa bilenler lütfen düzeltsin... :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hakan abi mini titanda antreman yaptin, trex 600 de rahat edersin artik :)
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
...Hatta bu phasing işi kafa karıştırmasın diye , özel olarak linkleri 90 derece kıvrımlı kafalar bile imal edilmiş...Mesela şu rotor kendinden phasingli bir rotor.Eğer yanlışım varsa bilenler lütfen düzeltsin... :saygilar:
Hayırlısı ile bu pazar ilk test uçuşu sonrası sana zahmet şu phasing işini ayrı bir konu olarak bizlerle paylaşır mısın kardeşim %p