EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hayırlısı ile bu pazar ilk test uçuşu sonrası sana zahmet şu phasing işini ayrı bir konu olarak bizlerle paylaşır mısın kardeşim %p

Estağfurullah kardeşim , zahmet ne demek , can-ı gönülden... :saygilar: Teknik olarak alt yapım yeterli gelir mi bilmiyorum ama hem videolu hem fotolu , ayrı bir konu yapmayı düşünüyordum zaten ben de....Scale bölümümüz de renklensin , hatta scale uçmak isteyenlerin de sayısı artsın inşallah... :saygilar:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
İshak bey , bilgilendirme için teşekkür ederim.Evet plastik paller oldukça ağır, karbon paller daha hafif , ikisi arasındaki farkı denemeden tam bir bilgi veremedim zaten.Linklerin tam dik olarak takılacağı konusunda biraz daha detay verebilir misin.Çünkü bu phasing ayarı mekanik olarak yapılmalı.Eğer mekanik olarak yapılmadıysa , mutlaka üzerinde takılı olan ünite üzerinden dijital phasing verilmiş olmalı diye biliyorum...Hatta bu phasing işi kafa karıştırmasın diye , özel olarak linkleri 90 derece kıvrımlı kafalar bile imal edilmiş...Mesela şu rotor kendinden phasingli bir rotor.Eğer yanlışım varsa bilenler lütfen düzeltsin... :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hakan bey bu rotor Evet kendinden ayarlı ayara gerek yok direk swash a bağlanabilir. Ayrıca rotoru nerden buldun varsa link isterim. Kolay gelsin.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tabii ki İshak bey , linki kolay , bazen stoklarda olmuyor fakat 10-15 wish list birikince hemen stoğa alıyorlar bilginize...
 
hakan bey,merhaba aslında kendinden ayarlı rotor un link i lazımdı.şimdi elinizdeki rotoru ayarını aynen şöyle ikili pal kullanan rotor gibi düşünün.scalenin kuyruğu size baksın ve elevator verin öne ve arkaya bakan pallerde hareket olmaması lazım linklerinizi bu duruma göre swash a indirin.hareket olacak olan paller sağa ve sola bakan pallerde olmalı,aileron verirkende öne ve arkaya bakan paller hareket almalı bu şekilde konumlandırmanız lazım. bu videoda olayı çok daha rahat anlaşılır.
 
Projeyi konudan önce biliyordum. Tekrar hayırlı olsun Hakan abi uçuşunu merakla bekliyorum. :)
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Arda Erkan' Alıntı:
Projeyi konudan önce biliyordum. Tekrar hayırlı olsun Hakan abi uçuşunu merakla bekliyorum. :)

Teşekkür ederim Ardam , senin x3 de hayırlı uğurlu olsun , uçuşlarını dört gözle bekliyorum... :saygilar:

ishak parmak' Alıntı:
hakan bey,merhaba aslında kendinden ayarlı rotor un link i lazımdı.şimdi elinizdeki rotoru ayarını aynen şöyle ikili pal kullanan rotor gibi düşünün.scalenin kuyruğu size baksın ve elevator verin öne ve arkaya bakan pallerde hareket olmaması lazım linklerinizi bu duruma göre swash a indirin.hareket olacak olan paller sağa ve sola bakan pallerde olmalı,aileron verirkende öne ve arkaya bakan paller hareket almalı bu şekilde konumlandırmanız lazım. bu videoda olayı çok daha rahat anlaşılır.

İshak bey , aslında aynı şeyi anlatıyoruz..Evet , bu anlaşılması daha kolay bir yöntem.Phasing ayarı aynı yapılıyor işte...Bu videodaki helinin palleri sola dönüyor.Dikkat edersen 5.30 daki görüntüye benim anlatmaya çalıştığım şey yapılmış.sol pal tutucunun linki , swashplate'in , tam kuyruk borusu hizasındaki topa takılmış.kuyruk borusu hizasındaki pal tutucunun(yani bize doğru bakan pal tutucunun) linki de , swashplate'nin sağ tarafına denk gelen topuna takılmış..Yine 90 derecelik mekanik bir geciktirme ayarı var yani...Benim modellerin palleri saat yönünde yani sağa döndüğü için , phasing geciktirmesi tam tersi yönde oluyor ..
Üst segment ünite kullanmadım , ama dijital phasing ayarı yapılabilen üniteler varmış.Yani linkleri tam dik indirseniz bile , ünite servolara geciktirmeli olarak kumanda edebiliyormuş..Bu da aynı şey yani...Biz bunu sadece mekanik olarak yapıyoruz...450 sınıf için kendinden phasingli kafa ben de görmedim. 600 ve üstü sınıflar için özel olarak imal edilenleri var.Resmini koyduğum kafa , 700 sınıf bir heli için tasarlanmış kafaya ait.450 için çok da gerekli görmemişler demek ki...Yalnız , şu konu biraz önemli, pallerin çırpınması için , esnek pal tutucu sistemli kafalar haliyle daha yumuşak ve daha gerçekçi bir uçuş hissiyatı verecektir orası gerçek , Hk 'nın kafada bu özellik yok , hatta rubber damper bile yok ki , bu helinin kafa devrini artırması esnasında , bir hayli titreşimli kalkacağı anlamına geliyor...Nasip olursa yarın bir uçuş denemesi yapacağım , eğer uçarsa , ve herhangi bir aksilik yaşamazsam , artılarını , eksilerini buradan paylaşırım....... :saygilar:
 
Bak, burada çırpınan kafa kullanmış, FBL ünite de yok, sadece mekanik faz ayarı. :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Abi , gözünü seveyim bu kafa 70 dolar :laugh: , hele bir uçuş yapayım , eğer gerçekten ihtiyaç hissedersem , parasını biriktirmeye başlarım...Adamlar 70 dolarcığı şuncağız kafaya istiyorlarsa vardır bir bildikleri değil mi...70 dolar kafa, 80 euro scale paller, motoruydu , pinyonuydu , esc'siydi , oh oh oh , o paraya 2 tane normal 450 de toplanır herhalde.Daha fuselagenin masrafını katmadım bile...Hakikaten , scale işi güzel bir hobi be... :laugh: :hoppa:
 
Saygıdeğer arkadaşlarım , maiden başarı ile tamamlandı... :thumbup: ancak bir kamera bile tutuverecek kimsem olmadığı için malesef görsel sunamıyorum... :(
Hemen izlenimlerimi paylaşayım...Öncelikli 4 pal rotor kullanılacaksa , mevcut 2 pal için tasarlanmış konfigürasyon bu işe yetersiz gelecek arkadaşlar..Bir kere motor kesinlikle güçlü olmalı, ve kafa turu da yüksek olmayacaksa bile mutlaka torklu olmalı...Çünkü 4 pal olduğu için rüzgara karşı sürtünme direnci , 2 pale göre daha fazla , en azından ben öyle hissettim.
Kollektif açılarım 10 derece , cyclic açılarım 7 derecede iken , throttle curvem 0-40-68-86-100 pitch curvem de 40-50-65-80-100 aileron ve elevatör dual rate 80 rudder dual rate 70 expolarım da aileron,elevatör %40 , rudder için % 30 ayarladım...Gyro gain değerim 2 palde normal 60 'tı...4 palde 48'e kadar düşürdükten sonra salınım durdu..
Yerden kesilme gaz yüzde 70-75 lere gelince ancak gerçekleşiyor..Sonra biraz daha gaz verince model havaya fırlıyor...Havaya fırladı diyerek azcık gaz kesiyorum , bu sefer de alçalıveriyor , çok alçaldı diyerek yine gaza yükleniyorum ama , motor toplayıp heliyi kaldırıncaya kadar bayılıyor ve model çok geç topluyor..Bana biraz hantal geldi , expolar mı fazla geldi anlayamadım ama onu da düşürüp deneyeceğim..En azından kırmadan uçurmayı başardık :hoppa:
Phasing ayarım doğru olmuş , hangi yöne istiyorsam , heli gayet güzel o yöne doğru yönleniyor..Lakin kafa turum ne kadar onu hiç bilmiyorum :rolleyes: , takometrenin bu işler için en lazım olan alet olduğu kanıtlanmış oldu..Haftaya vaktim olursa değişik açı ve gaz eğrileri ile denemelerim devam edecek...Elimde şu motor var , gerekirse 4s setup da denemeyi düşünüyorum..


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Turnigy L2815-2700 Brushless Heli Motor (400w) 4S/450 size Heli

Spec. 4S
RPM/V: 2700 KV
Voltage: 14.8v(4s)
No load Current: 1.5A
Max Current: 35A
Max Power: 400W
Shaft Size : 3.175mm
Shaft Length: 18mm
Dimension: 28mm x 36mm
Thrust: 690g
Weight: 66g





Motor , kafaturu , pinyon ayarı konusunda bilgili arkadaşlarım bir göz atıverirlerse memnun olurum... :saygilar:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Hadi gözümüz Aydin kardeşim, en azından kırimsiz bir maiden olmus :halay:

Ben hemen takometreyi sana yarın göndereyim ama bence throttle eğrisini biraz daha arttirabilirsin diye düşünüyorum ve mumkunse düz olsun mesela 0-40-80-80-80-80. Max kafa devrini bulup bunu max deger olarak girelim derim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hadi gözümüz Aydin kardeşim, en azından kırimsiz bir maiden olmus :halay:

Ben hemen takometreyi sana yarın göndereyim ama bence throttle eğrisini biraz daha arttirabilirsin diye düşünüyorum ve mumkunse düz olsun mesela 0-40-80-80-80-80. Max kafa devrini bulup bunu max deger olarak girelim derim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mutlaka deneyeceğim kardeşim , mantıklı ....işte ilk uçuş heyecanı olunca , adamın kafa o esnada bu değerleri falan ayarlamayı düşünemiyor.Bana öyle oldu diyebilirim.Aslında uçuşu güzel , paller havada adeta yüzüyor , yüzüyor da , ben 3,5 3,5 olduğumdan keyfini çıkaramadım... :laugh:
 
Hakan Abim hadi gözün aydın :hoppa: :thumbup:
Kırımsız ve sorunsuz bir şekilde maideni gerçekleştirmişsin ya bundan sonraki ince ayarlar, deneme-yanılma yöntemleri bir şekilde oturur diye ümit ediyorum.
Valla şöyle scaleyi giyip de hava da süzülüşünü görmenin heyecanını bekliyorum %p :saygilar:
Takipteyim abi :saygilar:
 
EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Hakan Abim hadi gözün aydın :hoppa: :thumbup:
Kırımsız ve sorunsuz bir şekilde maideni gerçekleştirmişsin ya bundan sonraki ince ayarlar, deneme-yanılma yöntemleri bir şekilde oturur diye ümit ediyorum.
Valla şöyle scaleyi giyip de hava da süzülüşünü görmenin heyecanını bekliyorum %p :saygilar:
Takipteyim abi :saygilar:

Sağolasın kardeşim , 3 uçuş yaptım , hepsinde de sağ salim indirmeyi başardım şükür..Fakat , ilk uçuşumdaki heyecan neyse , bugün de öyle oldum...İnce ayarları halledebilirsem , en az senin kadar ben de ilk gövdeli uçuşu sabırsızlıkla bekliyorum.Bir takıp uçursam ben de kurtulacağım , forum da bir oh çekecek... :laugh: