Elektrikli Ucak Modelleri icin dogru motor, pervane, ESC ve pil secimi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,862
Tepkime puanı
16,074
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Elektrikli Ucak Modelleri icin dogru motor, pervane, ESC ve pil secimi

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Deli işte! Dikkate almayın... :islik:

Yeni başlayanlar bu kadar detaya girmeyin. Birazcık araştırıp deneme yanılma yöntemini deneyin. Bir problem çıktığında "niye böyle oldu ki?" diye araştırmaya başlayın. Böylece bu hobiden soğumazsınız. Eğer bu deliye bakarsınız simülatörden öteye gidemezsiniz.... :eek:kuyun:

Ama mutlaka bilenler ile buluşmaya çalışın, imkanlarını ölçüsünde. :thumbup:

Ben de onu diyorum zaten, dikkate almayın beni :) Adminin yazdıklarını dikkate alın. Hobide belli bir süre ilerleyince karşınıza bir yol ayrımı çıkacak, o ayrımda benim taraftan gelirseniz o zaman dönüp okuyun yazdıklarımı...

[emoji12][emoji12][emoji12]




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Dogancskn

Yeni Uye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Yaş
25
Elektrikli Ucak Modelleri icin dogru motor, pervane, ESC ve pil secimi

Merhaba mehmet bey.Çok güzel açıklama(hesaplama) olmuş elinize sağlık.Yalnız anlamadığım bir nokta Warbird ne demek bir model sanırım.Ve seçtiğimiz modele göre bir değermi var ?Veya bu bır katsayı gıbı bırsey mı tam olarak anlayamadım.?
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,487
Tepkime puanı
38,985
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Elektrikli Ucak Modelleri icin dogru motor, pervane, ESC ve pil secimi

Warbird evet bir model. 1 ve 2. Dunya savaşlarında kullanılan ucak modellerine verilen ad.

Daha fazla rc ucak modelini incelemek icin su bölüme goz atabilirsin.

https://www.rckolik.com/rc-ucak-modelleri-b84.0/

Katsayı derken ? Tam anlamadım kusura bakma [emoji853]

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Dogancskn

Yeni Uye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Yaş
25
Elektrikli Ucak Modelleri icin dogru motor, pervane, ESC ve pil secimi

Warbird için aldığınız 100W/lb gücün yeterli olduğunu nerden çıkarıyoruz. Bir tahmin veya tecrübelerden gelen bir sayı mı diyeceğiz?
Her model için bu değer değişir mi?
Benim modelim 1.5 kg dersem;
1500gr/(450gr/lb)=3,33lb
100W/lb gücün bana yettiğini mi düşüneceğiz yine?!!!
Düşünürsek eğer 333W bir güce ihtiyacım demektir.
Yalnız benim kullanıdıgım motor
SunnySky X2212 980KV
10*47 pervane ile max gerilimde 146W güç elde ediyor.
Hesapta ki 100W/lb istediğim modeldeki değeri nedir?
Bilmiyorum anlatabıldım mı kusura bakmayın
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,487
Tepkime puanı
38,985
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Elektrikli Ucak Modelleri icin dogru motor, pervane, ESC ve pil secimi

Bu verilen değerler kabaca hesaplanmış değerler. Eğer işin daha teknik kısmına girmek istersen ilk mesajla bulunan diğer daha teknik yaklaşımların anlatıldığı konuları incelemen gerekecek.

Bu kabuller üzerinden hareket ederek ve 1 tık üzerinde bir motor seçersen sorun olmadan modelini uçurabilirsin.

1.5 kg ağırlığında bır warbird modeli için aynen senin dediğin gibi min 333 W bir güce ihtiyacın var.

Anlaşılan o ki elindeki motor ne yazık ki bu gücü vermiyor. Kesinlikle başka bir motor seçmen gerekecek.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
105
Tepkime puanı
126
Yaş
22
Sa herkeze keyifli sürüşler
elimde 2200 kv motor
30 A ESC
VE 6 adet servom mevcut bunları kullanarak f22 yaptım ama bunlara uygun hangi pili kullanmalıyım.
A2212 2200kv Motor özellikleri:
KV: 2200
Ri(M Ω): 0.033
Pil: 2-3Li-Po
Maksimum güç: 342W
Test Prop: 7x 3/7x4
Motor boyutu: 27.5x3 8mm/1.08 ''x 1.5''
Mil çapı: 3.17mm/0.12''
30A fırçasız hız kontrol ESC
Şartname:
Ile uyumlu: 400-450 helikopter/uçak veya dört rotorlu çok RC helikopter
-Çıkış: sürekli 30A, patlama 40A 10 Secs kadar.
-Giriş voltajı: 2-3cells lityum pil veya 5-9 hücre NiCd/NIMh pil.
-BEC: 2A / 5V (doğrusal mod).
-Maksimum hız: 2 kutuplu BLM için 210,000rpm, 6 kutuplu BLM için 70,000rpm, 12 kutuplu BLM için 35,000rpm.
(BLM: fırçasız Motor)
T fişi ve 3.5mm muz konnektörleri ile

motor ve esc bilgileri buradaki gibi

esc motor ile uyumlumudur acaba??

yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim
Okuyun.
 

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
841
Tepkime puanı
1,592
Yaş
24
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Ben bu konuyu tam olarak anlayamadım. Şimdi yukarıda yazılanlara baktığımda gram ve w değeri ile bir ilişki konulmuş. Mesela 3D uçuş için 130-150w/450g ihtiyaç var denilmiş. yani 4.5kg bir uçağın 3d uçması için 1300-1500w arası bir pervane motor kombinasyonuna ihtiyaç var. biz güvenli tarafta kalmak için 1800w pervane motor kombinasyonu oluşturalım diyelim. Anlamadığım şey uçağın 4.5kg olması ile, 1800w lık motor pervane kombinasyonuna ihtiyacı olmasının alakası ne? Direk thrust ile alakalı olması gerekmez mi? Mesela 3d uçuş için 1kg/1.5kg thrust gibi, hard 3d için 1kg/2kg gibi.

Şimdi asıl merak ettiğim konuysa şu. Resimdeki t-motor AT4130 450KV. 6s pille çalışıyor. Görüldüğü üzere
17*10 pervane ile tam gazda 1571w ve 6500g thrust üretiyor.
18*8 pervane ile tam gazda 1540w ve 7000g thrust üretiyor.
Not: Farklı bir motor 1600w ve 5500g thrust üretiyor. Arada 1 buçuk kg fark var.

Şimdi bu motorla güvenli tarafta kalırsak kaç kglık bir uçakla hard 3d veya 3d yapılabilir? Ek olarak motor hakkında yorumu olan varsa memnun olurum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,862
Tepkime puanı
16,074
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Anlamadığım şey uçağın 4.5kg olması ile, 1800w lık motor pervane kombinasyonuna ihtiyacı olmasının alakası ne? Direk thrust ile alakalı olması gerekmez mi? Mesela 3d uçuş için 1kg/1.5kg thrust gibi, hard 3d için 1kg/2kg gibi.

Bu bahsettiğin ağırlık başına güç değerleri güzel ama kaba bir hesap başlangıcı ve tüm model çeşitleri için geçerli. Senin söylediğin çekiş ise özellikle 3D uçaklar için önem taşıyan bir kriter. Birisi seçim/hesaplama yolculuğunun ilk adımı diğeri son adımı :) Önce yeterli güçte bir motor seçersin (güç ağırlık aralıkları burada kullanılır) sonra elindeki uçağın nasıl uçması gerektiğine göre de pervane seçip o motorun gücünü ne şekilde kullanacağını belirlersin. Verdiğin örnek tabloda bu görülüyor, aynı motor sadece 1inc farklı çaptaki pervane ile 500 gramlık daha fazla çekiş sağlayabiliyor, hem de daha az güç çekerek! Nasıl oluyorda daha az güçle daha çok çekiş elde ediyouz diye düşününce çoğu zaman görmezden gelinen şeyi görebiliriz, pervanenin hatvesi ve hatve hızı...

Bu çekiş değerleri her zaman statiktir, yani motor yerde hareketsiz bir konumdayken ölçülen çekiştir. 3D uçuş yapıyorsanız bu değerin bir anlamı vardır, yok eğer elinizdeki nesnenin bir uçak olduğunun farkındaysanız ve adam gibi, (uçak gibi) uçmak istiyorsanız kalkış koşusunun 5. metresinde bu değer çöp olmuş demektir çünkü uçak, dolayısıyla motor ve pervane de artık hareket ediyor! Yine bu iki pervane için konuşursak eğer, misal uçak 40km/saat hızla uçarkenki "dinamik" çekişlerini ölçme imkanı olsaydı ikinci pervanenin (statik çekişi yüksek olan) çekişinin ilkinden daha az olduğunu görürdük... Çünkü düşük hatveli pervane düşük hava hızlarında etkili iken model hız kazandıkça verimini kaybedecektir. Öte yandan yüksek hatveli bir pervane statik halde etkisizken model hız kazandıkça verimi artar daha iyi çekiş vermeye başlar. Bu iş tamamen "hücum açısı" kavramına bağlıdır. Aynı uçağın kanatlarında olduğu gibi, pervaneler de aslında birer kanattır. Ürettikleri çekiş (kanat için taşıma kuvveti) hücum açılarına bağlıdır. Hatvesi düşük bir pervane hücum açısı düşük bir kanattır, hatvesi yüksek olanbir pervane de tam tersine hücum açısı yüksek olan bir pervanedir. Bazen yüksek hatveli pervanelerin hücum açıları statik konumda kritik hücum açısına yakınve hatta fazla bile olabilir. Bu da statik halde pervanenin aslında stall olduğu haliyle de verimli bir çekiş üretemediği anlamına gelir. Ama model ileri doğru hızlandıkça pervaneye giren hava vektörünün pervane düzlemine göre açısı da değişeceği için hücum açısı azalacak, verimli banda ulaşacaktır. Tam tersi durumda, yerde (veya havada) sabit bir konumda dönen düşük hatveli bir pervane nispeten düşük hücum açısıyla mis gibi çekiş üretirken model ileri doğru hareket etmeye başladığında düşen hücum açısı nedeniyle ürettiği çekiş de hızla düşecektir... Bu sorun gerçek uçaklarda değişken ve pilot tarafından kontrol edilebilen hatveli pervanelerle çözülür ve uçağın motorunun uçuşun her aşamasında olabildiğince yüksek bir verimle kullanılmasını sağlar. Ama bizim model uçaklarımızda henüz bu teknoloji olmadığı için biz modelimizin uçuş tarzına göre optimum bir pervane seçmek zorundayız. Misal hızlı uçması gereken bir modelde sırf çekişe bakarak düşük hatveli bir pervane seçmek o modeli kasten çakmak için uçuşa çıkarmak demektir...


Not: Farklı bir motor 1600w ve 5500g thrust üretiyor. Arada 1 buçuk kg fark var.

4.5 kW güç çekip sadece 5 kg itki üreten motorlar da var :) ama bu motorla 6-7 kg lık uçak uçurabilirsin :)

(tekrar ediyorum, pervane bilgisi olmadan ne motor ne güç verisinin bir anlamı yoktur, mesela benim verdiğim örnek bir EDF sistemine ait)

Şimdi bu motorla güvenli tarafta kalırsak kaç kglık bir uçakla hard 3d veya 3d yapılabilir? Ek olarak motor hakkında yorumu olan varsa memnun olurum.

Verilerin doğru olduğunu kabul edersek 18x8lik pervane ile 3.5 kglık bir modelle yapabilirsin. Ama bu rakamlara güvenmemek ve sağlam bir güvenlik payı koymayı tavsiye ederim. Tabi bizzat bu motora sahipsen ve kendin test ettiysen o zaman ayrı :)

Bu motor hakkında hiçbir fikrim yok :) taş çatlasa iki üç yılda bir yeni bir model yaptığım için, o modele de yüzlerce adam saat mesai harcadığım için motor olarak da macera aramam sadece bildiğim güvendiğim motorları (Scorpion) seçerim :)
 

Benzer konular