Gerçek lövye ile model uçurmak

Uygun bir tutamaç yapıp ilk etapta manuel olarak ben çevirebilirim abi? benim için öbür ihtimal çok daha zor.
Yaaa bak öyle atıp tutmak güzel ama iş başa düşünce... :lollol::lollol::lollol:
Bizim Hezarfen takımı da bayılıyor böyle isteklerde bulunmaya. "Şurası niye öyle, burası niye böyle?" Ama "gel sen yap da ben de öğreneyim" dediğimde herkes kaçacak delik arıyor. :lol::lol::lol:
 
Mustafa'nın önerisi çok yerinde bence :thumbup: Benim depoda misss gibi anten takipçisi yatıyor, ilk gelişimde depodan alıp sana vereceğim. iki kuvvetli servo ekledin mi bırak sağa sola dönmeyi yukarı aşağı bile çevirir kokpiti ve pilotu. Eyirbas simulatörü gibi olur!

Ayrıca yoke demişşin de bu baya stick be abim :p hem hani frenler nerde? :evil:
 
Mustafa'nın önerisi çok yerinde bence :thumbup: Benim depoda misss gibi anten takipçisi yatıyor, ilk gelişimde depodan alıp sana vereceğim. iki kuvvetli servo ekledin mi bırak sağa sola dönmeyi yukarı aşağı bile çevirir kokpiti ve pilotu. Eyirbas simulatörü gibi olur!

Ayrıca yoke demişşin de bu baya stick be abim :p hem hani frenler nerde? :evil:
Evet terminoloji hatası olmuş, özür...
Fren yok! :p Ama aşağıda açıklama var. :)

Sistem şöyle çalışıyor: (Evren için değil, merak eden arkadaşlar için)
Sadece 4 kanal sinyali üretiliyor. Benim gördüğüm tüm kumandalarda trainer seçenekleri arasında "STICK" modu ve "ALL" modu var. (İsimlendirme markalar arasında farklılık gösterebilir). ALL modunda ana kumanda kendine ulaşan tüm kanalları uçağa aynen aktarıyor. Bu modu kullanabilmek için modelin tüm ayarlarını (endpoint, expo, subtrim vs) ikincil kumandada da yapmak gerekiyor. Bir önceki lövye sisteminin yazılımı buna uygun. On beş model hafızası falan var ve ek kanallar (toplam 8) kullanılabiliyor. Ama ben STICK modunu tercih ediyorum. STICK modunda sanki ana kumandanın sticklerinin yerine ikincil kumandanın stickleri bağlanmış gibi oluyor. İkincil kumandada full endpoint ayarı yeterli oluyor. Böyle olunca ekstra ayar gerekmiyor. Yazılım da inanılmaz basitleşiyor. Ekran vs gerekmiyor. Ben sadece kalibrasyon için birkaç LED kullandım. Yeterli oldu.
Hah işte bu durumda ekstra işlevler gerekirse onu ana kumandada oturan "first officer" yapıyor. Örneğin uçakla yerden kesilince "positive rate, gear up" komutu verebiliyorsun. Ya da son yaklaşmada "full flap" diyorsun.

Bugün V3 lövyenin test uçuşları mükemmel bir şekilde sonuçlandı. Kullananlar lövyenin sertliğine ve yumuşaklığına (paradoks mu??? :D ) bayıldı. O kullananlar arasında doğal olarak ben de vardım. Pedallar ise bu versiyonda biraz yumuşak kaldı. Yaylarını değiştirmek uygun olabilir. Ancak gerek lövye gerekse pedal merkezlemesi tatmin edici.
İnanmayacaksınız çünkü video yok ama bugün ben ve kulüp başkanımız Hadi Bey temel aerobatik hareketleri yapmakla kalmadık, terste meydan turu, yatay 8 falan da uçuverdik. :D

Sistemin son halini gösteren iki de fotoğraf ekleyeyim...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi ilk işim, o soldaki gaz kolu sopasını daha düzgün bir şey ile değiştirmek olacak.
 
Evet terminoloji hatası olmuş, özür...
Fren yok! :p Ama aşağıda açıklama var. :)

Sistem şöyle çalışıyor: (Evren için değil, merak eden arkadaşlar için)
Sadece 4 kanal sinyali üretiliyor. Benim gördüğüm tüm kumandalarda trainer seçenekleri arasında "STICK" modu ve "ALL" modu var. (İsimlendirme markalar arasında farklılık gösterebilir). ALL modunda ana kumanda kendine ulaşan tüm kanalları uçağa aynen aktarıyor. Bu modu kullanabilmek için modelin tüm ayarlarını (endpoint, expo, subtrim vs) ikincil kumandada da yapmak gerekiyor. Bir önceki lövye sisteminin yazılımı buna uygun. On beş model hafızası falan var ve ek kanallar (toplam 8) kullanılabiliyor. Ama ben STICK modunu tercih ediyorum. STICK modunda sanki ana kumandanın sticklerinin yerine ikincil kumandanın stickleri bağlanmış gibi oluyor. İkincil kumandada full endpoint ayarı yeterli oluyor. Böyle olunca ekstra ayar gerekmiyor. Yazılım da inanılmaz basitleşiyor. Ekran vs gerekmiyor. Ben sadece kalibrasyon için birkaç LED kullandım. Yeterli oldu.
Hah işte bu durumda ekstra işlevler gerekirse onu ana kumandada oturan "first officer" yapıyor. Örneğin uçakla yerden kesilince "positive rate, gear up" komutu verebiliyorsun. Ya da son yaklaşmada "full flap" diyorsun.

Bugün V3 lövyenin test uçuşları mükemmel bir şekilde sonuçlandı. Kullananlar lövyenin sertliğine ve yumuşaklığına (paradoks mu??? :D ) bayıldı. O kullananlar arasında doğal olarak ben de vardım. Pedallar ise bu versiyonda biraz yumuşak kaldı. Yaylarını değiştirmek uygun olabilir. Ancak gerek lövye gerekse pedal merkezlemesi tatmin edici.
İnanmayacaksınız çünkü video yok ama bugün ben ve kulüp başkanımız Hadi Bey temel aerobatik hareketleri yapmakla kalmadık, terste meydan turu, yatay 8 falan da uçuverdik. :D

Sistemin son halini gösteren iki de fotoğraf ekleyeyim...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi ilk işim, o soldaki gaz kolu sopasını daha düzgün bir şey ile değiştirmek olacak.
Sümer hocam, elinize sağlık. Çalışmanızı elektronik olarak anlama bilgisine henüz sahip olmasam da takip etmek çok zevkli. ??

Gaz kolu konusunda aklıma bir fikir geldi, belki işinize yarar veya fikir verebilir diye paylaşmak istedim. Sanki Renault megane 2 el freni kolu bu iş için çok ideal. Çikma parça olarak hesapli bir şekilde bulunabilir... örnek resim;


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sümer hocam, elinize sağlık. Çalışmanızı elektronik olarak anlama bilgisine henüz sahip olmasam da takip etmek çok zevkli. ??

Gaz kolu konusunda aklıma bir fikir geldi, belki işinize yarar veya fikir verebilir diye paylaşmak istedim. Sanki Renault megane 2 el freni kolu bu iş için çok ideal. Çikma parça olarak hesapli bir şekilde bulunabilir... örnek resim;


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aynı fikirdeyim. Bir araştırayım. :halay:
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin_Yanık
Sadece 4 kanal sinyali üretiliyor. Benim gördüğüm tüm kumandalarda trainer seçenekleri arasında "STICK" modu ve "ALL" modu var. (İsimlendirme markalar arasında farklılık gösterebilir). ALL modunda ana kumanda kendine ulaşan tüm kanalları uçağa aynen aktarıyor. Bu modu kullanabilmek için modelin tüm ayarlarını (endpoint, expo, subtrim vs) ikincil kumandada da yapmak gerekiyor. Bir önceki lövye sisteminin yazılımı buna uygun. On beş model hafızası falan var ve ek kanallar (toplam 8) kullanılabiliyor. Ama ben STICK modunu tercih ediyorum.
Trainer modda farklı markaları bir ara test ederken ben de bu fark etmiş ama bir anlam verememiştim ;). Meğerse 2 farklı tip varmış ;DYıllar sonra da olsa bu farkı öğrenmek güzel oldu abi :thumbup:
İnanmayacaksınız çünkü video yok ama bugün ben ve kulüp başkanımız Hadi Bey temel aerobatik hareketleri yapmakla kalmadık, terste meydan turu, yatay 8 falan da uçuverdik. :D
İnanmıyoooruzzzz abi :lollol::lol:
 
Şimdi kap derken kastedilen ne?
Alttaki stand 8 mm MDF'den özel üretim.
Elektronik tertibatın gövdesi eski bir joystick setinin gaz kolu. Elcek ise aynen Ömer Bey'in dediği gibi su borusu. Ama tutma yerine sünger sarılıp shrinklendi.