Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Soba borusunun arka ucunun desteklerini 3x6 sert ağaçtan kesip gövde içindeki çıtalara yapıştırdım ve yavaş yavaş zımparalayarak kalınlıklarını ayarladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu destekleri özellikle soba borusunda da iç ve dış boruların arasındaki desteklerin olduğu yere denk getirmeye özen gösterdim.

Hizalamaları tamamlanınca bu desteklerin üzerlerini aluminyum bantla kapladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha önce lafı geçmişti ama tekrar edeyim, soba borusu ön taraftan modele sabitlenecek ama arka tarafın sabitlenmeden “desteklenmesi” gerekiyor ki boru ısınıp soğuduğunda oluşan genleşme ile arka taraf ileri geri kayarak boy değişimlerine adapte olabilsin. Eğer arka taraf da sabitlenirse borunun zarar görmesi mümkün olacaktır.

Desteklerden sonra da arka kısımı üst tarafında kalan çıplak yerleri ve kablo tüpünü de bantla korumaya aldım.

Soba borusu etkin bir soğuma sağlamak içingövdenin en arka ucundan 5 mm daha geride bitecek, boru bittikten sonra açıkta kalacak yerleri de korumaya almak için bu kısımları da aluminyum bantla kapladım. Son olarak da dikey kuyruğun alt tarafının da muhtemel ısıya maruz kalması halinde zarar görmemesi için oraya da bant uyguladım. Sonuç:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yakıt deposu ve hava kapanının olduğu kısımlarla türbin bölmesinin ön tarafında zaman zaman modelin içine yakıt akması söz konusu olabileceği için buralarda da modelin alt yarısının iç tarafında kalan çıplak dahta kısımları da laminasyon epoksisi ile “boyayarak” korumaya aldım. Bu epoksi yeterince donunca depoyu motoru ve soba borusunu modele yerleştirmeye başlayacağım :thumbup:
 
Özgür hocam napıyon sen , baytar pozu bu ;D;D
Model süper gidiyor , gerçi sen daha iyi bilirsin ama o alüminyum bant ısıyı yansıtacak mı , yoksa içeriye ısıyı daha hızlı mı iletecek, tamamen cahilliğimden sordum , bizim burada sobacıların sattığı ısıkes denen bir malzeme var , bir bant kadar ince değil , ama nar gibi kızarmış bir sobanın hemen yanında duran incecik naylon kumaştan imal edilmiş bir bebek beşiğini buz gibi serin tutacak kadar müthiş bir yalıtım özelliği var....Tabi senin kullandığın bant daha özel bir bant olabilir , tamamen merakımı gidermek amaçlı yazdım ...:rolleyes:?
 
Özgür hocam napıyon sen , baytar pozu bu ;D;D

Aynen öyle ;D;D

Panther de bi hayvan en nihayetinde :evil:


Model süper gidiyor , gerçi sen daha iyi bilirsin ama o alüminyum bant ısıyı yansıtacak mı , yoksa içeriye ısıyı daha hızlı mı iletecek, tamamen cahilliğimden sordum , bizim burada sobacıların sattığı ısıkes denen bir malzeme var , bir bant kadar ince değil , ama nar gibi kızarmış bir sobanın hemen yanında duran incecik naylon kumaştan imal edilmiş bir bebek beşiğini buz gibi serin tutacak kadar müthiş bir yalıtım özelliği var....Tabi senin kullandığın bant daha özel bir bant olabilir , tamamen merakımı gidermek amaçlı yazdım ...:rolleyes:?

Bu bantın pek bir özelliği yok, standart bir tarafı yapışkanlı aluminyum bant, doğalgazcı bantı da diyorlardı sanırım Türkiyede. Vazifesi de aslında ışıma ile gelen ısıyı geri yansıtmak, başka bir beklentimiz yok. Sadece ikincil bir emniyet aslında. Bahsettiğiniz türde ısı kalkanları da var piyasada, sizinkiyle aynı mıdır bilemiyorum ama ince bir yapıda olmalarına rağmen genellikle daha ağır oluyorlarö uçağın kuyruğuna da ağırlık eklemek en son istenecek şey :D

Geçen senelerde köpük EDF modelleriyle tanınan HSD firması yine köpükten ama türbin motorlu modeller sürdü piyasaya. bunlardan birkaçı buradaki arkadaşlarda da var, bizzat görme inceleme şansım oldu. Benim Panthere nazaran çok daha dar modeller (çeperler motora çok daha yakın) ama sıcak bölmedeki köpüğü bu bantla kaplamış adamlar, hiçbir şey olmuyor!

Uçuş sırasında model içerisndeki havalandırma soğutma için fazlasıyla yeterli. En kötü durum model yerde dururken ve de özellikle de motor rölantide çalışırken oluyor. Bu durumda model içinde neredeyse hiç hava akımı olmuyor, haliyle soğutma falan da hakgetire. Model hareket etmese bile gaz verildiğinde en azından jetin kendi emiş (ventüri) etkisiyle hem motor hem de soba borusu üzerinden ve etrafından biraz soğuk hava geçiyor, az da olsa soğutuyor, ama rolantide o da yok. O yüzden yarın ya da hafta içinde bir gün yerde yapacağım testler çok önemli olacak. En kötü durumda içerde neler oluyor göreceğiz. Önce rölanti testi yapılacak, sonra sabit konumda tam gaz, en son da (piste gidebilirsem) taksi testi yapılacak. Modelde ya da kuyruktaki kablolarda ısıdan kaynaklı bir hasar oluşmazsa maiden için yeşil ışık yanmış olacak. Eğer sıkıntılı olabilecek bir durum oluşursa o zaman kabloları daha yüksek sıcaklıklara dayanabilen kablolarla, kılıflarını da yine yüksek sıcaklığa dayanıklı kılıflarla değiştiririm, gövdede gerekli yerlere kevlar kumaşla koruma yaparım. ama açıkçası böyle bir sorun olacağını sanmıyorum, yakında göreceğiz :)
 
Önce rölanti testi yapılacak, sonra sabit konumda tam gaz, en son da (piste gidebilirsem) taksi testi yapılacak. Modelde ya da kuyruktaki kablolarda ısıdan kaynaklı bir hasar oluşmazsa maiden için yeşil ışık yanmış olacak. Eğer sıkıntılı olabilecek bir durum oluşursa o zaman kabloları daha yüksek sıcaklıklara dayanabilen kablolarla, kılıflarını da yine yüksek sıcaklığa dayanıklı kılıflarla değiştiririm, gövdede gerekli yerlere kevlar kumaşla koruma yaparım. ama açıkçası böyle bir sorun olacağını sanmıyorum, yakında göreceğiz :)
Oldukça heyecanlı bir maiden hazırlığı olacak belli :thumbup: İnşallah videolarla bizler de sonradan da olsa bu anlara şahit olacağız :hoppa:
 
Uçak yer testleri için hazır!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayrıca hem hurricane hem Deniz hem de pantheri aynı anda arabaya yükleyebiliyorum :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kobrayı da araya biryere sıkıştırabilirsem bu iş tamamdır :)
 
Hadi rastgele :thumbup: Test sonuçlarını ve gelişmeleri merakla bekliyoruz :hoppa:

Son dakika guncellemesi, panteri bugun goturmekten vazgectim. Anahtarı almak için Salim’in yanına giderken yolda hurri ile birbirlerine fena halde çarptıklarını farkettim. Uçuş alanının yolu da bozuk, oralarda zavallı Hurrinin narin gövdesi panterin pençeleriyle pançik pinçik olur. Yarın ya da salı günü Salimle birlikte gideceğiz yer testleri için. En kötü Salimin komşularına beleş konser veririz ?
 
Tak iki tane araba far ampulu yansın sabaha kadar... :)

İsraf'a karşıyım! :p

İlla deşarj etmem gerektiğinde faideli şeyler yaparak deşarj ediyorum, evde sırf bu iş için kullandığım bir 80mm lik EDF var, üzerinde ESC ve alıcı takılı halde duruyor. 6S'lik pil deşarj etmek istediğimde buna takıp balkondaki yaprakları üfürüyorum :) Ya da panther içindeki tozları üfürmek için de aynı sistemi kullanıyorum ;) 5 dakikada pil gerilimi makul seviyeye düşmüş oluyor :thumbup::saygilar:
 
Son düzenleme: