Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,308
Tepkime puanı
8,734
Yaş
37
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bugün biraz da kafa dağıtmak için torna başına geçtim ve şu minnak şeyleri yaptım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar ne işe yarayacak derseniz, ana yakıt deposunun nefeslik hattının gövde dışına çıkışı olacaklar.

Bu parçaların birisine erkek diğerinde dişi m4 diş açtım. Erkek dişli olan modelin gövdesine dışardan girecek, içerdekine de deponun nefeslik borusu takılıp dış parçaya içerden vidalanarak sabitlenecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövde dışında kalan kısmın öne bakan tarafını da eğimli bir şekilde taşladım (uçuş sırasında depo içinde negatif basınç oluşmaması için)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eski kısa nefeslik borusu ve tıpasını da sistemin ucunu kapatmak için kullanacağım. Uçuş öncesinde bunu çıkarmazsam sonuç felaket olacağı için koca bir “REMOVE BEFORE FLIGHT” bayrağı yapıp buna tutturmam lazım 😂😂😂

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Salimle hafta içi kaçamağı yaptık :)
Onun modeline “range check” yaptık, Panther ise ilk kez motor gövde ićinde test edildi. 3 tur çalıştırdık motoru, gövde içinde ısı yönetimi ve soğutma gayet iyi, hiçbir bölgede aşırı ve riskli ısınma olmadı. Maiden için geriye sadece kanatların bitirilmesi kaldı :thumbup::yuppi::hoppa::halay::RCKolik:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
29,462
Tepkime puanı
29,925
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Panther ise ilk kez motor gövde ićinde test edildi. 3 tur çalıştırdık motoru, gövde içinde ısı yönetimi ve soğutma gayet iyi, hiçbir bölgede aşırı ve riskli ısınma olmadı. Maiden için geriye sadece kanatların bitirilmesi kaldı :thumbup:
🤗 Şahane haber, ilk kısım başarılı bir şekilde geçilmiş oldu ✌
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
🤗 Şahane haber, ilk kısım başarılı bir şekilde geçilmiş oldu ✌
Malesef tüm haberler şahane değil ama, bu aralar iş yoğunluğu pik yaptı ve en azından önümüzdeki pazartesiye kadar da böyle devam edecek. Gövde hazır ama kanatların bu haftasonuna yetişmesi imkansız, o yüzden bu haftasonu maiden olması mümkün olmayacak. Kısmetse 22-23 şubata yetiştirmeye çalışacağım...

Çok güzel, heyecanla maiden yapılacağı günü bekliyorum.
Teşekkürler :thumbup:

Hadi bakalım! Ama, bir sesini duyaydık!...
Video çektim, bir ara yayınlayacağım. Hatta aramızdaki bir şanslı :p izleyiciye "teaser" maiyetinde yolladım bile :evil:


Buarada dünkü buluşma ile iki sene önce ayrılan iki "kanki" biraraya gelmiş oldu :D

Salimin "revenge" uçağı bir önceki sahibindeyken şu an pantherde olan motorla uçuyordu :D

Ben motoru satın alırken arkadaş gövdeyi de bana satmaya çalıştı ama ben istememiştim, ben motoru aldıktan sonra gövdeyi de Salim satın almış meğersem :)
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Modelin gövde içinin son yerleşimi de böyle birşey oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Ön tarafta, powerbox tablasında değişiklik yaptım, önceki dahta tabla gayet güzeldi ama bir sorunu vardı, gövde hattına paralel oturmuyorduç Powerbox manuelinde bu konuya iyice parmak basmış, ne yaparsan yap gövde eksenine paralel ya da 90 derecelik açılarla yerleştir demiş. Bunun nedeni de meretin gyrosu olması. her ne kadar bu gyroyu aktıf olarak sürekli kullanmak niyetinde olmasam da belli durumlarda kullanabilirim, o yüzden bu değişikliği yapmak faydalı olur diye düşündüm. Dahası, dahta tablayla kullandığımda powerboxın bulunduğu yükseklik öndeki pil kutusuna erişimi de bir miktar zorluyordu, Her iki soruna aynı anda çözüm getirmek için ve son zamanlarda ABS kullanarak yapabildğim başarılı baskıların da verdiği cesaret ile yeni bir tabla tasarımına gittim. Plan üzerinden çalışarak tablanın üst yüzeyinin uçak eksenine paralel olmasını sağlayan bir tabla tasarladım ve ABS kullanarak bastım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
29,462
Tepkime puanı
29,925
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ön tarafta, powerbox tablasında değişiklik yaptım, önceki dahta tabla gayet güzeldi ama bir sorunu vardı, gövde hattına paralel oturmuyorduç Powerbox manuelinde bu konuya iyice parmak basmış, ne yaparsan yap gövde eksenine paralel ya da 90 derecelik açılarla yerleştir demiş. Bunun nedeni de meretin gyrosu olması. her ne kadar bu gyroyu aktıf olarak sürekli kullanmak niyetinde olmasam da belli durumlarda kullanabilirim, o yüzden bu değişikliği yapmak faydalı olur diye düşündüm.
Bu gyro ne amaçla kullanılabiliyor peki ?
 

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,292
Tepkime puanı
8,202
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bu gyro ne amaçla kullanılabiliyor peki ?
Helilerdeki gibi iki modu var, ilki rate mode, eski heli gyrolarının yaptığı gibi, kuyruğun dönmesini durduruyor ama geri ilk pozisyonuna getirmiyor, o kısımı pilota bırakıyor. Burda da benzer şekilde türbülans vs nedeniyle uçağın pozisyon değişimlerinde istem dışı hareketi durduruyor ama düzeltmiyor, düzeltme kısmı pilotta. İkinci modu da helilerin "heading hold" modu gibi, harekti durdurmakla kalmıyor ilk pozisyona geri getiriyor. Burda da diyelimki uçağı düz uçuşta pist doğrultusunda getirdik ve çubukları bıraktık, gyro uçağı o halde tutmaya devam ediyor. Ya da sadece aileron komutu verdik, uçağın uçuş çizgisini bozmadan ip gibi tono atmasını sağlıyor gyro. Yavaş tonolar, 4 ve 8 nokta tonoları gibi hareketlerin ip gibi yapılmasını sağlıyor.

Ayrıca eğer istenirse "vectored thrust" özelliği de var aletin. ona göre programlanırsa o videolarda gördüğünüz hover yapan jetler gibi hover yapmanızı sağlayabiliyor :)

Ama benim niyetim sadece kötü havalarda darbeli rüzgarda iniş yaklaşmasında bir nebze olsun yardımcı olarak kullanmak.
 
* Benzer Konular Forum Cevaplar Tarih
Özgür Evren Varol Statik 27

Benzer Konular