Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Akşama izleyecek güzel bir videomuz var artık :hoppa: Emeklerine sağlık kardeşim :heartxf:

Videodaki herif 16 şubatta maiden var diyor ama sakın inanmayın ha! Kandırmaya çalışıyor sizi, videoyu bile neredeyse 16’sına yetiştiremiyordu ne maideni allah aşkına ???
 
Ses isteyenler için gelsin :)
...

İnternet sorunlarından dolayı herhalde, ben sesi yeni duyabildim. Gayet güzel geliyor kulağa! %pAyrıca, model "takın kanatlarımı gideyim!" diye feryat ediyor da, sen modeli sakinleştirmeye çalışıyor gibisin. Hani şu Amerikan filmlerinde olur ya; "Down boy, down!" muhabbeti.
 
Gayet güzel geliyor kulağa!

Davulun sesi misali, uzaktan iyi de yakındayken fena. Normalde kulaklık takıyorum, vodeoyu çektiğim zaman kulaklığı unutmuşum, ben de çalışmayan kulağımı (sol) motora verdim, yoksa durmak imkansız o mesafede :)

Ayrıca, model "takın kanatlarımı gideyim!" diye feryat ediyor da, sen modeli sakinleştirmeye çalışıyor gibisin. Hani şu Amerikan filmlerinde olur ya; "Down boy, down!" muhabbeti.

Daha çok “çüüüş, amma ittin, bürrrsst bürrrst!” diyordum ?

Şaka bir yana meretin enteresan bir itki artış eğrisi var, rölantideyken tam gaz verdiğimde epey geccikmeli bir şekilde devre çıkıyor alet ama son kısmlardaki güç artışı oldukça hızlı, ilk seferde hazırlıksızdım neredeyse elimden kaçıyordu model, sonradan sonraya alıştım. Bu gördüğünüz video gün içindeki üçüncü tur çalıştırmaydı :)
 
Neden olsun ki. İkisi aynı anda aktif olmayacak hiçbir zaman.

Elektronik cahiliyim ya ne bileyim önce sorayım dedim :) daha çok devrelerin güvenliği açısından sormuştum operasyonel açıdan değil.

Zaten fren için bir miks tanımlı, iniş takımlarını kontrol eden anahtar “yukarı” pozisyonundayken frenler devre dışı kalıyor, uçuş boyunca orda kendini kassın istemedim ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Elektronik cahiliyim ya ne bileyim önce sorayım dedim :) daha çok devrelerin güvenliği açısından sormuştum operasyonel açıdan değil.

Zaten fren için bir miks tanımlı, iniş takımlarını kontrol eden anahtar “yukarı” pozisyonundayken frenler devre dışı kalıyor, uçuş boyunca orda kendini kassın istemedim ;)
Devrenin iç yapısına göre olası riskler var tabii. Ama normalde retract olsun fren olsun metal gövdeyi elektrik iletimi için kullanmaz model uygulamalarında. O nedenle sorun olmayacaktır.
 
Devrenin iç yapısına göre olası riskler var tabii. Ama normalde retract olsun fren olsun metal gövdeyi elektrik iletimi için kullanmaz model uygulamalarında. O nedenle sorun olmayacaktır.

Tamam abim, 15-20 dk sonra sorun olup olmadığını söyleyeceğim :) sen 3 kanallı bir retract kontrolörü ile bir fren devresi (abs olmazsa kabul etmem ?) hazır ediver sana zahmet ???
 
Tamam abim, 15-20 dk sonra sorun olup olmadığını söyleyeceğim :) sen 3 kanallı bir retract kontrolörü ile bir fren devresi (abs olmazsa kabul etmem ?) hazır ediver sana zahmet ???
3 kanal retract, iki kanallı fren kontrolü artı ön teker için subtrim kontrolü ve retract kapalıyken rudder komutlarını kesme modülü var. Fren ABS'li.
 
Sonuç, tek pille ikisi birden çalışmıyor, olan şey şu: retractlarda sıkıntı yok, normal çalışıyorlar ama frenler belli belirsiz bir hale gelecek şekilde güçsüz çalışıyor... retracta giden konektörü çıkartır çıkartmaz frenler normale dönüyor, takınca yine güç kaybediyor. Retractlar için ise frenin takılı olup olmaması hiçbirşey değiştirmiyor...
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Türker Akgün