İlk modelim için motor seçimi

Bu modellere pek aklım ermez de, Zamanında hayli yapıp uçurmuştuk. :rolleyes:Bir kısmı claark-y profil, bir kısmı under-camber. bazıları Semi-Symmetrical filandı. Genelde 1/3 yapardık. Elbet daha sonra modelin davranışına göre CG ayarlardık. Siz 1/4 ' denk getiriyorsanız ve burun hafif ağırsa 1/3' e alınca daha da burun ağır basar.
Forumda konuya çok bilen arkadaşlar var umarım en doğrusunu yazarlar. :)
1/4 önden oluyor. 1/3 yapınca geriye kayıyor. Yani burun yukarı oluyor.
 
Ben olsam 1/3 ile başlar duruma göre biraz daha öne alırdım...
Bu modellere pek aklım ermez de, Zamanında hayli yapıp uçurmuştuk. :rolleyes:Bir kısmı claark-y profil, bir kısmı under-camber. bazıları Semi-Symmetrical filandı. Genelde 1/3 yapardık. Elbet daha sonra modelin davranışına göre CG ayarlardık. Siz 1/4 ' denk getiriyorsanız ve burun hafif ağırsa 1/3' e alınca daha da burun ağır basar.
Forumda konuya çok bilen arkadaşlar var umarım en doğrusunu yazarlar. :)
1/4 önden oluyor. 1/3 yapınca geriye kayıyor. Yani burun yukarı oluyor.
CG 1/4 te ise ve burun bıraz ağır basıyorsa. CG 1/3 yaptığında geriye çekmiş olursun burun daha da ağır basar. Kaldıraçın dayanma noktası gibi düşün.:)
Anladım ben ters düşündüm. Ve ters yazdım ama demek istediğimiz aynı. Öğreneceğim yavaş yavaş ?
 
Ama, motorun dönüş yönü ters.
Uçağin karşısina geçip bakınca motor sağa dönüyor yani saat yönünde. O yüzden eğim açısı önden bakınca sola doğru. Pervanenin yazılı tarafı öne bakıyorum. Eğer yanlışsa düzelteyim. 10x45r takılı şuan
 
Uçağin karşısina geçip bakınca motor sağa dönüyor yani saat yönünde. O yüzden eğim açısı önden bakınca sola doğru. Pervanenin yazılı tarafı öne bakıyorum. Eğer yanlışsa düzelteyim. 10x45r takılı şuan
Normalda uçağın arkasından pervaneye doğru bakınca saat yönünde dönmesi gerekir(kokpitin içinden baktığınızı düşünün). Fakat siz R pervane taktığınız için tam tersine dönmesi lazım. Yani şuan dönüş yönümüz doğru ama açınız ters.
Pervanin sabitlenmesi için takılan somunlarda gevşeme olmaması için dönüş yönüne göre düz ya da ters dişli somun kullanılıyor. Yani kabloları değişik bağlayıp cw motorun yönünü ters çevirip ccw pervane takmak mümkün ama pervane gevşeme yapabilir.

Şimdi gördüm zaten uçakta kullanacaksanız motorun dönüş yönüne göre pervane seçmenizde bir sakınca yoktur. Sadece sağa verdiğimiz birkaç derecelik motor açısını sola vermeniz yeterli olur.:saygilar:
Mustafa abi bu mesajında olayı özetlemiş aslında. Pervane sola döndüğü için motor açısı sola doğru olmalı. Gerçi siz sağa doğru 4 derece açı verdim derken modele nasıl bakıyorsunuz. Pervaneyi tarif eder gibi uçağın karşısından bakıp sağa doğru 4 derece verdiyseniz sıkıntı yok :D
 
Ben tsm
Normalda uçağın arkasından pervaneye doğru bakınca saat yönünde dönmesi gerekir(kokpitin içinden baktığınızı düşünün). Fakat siz R pervane taktığınız için tam tersine dönmesi lazım. Yani şuan dönüş yönümüz doğru ama açınız ters.

Mustafa abi bu mesajında olayı özetlemiş aslında. Pervane sola döndüğü için motor açısı sola doğru olmalı. Gerçi siz sağa doğru 4 derece açı verdim derken modele nasıl bakıyorsunuz. Pervaneyi tarif eder gibi uçağın karşısından bakıp sağa doğru 4 derece verdiyseniz sıkıntı yok :D
Ben tam ters yaptım o zaman motor açısını düzelteyim. Ben olayı motor nereye dönüyorsa açı tersine olacak diye anlamıştım. Demekki motor nereye dönerse açıda oraya olacak

Ekleme : Arkadaşlar kusura bakmayın yanımda canlı destek alabileceğim kimse yok. sizler sayesinde buradan bişeyler öğrenmeye çalışıyorum.
Kadir bey eğer fark etmeseydiniz ilk uçuşu yaparken sıkıntı yaşayacaktım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mevcut hali resimdeki gibi. O zaman mavi ile çizdiğim motor açısı yönünü tam ters yapacağım değilmi?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Ben tsm

Ben tam ters yaptım o zaman motor açısını düzelteyim. Ben olayı motor nereye dönüyorsa açı tersine olacak diye anlamıştım. Demekki motor nereye dönerse açıda oraya olacak

Ekleme : Arkadaşlar kusura bakmayın yanımda canlı destek alabileceğim kimse yok. sizler sayesinde buradan bişeyler öğrenmeye çalışıyorum.
Kadir bey eğer fark etmeseydiniz ilk uçuşu yaparken sıkıntı yaşayacaktım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mevcut hali resimdeki gibi. O zaman mavi ile çizdiğim motor açısı yönünü tam ters yapacağım değilmi?
Düzenlemeyi yeni gördüm. Evet dediğiniz gibi mavi okun ters yönünde biraz açı vermeniz gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus oğuz
...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mevcut hali resimdeki gibi. O zaman mavi ile çizdiğim motor açısı yönünü tam ters yapacağım değilmi?
Aynı pervanenin diğer yöne dönenini takıp, motorun da ESC'den gelen iki kablonun yerini değiştirsen daha kolay olur.
 
Ve sonunda. Uzun bir arama sonunda (uçuş yasağı var burda) gözden ırak bir yer bulduk. Amacım uçağı yerden kaldırıp sağdaki yeşil alana doğru geçmekti lakin işler ters gitti. Uçağin içinde receiveri sabitlemek için kenarına cırt yapıştırmıştim. Tam denk gelsin diye biraz uçağın burnuna doğru çekince elevator ve rudder kabloları gevşemiş. Kalkış anından hemen sonrada elavator tam yukarı olacak şekilde servo sabit kaldı. Bir iki kurtarma denemesi ardından malesef çakıldı. İlk darbeyi tekerlek ve pervane aldı. Yanıma yedek pervane almayi unuttuğum için ikinci denemeyi yapamadım. Ama yine de çok mutluyum. En son 2001 ÖSS sonucunda bu kadar sevinmiştim. ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Video düzenlemesi gayet başarılı :lol: Aynı şekilde uçuş da gayet güzel. Gerekli tecrübe de edinilmiş. Bir daha servo kablolarının çıkmayacağının garantisini verebilirim ;D

Kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus oğuz
Ve sonunda. Uzun bir arama sonunda (uçuş yasağı var burda) gözden ırak bir yer bulduk. Amacım uçağı yerden kaldırıp sağdaki yeşil alana doğru geçmekti lakin işler ters gitti. Uçağin içinde receiveri sabitlemek için kenarına cırt yapıştırmıştim. Tam denk gelsin diye biraz uçağın burnuna doğru çekince elevator ve rudder kabloları gevşemiş. Kalkış anından hemen sonrada elavator tam yukarı olacak şekilde servo sabit kaldı. Bir iki kurtarma denemesi ardından malesef çakıldı. İlk darbeyi tekerlek ve pervane aldı. Yanıma yedek pervane almayi unuttuğum için ikinci denemeyi yapamadım. Ama yine de çok mutluyum. En son 2001 ÖSS sonucunda bu kadar sevinmiştim. ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bende video editini baya sevdim. Alttaki yazıyı okumasam ya acemi biri akrobatik hareket falan yapmaya çalışıyor derim. Ama baya güzel direnmişsiniz.
Servo kablolarının çıkmaması için soketlerim etrafına bir iki tur bant sararsanız daha sıkı girebilirler
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus oğuz
Bende video editini baya sevdim. Alttaki yazıyı okumasam ya acemi biri akrobatik hareket falan yapmaya çalışıyor derim. Ama baya güzel direnmişsiniz.
Servo kablolarının çıkmaması için soketlerim etrafına bir iki tur bant sararsanız daha sıkı girebilirler
Yeğenlerimde yanımda idi. Onlar tıpkı sizin gibi "dayım takla attırıyor uçağa vaybe" diyorlardı. Tabi benden ecel terleri dökülüyordu ?