Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

öyle ağır bir tornavida değildi ama dediğin önemli teşekkür ederim ya uçağın içi biraz dar lipo biraz zor sığıyo liponun baskı altında olması yani sıkışması pil için veya uçak için bir sıkıntı çıkarır mı?
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Liponun sıkışık durması gerekiyor, gevşek olursa yerinden kayar ve modelin ağarlık merkezi bozulacağı için uçak düşer. :)
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Hasan bey, lipo ile ilgili sorunuz 'ağırlık merkezi' konusuna yabancı olduğunuzu düşündürdü. Modeli uçuşa hazır hale getirmek için olmazsa olmaz adımlardan biri ağırlık merkezidir. Aşağıdaki linkte gerekli bilgileri bulacaksınız. Kolay gelsin..

 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

uçağı test sürüşüne çıkardım dışarda yerde kaldırmadan uçak düz yerde bile sola çekiyor kuyruk ayarı iyi sorun neyde olabilir ben ön tekerlek çok hafif yan duruyo o yüzden mi ki?
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

hasan arda sulak' Alıntı:
uçağı test sürüşüne çıkardım dışarda yerde kaldırmadan uçak düz yerde bile sola çekiyor kuyruk ayarı iyi sorun neyde olabilir ben ön tekerlek çok hafif yan duruyo o yüzden mi ki?
Tekerlerden olabilir. Benim balsa trainer de düz gitmiyor ben rudder ile telafi edip hızlanıyorum
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

nasıl düzeltebilirim yoksa rudderden devammı edeyim
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

hızlı yapıştırıcı bu soğuk sprey falan olanlardan onlar maket kartonunu eritirmi
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Hızlı yapıştırıcı köpüğe temas ettiği yerleri eritir. Ön tekeri düzeltmeniz lazım, servodan gelen teli tutan vidayı gevşetin, tekeri uçağa paralel olacak şekilde ayarlayıp vidayı tekrar sıkın. Bu işi yaparken de rudder düz durumda olmalı, aynı eksende ayarlarsanız yön sorunu kalmaz.
 
Okuyun okuyun okuyun...
Google'da "slipstream" ve "p factor" sözcüklerini aratıver...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Benim motor maksimum güçte 32 bin devir yapıyor.Bugün bir sahaya gitim baya büyük çim bir saha uçak çimde gitmedi son gazda bile batarya azdı o yüzden olabilirmi çok test yaptım sahaya götürmeden
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

beton bir yere gittim ordada gidiyor gidiyor ama burun kalkmıyor pilin gücü az olduğu için olabilirmi 32 bin devirde mesela kaç metrede kalkar kalkması lazım değil mi?
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

32.000 devir degildir o! 2200kv motor ve 14.8 volt pil olsa, yuksuz yani pervane bile takili degilken o devri yapar. Egitim modelinde de o motor olmaz. Falanca devirde filanca metrede havalanir diye birsey yok, duzgun ayarlanmis bir ucak ortalama ruzgarda 10 metrede bile havalanabilir, ruzgar icine yonlenip hizlanmakla ilgili.. Kumanda yonleri dogru mu? Yukselis verdiginizde elevator yukari kalkiyor mu? Diger taraftan, zayif pil ile havalansaydiniz 1 dakika sonra ne olurdu dusundunuz mu? Kontrol yuzeyleri, uygun motor ve pervane, ucak ayarlari gibi konularda forumda bolca bilgi var, arastirip fikir sahibi olmalisiniz. O kucuk sey oyuncak degil, yerden kontrol ettigimiz gercek bir ucak, hafife almayin derim...
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Bir de pervane yonunu kontrol edin. Palin disbukey olan yuzeyi öne gelmeli. Kaşık şeklini düşünün, kaşığın altı öne bakacak. Ters taktıysanız iyi kötü beton zeminde ilerler ama kalkış için gerekli gücü üretemez.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ilk ucagimi topluyorum ve bazi sorularim var

Merhaba.Erol bey doğru söylemiş.Pil uçuş esnasında hareket ederse cg oynayacağından uçuş karakteristiğini olumsuz etkiler.Tabi lipo ve kablosu ezilecek,zarar görecek ve aşırı sıkışacak şekilde yuvaya oturmamalı.Grubumuzda bir abinin uçuşu sırasında havada lipo patlaması sonucu kırım geçirdi.Dikkatli olmanızda fayda var.