IMAC İçin Düşük Bütçeli Antrenman Modeli İnşası

Gözüme bir şey çarptı:

Ali Haydar da yukarıda hatırlatmıştı diye hatırlıyorum. Govde ust parçasından alta giren büyük kısmı ayırmıştık ki kuyruktaki kesitte azalma olmasın diye (Ali Haydar'ın ilk modelinde catlama oluyordu orada). Gözünüzden kaçmış sanırım
Evet o kısmı görmüştüm bende Ali Haydar gibi alt üst parça mı yapsam diye düşümdüm ama şimdi zaten kesilmiş bir parça vardı o yüzden çok oyalanmamak için içinden geçirdim. Muhtemelen benimki de aynı yerden çatlayabilir. Ağırlık dengesine göre belki o bölümü kaplama ile güçlendirebilirim ama emin değilim. Alt üst parça yapmak için çizimden değiştirmem daha sağlıklı olur herhalde.

İşlere devam şimdi parça geçişlerini hallettim servo yerlerini açıyorum balsa ile servo tutucu yapacağım kanatları gövdeye sabitleyeceğim. Planlarıma göre yarın maidenini yaparım :))
 
İşlere devam şimdi parça geçişlerini hallettim servo yerlerini açıyorum balsa ile servo tutucu yapacağım kanatları gövdeye sabitleyeceğim. Planlarıma göre yarın maidenini yaparım :))
Yeni model hayırlı olsun. :thumbup: Fırsat olursa Maiden videosunu mutlaka bekleriz. :)
 
Ek güçlendirmeyi gerektiğinde de yapabilirsin kuyruk için. İlk uçuşta kırılacak kadar dayanıksız değil. Sert birkaç iniş sonrası kırılır muhtemelen.
Bir başka şey köpük uçağa servoyu basitçe monte edebilirsin. Sıcak silikon uhupor gibi. Balsa eklemek ağırlık harici etkisi yok. Kanatları dikey gövdeleri takmadan yatay gövdeye birleştirmeni öneririm. Kanatlar yapıştıktan sonra kirişe gelir sıra. Yarın maiden için bence baya erken. Ben olsaydım en erken yarından sonraya uçacak hale getirebilirdim. Ki o da anca akşam saatleri olurdu :D Maiden vidosu olmazsa olmaz bu arada ?

Bana gelince bugün akşama doğru uçağı bitirdim. Ufak tefek de olsa bir sürü kusuru var uçağın. Akşam üzeri 2 uçuş yaptım. Normalde video çekmeyi düşünmüyordum ama uçağın uçuşunu çok beğendim. Belki uzun zamandır uçmamamın etkisi olabilir.

Farklı olarak;
13*6.5 pervane yerine 12*8 pervane kullandım. Tam gazda bi etkisi yok ama orta gazlarda gayet etkili.
Kanat kalınlığı 2cmden 3cm çıktı.
Uçuş ağırlığı 1174g

Video sohbet gibi bişey oldu. Ama uçak hakkında az çok bilgi de verecektir.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
@Ali Haydar GÖK , ağırlık merkezi bir tık önde olmus ama ellemeye gerek yok, böyle kalsın. Uçak daha stabil...

Pervane etkisini göstermiş, daha kararlı ve sabit süratle uçuyor uçak ama elin yine gaza gitmiyor... Sal uçağı düzlüklerde biraz daha gaz açarak, tereyağı gibi aksın, gaz kesip yığma...

Tırmanışta ise, tırmanış başlamadan düzlükte iken gazı aç ki bir tık enerji kazanıp başlasın tırmanışa.... Yatay ve tırmanış hızları aynı olursa hiçbir yere çekme yapmamış olur uçak...

Dalıştaki burun kaldırma için uçağı uçurmadan direk birşey söylemem kolay değil ancak hızlıca şunları yapmanı öneririm:

Gazı modüle ederek uçağın tepkilerine bak... Yavaşken gaz açınca ne yapıyor ( gazı açınca dokunma birşeye, gözlem yap sadece... 3 metre uçup tekrar levyeye dokunmamalisin !)

Aynı şeyi hızlı iken gaz keserek de yap bakalım....

Motor açısından dolayı bir Elevator trimi aldıysa uçak, bunu duzeltiriz öncelikle... Yok motor açısı iyi ise, bu durumda throttle>elevator için az bir miktarda mix vererek çözüme gidebilir (mix ideal çözüm değildir, bir yere faydası varken, başka bir yeri bozar. Ama çare yoksa da mecburen kullanırız, ilaç gibi gelir)
 
Son düzenleme:
Lakin her foamie gibi gazı kestigim anda anında durma egiliminde olduğundan basit bir throttle eğrisi yaptım. Gaz kolu %10 dan yukarıya çıktığında dik şekilde %35 lik bir tepki verecek şekilde eğriyi ayarladım. %35 ila %100 arasında lineer olarak güçlenecek şekilde de dinleye dinleye eğriyi düzenledim. Düz uçuşta yaklaşık %40 lık bir gaza ihtiyaç duyduğumdan gazı kısmış da olsam suratin kesilmesine müsade etmeyecek bir yer aradım, bu yüzden %35 olarak ayarladım. dalışta gaz kapalı olunca eğrinin dalışa her hangi bir yan etkisi olmadı. Sonuc olarak işini yaptı... Temel konu momentumu kaybetmemek...

Basit trim, ağırlık merkezi ve motor açılarının ayarlanmasının ardından ufak tefek manevralar denedim. Dalışta kafa kaldırdığından çok detaya girmeden %3 thr>elevator mix girdim. Sonuç ? İp gibi inen ve çıkan bir model ?

@Ali Haydar GÖK , bak konunun en basinda neler yazmisim ?

1)Burun agir ayarlamisim
2)Momentumu kaybetmemek icin gaz egrisi hazirlamisim kendimce
3)Dalista kafa kaldiriyormus, throttle>elevator mix vermisim

Tanidik geldi mi hikaye ? :saygilar:
 
  • Haha
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Abi konuda o kadar çok bilgi var ki. Anca böyle nokta atışı gerektiği zaman söylenince işleme koyabiliyorum. Şuan uçuştayım. Hemen dediğin gibi yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Bir cay demledim kendime, keyifli keyifli ucusunu seyrediyorum:coolxf:

Birkac adim sonra modelin ayarlari tamamlanmis olacak... Ardindan da sekans ucuslari baslar... 40 gun civari sure kaldi IMAC 1.Ayak icin... Bir tane yedek model hazirlamakta fayda var, son dakika olasi bir aksilige karsin... Takir takir cikaracaksin Basic sekansi hic merak etme...

Ozelden yazistik ama buradan da yazayim ucusla ilgili (9.ucus) gozume takilanlari, diger dostlara da yardimci olur...

1-Stall turn ler tertemiz

2-Duz cizgiler yeterince belirgin degil, yunuslamalar azalmis, duz ucustan dike, dikten duze gecisler yumusamis ama duz cizgileri daha net gostermek lazim. Nasil mi ? Duz geldin, elevatoru cektin stall turn'e dogru gidiyorsun ya... Senin ucak tirmanmaya yavas basladigin icin hiz kaybediyor ve basliyor saga ya da sola kararsiz yalpalamaya. Sen de haliyle gaz kesip erkenden stall turn yapiyorsun... Simdi bunu duzetlmeden devam etmek dogru olmaz... Yine ayni noktaya takilip kaliyoruz. Gaz modulasyonu...
Soyle yapalim: Bana uctugun haldeki gaz egrisinin fotosunu gonder su anki... Ona gore artis azalis onerecegim...

3-Looplarda da var sorunlar ama oncelikle su ustteki iki konuyu cozelim... Gerisi corap sokugu hic merak etme...
 
Son düzenleme:
Abi keyifle seyrediyorsan iyi gidiyoruz demektir. Hoşuma gitti :D

Daha iyi olabilir uçuşlar. Loop henüz kabaca oluyor gibi bişey. Ona yeterli bir çalışmam olmadı. Hareketler öncesi düzlük kısımlarında yapmak istediğim şeyler var. Ama henüz yapamıyorum. Bir uçuş günü ayar yapmadan bu hareketlere çalışsam ciddi bir düzelme olur diye düşünüyorum.

Curvem bu şekilde
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Son durumumu yazamadım salı günü evime döneceğim daha detaylandırırım. Model kendimce (yarım yamalak) tamamlamıştım. Uçuş videosu sadece kalkışın var sonrası video devam etmemiş.

Birkaç dakika uçtuktan sonra kumandamda sıkıntı çıktı maalesef modeli kurtaramadım :(

Roll için stick bazen tam hareket veriyor bazen %30 a kadar hareket veriyordu. Video görsel eklerim. Daha sonra masaya atınca biraz düştü sağ taraftaki switchler içine göçtü ancak stick sorunum devam ediyor. Stick %30 civarı hereket veriyor servo bölümünden bakıyorum stick okumuyor. Kumandam için tavsiye edebileceğiniz bir durum var mı? Yapılır mı? Değer mi? Kumandam Futaba 10J
 
Son düzenleme:
Son durumumu yazamadım salı günü evime döneceğim daha detaylandırırım. Model kendimce (yarım yamalak) tamamlamıştım. Uçuş videosu sadece kalkışın var sonrası video devam etmemiş.

Birkaç dakika uçtuktan sonra kumandamda sıkıntı çıktı maalesef modeli kurtaramadım :(

Roll için stick bazen tam hareket veriyor bazen %30 a kadar hareket veriyordu. Video görsel eklerim. Daha sonra masaya atınca biraz düştü sağ taraftaki switchler içine göçtü ancak stick sorunum devam ediyor. Stick %30 civarı hereket veriyor servo bölümünden bakıyorum stick okumuyor. Kumandam için tavsiye edebileceğiniz bir durum var mı? Yapılır mı? Değer mi? Kumandam Futaba 10J

IMAC için düşük bütçeli kumanda konusu da acicaz belli oldu ?

Uçağa onca emek verip de yok stickten, yok çubuktan uçak kırmak benim sinirlerimi bozuyor. Geçen dönemde başıma gelmişti regülatör kaynaklı bir kırım. Muhafazakarım biraz sanırım elektronik konusunda...Tamiratla uğraşmazdım kendi adıma konuşayım. Sizi bilmem...

Radiomaster ile güzel uçuşlar yapanlar var son dönemde. Juan Rombaut'un (ispanyol şampiyonu, dünya klasmanında F3A cılardan) Radiomaster incelemesi vardı. Fayda - Maliyet olarak işinize yarayabilir belki

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
IMAC için düşük bütçeli kumanda konusu da acicaz belli oldu ?

Uçağa onca emek verip de yok stickten, yok çubuktan uçak kırmak benim sinirlerimi bozuyor. Geçen dönemde başıma gelmişti regülatör kaynaklı bir kırım. Muhafazakarım biraz sanırım elektronik konusunda...Tamiratla uğraşmazdım kendi adıma konuşayım. Sizi bilmem...

Radiomaster ile güzel uçuşlar yapanlar var son dönemde. Juan Rombaut'un (ispanyol şampiyonu, dünya klasmanında F3A cılardan) Radiomaster incelemesi vardı. Fayda - Maliyet olarak işinize yarayabilir belki

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok sinir bozucuydu. Öncesinde Telemaster ile uştum bi sıkıntı yoktu. Diablo için çim sahaya geçtim orada sıkıntı başladı.

Kumandanın sıkıntısı :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Öncesi telemaster kısa uçuş:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Diablo :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK