Herkese Merhaba 
Model Helikopterlerde eskiden tork tüp daha çok tercih edilmekteydi. Hatta çoğu kayış aktarmalı helikopter,tork tüp aktarmalı versiyona yükseltiliyordu.
Özellikle SAB Goblin modelleri ve günümüze doğru yeni çıkan helikopter modelleri ana rotorda ve/veya kuyruk kısmında kayış aktarma kullanıyor.
Kayış aktarmanın statik elektrik üretimine sebep olması ve yanılmıyorsam tork tüp modellerine göre daha fazla sürtünmeye sahip olması bu popülariteyi hiç etkilemiyor.
Tabi kırım esnasında ortaya çıkan masraf kayış aktarmalı helikopterlerde daha az oluyor.
Sizlerin görüşlerini de bu vesileyle öğrenmek istedim. Birkaç yıl öncesine kadar modifikasyon adı altında kayış aktarmalı sistemler tork tüp sistemi ile değiştirilirken,ibre nasıl oldu da ters tarafa yöneldi ?
Teşekkür ederim.
Model Helikopterlerde eskiden tork tüp daha çok tercih edilmekteydi. Hatta çoğu kayış aktarmalı helikopter,tork tüp aktarmalı versiyona yükseltiliyordu.
Özellikle SAB Goblin modelleri ve günümüze doğru yeni çıkan helikopter modelleri ana rotorda ve/veya kuyruk kısmında kayış aktarma kullanıyor.
Kayış aktarmanın statik elektrik üretimine sebep olması ve yanılmıyorsam tork tüp modellerine göre daha fazla sürtünmeye sahip olması bu popülariteyi hiç etkilemiyor.
Tabi kırım esnasında ortaya çıkan masraf kayış aktarmalı helikopterlerde daha az oluyor.
Sizlerin görüşlerini de bu vesileyle öğrenmek istedim. Birkaç yıl öncesine kadar modifikasyon adı altında kayış aktarmalı sistemler tork tüp sistemi ile değiştirilirken,ibre nasıl oldu da ters tarafa yöneldi ?
Teşekkür ederim.