Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Murat Evitan' Alıntı:
Kağan eline sağlık güzel yakıt olmuş bence.Önceleri bende ticari yakıt kullanıyordum ancak artık hint yağlı yapma yakıt kullanıyorum ve uçakta performansı gayetde güzel.

Teşekkür ederim abi, performans bence de güzel, maksimum olması için biraz kafa patlatıyoruz, yoksa şuan elimdeki 3 litreyi keyifle uçacağım :halay:
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Kağan Kazancı' Alıntı:
Teşekkür ederim abi, performans bence de güzel, maksimum olması için biraz kafa patlatıyoruz, yoksa şuan elimdeki 3 litreyi keyifle uçacağım :halay:

Bence gayet başarılı.Ama en iyisini bulana kadar denemeye devam :) Başarılı kırımsız uçuşlar dilerim
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Burada deneme yanılmalık bir iş yok aslında. Standart yağlar (hint yağı ya da Klotz) % 16 - 20 arasında olmak zorunda. Yağ oranı ile sürekli oynamak pek mantıklı değil. Burada oynanacak tek şey nitro oranı. Ehh onu da bir yere kadar ne kadar fazla koyarsak o kadar yüksek güç elde ederiz. Ama 30'dan yukarı çıkmak mantıksız olur. Çünkü asıl bujideki platin ile katalitik reaksiyona girip yanmayı başlatan metanolü çok fazla azaltamazsınız.
Ayrıca farklı karışımlarla test yapacaksanız hem silindir başı sıcaklığını hem devri yakından izleyip kaydetmek hem de iğne ayarlarını her seferinde yeni yakıta göre çok hassas bir şekilde yapmalısınız ki formüller arasındaki ince nüansları yakalayabilesiniz. Yoksa havada yapacağınız testin hiçbir kıymeti olmaz ki...
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Burada deneme yanılmalık bir iş yok aslında. Standart yağlar (hint yağı ya da Klotz) % 16 - 20 arasında olmak zorunda. Yağ oranı ile sürekli oynamak pek mantıklı değil. Burada oynanacak tek şey nitro oranı. Ehh onu da bir yere kadar ne kadar fazla koyarsak o kadar yüksek güç elde ederiz. Ama 30'dan yukarı çıkmak mantıksız olur. Çünkü asıl bujideki platin ile katalitik reaksiyona girip yanmayı başlatan metanolü çok fazla azaltamazsınız.
Ayrıca farklı karışımlarla test yapacaksanız hem silindir başı sıcaklığını hem devri yakından izleyip kaydetmek hem de iğne ayarlarını her seferinde yeni yakıta göre çok hassas bir şekilde yapmalısınız ki formüller arasındaki ince nüansları yakalayabilesiniz. Yoksa havada yapacağınız testin hiçbir kıymeti olmaz ki...

Abi biz de en son senin dediğine karar verdik. Havada ölçüm telemetri vasıtası ile yapıyorum, aşırı hassas değil ama 0.1 derece hassasiyetinde okuyor. Helikopterin performansı ise hissiyata göre olduğundan ölçmesi çok kolay birşey değil,

"Nitroyu artırıp yakıtın gücünü de artırmış oluyoruz, ancak sıcak çalıştığı için zengin çalışıyor. Nitroyu azaltırsak sıcaklık düştüğü için kısabiliyoruz, aslında alabileceğimiz güç çok değişmiyor sadece düşük maliyetli yakıt kullanmış oluyoruz, motor daha çok yıpranıyor "
şeklinde bir bağlantı kurdum kafamda okuduğum o kadar çok yazıdan sonra :eek:
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Kağan Kazancı' Alıntı:
"Nitroyu artırıp yakıtın gücünü de artırmış oluyoruz, ancak sıcak çalıştığı için zengin çalışıyor. Nitroyu azaltırsak sıcaklık düştüğü için kısabiliyoruz, aslında alabileceğimiz güç çok değişmiyor sadece düşük maliyetli yakıt kullanmış oluyoruz, motor daha çok yıpranıyor "
şeklinde bir bağlantı kurdum kafamda okuduğum o kadar çok yazıdan sonra :eek:

Bunlar doğru çıkarımlar değil tam olarak...

Motorun zenginlik ya da fakirliği sadece metanol ile alakalı.

Nitroyu artırınca metanolü azaltmış oluyorsun. Silindire emilen havanın oksijeni ile metanol yanıyor. Nitro ise pratik olarak oksijeni kullanmıyor yanarken. Dolayısıyla iğne ayarı değişmezse nitro artınca motor fakir kalmış oluyor. İğneyi açmak gerekiyor.

Nitro eklemekle alabileceğimiz gücü anlamlı olarak artırıyoruz. Ama bu konuda söylediklerinde bir gerçeklik payı da yok değil. Örneğin nitrosuz yakıt ile % 10 nitrolu yakıt arasında çok net bir performans farkı olurken bu farkı yüzde 10 ile 20 nitro arasında o kadar net göremiyorsun.
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Örneğin nitrosuz yakıt ile % 10 nitrolu yakıt arasında çok net bir performans farkı olurken bu farkı yüzde 10 ile 20 nitro arasında o kadar net göremiyorsun.

Abi bu durumda 15% nitro ile daha çok iğneyi kısmak; 22.5% lik yakıtta mevcut iğne ayarına göre daha çok güç elde edebiliriz mi demek oluyor ?

bu durumda daha az yağı motor içine göndermiş olduğumuzdan birim zamandaki aşınma daha çok olacaktır. Motor ömrü açısından yüksek nitro daha iyi gibi görünüyor.

Dynolu test standı yapacağım biraz daha kafayı takarsam buna :eek:f:
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Kağan Kazancı' Alıntı:
Abi bu durumda 15% nitro ile daha çok iğneyi kısmak; 22.5% lik yakıtta mevcut iğne ayarına göre daha çok güç elde edebiliriz mi demek oluyor ?

bu durumda daha az yağı motor içine göndermiş olduğumuzdan birim zamandaki aşınma daha çok olacaktır. Motor ömrü açısından yüksek nitro daha iyi gibi görünüyor.

Dynolu test standı yapacağım biraz daha kafayı takarsam buna :eek:f:

Kafanda "iğneyi kısmak = yüksek güç" gibi her zaman doğru olmak zorunda olmayan bir eşitlik kurmamış olsan çok daha rahat ilerleyeceksin. :)

İğneyi kısıp açmak sadece hava ile metanol oranını tutturabilmek için. Öte yanda oksijenden bağımsız olarak nitrodan oluşan ciddi bir güç katkısı var.

Ayrıca yakıtın içindeki yağ oranı değişmediği için iğneyi kısınca daha az yağ gitmiyor motora.
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Kafanda "iğneyi kısmak = yüksek güç" gibi her zaman doğru olmak zorunda olmayan bir eşitlik kurmamış olsan çok daha rahat ilerleyeceksin. :)

İğneyi kısıp açmak sadece hava ile metanol oranını tutturabilmek için. Öte yanda oksijenden bağımsız olarak nitrodan oluşan ciddi bir güç katkısı var.

Ayrıca yakıtın içindeki yağ oranı değişmediği için iğneyi kısınca daha az yağ gitmiyor motora.

Abi olması gerekenden fazla kıstığımızda motor fakir kalıp performansı düşüyor , bunu biliyorum sıkıntı yok :laugh:

Daha az yağ gitmesi olayı şu şekilde: yağ oranı sabit olsa da karbüratörden motorun içine giden yakıtı hacim olarak azaltmak ( yani iğneyi kısmak ) aynı zamanda yağ miktarını da azaltmak oluyor. Bu da doğal olarak daha az yağlama ve daha çok ısınma olarak sonuçlanıyor.
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Kağan bey, iğneyi kısınca motora daha az yağ gidiyor ama aynı zamanda daha az metanol ve nitro gidiyor. Metanol az olunca motor da ısınıyor. Çünkü motoru soğutan etkenlerden biri de metanol. Motoru ısıtan etken aslında daha az yağ değil de daha az metanol gitmesi. Yıpranma durumu ise tabii sadece ısıya bağlı değil. Sürtünme artınca motor parçaları da yıpranıyor. Siz de bunu tarif ediyorsunuz. Evet, iğneyi kısınca motora miktar olarak daha az yağ gidiyor ve motor da yıpranıyor.
 
Haftasonu rapicon marka ticari yakıt ile yaşadığımız problem sonrası yukarıda adı geçen firmadan metanol, nitro, hint yağı ve aseton sipariş ettim. Fiyatlar Celalettin Bey'in belirttiği gibi, aseton da 1 lt ambalaj 2 USD + KDV.

Yapacağımız yakıtın bozulma süresi ne civarlardadır?
Malzemeleri karıştırmadan sakladığımızda ömrü daha uzun olacaktır diye düşünüyorum. Yani metanol uçucu bir malzeme. Kendi ambalajında durduğunda atıyorum 6 ayda %10 uçsa dahi yine saf metanol olarak kalacak. Ama yakıttan uçtuğunda yağ miktarı fazlalaşacak, metanol ve nitro miktarı azalacak. Dolayısı ile mantık yürüttüğüm kadarı ile ihtiyaç kadar küçük küçük karışımlar yapmak daha mantıklı olacak değil mi?
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Yakıtı hava almaması çok önemli. Evde karıştıracağın yakıtı senelerce saklayacak halin yok! Hava almayacak şekilde muhafaza edersen, yakıt dolumu yaparken de kapağı gereğinden uzun süre açık bırakmazsam uzun süre dayanır.
Ben de eskiden Rapicon %10 kullandım. Gayet de memnun kalmıştım. Sendeki yakıt muhtemelen hava almıştır.
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Evet yakın zamana kadar bende rapicon %10 kullanmıştım vede hiç sorun yaşamadım.İmuk un altındaki klüpte (rc club airport) genelde en çok kullanıp önerdikleri yakıttır rapicon.
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Murat Evitan' Alıntı:
Evet yakın zamana kadar bende rapicon %10 kullanmıştım vede hiç sorun yaşamadım.İmuk un altındaki klüpte (rc club airport) genelde en çok kullanıp önerdikleri yakıttır rapicon.
Bizim nitro heli tayfası :laugh: da Rapicon kullanıyor ve gayet memnunlar. Büyük ihtimal sizin yakıtta bir sorun olmuş :rolleyes:
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Yakıt eğer metanolü uçacak kadar açık kalırsa havadan bolca nem emer ve artık kullanılamaz olur.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kendi Yakıtımızı Nasıl Yapabiliriz ?

Tabii ki bu firma bu yakıtı hala satabiliyorsa bendeki ambalajda bir problem olduğu aşikar. 4-5 gün önce alıp alana gelmiştim zira. Açıldıktan sonra bende bekleme durumu olmadı yani.
Bu vesile ile Rapicon'a hayırlı bol kazançlar diliyorum, seveni çok anladığım kadarı ile. Talihsiz bir başlangıç olmuş bizimkisi.

Boğma yakıt candır ;)