Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,570
Tepkime puanı
6,164
Yaş
66
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
KOMHAVK ARSLANBEY SAHASI UÇUŞ KURALLARI

Aşağıdaki maddeler, hepimizin uçuş sahasında karşımıza çıkabilecek tehlikelerden bizleri korumak maksadı ile Komhavk üyesi arkadaşların saha tecrübelerine dayanılarak oluşturulmuştur.

Burada okuduklarınız kendi güvenliğiniz kadar, sahada uçan diğer arkadaşlarımızın da güvenliğini sağlamak içindir.

Amacımız katı kurallar koyarak, hobimizi eziyet haline dönüştürmek değildir. Aksine zevkle yapmakta olduğumuz hobimizi birlik ve beraberlik içinde herhangi bir üzücü olay yaşamadan devam ettirebilmektir.

1-) Komhavk’da dostluk ve yardımlaşma esastır. Eğer uçuş hazırlığı veya uçuş esnasında herhangi bir konuda yardıma ihtiyacınız olursa, hiç çekinmeden çevrenizdekilerden yardım isteyin. Mümkünse tek başınıza uçuşa gitmeyin.

2-) Arslanbey uçuş alanında herhangi bir şekilde Alkol alınması kesinlikle yasaktır. Bu kural uçuş yapmayan misafirler için de geçerlidir. Bu kuralın ihlali, MIN 1 aydan başlayan sahaya giriş izni IPTALI ile CEZALANDIRILACAKTIR.

3-) 2.4 Ghz harici bir radyo vericisi kullanıyorsanız, sizden önce gelmiş olan tüm pilotlara frekansınızı bildirin ve her uçuş öncesi frekansınız ile birlikte radyonuzu açacağınıza dair yüksek sesle duyuru yapın. Eğer sizi duymadığından şüphelendiğiniz bir pilot varsa, yanına giderek radyo açacağınızı ve frekansınızı söyleyin.

4-) Eğer R/C uçuş konusunda acemi iseniz, özellikle de ilk uçuşunuzu yapmak üzere piste geldiyseniz; ya da yanınızda getirdiğiniz arkadaşınıza bu hobiye ısındırmak amacı ile modelinizi uçurmasına izin verecek iseniz ;

a.Diğer pilotlar bilgilendirilmiş ve uçuş pisti sizin için tamamen boşaltılmış olmalıdır.

b.İlk uçuşunuz mutlaka yanınızda deneyimli bir pilot yardımıyla olmalıdır.

c.Mümkünse eğitim uçuşları eğitim kablosu takılmış radyo setleri ile yapılmalıdır.

Acemi olanların yukarıdaki kurallara göre hareket etmemesi sahadaki uçuş güvenliğini tehlikeye atacaktır.

[attachimg=1]​

5-) Araç park ve oturma düzeni şekilde gösterilen alanlar içinde kalacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-1 )

6-) Motor çalıştırma, motor ayarı ve performans testleri gibi ön hazırlıklar pistte veya oturma bölgesinde yapılamaz. Uçağınızla ilgili tüm ön hazırlıkları, bu işler için ayrılan bölümde yapınız. (Bakınız Şekil Bölge-3 )

7-) Hazırlık aşamasında çalışan motorların pervane çekiş yönü boş araziye doğru olmalıdır.

:coolxf: Uçak ile Helikopterin uçuş karakteristikleri farklıdır ve aynı anda havada olmaları risk teşkil edebilmektedir. Bu nedenle karşılıklı saygı ve anlayış çercevesinde “Uçak Uçuşları” ve “Heli Uçuşları” ayrı ayrı yapılacaktır.

9-) Havada kargaşayı önlemek ve rahat bir uçuş düzeni sağlamak, bekleyen arkadaşlara saygı göstermek amacıyla, FPV uçuşları dahil olmak üzere, tüm uçuş süreleri 15 dakikayı geçmemelidir.

10-) Havada aynı anda 3’den fazla uçak / 2’den fazla helikopter varsa, havadaki araç sayısı azalana kadar uçuşunuzu erteleyin.

11-) İniş ve kalkışlar pist alanı içerisinde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-4 )

12-) Uçuşlar, Uçuş Alanı içinde kalınacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekildeki Kesikli Çizgili Alan ) FPV uçuşları dahil olmak üzere, uçuşlarınızı kesinlikle izleyicilerin, araçların, diğer pilotların üzerine, tepesine ve arkasına doğru yapmayın. Özellikle akrobatik uçuşlarınızı mümkün olduğunca uzakta yapın.

13-) Dönüşler Fakülte Binası ve oturma alanına ters istikametde yapılmalıdır. Bu olası teknik arıza durumlarında ortaya çıkabilecek riskleri minimize edecektir. (Bakınız Şekil Ok İşaretleri)

14-) Kalkış için piste çıkmadan önce radyonuzun belleğinin doğru modeli gösterdiğinden emin olun. Kanatçık, yükseliş ve yön dümenlerinizin atım yönlerini kalkıştan önce son kez kontrol edin.

15-) İniş ve kalkışlarınızı rüzgara karşı yönde yapın ve iniş/kalkış esnasında pisti uzun süre işgal etmeyin. İniş sonrasında uçağınızı pistten almadan önce iniş yaklaşımında olan başka uçak olup olmadığını kontrol edin. Havada olan diğer pilotları piste çıkacağınız konusunda uyarın.

16-) İnişe karar verdiğinizde "İniş var" diye yüksek sesle bağırarak diğer pilotları uyarın. Acil iniş yapmanız gerekiyorsa, uyarınız birkaç defa ve mümkün olduğunca yüksek bir sesle "Acil iniş var" şeklinde olmalıdır.

17-) Dikkatinizin dağılmaması için uçuş sürenizi en fazla 10 dakika ile sınırlayın ve iki uçuş arasına en az 20 dakika süre koyun.

1:coolxf: Çocuklarla gelecekseniz, çocukların uçakların park edildiği ve çalıştırıldığı bölümde dolaşmasına, piste çıkmasına ve uçuş alanına girmesine izin vermeyin. Dakikada 12,000 devirle dönen bir uçak pervanesinin hiç şakası yoktur !

19-) Herhangibir yaralanma durumunda aracınızdaki ilk yardım çantasını hatırlayın.

20-) Oyuncak sınıfına giren uzaktan kumandalı hava taşıtları ile R/C model uçakların uçtuğu bölümde uçmayın. Bu oyuncaklar fazla küçük oldukları için kontrolleri çok zordur ve rüzgardan fazlaca etkilenerek kolayca kontrolden çıkabilirler. Bu tür oyuncaklar ile oynamak istiyorsanız pistin 50 metre uzağında uçurun.

21-) Saha temizliğine azami özen gösterin. Özellikle plastik, metal vs parçaların çevre ve orada otlayan hayvanların sağlığına zararlı olduğunu unutmayın.

22-) Üçüncü şahıslara veya mallarına zarar verdiğinizde, maddi ve manevi tazminat talebinin muhatabı, doğrudan doğruya sizsiniz.

23-) Sahada uçuş yapacak üyeler uçuş kurallarını kabul etmiş sayılır ve uygulanmasından sorumludur.

24-) Bu kurallardan herhangi birisine uymayan üyeler aşağıdaki YAPTIRIMLARA razı olmak durumundadır;
a-) O gün yapacakları uçuşlarına ara vermek zorundadırlar.
b-) Alkol alımı ile ilgili kural ihlali ise min 1 aylık sahaya giriş izni iptali ile cezalandırılır.
c-) Kural ihlali tekrarlanması giriş izninin kalıcı olarak iptaline varan yaptırımlara neden olabilir.

19.06.2013 Tarihinde Ilave edilen Yeni Kurallar Daha fazla detay için

25- Sahaya ilk kez uçuşa gelen her model aşağıda isimleri verilecek deneyimli usta öğretici tarafından kontrol edilecek ve onay alınmadan kesinlikle uçuş izni verilmeyecektir.

26- Uçuş eğitimi almak istemeyen yetkin modelciler, usta öğreticilerin yapacağı sınavı geçerek “Yalnız uçuş hakkı” kazanacaklardır.
Sınavı geçen modelciler için, ücreti modelci tarafından karşılanmak üzere, “GİRİŞ Kartı” çıkartılacak ve bu kart aynı zamanda “UÇUŞ Ehliyeti” olacaktır.

Uçuş ehliyeti olmayan hiçbir modelci sahada yalnız uçuş yapamayacaktır.

27- Yayınlanan Uçuş kuralları her ne kadar tüm üyelerimiz tarafından içtenlikle benimsenmiş ve uygulanıyor olsa da, sahadaki uygulama kontrol ve uyarı yetkisi usta öğreticilerdedir. Ortaya çıkan yeni durum ve ihtiyaçlara göre uçuş kuralları revize edilinceye kadar, ilave tedbir ve geçici kural koyabilirler.

Bu kurallara uyulmaması halinde ikaz, uçuş yasağı, uçuş ehliyetinin askıya alınması hatta tamamen iptali dahil her türlü yetki usta öğreticilerin kararıyla yürürlüğe girecektir.

28- Yeni modelciler uçak için uçuş eğitimi almak istemeleri halinde öğretmen – öğrenci bağlantısı ile usta öğreticiler ile 15 dakikası 15 TL olacak şekilde ücretlendirilen uçuş dersleri alabileceklerdir.

Bu derslerde gerekli tüm malzeme THK İzmit Şubesi tarafından karşılanacak ve elde edilen gelir belgelendirilerek ihtiyaçların karşılanması için kullanılacaktır.
Ders alınabilmesi için sahaya gelmeden en az bir gün önce usta öğreticilerden randevu alınması zorunludur. Aksi takdirde ders alınması hususunda ısrarda bulunulamaz.

29- Yeni modelciler kendilerini hazır hissettikleri her zaman ehliyet ve giriş kartlarını almak için sınav başvurusunda bulunabilirler. Bu başvurular da yine derslerde olduğu gibi en az bir gün önce usta öğreticilerden randevu alınarak yapılacaktır.

USTA ÖĞRETİCİLER
Model Uçak : Ömer Erkan, Hüseyin Gencer, Mehmet Aydın, Taner Çınaroğlu
Model Helikopter : Türker Akgün, Mehmet Küçüksarı
 

Ekli dosyalar

  • Arslanbey Ucus Pisti.jpg
    Arslanbey Ucus Pisti.jpg
    127.5 KB · Görülme: 433
  • KOMHAVK Arslanbey Ucus Kurallari_Rev01.doc
    521 KB · Görülme: 1
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Arkadaşlar,

Bildiğiniz gibi, uçuşlarımızı çok daha güvenli ve keyifli yapabilmek amacıyla daha önce hep birlikte uçuş ve güvenlik kuralları belirlemiştik. Uçuş sezonunun sonuna denk gelmesine rağmen bu kuralları Solaklar sahasında uygulamaya koymuştuk. Ancak, Komhavk olarak üye sayımızın artması, Arslanbey sahasının kendine has özellikleri ve şu ana kadar yaşadığımız deneyimler nedeniyle uçuş ve güvenlik kurallarımızda Arslanbey sahasının özelliklerine uygun olarak bazı düzenlemeler yapma ihtiyacı doğmuştur. Buna göre yeni düzenlemeler yapılmış olarak saha uçuş kuralları ilk mesaja eklenmiştir. Ayrıca ilk buluşmada sahada sözlü olarak ta hatırlatılacaktır. Tüm üyelerimizin dikkatle okumalarını ve sahada ona göre hareket etmelerini önemle rica ediyorum.

Herkese kazasız, kırımsız uçuşlar.
 
Ömer abi eline sağlık, gayet yerinde ve güzel bir konu oldu %p

Kurallar zaten senin de söylediğin gibi, Solaklar zamanında hep beraber karar verip uygulama başladığımız kurallar. Arslanbey ve geçen zamana göre gayet yerinde ilaveler olmuş ki, zaten söz konusu ilaveler de sahada hep konuştuğumuz şeyler.

Şahsi görüşüm, ben dahil, tüm arkadaşlarımız eskiden olduğu gibi kurallarımıza 4 elle sarılacağız :thumbup: Yoksa zaten biz sarılmaz isek, yakında bize sarılacak kazalar kapımızda :)
 
bu kuralların birçoğun katılmakla berabar şunu da sormak istiyorum... Komhavk tüzel kişilik değil ve yaptırım gücüde bulunmuyor. Bu kuralların ihlali durumunda ceza yaptırımı uygulanmasına kim veya kimler nasıl karar verecek ve tuzel kişiliğin bulunmaması ve resmi olarak yaptırım gücünün de olmaması sebebiyle verilen cezaları tanımayan arkadaşlarla ilgili nasıl bir yol izlenecek...
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Halil Ustun' Alıntı:
bu kuralların birçoğun katılmakla berabar şunu da sormak istiyorum... Komhavk tüzel kişilik değil ve yaptırım gücüde bulunmuyor. Bu kuralların ihlali durumunda ceza yaptırımı uygulanmasına kim veya kimler nasıl karar verecek ve tuzel kişiliğin bulunmaması ve resmi olarak yaptırım gücünün de olmaması sebebiyle verilen cezaları tanımayan arkadaşlarla ilgili nasıl bir yol izlenecek...
Öncelikle Halil, "birçoğu" dediğine göre katılmadıkların da var demekti.

Şayet sakıncası yok ise hangi maddeler sana uygun gelmedi. Bunu şayet bizlerle paylaşırsan, bizler de tüm dünyada uygulanan kurallardan neyi yanlış/eksik/fazla yapıyoruz, ya da neyi düşünemedik onu hep beraber algılamış oluruz. Bu paylaşımı forum ortamında yapabileceğin gibi bu haftasonu buluşması sırasında yapılacak toplantı sırasında da bizlere aktarabilirsin.

Gelelim Tüzel kişilik meselesine. Detayları yarın Ömer abi ve/veya Taner abi verecektir ama THK-Arslanbey arasında yapılan bir protokol var. THK Izmit başkanı Turgut Bey ki yakından tanırsın kendisini, bu işler organize edilir iken bizden Ömer ve Taner abi ile beraber çalıştı.

Bildiğim kadarı ile bu çalışmalar sırasında da gerek Arslanbey de yapılacak uçuşlar ve olası risklerin bertarafı ile ilgili olarak, gerekse henüz herkezle paylaşılmayan alternatif bir diğer uçuş alanın resmi olarak bizlere tahsisi ile ilgili yapılan resmi başvurularda "Solaklar" için yayınlanan "Uçuş kuralları" kullanıldı.

Özetle bu kurallar bir şekilde THK İzmit şubesi ve Arslanbey Universitesinden ilgili kişilerin bilgisinde.

Şayet bu kurallar ile ilgili problem çıkaran ve çıkarma konusunda ısrarcı olan arkadaşlar olur ise, gerekçesi ile beraber ismi gerekli resmi kurumlara, ki bu başta Arslanbey Univ oluyor, bizim tarafımızdan bildirilecek ve Universite alanına girişi yasaklanacak.

Gördüğün gibi her ne kadar Komhavk olarak tüzel kişiliğimiz olmasa da, pist alanı resmi bir kurumun olduğu için, giriş izni ve kontrollü oldukça basit.

Atladığım, unuttuğum veya yanlışım var ise, yarın gerekli düzeltme ve bilgilendirme ayrıca yapılır.

NOT: Burada kullandığım biz kelimesini özellikle şahsım ya da ön planda olan 1-2 abimiz için kullanmadım yanlış anlama olmasın.
Sahada gerçekten bu işi kazasız belasız, her an acaba birazdan ne olacak korkusu hissetmeden, ağız tadı ile hobisini yapmak isteyen senin benim gibi bilinçli ve aklı selim tüm arkadaşları kasdediyorum. Ki yakın bir zamanda olmadı bu "biz" kısmını da netleştiririz. Yeter ki tek problemimiz bu olsun ;)
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları


ARKADAŞLAR,

"Tüzel kişi belli bir amacı gerçekleştirmek üzere örgütlenmiş; hukuk düzeninin bağımsız birer varlık olarak tanıdığı kişi topluluklarıdır.''

KOMHAVK HER NE KADAR HUKUKİ BİR YAPIYA SAHİP DEĞİLSEDE ; YUKARIDA YAPILAN TANIMINA GÖRE KISMİ OLARAK ''TÜZEL KİŞİ'' OLARAK ADLANDIRILA BİLİR,
EĞER BİZLER BU OLUŞUMUN TAM ANLAMIYLA BİR KURUM OLMASINI İSTİYOR İSEK (BU KURALLARI YAŞATMAK ADINA) BUNUDA YAPABİLİRİZ.
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Bizim içimizde hiçbir modelcinin bir diğerine üstünlüğü olmadığı gibi kimseninde diğer modelcilerin can ve mal güvenliğini riske atacak davranışlarda bulunma özgürlüğü yoktur.Alınacak kurallar tüm modelcilerin ve yakınlarının güvenliği içindir.Yazılmayan veya aklınıza gelen farklı düşünceliri paylaşırsak ortak noktalarda buluşuruz. Bizlerin ivedilikle kulüpleşmeye gitmemiz ve bu kuralları yasal bir zemine oturtmamız gerekir.Kanımca kurallara uymamızı sağlayacak en büyük yaptırımda birbirimize karşı olan SEVGİ ve SAYGIMIZDIR diye bağlayarak tüm modelci dostlarıma kırımsız uçuşlar diliyorum.
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Konuya gösterilen hassasiyet ve alınan kararlar ile bu kararların yaptırımları bu hobiyi yapma amacı ile toplanan herkesi bağlayıcı olmak zorundadır.Nasıl ki toplumların düzenini sağlamak için yasalar,kanunlar,kurallar ve cezalar var ise ayını toplumların ihtiyaçları nispetinde oluşmuş örf,adet,gelenek,anane gibi yazılı çizili olmayan kurallar vardır ki bunların uygulanması için gerçeklik yada somut göstergeler değil daha çok manevi ve ahlaki kriterler oluşur.Bu kurallara itibar ise önce o topluma karşı bir aidiyet duymaktan ve sonrasında toplum ahlağı ve terbiyesi ister.Bu yüzdendir ki ben model camiasını oluşturan kimselerin belli bir toplum terbiyesi almış,yazılı çizili olmasada karşılıklı saygı ve terbiye çizgisinde alınmış kararlara itibar eden saygılı bireylerden oluştuğunu düşünmekteyim.Eminim ki bu konu artık gündemi meşgul etmez ve hoşça vakit geçirip kazasız kırımsız uçuşlar yaparız. :)p :)p :)p
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Emeği geçen herkese çok teşekkürler. Hepimizin sahip çıkması gerekli bu kurallara, ki istenmeyen şeyler yaşamayalım.
Hep ağız tadıyla, keyifle hobimizi sürdürebilelim. :saygilar:
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

herkes halile yüklenmiş, :eek:
sadece yaptırımı nasıl olacak diyede sormuş olabilir.
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Valla kimsenin kimseye yüklendiği yok. Amacımız tadsız bir olay yaşamadan hoşça vakit geçirmek. Tüm modelciler gibi Halil öğretmenim de canımız ciğerimizdir..
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

tamam ben yanlış anlamışım
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Aslında gayet iyi niyetle ilerde oluşabilecek ve grubu saflara ayırabilecek bir duruma dikkat çekmek istemiştim. Tecrübelerime dayanarak buna meydan vermemek için usule ilişkin kuralların şimdiden konulması amacıyla sormuştum sorumu. Müsadenizle bi kaç tecrübemi aktarayım Eğitim Bilimleri Derneğini kurup ve işi bitince kapattım, bu aralar pasif de olsam 2500 üye ve 100 binin üzerinde post atılan stiloturkiye.com forum sitesinin kurucuları ve yöneticileri arasında bulunuyorum, avrupanın en büyük chopper kuluplerinden olan Turkchopper üyesi olarak gerek motorla gerek stilocularla bir çok yere topluca sürdük ve sürmeye devam ediyoruz vs... Sahada sizlele olan paylaşım ve dostluğu bu topluluklarda da yaşarken TOPLUMSAL DÜZEN, GÜVENLİK, KURALLAR vs... gibi nedenlerle ceza ve yaptırım uygulamaya noktasında usul ve esaslar net bir şekilde belirlenmemişse ayrışmaların olması kaçınılmaz olacaktır.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şayet sakıncası yok ise hangi maddeler sana uygun gelmedi.

6 ve 18. maddeler yürütülemez kurallar gibi geldi. Şöyle ki, 3 numaralı bölgede uçağı çalıştırıp piste öyle götürmeliyim, motor stop etti, git bi daha gel, ya da son anda bir şeye bakmak istedim git bi daha gel gibi mi? yoksa ben mi yanlış anlıyorum...
18. madde ye göre de çocukların arabadan inmemesi gerekiyor gibi bi durum var. Şahsım adına söylüyorum oğlum iki sefer geldi ve her ikisinde de kumandayı eline verdim. Benim için kendisi ziyaretçi değil, aday modelcidir. Hem kendisi hem de diğer modelcilerin güvenliği ile ilgili kuralları öğrenecektir.

Başka alıntılarla da yapmıştım ama KOMHAVK sevgimden siliyorum, kalvye dili yanlış anlaşılmaya çok müsait. %p... Kırımsız uçuşlar, Sahada görüşmek üzere...
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Arkadaşlar,

Çeşitli alanlarda konulan kurallar, o alanda ortaya çıkan ihtiyaçlardan ve yaşanan deneyimlerden dolayı konulmuştur ve amacı belli bir düzen ve disiplin getirmektir. Aksi takdirde ortaya bir karmaşa çıkacağı aşikardır. Belli bir amaç doğrultusunda bir araya gelmiş ve bir takım/ekip oluşturmuş bireylerin, tüm takım üyelerinin bu kurallara uyacağını beklemesi de son derece doğaldır. Dolayısıyla, aynı takım/ekip, bir bütün olarak, kendini oluşturan tüm bireyleri temsil eder ve yaptırım gücüne de sahiptir. Bunun kullanımı ise değişik şekillerde olabilir.

Bizim durumumuza gelince, Komhavk belki başlı başına ayrı hukuki bir tüzel kişilik değil. Ancak, THK'na ve onun bünyesindeki Sportif Havacılık Kulübüne üyeliğimiz ile bunu da sağlıyoruz. Arslanbeydeki Sivil Havacılık Yüksek okulunun sahasının kullanımı ise, aşağıda daha önce açıklandığı gibi, THK ve okul yönetimi arasında yapılan işbirliği sonucudur. Dolayısıyla, belirlenen kurallar THK İzmit şubesi bilgisi dahilindedir ve uygulanması için de aynı tüzel kişilik geçerlidir. Kaldı ki şu anki kullanımlarımız deneme amaçlı ve meydana gelen herhangi bir olumsuzluk bizim ilerideki kullanımlarımızı da doğrudan etkileyecektir.

Öte yandan, kuralların pratikte uygulanmasında ortaya çıkan eksikler ve yeni oluşan ihtiyaçlar doğrultusunda elbette değişiklikler olacaktır.

Şahsi olarak ise, uzun zamandan beri bu kadar çaba harcayıp, bin bir güçlükle kazandığımız bir uçuş alanını, meydana gelen bir olumsuzluk sonucu kaybedersek, benim en büyük yaptırımım, buna neden olan arkadaşıma ancak "KÜSMEK" olur. Çünkü, daha önce aynı şekilde elde ettiğimiz bir sahayı, kuralsızlıklar nedeniyle kaybettik.

Kırımsız uçuşlar.
 
Komhavk RC Arslanbey Saha Uçuş Kuralları

Halil Ustun' Alıntı:
Başka alıntılarla da yapmıştım ama KOMHAVK sevgimden siliyorum, kalvye dili yanlış anlaşılmaya çok müsait. %p... Kırımsız uçuşlar, Sahada görüşmek üzere...

Komhavk da seni seviyor! Görüşmek üzere...