Lippisch P.13 1/10 ölçek 3D Baskı

Cahilce bir soru sorayım :D Bu modeli elle atsak olmaz mı ? ;)
Cahilce değil yerinde bir soru :)

Epey riskli olur, yeterli hıza ulaşması pek olası değil. Ama “discus” tekniği ile (disk atma gibi) denemeye niyetim var ucabilirliğini ispatladıktan sonra :) yeterince büyük bir dikey kuyruk var dengeleyebilir kendisini diye tahmin ediyorum..
 
Cahilce değil yerinde bir soru :)

Epey riskli olur, yeterli hıza ulaşması pek olası değil. Ama “discus” tekniği ile (disk atma gibi) denemeye niyetim var ucabilirliğini ispatladıktan sonra :) yeterince büyük bir dikey kuyruk var dengeleyebilir kendisini diye tahmin ediyorum..
Bence hiç "scale" olmaz:laugh: bu uçağın gerçeğinin elle atıldığını hiç sanmıyorum.:lol:
 
Evet elle atma biraz sıkıntılıymış :lollol::lol:

Atış var atış var :)

Peki her şey tamam...
Arabayı kim kullanacak? Deniz yetişti mi o kadar:)
Ama rica edeceğim "arabayı da ben kullanıcam" demeyin. O aletin havalanması resmen bir mucize!:)

:)
3 senaryo var, ilk ikisi kendinden motorlu bir arabayı kullanmak, bunun ilk seçeneği de bir arkadaştan yardım almak, hem rc uçak pilotu hem de rc araba sürme tecrübesi olan, kafa olarak da gayet uyuştuğumuz bir arkadaş var, elimdeki en iyi seçenek onun arabanın sürücülüğünü yapması, ama her seferinde de onu bulmak veya istemek de mantıklı değil, o yüzden bir alternatif senaryo da uçakla araba arasında bir şekilde elektronik bir bağlantı kurmak, misal arabanın esc ve servo kabloları gevşek bir konektör sistemini ile uçaktaki alıcıya bağlı olacak. Direksiyon ruddera, gaz da gaza veya baska bos bir kanala bagli olacak. Boylece pilot aslinda arabayi da kontrol esiyor olacak. Ucak yeterli hiza ulasip havalandigi zaman konektor de zorlanmadan yerinden cikacak ve araba sinyali kesildigi icin duracak ucak ucacak..
Bunun alternatifi olarak arabada da ayni vericiye eslestirilmis bir alici olmasi boylece ucakla araba arasinda baglanti gerekmeden pilotun arabayi da kontrol etmesi fikri var. Boyle bir durumda araba gazi bagimsiz bir kanalda ve tek bir ahahtarla kontrol edilir, rudder ve direksiyon eslestirirlir. Kalkis sonrasi sanki retractlar toplaniyormuscasina gaz anahtari kapatilir araba durur ucak ucar..

3. Alternatif de ikinci alternatifin motorsuz, opsiyonel olarak da yon kontrollu veya yon kontrolsuz bir “dolly” ile kalkis yapilmasi olur. Bu en skeyl ama ayni zamanda en zor secenek ama denemesinin eglenceli olacagi kesin :)
 
Abi bu uçağın gerçeği nasıl inip kalkıyormuş, en azından planlananı neymiş?

Rampa+bungee? Basit ve güvenilir? Hacmen biraz daha hantal tabi.
Muhtemelen gerçeğide römorkun üzerinde duruyor, pilot uçağa binip müsait bulduğu bir düzlükte römorklu uçağı araba gibi kullanarak kalkış hızına ulaşıyor ve sonra herşey yolunda giderse römork yerde kalıp uçaktan ayrılıyor ve uçuş başlıyor. :)

İniş kısmına gelirsekte muhtemelen daha hiç inen olmadı. :lollol: :lol:
 
Son düzenleme:
Sana güveniyorum

Sebep? :lol::lol:

Abi bu uçağın gerçeği nasıl inip kalkıyormuş, en azından planlananı neymiş?

Rampa+bungee? Basit ve güvenilir? Hacmen biraz daha hantal tabi.

Motor ramjet, yani öyle yerde durupdururken çalışmaya başlayamaz, şöyle helalinden bi 300 km/saat hıza çıkması lazım ki işe yaramaya başlayabilsin.. O yüzden o hıza kadar ya roketlerle ya da başka bir uçakla taşınmak zorunda.. Plan roketlermiş, yine roket motorlu olan Me163 gibi bir "dolly" üzerinde..

Muhtemelen gerçeğide römorkun üzerinde duruyor, pilot uçağa binip müsait bulduğu bir düzlükte römorklu uçağı araba gibi kullanarak kalkış hızına ulaşıyor ve sonra herşey yolunda giderse römork yerde kalıp uçaktan ayrılıyor ve uçuş başlıyor. :)

İniş kısmına gelirsekte muhtemelen daha hiç inen olmadı. :lollol: :lol:

Plan tam anlattığın gibi :) ama gerçekte motorlu olarak hiç uçmadığı için kimse inmek zorunda da kalmamış. Ama aerodinamik test için yapılan planör gayet de güzel uçup inmiş :)


Hadi bir video daha ekleyelim :) Videonun ikinci yarısı bizzat bu uçağın modelinin deneme uçuşları..

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sebep? :lol::lol:



Motor ramjet, yani öyle yerde durupdururken çalışmaya başlayamaz, şöyle helalinden bi 300 km/saat hıza çıkması lazım ki işe yaramaya başlayabilsin.. O yüzden o hıza kadar ya roketlerle ya da başka bir uçakla taşınmak zorunda.. Plan roketlermiş, yine roket motorlu olan Me163 gibi bir "dolly" üzerinde..



Plan tam anlattığın gibi :) ama gerçekte motorlu olarak hiç uçmadığı için kimse inmek zorunda da kalmamış. Ama aerodinamik test için yapılan planör gayet de güzel uçup inmiş :)


Hadi bir video daha ekleyelim :) Videonun ikinci yarısı bizzat bu uçağın modelinin deneme uçuşları..

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
E tamam işte, adamlar da bungee launch yapmışlar. Marina malzemeleri satan yerlerde de elastik halat bulabilirsin abi. Özlemişsindir hem :) gerile gerile uçak atmayı.
 
E tamam işte, adamlar da bungee launch yapmışlar. Marina malzemeleri satan yerlerde de elastik halat bulabilirsin abi. Özlemişsindir hem :) gerile gerile uçak atmayı.

o işi planöre saklıyorum :) hem kazık çakmak mumkun degil bizim sahada.. arabaya baglamak lazim bungeenin ucunu, bu sefer de 3D baski model icin golge kalmiyor, eriyor :)
 
o işi planöre saklıyorum :) hem kazık çakmak mumkun degil bizim sahada.. arabaya baglamak lazim bungeenin ucunu, bu sefer de 3D baski model icin golge kalmiyor, eriyor :)
Abi senin işin de zor be oralarda :lollol:.
Bu meretin maiden videoları çok eğlenceli olacak. Bak dikkat ettiysen maiden videosu demiyorum, çoğul olarak videoları diyorum. Anladın sen onu :halay:
 
Abi senin işin de zor be oralarda :lollol:.
Bu meretin maiden videoları çok eğlenceli olacak. Bak dikkat ettiysen maiden videosu demiyorum, çoğul olarak videoları diyorum. Anladın sen onu :halay:

Kesinlikle!!

En büyük korkum arabayı da beraberinde kaldırıp havalanması! ???
 
Fırlatma sistemi V1 prototipi hazır :)

Eldeki yarış arabasının ön ve arkasındaki gövde montaj kulelerine geçecek şekilde iki parça tasarlayıp bastım, arabada hiçbir değişiklik yapmamagerek olmuyor :) Bu gövde montaj kuleleri de gövdenin yüksekliğini ayarlayabilmek için delikli bir yapıda, bu sistemden faydalanarak ben de öndeki ve arkadaki desteklerin yüksekliklerini ayrı ayrı ayarlayarak modelin istediğim açıda oturmasını sağlayabiliyorum. Buradaki fikir şu, model belli bir pozitif oturma açısına sahip olacak, ama bu açının çok yüksek olmasını istemiyorum, Bu açı ile araba kanatların yeterince taşıma kuvveti üretebildiği bir hıza ulaşınca modelin rahat bir şekilde havalanmasını sağlayabilir. Bu açı çok fazla olursa model stall hızına çok yakın bir yerde havalanıp arabadan ayrılıpçakılabilir, çok düşük olursa da bu sefer arabanın hızı yetersiz kalıp modelin hiç ayrılamaması söz konusu olabilir.
Araba 60-70 km/saat hızlara çıkabiliyor, tahminim yeterli olacağı yönünde. Ama eğer bu yetmezse daha hızlı gitmesini sağlayabilecek motor da var elimde.
Hızın yeterli olduğunu gördükten sonra ideal ayrılma için ön ve arka desteklerin yükseklikleri ayarlanıp en uygun oturma açısına ulaşılabilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Arabayla uçak arasındaki sabitleme sistemide arka destekteki yatay bir pim ve uçak altına yapıştırılan bir kanca ile sağlanıyor. Bu kanca modelin araba üzerinde geri kaymasını engellerken öne veya yukarı doğru hareketine engel olmuyor. Aynı zamanda hem öndeki desteğin yapısı hem de arkadaki bu kanca sayesinde modelin sağa sola hareketi de bir iki mm ile sınırlanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol