Şimdilik şunları şuraya koyuvereyim, gece de editleyip açıklamaları eklerim… (Veya Sümer abi yazıverir ne olcak
)
Gecenin ilerleyen saatlerinde mesajı düzenlemeye başlıyorum
En son paylaştığım fotodan sonra dikey kuyruğun inşaatına giriştim. Dikey kuyruk aynı zamanda birer gövde bölmesi olan F10 ve F11 parçalarının etrafında inşa ediliyor. Bu iki parça hem yatay hem de dikey kuyruk elemanlarının ana taşıyıcı serenlerini de içeriyorlar. Her ikisi de 1.5mm kayın kontra ile 1.5mm balsa levhanın birbirine lamine edilmiş halinden oluşmakta.
Dikey kuyruk için öncelikle lazer kesim balsa sinirleri F11 ve F10 üzerindeki yuvalarına oturttum (en alttaki 1 numaralı sinir zaten gövde inşaatı sırasında yerine yapıştırılmıştı) 1 ve 2 numaralı sinirler hem F10 hem de F11 parçalarına tutturuluyor, daha yukardaki diğer iki sinir ise sadece F11 parçasına geçiyor. En altta gövdeye sabitlenmiş olan sinirin doğrultusunu baz alarak diğer sinirlerin doğrultularını ayarlayıp bölmelere yapıştırdım. Sonrasında da 1.5mm balsa levhadan kestiğim bir çıta ile hücum kenarı altlığını oluşturdum (sub leading edge) ve bu çıtayı yanlardan önce rendeleyip sonra zımparalayarak doğru profile getirdim (sinirlerin ön taraflarındaki genişlikleri takip edecek hale getirdim). İskeletin tepe kısmı öne/arkaya fazlaca oynar bir haldeydi, pek hoşuma gitmedi ve en tepedeki çapraz desteği ekleyerek biraz olsun sağlamlık kattım. Aslına bakarsanız kaplamalar eklenince bu oynaklık tamamen engellenecekti ama kaplama sırasında içim ve aklım rahat etsin diye böyle bir ekleme yaptım. Son olarak da menteşeler için balsa bloklar yapıştırıp iskeleti tamamladım. Yeri gelmişken belirteyim, orjinal planda rudder sabit, ben ise kontrol edilebilir yapmak niyetindeyim. Ruddersız uçakları sevmem, çift motorlu bir uçakta rudder olmamasını da aklım hayalim almaz! Evet ben de Rudder lobisi üyesiyim ne olmuş
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin kuyrukları 1/32" (0.8mm) balsa levha ile kaplanacak şekilde tasarlanmış. Sanırım ilk kez bu kadar ince levhalar ile böyle bir kaplama yapıyorum (veya çok yaşlandım hatırlamıyorum) İlk iş balsa levhadan kesip biçip yapıştırıp traşlayıp levhaya kabaca şeklini vermek. Sonra da yukarıda bahsettiğim F10 ve F11 parçalarının yatay kuyruk için olan çıkıntılarının geçebileceği yuvaları işaretleyip kesip açmak:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Levhayı yerine alıştırıp eteklerini de traşlamak gerek:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir de elevatör kontrol çubuğu ve klavuz borusu için pencere açtık mı levhamız hazır demektir:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Levhamız hazır diye heyecana kapılıp hemen yerine yapıştırırsak tüm bu teferruatlı ölçme biçme işaretleme kesme işlerini tekrar yapmamız gerekir, o yüzden sakin olup bu levhayı klavuz olarak kullanıp diğer taraf için de bir levha kesmekte fayda var:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İki tarafın da levhaları hazır olunca önce sol tarafı sonra da sağ tarafı kapladım (elevatör kontrol çubuğunun yerini diğer taraftan ayarlayıp yapıştırabilmek için bu tarafla başladım). Kaplamaları yapıştırırken orta kalınlıklı CApon kullandım, haliyle hayli hızlı bir işlem oldu. Levhaların tepede ve hücum kenarı tarafındaki fazlalıklarını traşlayıp zımparayla düzleyince ortaya şöyle birşeyler çıktı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Esas hücum kenarı için 1/4" (6.4mm) balsa levhadan bir çıta kestim, ucunu uygun bir açıda zımparaladım;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ve yerine yapıştırdım. Şekil vermeye kolaylık olması açısından tam orta hatta bir çizgi çektiğim de dikkatlerden kaçmamıştır umarım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonrasında başladım rendelemeye...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Rendeleme sonrasında da zımparayla devam ettim. Göreceğiniz üzere klavuz çizgisi hala yerinde, en son ince zımpara aşamasına kadar o çizgiyi yerinde bırakmakta fayda var:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hücum kenarını tepedeki blok takip etti. Bu da 1.4" yumuşak (hafif) balsa bloktan lazer kesim olarak verilmiş. Açıkçası bu kalınlık yetersiz gibi geldi ama olabildiğince zımpara ile şekillendirdim (dün atolyeyi toparlarken de o parçadan 3 tane daha olduğunu farkettim
, meğer iki taneyi lamine edip öyle yapıştırmak gerekliymiş, neyse ben tipik Türk ustası olarak parça arttırmış oldum fena mı, uçağın kuyruğu da daha hafif olur hem! diğer iki parça ne için diye sormayın, hiçbir fikrim yok..)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu parçayı da şekillendirince son durumda modelin ilk motivasyon şeysini çekmeden olmazdı...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tezgahın haline takılanlar mesajı dikkatli okusun, dün itibariyle atolye toparlandı