Messerschmitt Me-262 1/10 ölçek - dahta inşaat :)

Şöyle bir uyanalım esneyelim gerinelim... 🤣🤣🤣

Hem işyerinde hem evde işler yoğunlaştı bir anda, bir de illa tutturdular gel başbakan ol falan diye, ya dedim ne işim olur rahat bırakın beni.. Zor kurtuldum ellerinden.. Ufak tefek de olsa model üzerinde çalışabildim, ama boş zamanımın çoğu bizim emektar 3 boyutlu yazıcıya yeni bir ev yapmakla geçti diyebilirim. Onu da artık Wallingford Tayyare Fabrikasından haberler başlığında inceleriz :saygilar::RCKolik:

262'ye dönecek olursak... Yukardaki mesajlardaki sorunlarla başedebilmek adına son karar olarak inşaatı tezgaha sabitleyerek ilerleme kararı aldım.



Ama önce planı kullarak gövdede "postaların" geleceği yerleri "omurga" üzerine işaretledim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İskeleti tezgaha sabitleme için de "artık dahtalar" kutusuna başvurdum. Çoğunluğu Panterin inşaatından kalan balsa çıta ve levhamtrak dahtaları plana iğneledim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sonrasında da elde ne kadar gönye varsa göreve çağırıp omurgayı ve postaları balsa çıtalar kullanarak tezgaha iğnelenen dahtalara yapıştırdım (Bu vesile ile en sevdiğim aletlerimden olan balsa makasıyla da hasret giderdik biraz):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



4 ve 7 numaralı postalar bariz bir uyumsuzluk gösteriyordu, Bu meretleri aşağı yukarı 3 mm oynayacak şekilde yapıştırmak mümkün! İşin trajikomik tarafı bu iki posta aynı zamanda kanat montaj bloklarının bağlı olduğu postalar, yani hizalamada kaçırılan her mm kanadın oturma açısını, haliyle de uçağın uçuşunu etkileyecek! Evirip çevirip acaba şöyle mi böyle mi diye bakındıktan sonra nihai karar olarak bu postaların her ikisini de omurga üzerine düşeyde ortalayarak yapıştırma kararı aldım ve bastım CAponu gitti, artık geri dönüş yok. Bazı postaları altlarından ikişer çıta ile destekleyerek tezgaha sabitledim, böylece gövdenin sağa sola dönmesini de kontrol altına almayı hedefledim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elevatör servosunun geleceği yere servo montaj blokları yapıştırıldı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve sonrasında göve boyunca olan 6x3 mm lik "stinger" çıtaları yerlerine yapıştırıldılar. Yukarıda bahsettiğim üzere 4 ve 7 numaralı bölmelerimiz (Mardin'e selam olsun :saygilar:) uyumsuzlar, aynı uyumsuzluk stringerleri yerleştirirken de karşıma çıktı haliyle. 4 numaralı bölmede biraz ekstra kesme biçme yapmam gerekti. Dahası, çıtaları bu postalardaki yuvalarında, yuvanın dibine kadar oturtmaya çalışınca hatlarının eciş bücüş bir hal aldıklarını farkettim (bu postalar bariz bir şekilde küçük kalıyorlar). Ben de bu iki postayı görmezden gelerek, çıtaları "doğal" kıvrımlarını takip etmelerine izin vererek diğer postalara yapıştırdım, en son oldukları gibi de 4 ve 7 numaralı postalarda denk geldikleri yerlere yapıştırdım. Bu iki posta omurgada düşeyde ortalanarak yapıştırıldıklarında altta ve üstte 1.5mm kısa kalıyorlardı, çıtalar da yine 1.5mm dışarda kaldılar doğal hallerinde bırakılınca, tutarlı bir hata, sevindirici 🤣 Postaların dış hatları omurga ve çıtalarla eş seviyeye gelsin diye 1.5 mm kalınlıklı balsa levhadan, lif yönleri enine oalcak şekilde kestiğim çıtalar yapıştırdım (kanat inşaatındaki "cap strip" mantığındaki gibi)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elevatör kontrol çubuğu ve kılıfını da postalardaki deliklerinden geçirip yerine yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Gövdeyi kaplamaya girişmeden önce biraz daha desteklemenin faydalı olacağına kanaat getirip çeşitli yerlere çapraz destekler ekledim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplamaya başlamadan önce bir de pil meselesini halletmek gerek.. Orjinal tasarım 3S 3200mAh pile göre yapılmış. Bu pil 2 cm civarı bir kalınlığa sahip, pil yuvası da hayli dar, burada edinebildiğim piller için bir piyasa araştırması yaptığımda o incelikte bir pil bulamayacağımı farketmem uzun sürmedi. Ben de bulabildiğim pillere göre bir pil yuvası tasarlarım dedim. 4S 1800mAh pil ölçülerinde bir kutu tasarlayıp 3D yazıcıda bastım ve modelin iöine tıkıştırıp tıkıştıramayacağımı kontrol ettim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sonuç başarılı, biraz kesme biçme ile pili sokabiliyorum. Şimdi bu pillleri (iki tane olacak) omurganın iki yanında emniyetle tutacak, CG ayarlamak için ileri geri kaydırma imkanı da sağlayacak bir "kafes" tasarlıyorum. Bu kafes de yapılıp yerine yapıştırıldıktan sonra gövdeyi kaplamaya (sarmaya) başlayacağım.

Sarma için 2.5mm kalınlıklı balsa levhadan 6.5 mm genişlikli çıtalar kesmeye de başladım:


Gövde hadi neyse de sıra yatay kuyruğa gelince tam bir şenlik olacak... Hayatımda ilk kez tezgahtan 15 cm yukarda bir kanat inşaatı yapacağım, üstelik komple balsa levha kaplı! Sonumuz hayrola... Hazır havalar da soğumuşken kış uykusuna mı yatsam acaba...
 
ama boş zamanımın çoğu bizim emektar 3 boyutlu yazıcıya yeni bir ev yapmakla geçti diyebilirim. Onu da artık Wallingford Tayyare Fabrikasından haberler başlığında inceleriz :saygilar:
Oooh yeni konumuzun başlığı da belli olmuş. :thumbup: Merakla takipteyiz.:yuppi:
4 ve 7 numaralı postalar bariz bir uyumsuzluk gösteriyordu, Bu meretleri aşağı yukarı 3 mm oynayacak şekilde yapıştırmak mümkün!
2006 yılında çıkan bu planda nasıl oluyorda bu tür hatalar hala düzeltilmemiş oluyor, merak ettim.;)

Hazır havalar da soğumuşken kış uykusuna mı yatsam acaba...
Olmaz. ;D:lollol: Zaten aylardır uyuyordun, bu uçak bitmeden kış uykusuna yatmak yok. :lol:
 
Siz şimdi uzun uzun okudunuz ya, sanki bir sürü ölçüm biçim düzeltme var sanıyorsunuz... Satır aralarını tekrar okuyun! Adam kafasına göre ortalıyor sadece. Şuraya destek attım, buraya destek attım, pil büyükmüş, pilin içinde ileri geri alınabileceği kafes yapılacakmış da, cakmış, cekmiş... Mühendis dediğin böyle olur! Önce b.k at, çok laf edip, göz kararı dikine, pardon, yani yatay düşeyde ortalıyorsun.
 
elinize sağlık harika çalışma devam
bir de , uçağın parçalarını kendi cnc makinenizle mi kestiniz? eğer öyle ise, markası ve modelini öğrenebilir miyim?
 
Son düzenleme:
Oooh yeni konumuzun başlığı da belli olmuş. :thumbup: Merakla takipteyiz.:yuppi:

Aslında boş vaktiniz olursa bi el atsanız, MTF konusunda 337 numaralı mesaj itibariyle kopyalayıp yeni konuyu başlatabilseniz çok makbule geçer saygıdeğer adminim :saygilar: (Selam verip borçlu çıkmak :lol::lollol:;D)

2006 yılında çıkan bu planda nasıl oluyorda bu tür hatalar hala düzeltilmemiş oluyor, merak ettim.;)

Sorunun nerde oldiğu netleşti, detaylı bilgi geliyor, az sonra!

Olmaz. ;D:lollol: Zaten aylardır uyuyordun, bu uçak bitmeden kış uykusuna yatmak yok. :lol:

Yok uyku falan tamam söz, başbakan falan da olmuycam :saygilar:

Siz şimdi uzun uzun okudunuz ya, sanki bir sürü ölçüm biçim düzeltme var sanıyorsunuz... Satır aralarını tekrar okuyun! Adam kafasına göre ortalıyor sadece. Şuraya destek attım, buraya destek attım, pil büyükmüş, pilin içinde ileri geri alınabileceği kafes yapılacakmış da, cakmış, cekmiş... Mühendis dediğin böyle olur! Önce b.k at, çok laf edip, göz kararı dikine, pardon, yani yatay düşeyde ortalıyorsun.

:lollol::lollol::lollol:
Şimdi şurdan göz kararı ortalama bişey yollamak icap eder de vakit yok uçak yapmak lazım :)

Bir takipçiniz daha oldu.

:saygilar:

elinize sağlık harika çalışma devam
bir de , uçağın parçalarını kendi cnc makinenizle mi kestiniz? eğer öyle ise, markası ve modelini öğrenebilir miyim?

Teşekkür ederim, parçalar Sarik Hobbies tarafından lazer kesim.


2006 yılında çıkan bu planda nasıl oluyorda bu tür hatalar hala düzeltilmemiş oluyor, merak ettim.;)

Bu mevzuya geri gelirsek, yukarda da bahsettiğim gibi sorunun kaynağını buldum, tasarım ve plan temize çıktı, sorun tamamen kesim hatası. Biraz geç de olsa jeton düştü bende, bu 4 ve 7 numaralı postaların diğer gövde bölmelerinden farklı bir levhadan geldiklerini farkettim. Gittim o levhadaki diğer parçaları kontrol ettim, hepsi olması gerekenden daha küçük. Komple levha yanlış kesilmiş! Üstelik levha kanadın ana parçalarının olduğu levha! Hemen adamlara mail atıp bolca foto yolladım. Enteresandır ses çıkmadı elemanlardan. Amerikalı bir şirket olsa şu an komple yeni bir kit, beraberinde binbir özür mektubuyla birlikte ücretsiz olarak kapimda olurdu.. Önümüzdeki hafta ortası hala ses çıkmamış olursa telefonla arayacağım..

Bu sorunu anca bu zaman farketmiş olmam da ayrı bir tartışma konusu, tam bir “mühendislik” örneği sergileyip inşaata başlamadan “rastgele örnekleme” yapıp üç beş parçayı kontrol ettim, bu iki parça o örlekleme gurubuna düşmediler.. Bu da zamanında bir istatistik profesörünün sözünü doğrular nitelikte: “Üç çeşit yalan vardır; beyaz yalan, kuyruklu yalan ve istatistik!”

Sorunlu levha ve ölçümler/farklar aşağıda görülmekte:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Aslında boş vaktiniz olursa bi el atsanız, MTF konusunda 337 numaralı mesaj itibariyle kopyalayıp yeni konuyu başlatabilseniz çok makbule geçer saygıdeğer adminim :saygilar: (Selam verip borçlu çıkmak :lol::lollol:;D)
Ne demek seve seve :)



Bu mevzuya geri gelirsek, yukarda da bahsettiğim gibi sorunun kaynağını buldum, tasarım ve plan temize çıktı, sorun tamamen kesim hatası
Vay be 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi. :eek:
 
Son düzenleme:
Biraz geç de olsa jeton düştü bende, bu 4 ve 7 numaralı postaların diğer gövde bölmelerinden farklı bir levhadan geldiklerini farkettim. Gittim o levhadaki diğer parçaları kontrol ettim, hepsi olması gerekenden daha küçük
Yazıcıdan çıktı alırken boyut hatası olma ihtimali varmıdır, sorarken bile tereddüt ediyorum.
 
Vayyy, ben olsam dikkat bile edemeden topladım gittiydi ...:eek:
O hata parçanın x ekseninde de aynı mı,adamlara bastır üstadım, sizin step adım ayarlarınız bozuk diye , ya kesim dosyaları farklı bir programa convert edilirken komple bozuldu ,ya da gerçekten bir kesim hatası mevcut gibi , ben olsam komple kiti yeniden keser , üstüne bolca özür diler , üstüne Antalya' da 2 hafta tatil hediye ederdim ama , doğalgazsiz bir kış için hediye tatil işi adamları biraz düşündürmüş olabilir;D
 
Bu mevzuya geri gelirsek, yukarda da bahsettiğim gibi sorunun kaynağını buldum, tasarım ve plan temize çıktı, sorun tamamen kesim hatası. Biraz geç de olsa jeton düştü bende, bu 4 ve 7 numaralı postaların diğer gövde bölmelerinden farklı bir levhadan geldiklerini farkettim. Gittim o levhadaki diğer parçaları kontrol ettim, hepsi olması gerekenden daha küçük. Komple levha yanlış kesilmiş!
Kesim hatası can sıkıcı olmuş, umarım bir an önce doğru kesilmiş parçaları ulaştırırlar da inşaat sekteye uğramadan devam eder abi.
 
Ne demek seve seve :)


Eliniz dert görmesin Adminim, artık haberleri yeni başlıktan paylaşırım :thumbup::RCKolik::saygilar:

Yazıcıdan çıktı alırken boyut hatası olma ihtimali varmıdır, sorarken bile tereddüt ediyorum.

Aslında olayın özü bu bir nevi, ama yazıcı yerine kesici diyelim :) Adamların kullandıkları kesim dosyası bir şekilde hatalı bir ölçeklendirmeyle makinaya yollanmış, haliyle kesilen parçaların boyutları da yanlış çıkmış.

Vayyy, ben olsam dikkat bile edemeden topladım gittiydi ...:eek:
O hata parçanın x ekseninde de aynı mı,adamlara bastır üstadım, sizin step adım ayarlarınız bozuk diye , ya kesim dosyaları farklı bir programa convert edilirken komple bozuldu ,ya da gerçekten bir kesim hatası mevcut gibi , ben olsam komple kiti yeniden keser , üstüne bolca özür diler , üstüne Antalya' da 2 hafta tatil hediye ederdim ama , doğalgazsiz bir kış için hediye tatil işi adamları biraz düşündürmüş olabilir;D

Aynen öyleydi abi, hem X hem Y ekseninde benzer bir oranda hata vardı. Bu hafta başında yazıştık elemanlarla, onlar da ellerindeki planları ve kesim dosyalarını kontrol ettiler, hatayı tespit ettiler, diğer levhaları falan da bi kontrol ettirdik bahaneyle, sorun sadece bu levhadaymış, yenisini kestiler, binbir özür eşliğinde ücretsiz yolladılar. Bugün teslim edildi yeni levha, ama işyerine teslim ettiler, ben evdeydim henüz elime geçmedi.
Özürlerle birlikte bir de Antalya tatili de teklif ettiler ama "Yapılacak bir modelim var, tatile falan çıkamam ben, kırismıs tatilinde bile tatile gitmek yerine model üzerinde çalışacağım!" diyerek reddettim :evil:

Özgür hocam sizin bir sculpfun s9 lazeriniz vardı sanırım, yanlış kesilmiş parçaları onunla kesseniz?

Evet var var olmasına da cihaz paketli vaziyette, açabilecek durumum, açarsam koyup çalıştıracak yerim yok şimdilik :lol: Bir de az buz parça yok bu levhada, çizmek ayrı dert kesmek ayrı dert olur, sonuçta para verilmiş ayıplı ürün bir de, en güzeli satıcıyla halletmek diyip ordan gittim. Şu aralar modele retract modifikasyonu yapmak yapmamak kararını vermeye çalışıyorum, epey bir dahta kesmek gerekecek eğer yaparsam, ama onları bile elde kesmeye niyetliyim...

Kesim hatası can sıkıcı olmuş, umarım bir an önce doğru kesilmiş parçaları ulaştırırlar da inşaat sekteye uğramadan devam eder abi.

Aslında kesim hatası zamanı etkilemedi, gövdede olan oldu zaten, diğer parçalar da kanat inşaatında gerekli olanlar. Su aşamada daha çok retract işine kafa yorduğum için fazla bir olumsuz etki olmadı diyebilirim..

Retract demişken hemen ona da girişelim...


Bir zamanlar bir Freewing 80mm EDF Mirage 2000 modelim vardı, dı diyorum çünkü bu mereti çok sağlam bir şekilde çakıp parçalamıştım :evil: ama kaza sonrasında tüm ekipmanları söküp bir kutuya koymuştum elbet birgün işe yararlar diye. EDF/ESC setini bazen bahçedeki yaprakları üfürtmek için kullanıyordum, Panterin inşaatı sırasında da taksi testleri ve "1. meşhur geleneksel koşu bandı videoları" için kullamıştım ama iniş takımları öylece duruyordu. Bu modelde onları kullanabilir miyim acaba diye düşünürken arayıp buldum, çıkardım ve test ettim:



Meretler çalışıyor, tamam, ama nasıl monte ederiz kısmında biraz sıkıntılar var. Ana iniş takımları çok problemli olacak gibi görünmüyor, kanat inşaatı ufak ve basit modifikasyonlarla bunları takmaya müsait, hiçbir kritik elemanın kesilmesi biçilmesi gerekmeyecek gibi görünüyor. Amma velakin burun iniş takımına gelince işler değişiyor. Herşeyden önce modelin omurgası tam ortada, ve ön dikmenin gövde içine toplandığında girmesi gereken yerde! Yani retractı takmak ve kullanabilmek için modelin burnunun altında, omurganın %75lik bir kısmını kesip atmak gerekecek. O omurga haybeye durmuyor, adı üzerinde omurga, bir işi görevi var, haliyle yapacağım modifikasyon bir şekilde omurganın taşıdığı yükü devralıp gereken yerlere iletebilecek durumda olmalı.
İkinci sıkıntı, bu işe girişmeye geç karar vermekten kaynaklı (veya inşaata girişmekte acele etmek de denebilir), yapacağım modifikasyon modelin mevcut haline uygulanabilir olmalı (modelin tezgaha sabitlenmiş durumda olduğunu da unutmayalım :laugh:), tabi bunlara ilaveten sıradan zorluklarımız da var dikkate almak gereken, yok hafif olması gerekliymiş, sonradan montaj/bakım yapabilme imkanı olmalıymış falan filan gibisinden şeyler ;D Ha bide yön kontrol mekanizması var, tüm bunlar bir de pilleri yerleştirceğimiz yerden geçmeli falan. Tam benlik iş yani anlayacağınız :evil::evil::heartxf::heartxf::heartxf: Şu ana kadar epey bir "tuvalet mesaisi" harcamış durumdayım, bu haftasonu itibariyle yavaştan olayı tuvalet kağıdından planların üzerine, oradan da modelin üzerine geçirmeye geçeceğim...

:RCKolik::saygilar:
 
Bu hafta başında yazıştık elemanlarla, onlar da ellerindeki planları ve kesim dosyalarını kontrol ettiler, hatayı tespit ettiler, diğer levhaları falan da bi kontrol ettirdik bahaneyle, sorun sadece bu levhadaymış, yenisini kestiler, binbir özür eşliğinde ücretsiz yolladılar.
Hadi gözümüz aydın. :hoppa:
Özürlerle birlikte bir de Antalya tatili de teklif ettiler ama "Yapılacak bir modelim var, tatile falan çıkamam ben, kırismıs tatilinde bile tatile gitmek yerine model üzerinde çalışacağım!" diyerek reddettim :evil:
Evet aynen kardeşim, ne tatili. :lollol: Tam da yeni çalışmaya başlamışken. :lol:
Tam benlik iş yani anlayacağınız :evil::evil::heartxf::heartxf::heartxf: Şu ana kadar epey bir "tuvalet mesaisi" harcamış durumdayım, bu haftasonu itibariyle yavaştan olayı tuvalet kağıdından planların üzerine, oradan da modelin üzerine geçirmeye geçeceğim...
Mesai sonucunu merakla bekliyoruz kardeşim. ;)
 
Dün akşamüstünden geceyarısına kadar epey verimli bir seans geçirebildim ve son günlerde kafamdan geçen şeyleri modele aktarabildim.

Temel plan iki tane 6.4x6.4mm ıhlamur çıtayı modelin burnundan kanadın bağlandığı gövde bölmesine kadar uzatmak ve bu iki çıtayı aradaki bölmelere balsa desteklerle bağlamak. Bu çıtalar hem retract mekanizmasının monte edileceği yer olacaklar hem de omurganın alt kısmı kesilince burunla kanat arasındaki yükün taşınmasına yardım edecekler. Bu çıtaların arka uçlarına da iki kontraplak levha kesip yapıştırarak piller için bir tabla yapmayı planladım.

İlk iş olarak plan üzerinden birkaç ölçü alıp gövdede neyin nereye hangi seviyede yapışması gerektiğini belirledim. Bu özellikle ön iniş takımı retractının montajı için kritik çünkü tekerleğin tam olarak yuvasına alınabilmesi için mekanizmanın doğru yüksekliğe monte edilmesi gerekli. Yukseklikleri belirledikten sonra işe giriştim.

Pil tablasının oturması için bir balsa çıtayı arkadaki gövde bölmesine yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında ıhlamur çıtaların boylarını ayarlayıp yerlerine yapıştırdım (fotoda sadece sağdaki çıta görülmekte):

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pilin oturması için gövde bölmesinde ufak bir çentik açmak gerekti:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pil sehpası olarak “bozuk” levhadan arta kalan bir kısımdan iki parça kestim ve yerlerine alıştırıp yapıştırdım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pil sehpası da yerini alınca gövdeyi kaplamaya (sarmaya) başladım. Kullandığım çitalar 2.5mm kalınlıklı balsa levhadan kesildiler. Geceyarısına doğru ince CAponum bittiği için durmak zorunda kaldım :lollol:

Son durum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol