Mikro Türbin Motoru Girişimi

Hocam şuan ne durumdasınız onu merak ediyorum daha önce forumda gelip kendi jet motorumu yapmak istiyorum diyenler oldu ama sanırım hiç biri çalışır bir prototip bile yapamadı.
Siz şuan neler yaptınız eğer gerçekten de ülkemizden böyle bir firma çıkarda çok güzel olur
İnstagramda thejetengine diye bir türk bie firma var sanırım onlar çalışır bir prototip yapmışlar
 
Bildiğim kadarıyla jet motorların gaz tepkisi yavaş oluyor. Bu yüzden akrobasi modellerinde çok tercih edilmiyor. Türkiye'deki helikopterler çoğunlukla akrobasi üzerine. Uçaklarda durum farklı tabi. Yine de sormak istiyorum. Bu motorlar ile helikopterlerde veya uçaklarda akrobasi yapma imkanı olacak mı? Mesela bir uçak hover yapabilir mi bu jet motoru ile?

Forumumuzda jet motorlu uçağı olan bir kişi var. Gerçi o yetip artıyor hepimize :D Yani Türkiyedeki modelcilere hitap etmesi açısından patlar motor üretmek uygun fiyatıyla çok fazla talep görebilirdi diye düşünüyorum.
Helikopter konusundan emin olmamakla birlikte uçak konusunda akrobasiyi daha hızlı ve güçlü motorların arttıracağını düşünüyorum. Tabi ki gerisi modeli yapanın ilgi alanı.

Jet motoru dışındaki motorların maliyetlerinin çok yüksek olmadığını ve yurtiçi olmasa da üreticisinin de çok olduğunu biliyorum. Yanlışsam düzeltin lütfen. Teknolojisi yüksek ve geliştirilebilir bir proje olması jet motoru üretimi için en büyük tercih sebebim tabi ki. Ayrıca yurtiçi satışının yanısıra yurtdışına ihraç etmeyi de istiyoruz motorlarımızı.
 
Şu an için 100, 220 ve 350N itkili motorlarımızın tasarımları tamamlandı. 500N ve 1000N için çalışıyoruz. Ayrıca ürün çeşitliliği için 130, 150 ,170N gibi modeller de tasarlayacağız.

Rc model uçaklar için bunlar “mikro” sınıfına girmiyor açıkçası. Bizim tarafta mikro diyince 30-45N luk modeller akla geliyor :) Eğer hedef kitleniz modelciler ise 100 ve altına yönelmeniz daha mantıklı olur, zira bahsettiğiniz motorlarla (100N hariç) Türkiyede uçuş yapılabilecek alan bir elin parmaklarından az benim bildiğim kadarıyla. Oysa daha küçük boyutlardaki modellerle hedef kitleniz birhayli genişler.
 
Hocam şuan ne durumdasınız onu merak ediyorum daha önce forumda gelip kendi jet motorumu yapmak istiyorum diyenler oldu ama sanırım hiç biri çalışır bir prototip bile yapamadı.
Siz şuan neler yaptınız eğer gerçekten de ülkemizden böyle bir firma çıkarda çok güzel olur
İnstagramda thejetengine diye bir türk bie firma var sanırım onlar çalışır bir prototip yapmışlar
Kendi jet motorumu yapmak istiyorum demiyorum tabi ki. Marmara Üniversitesi ve Tübitak ortaklığında girişim projesi yürütüyoruz. Amatör girişimler olabilir tabi ki fakat profesyonel bir girişime ben daha önce rastlamadım ülkemizde. Hem akademik olarak hem de profesyonel bir girişim ve mühendislik yaparak bu işi sonlandıracağımızı iddia edebilirim sanırım.
 
Rc model uçaklar için bunlar “mikro” sınıfına girmiyor açıkçası. Bizim tarafta mikro diyince 30-45N luk modeller akla geliyor :) Eğer hedef kitleniz modelciler ise 100 ve altına yönelmeniz daha mantıklı olur, zira bahsettiğiniz motorlarla (100N hariç) Türkiyede uçuş yapılabilecek alan bir elin parmaklarından az benim bildiğim kadarıyla. Oysa daha küçük boyutlardaki modellerle hedef kitleniz birhayli genişler.
Tavsiyeniz için teşekkürler. Kesinlikle dikkate alacağım bu konuyu.
 
Türkiye'de modelcilik imkanlar dahilinde oldukça ucuz şekillerde yapılıyor. Zaten yurt dışındaki gibi 4 jet motorlu büyük model yapıp onu uçurabilecek yer bulmak çok mümkün değil. Veya küçük model yapıp hızlı uçmakta çok mümkün değil.

Ben küçük jet motorlu bir uçak yapmak isterim tabi. Ama fiyat olarak muadili patlar motorlu bir uçak motorundan çok pahalı olduğunda bundan vazgeçerim.

Ben jet motorunun Türkiye'de gelişmesinden çok memnun olurum. Ama Türkiye'de modelcilere yönelik pazar hareketli olmayacaktır diye düşünüyorum. Patlar motor olsa uygun fiyatıyla hareketli bir pazar olabilirdi. Tabi patlar motorun ülkeye katkı sağlayacak şekilde gelişme şansı yok bildirim kadarıyla. Yani asıl pazar yurtdışı olmak zorunda olacak. Veya modelciler harici bir pazar bulmak gerekecek.

Tabi benim bu konulardaki bilgim birkaç senelik modelcilikden öteye geçmiyor. Yani siz zaten gerekli araştırmaları yapmışsınızdır. İnşallah bu işte ilerlersiniz. Belki ileride yaparsanız; küçük bir jet motoru da ben alarak bir uçak yapmak isteyebilirim :) Kolay gelsin başarılar :saygilar:
 
Merhaba Girişiminiz için tebrik ederim ve başarılar dilerim, umarım çok iyi bir enerji yakalar ve istediğiniz hedefleri tutturursunuz.

Başarılı motorlar yaptıktan sonra, fiyat aralığı, yedek parça, teknik destek ve tabiki reklam çok önemli, doğrudan Türkiye pazarını hedef almak gerçekten pek akıl işi olmaz, global çapta başarı yakalamak çok önemli yabancı mağazalarda üzerinde Türk malı yazan motorlar görmek mutlu eder.

Benim tavsiyem düzgün çalışan sorunsuz motorlar ve iyi bir pazarlama.
 
Türkiye'de modelcilik imkanlar dahilinde oldukça ucuz şekillerde yapılıyor. Zaten yurt dışındaki gibi 4 jet motorlu büyük model yapıp onu uçurabilecek yer bulmak çok mümkün değil. Veya küçük model yapıp hızlı uçmakta çok mümkün değil.

Ben küçük jet motorlu bir uçak yapmak isterim tabi. Ama fiyat olarak muadili patlar motorlu bir uçak motorundan çok pahalı olduğunda bundan vazgeçerim.

Ben jet motorunun Türkiye'de gelişmesinden çok memnun olurum. Ama Türkiye'de modelcilere yönelik pazar hareketli olmayacaktır diye düşünüyorum. Patlar motor olsa uygun fiyatıyla hareketli bir pazar olabilirdi. Tabi patlar motorun ülkeye katkı sağlayacak şekilde gelişme şansı yok bildirim kadarıyla. Yani asıl pazar yurtdışı olmak zorunda olacak. Veya modelciler harici bir pazar bulmak gerekecek.

Tabi benim bu konulardaki bilgim birkaç senelik modelcilikden öteye geçmiyor. Yani siz zaten gerekli araştırmaları yapmışsınızdır. İnşallah bu işte ilerlersiniz. Belki ileride yaparsanız; küçük bir jet motoru da ben alarak bir uçak yapmak isteyebilirim :) Kolay gelsin başarılar :saygilar:
Bütün yorumlarınıza kesinlikle ben de katılıyorum. Esas işi şimdilik yurtdışı pazarında yapmak zorundayız. İlginiz için teşekkürler. Belki küçük bir prototipi bitirdiğimizde forumdan bir kişiye hediye ederiz hem yurtiçi alıcısını da heveslendiririz böyle girişimlerle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Danıştığımız hocalarımızın daha önce yaptığı akademik çalışmalar mevcut.
Hmmm yani akademik pilotlarınız var. Güzel. Bu arada FADEC konusunda yardım isterseniz bana sorabilirsiniz. Yol gösteririm. Akademik çalışmam yok ama pratiğim iyidir.
 
Merhaba Girişiminiz için tebrik ederim ve başarılar dilerim, umarım çok iyi bir enerji yakalar ve istediğiniz hedefleri tutturursunuz.

Başarılı motorlar yaptıktan sonra, fiyat aralığı, yedek parça, teknik destek ve tabiki reklam çok önemli, doğrudan Türkiye pazarını hedef almak gerçekten pek akıl işi olmaz, global çapta başarı yakalamak çok önemli yabancı mağazalarda üzerinde Türk malı yazan motorlar görmek mutlu eder.

Benim tavsiyem düzgün çalışan sorunsuz motorlar ve iyi bir pazarlama.
Yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Umarım yabancı pazarda Türk üretimi motor görmek yurdumuzdaki pazarın da önünü açar.
 
Hmmm yani akademik pilotlarınız var. Güzel. Bu arada FADEC konusunda yardım isterseniz bana sorabilirsiniz. Yol gösteririm. Akademik çalışmam yok ama pratiğim iyidir.
Desteğe ihtiyacımız olduğunda yardım etmek herkesin desteğini isteriz tabi ki. Çok teşekkür ederim.
 
Bence ekipte prototip motorları test edecek sağlam bir pilot olması şart. Ayrıca test uçaklarıda olası stop durumlarında acil iniş için olabildiğince süzülme kabiliyetine sahip olması lazım, aksi durumda prototip ekipman ve uçağın zarar görmesi projeyi uzatabilir düşüncesindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erişen
Görünen o ki mükemmel bir ekip sıradışı bir projeye girişmiş. Akademik deneyim zirvede. Artık pilot bulunur, uçak da ayarlanır testler için.
Bazı noktaları merak ediyorum:
Ne tür bir kompresör planladınız?
Büyük motorlarınızda çift şaft sistemi düşündünüz mü?
Turbofan planınız var mı?
FADEC yazılımınızda auto relight işlevi olacak mı?
Ben olsam FADEC'e bir "motor stopped" sinyal çıkışı koyardım. Multiengine jetler için bu sinyal işe yarayabilirdi.
Ne tür bir ateşleme kullanıyorsunuz? Bildiğimiz glow bujisi mi yoksa CDI spark ignition mu?
Büyük motorlar için bir accessory gearbox üzerinden mekanik güç alma düşünseniz var mı?
Yine büyük motorlar için starter motoru yerine basınçlı hava kullanma fikri var mı?
Starter motorlarınız fırçalı mı fırçasız mı?
Çok soru sordum ama heyecanıma verin...