Modelcinin Kırım Raporu

Modelcinin Kırım Raporu

Cahit Kaş' Alıntı:
Öncelikle Allah hiç kiseye bu konuya mesaj yazmayı nasip etmesin diyeyim. Ama maalesef hep diyoruz ya bu işin doğasında var. Bazen ünitelerimizdeki Rescue de fayda etmiyor hatta belki ünitenin kendisinden kaynaklı kırımlar oluyor.
Hafta sonu birkaç kez uçurduğum Raptorda her şey çok güzeldi. Hatta video çekmedim ama funnel ve piroflip bile denedim.
Bu gün hava çok güzeldi. İşim de erken bitti. Bu gün de aşırı derecede uçma isteği vardı. Alana gittim. Bir pil uçtum Raptorla doyamadım. İkinci pili taktım. Ve yine çok iyiydi. Uçuşun sonlarında kuyrukta titreme başladı pitch verdiğimde. Ben de ineyim dedim. Yavaş yavaş inişe geçerken ki heli düz pozisyondaydı birden kontrolden çıktı. Biraz yükselir gibi oldu sonra yan yattı ve ters döndü. Tabi kumandaya cevap yok. Ters dönünce de ters pitch etkisiyle yere çakıldı. Üstelik inişe geçtiğimden önümdeki küçük su akıntısına.
Henüz modeli incelemedim ama elektronikler sağlam gibi. Şimdilik toplamayı düşünmüyorum ama onsuz da yapamam sanırım.

Abi çok üzüldüm,
umarım en kısa zamanda toplarsın,
çok talihsiz bir kırım olmuş,
Allah tekrarını yaşatmasın..
 
Modelcinin Kırım Raporu

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Erhan. Model yerdeyken pil bağlantısı kopmuştu. Spirit logları saklıyor mu? Yani tekrar enerji versem son uçuşa ait logları da görebilir miyim yoksa enerji verdikten hemen sonra olanları mı görürüm?
Daha önce uçuştan sonra enerji kesmedrn bakardım loglara

modele elektirii bağla. ardından direk log aç uyaru verir, ok de. ardından açılan logu incele ve bilgisayara kaydet. hatta burdada paylaşırsan çok iyi olur.
 
Modelcinin Kırım Raporu

Cahit abi çok geçmiş olsun. :( :(

Ünite bağlantıları ile ilgili bir problem olmuş olabilir mi ?
 
Modelcinin Kırım Raporu

Cahit abi geçmiş olsun... Uçuşun sonuna doğru kuyrukta titreme, sonrasında kontrolde çıktı demişsin. Link rod, dişlilerde mi bişey oldu acaba? Elektronik olabileceği kadar mekanik de olabilir.

Spirit hatırlamıyorum ama manual 34. sayfaya göre kırmızı ünlem işaretli ciddi bir olay olduğunda, üniteye sonradan enerji verdiğinde bir önceki logu görebiliyorsun.
 
Modelcinin Kırım Raporu

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
modele elektirii bağla. ardından direk log aç uyaru verir, ok de. ardından açılan logu incele ve bilgisayara kaydet. hatta burdada paylaşırsan çok iyi olur.
Tamam dediğin gibi yapar paylaşırım. Teşekkürler.
Arda Erkan' Alıntı:
Cahit abi çok geçmiş olsun. :( :(

Ünite bağlantıları ile ilgili bir problem olmuş olabilir mi ?
Bağlantılar çok sıkıydı ama her şey olabilir. Enkaz hala arabada. İlerleyen saatlerde incelemeye alırım. Teşekkürler

Rasim Öztürk' Alıntı:
Cahit abi geçmiş olsun... Uçuşun sonuna doğru kuyrukta titreme, sonrasında kontrolde çıktı demişsin. Link rod, dişlilerde mi bişey oldu acaba? Elektronik olabileceği kadar mekanik de olabilir.

Spirit hatırlamıyorum ama manual 34. sayfaya göre kırmızı ünlem işaretli ciddi bir olay olduğunda, üniteye sonradan enerji verdiğinde bir önceki logu görebiliyorsun.
Mekanik gibi gelmedi bana. Önce kontrolü kaybettiğimi hissettim ama model ters bir şey yapmadı. Biraz yükseldi. Sonra sola yattı ve ters döndü. Ama mekanikse nasıl anlayabilirm ki. Linklerin bazıları kırılmış.
Bir de seste hiç bir bozulma olmadı. Keşke yalnız olmasaydım da video çektirseydim. Yalnoz olmanın en kötü tarafında bu. Başka biri olsa yanımda belki dışarıdan gözlemle de başka yorum getirirdi.
Açıkçası elektronik sağlamsa bana yeter. Gerisine hiç üzülmem. Sanırım bir kit alıp aynı elektroniklerle devam etme yoluna giderim. Uygun fiyata G4 alabilseydim o da olurdu ama çok pahalı
 
Modelcinin Kırım Raporu

geçmiş olsun raptor g4 tsa gibi kalın sert modeldir goblınlere göre daha az hasarla yırtması gerekir ama durum kötü herhalde
 
Modelcinin Kırım Raporu

Cahit hocam buyuk gecmis olsun... Ne diyelim cana gelen mala gelsin... Insallah bu son olur ve en kısa sürede cok daha guzel bir modelin olur :(

Tek tesellimiz elektronik sağlam olması. Insallah kısa sure yeni modelde yerlerini alırlar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Modelcinin Kırım Raporu

Bir daha tekrarlanmaması dileğiyle geçmiş olsun.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Modelcinin Kırım Raporu

Cahit hocam , çok geçmiş olsun , doğrusu çok üzüldüm :( , bu heliye karşı başka bir sevgim var , G4 güzel model , inşallah en kötü kırım bu olur ve bir daha tekerrür etmez..
 
Modelcinin Kırım Raporu

Gecmis olsun su pilotaj disi kirimlar cok sinir bozucu sahiden.
En kaliteli ekipmanlarida kullansan illa bi problem cikiyor.

Bi modeli toplarken eninde sonunda bigun dusecegini dusunerek toplamak gerek.

Mesala ben kendime kota koyuyorum 100 ucus 100 ucus kirilmasin sonra kirilsada uzulmem diorum.



HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Modelcinin Kırım Raporu

Abi inan çok üzüldüm şimdi ya :( :(
Neyin planını yaparken ne oldu.Daha buluşacaktık.
Nedeni bulunmaz ise daha kötü.
Noldu acaba yine ünite sapıtması mıdır :(
 
Modelcinin Kırım Raporu

Geçmiş olsun, umarım tekrarlanmaz :(
 
Modelcinin Kırım Raporu

Çok geçmiş olsun üzüldüm Cahit hocam kötü bir kırım olmuş birde neden oldu acaba demek sıkıntılı ama inanıyorum sen çözersin sorunun neden olduğunu. Tekrar geçmiş olsun.
 
Modelcinin Kırım Raporu

Hepinize çok çok teşekkürler. Bu bu nasıl bir şanssızlıktır anlamadım gitti. Aslında biraz da benim özensizliğim belki.
Ben en son yeni sürüm spirit için lablolamayı tekrar yapmıştım. İlk yaptığım kadar özenli olmasa da sorun çıkaracağını sanmazdım. Ama gelin görün kü bec devresinden alıcıya giden kablo alıcıdan çıkmış.
Ana paller dışında görünürde çok masraf yok. Kuyruk boomu ve tail şaft da gitmiş ama onlar yedekte var. Linkler de olması lazım.
Benden modelci olmaz ben onu anladım bu gün. Elimdekiler tamamen kırılsın bırakayım bu işi.
Loglara da bakarım birazdan