Muscat Tayyare Fabrikası'ndan haberler

Uçamayan mustang kaporta ve iç mekan işleri bitince doğal olarak herşey bir araya getirilip nihai montaj yapıldı. Son durum şôyle:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kaputun altındaki durumu merak edenler için de bunlar gelsin:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor bölümü fazlaca boş, normalde hiç olmazsa buji kablolarını eklemeyi severim, ama şu aşamada 8 kablo çekmek için fazlaca üşeniyorum ? dahası maketin orjinalinde bu arabanın motoru ile ilgili bazı anlamsız eksikler de var, kablo ekleyip onları eklememek olmayacağı için şimdilik tercihim kaputu kapatıp rahat uyumaktan yana ? ilerleyen yıllarda bir gün bir el atarım belki :)

Arabada eksik olarak kalan sadece ön tampon var, onun da krom boyası tamamlanınca eklenecek. Elimdeki ürünlerle istediğim sonucu elde edemedim, yeni bir veya iki ürün denemek niyetindeyim. Tampon haricinde sol taraf kelebek cam çerçevesinde bir kromaj hasarı oluştu tamir edilmesi gereken, bir de jantların göbeğine “mustang” çıkartmaları eklenecek...

Ha buarada, şasiyle kaportayı biraraya getirince farkettim ki fena kazıklanmışım, araba kazalıymış meğersem!!! Şasi öylesine yamuk ki tekerler yere tam basmıyor! Sağ ön teker havada! ???
 
Yapılanlar bir tarafta dura dursun “yapılacaklar” listesini de paylaşalım :)

Kasım ayının kalan yarısında şu üçlemeye el atıp üçünü de tamamlamayı planlamaktayım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
araba kazalıymış meğersem!!! Şasi öylesine yamuk ki tekerler yere tam basmıyor! Sağ ön teker havada! ???
Abi zaten direk şüphe uyandırıyor ilk bakışta. 69 model araba haddinden fazla gıcır! Kaporta-boyacıların tabiriyle "yapıl yapıl yapıldıyor"... İzmir 6. sanayide geçen ay toplanmış gibi bir his vermiyor değil;D
Kazalı mazalı boşver, kupon arabadır, antikadır sonuçta, her türlü elden çıkarılır. Meraklısına:D:D:D
 
Motor bölümü fazlaca boş, normalde hiç olmazsa buji kablolarını eklemeyi severim, ama şu aşamada 8 kablo çekmek için fazlaca üşeniyorum ? dahası maketin orjinalinde bu arabanın motoru ile ilgili bazı anlamsız eksikler de var, kablo ekleyip onları eklememek olmayacağı için şimdilik tercihim kaputu kapatıp rahat uyumaktan yana ? ilerleyen yıllarda bir gün bir el atarım belki :)
Ne yılı, şuna ay diyelim biz kardeşim :lollol::lollol::lol:
 
Abi zaten direk şüphe uyandırıyor ilk bakışta. 69 model araba haddinden fazla gıcır! Kaporta-boyacıların tabiriyle "yapıl yapıl yapıldıyor"... İzmir 6. sanayide geçen ay toplanmış gibi bir his vermiyor değil;D
Kazalı mazalı boşver, kupon arabadır, antikadır sonuçta, her türlü elden çıkarılır. Meraklısına:D:D:D

??

Yapıl yapıl yapıldıyor yolda giderken yalpalıyor ?

Sözüm ona galeri arabası yaptık ışıl ışıl ama yere düz basamıyor, galeriye bir fayans ustası çağıralım zemine arabaya göre ayarlasın da belli olmasın bari ?


Ne yılı, şuna ay diyelim biz kardeşim :lollol::lollol::lol:

Yok yok adminim, bu makette çıkan sorunlar beni fena hakde soğuttu, işin kötüsü bu aralar el attığım maketlerin hepsinde saçma sapan sorunlar var, messerspit evlere şenlikti, bir yandan Bf 109-X yapmaya başladım o zaten en bombası, yukarda fotolarını paylaştığım 72’lik messerschmitt 262’lerin üçü de ayrı ayrı sıyırttılar, resmen terapiye ihtiyacım var bunlar yüzünden ? bir Tamiya maketi falan yapmam lazım. O yüzden de mustang için tamponu halletsem bana yetecek.
 
Me262 rafa kalktı herhalde. Hiç lafı geçmiyor uzun zamandır...

Bu konunun ilk mesajını okumamışsın galiba abi ?

Rafa kalktı diyemem, tasarımsal ve finansal çalışmalar devam ediyor ama düşük hızda gidiyor. Bu sezonda uçacak şekilde yetiştirmem imkansız olduğu için ve diğer bazı faktörler belirsizlikler vs nedeniyle gaz kesmiş durumdayım. Ocak sonu gibi ilk motor sipariş edilecek. Önümüzdeki ay veya en geç ocak gibi küçük gövdenin kalıplarına başlayacağım.
Büyük modelde kullanmayı planladığım motorlar gayet hafifler, 400 gram kurulu halde, motorlar ve yakit sistemi toplamda edfler ve pillerin toplam agirligina denk, maksimum gucleri de 45’ten 30 newtona çekildiklerinde yakit tüketimi de birhayli düşecektir bu da daha az yakıt daha hafif bir sistem anlamına gelir. Kısacası ilk edf sistem başarılı uçarsa hızlıca aynı boyutlarda türbinli model de uçurulabilir hale gelebilir demektir. İleride esas büyük model yapıldığında da aynı motorlar yeniden tam güçlerine ayarlanıp yeni gövdeye taşınabilirler. Bu da güzel bir esneklik sağlayacak projeye. Hatta olur da bir şekilde ikinci motorun temininde sıkıntı çıkarsa Me 262-C1 versiyonu olarak tek motorlu da yapabilirim küçük modeli :)