Emre Büyükok
Çalışkan Uye
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeşil kalitesiz (dandik) kastım resimdeki pillerdi.
Ben de bunları kastediyorum ama bunlar kalitesiz değil. Kullanım amaçları farklı. Anlatmaya çalıştığım şey bu. Uzun süre şarj tutmak üzere tasarlanmış piller değil bunlar. Tıbbi alet olsun, el aleti olsun, bunlardan kullanıldığında sürekli şarja bağlı kalıyorlar. Örneğin şarjlı tornavidalar. Ya da el süpürgeleri. Hatta diş fırçaları.Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeşil kalitesiz (dandik) kastım resimdeki pillerdi.
Forumda yazan, motorunuzu sürekli kullandığınız yakıttan farklı bir yakıtla çalıştırmamaya dikkat edin ya da yakıt değiştirirken dikkat edin gibi uyarılar sebebiyle, alışma konusuna değinmiştim. İlk çalıştırma, rodaj aşamalarında biraz daha dikkatli seçmem gerekiyor karışım oranını. O zaman benim durumumda sıkıntı yok, farketmez.Motorlar bilinçli varlıklar değildirler. Herhangi bir yakıta alışmaları söz konusu olamaz. Allahın iki zamanlı dandik motorunu bu kadar da adam yerine koymayın. İki zamanlı motor ne koysan çalışır. Yeter ki rutubet almamış olsun.
Bu arada ben hayatımda sadece bir bidon Rapicon kullandım daha doğrusu kullanamayıp döktüm.
Bu konuyu not ettim ama yanılmıyorsam bu hareket rodajda geçerli değil. Çünkü rodajın amacı, bol yağlamaya motoru çok fazla ısıtmadan, içerisindeki parçaların uyum içerisinde çalışmasını sağlamak değil mi? Rodajda tam gaza da hemen çıkmamamız gerekiyor. O zaman bu tam gazla kısa sürede ısıtma olayı normal uçuşlar için geçerli değil mi?İşin bence ilginç yanı şu. Yoksa üzücü mü demeliyim?
Hiçbir anlamı olmayan, yakıt markası, yağ oranı, yağın tam sentetik olması gibi konularda kılı kırk yaran arkadaşların hiçbiri, 46AX gibi segmansız motorlarda en büyük aşınmanın soğukken olduğu ve bu tür motorların çalıştırılır çalıştırılmaz vakit geçirilmeden tam gaza çıkarılıp ısıtılmaları gerektiği konusuna kafa yormazlar. Etrafınıza baktığınızda bunu bilen ve uygulayan bir Allahın kulunu göremezsiniz.
Sonra alanda sohbet ederken bunları anlatırsınız, bir kulaktan girer diğerinden çıkar. Ama bir yağ tartışması açın örneğin. Herkes dökülür.
Evet hocam, daha önce okudum bu konuyu, pervaneyle ilgili sıkıntı yok. Yani şimdilik yok. Bakalım uygulamada sıkıntı çıkacak mı ?Pervane balans ayarı önemli olduğundan o konuya değinmek gerek:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
...
Ayrıca motora dandik demenize de çok üzüldüm. Belki sizin profesyönelliğinize, tecrübelerinize göre dandik değil ama basit olabilir. Oysa benim gibi başlangıç seviyesindekilere göre, 40-46'lık Trainer modellerde kullanabilecek en iyi, kullanımı en rahat ve en güvenilir motor olduğunu, yine buradan, forumdan öğrendim.
Segmansız motorun rodajının tam gazda yapılması gerektiğini de yazalım o halde...Bu konuyu not ettim ama yanılmıyorsam bu hareket rodajda geçerli değil. Çünkü rodajın amacı, bol yağlamaya motoru çok fazla ısıtmadan, içerisindeki parçaların uyum içerisinde çalışmasını sağlamak değil mi? Rodajda tam gaza da hemen çıkmamamız gerekiyor. O zaman bu tam gazla kısa sürede ısıtma olayı normal uçuşlar için geçerli değil mi?
Forumda çok sık araştırma yapıyorum, o kadar çok detay var ki, bazı konular tam olarak netleştirken bazılarında sürekli soru işareti kalıyor. Aslında başlangıç seviyesi için bu kadar da kasmamak gerekli sanırım. Çünkü yavaş yavaş bir zevkten, stres kaynağı olmaya doğru evriliyor bu iş. Detaylara daha az takılacağım bundan sonra. Zaten araştırma aşaması bitti bitecek. Bundan sonra uygulamada çıkan sorun olursa, onlarla gelirim sanırım.Burada "dandik" derken kasıt özellikle sizin motorunuz değil, tüm iki zamanlı motorlar içindir. Çünkü iki zamanlı motorlar yapısı itibariyle basitçe emme basma tulumbadan farklı bir şey değildir. Yoksa elbette motorunuz sınıfının BMW'sudur ve kıymetlidir. Ama bir uzay aracı muamelesi yapmaya gerek yoktur. Önemli olan rodaj yaparken motoru fakir çalıştırıp yağsız bırakmamaktır. Kaldı ki artık, imalat teknolojilerindeki hassasiyet nedeniyle, klavuzunda da yazdığı gibi uzun uzadıya rodaja da gerek yoktur,
Bu arada, yakıtta 4 zamanlı/2 zamanlı diye fazla takılmayın. Bu işin ticari yönü. Biz aynı yakıtı her iki motor için de kullanıyoruz. %10 nitrometan ve en az %18 yağ içeren herhangi bir yakıt olur. Zaten biz kendimiz yapıyoruz. Yoksa, neredeyse 2 galon hazır yakıt bir motor fiyatı. ☹
Eee yani çelişmiyor bu durumda. O zaman iki bidon birden almıştım. Birini açtım ve kullandım. Beş kalkış beş stop olunca diğer bidonu iade etmiştim. Ancak aynı marka yakıtı keyifle kullanan birçok arkadaş olunca muhtemelen benimkinin saklama koşullarına bağlı olarak saçmaladığını düşündüm.Yazdığınız son cümle, öncekilerle biraz çelişiyor gibi. Sizin Rapicon'u kullanamayıp dökme sebebiniz nedir? Bu durumda markadan ziyade, yakıtınızın nem almış/bozulmuş olma olasılığından başka bir seçenek aklıma gelmiyor.
Ben profesyonel değilim. Halen kullandığım örneğin 55 cc, 61 cc benzinli motorlar da "dandik"! Öncelikle şurada anlaşalım. Birisi çıkıp motorunuza dandik derse size hakaret etmiş olmuyor. Bunu iyice anladıysak devam edebiliriz...Ayrıca motora dandik demenize de çok üzüldüm. Belki sizin profesyönelliğinize, tecrübelerinize göre dandik değil ama basit olabilir. Oysa benim gibi başlangıç seviyesindekilere göre, 40-46'lık Trainer modellerde kullanabilecek en iyi, kullanımı en rahat ve en güvenilir motor olduğunu, yine buradan, forumdan öğrendim.
Bu konu hakkında daha önce yazmışsınız Sumer Bey. Onu bulmaya çalışıyorum.Segmansız motorun rodajının tam gazda yapılması gerektiğini de yazalım o halde...
Yukarıda tekrar yazdım...Bu konu hakkında daha önce yazmışsınız Sumer Bey. Onu bulmaya çalışıyorum.