Uçağımın kutusunu açışım yaklaşık 1 ay olmuş... Ve kendileri ilk uçuşunu geçtiğimiz hafta sonu yaptı. Cumartesi Adana'da 2, Pazar günü de Mersin'de 2, toplam dört sorti uçtu. En güzeli: tek parça halinde hangarına geri döndü
Maalesef izlemeye değer video yok
Havada foto da çekmemişiz
Videolar telefon çekimi... Acemilikle karışık heyecandan güzel olmamış... Güzel poz alacak kadar yaklaşamadım o ayrı mesele! Model hep yukarıda, hep uzakta!
İlk uçuşumda bile bu kadar zorlanmamıştım desem, sanırım yanlış olmaz
Sorulacak çok soru var çoook
Şimdilik elimde olan birkaç tane foto paylaşayım. Bu uçağın uçuşunun video çekimi ileriki bir tarihe ertelenmiş durumda
Gerçekleşir gerçekleşmez paylaşırım, çok da isterim. (Buluşmayı gerçekleştirdiğimiz dostlara sormadan, onlara ait görüntü paylaşmak da istemedim bilgilerinize)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kendisi bagaja özenle yerleştirildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Özellikle pazar günü, modelcilik hayatımın en güzel günleri arasına şimdiden girdi
Dostlar sağ olsun
Böyle bir ekip, böyle pist cümlemizin başına...20 kadar -çoğu profesyonel- modelci, onlarca sorti, Muhteşem bir pist... 3D-Scale-Akrobasi-Heli- türlü türlü uçuş... Harika insanlar... Eşim, annem, oğlum unutulmaz bir gün geçirdik. Hem bizim için hem de sevgili Stinson'um için cennette bir gün
Böyle bir saha tecrübesi yaşamamıştım diyebilirim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gelelim uçuş ayrıntılarına... Şöyle özetlenebilir; eğer ki çevrede "tecrübeli abiler"
olmasaymış, kırım ihtimali yüksekmiş
Çünkü gerçekten zor bir uçakmış arkadaş... Aslında ilk sortisini kendim yapmaktan son anda vazgeçtim. Çok iddialıymışım
Ama bu kararla "abi sözü dinlemenin" ne kadar faydalı olduğunu görmüş oldum
Çocukluktan modelci, profesyonel seviyede, benim de ilk uçuşumu gerçekleştiren bir abim ilk sortileri yaptı. Sağ olsun...
Kalkışta sağa doğru, öyle fena bir fule kaçması yaptı ki, ben düzeltebilir miydim bilemiyorum
Kalkışı (bence) PiperCub dan daha sorunlu bir uçakmış kendisi. Uyanık olmak ve geniş bir pist şart...
Sonra "iyi ki kumanda elimde değil" dedirtecek hareketler izlemeye başladım: Birisi o an modelin karakterini sorsa: "delirmiş bir at gibi!" derdim herhalde
Sürekli sert bir dalış eğilimi, toparlama-yükselme sonra yeniden dalış
Elevatör yükseliş trimi sona yaklaşınca düz uçuşunu anca görmeye başladık. Yaklaşık 3 dakika sonunda ilk inişini seyrettim. Sorunsuz temiz bir iniş... Pilin yerinde küçük bir düzenleme ve 2. sorti başladı. Bu sefer daha iyi bir kalkış ve daha stabil bir uçuş. Verilen denge noktası çelişkiliydi zaten, kutudan çıkan manuelde başka-internetteki manuelde başka... Ona yorduk? Bir de modelin Scale yapısına... Benim başka teorilerim de var, daha karanlık şüpheler... Elevatörde bir hata gibi? İnşaat aşamasına geri dönüp biraz düşününce bahsini açabilirim. Hayırlısı...
Havada ilk teslim aldığımda güneş batmak üzere idi. Modelin kendine has bir zorluğu beni karşıladı: Kanadın iki tarafı da aynı renk ve o ışık seviyesinde uçağın altını üstünü anlamak çok zor! Ertesi gün (ışık uygun iken) yine bazen zor seçebildiğimi fark ettim. Farkına vardığım bir şey de: uçuş yapmadan geçen bu zaman zarfında gözlerim bozulmuş galiba
(Gözler malum: doktora gidilecek
Kanatlarda da bir iyileştirme yapmam gerekiyor, ya çakar ışık, ya bir renk atacağım bir tarafa; ya da bir şey yapıştırmalıyım...önerilere de açığım tabii ki. Öğrendiğim ise şu: bu uçak gün batımına yakın saatlerde havalandırılmamalı...) Kullandığım en hızlı ve en çevik uçak olduğunu da o şartlar altında fark ettim. Kalın "kütüğümsü" gövdesine, hantal görüntüsüne rağmen, gerçekten çok atak bir uçak. İniş denemek istiyordum, vazgeçtim. İlk gün uçağım için gayet iyiydi ama benim için çok verimli olmadı.
2. gün kendi sortilerimi yapınca çok mutlu oldum. Elbetteki yanımda "hocalar"
profesyonel yardım; ama kumanda hep bende idi. İlk kalkış... (6-7 dakikalık da olsa) ilk uçuş... ve sağ salim iniş...
Fakat gerçekten çok zorlandım.
Ve bir karar aldım: Bu uçak şimdilik bana göre bir basamak yukarıda. Yani pilotajım henüz yeterli değil. O pilotaj seviyesine gelmek için uçurmam gereken uçak da bu değil... Stinson'u yeniden havalandırmadan önce, daha kolay, bana daha uygun bir modelle elimi geliştirmem gerekiyor. Velhasıl, şansımı zorlayıp bu şirin uçağın başına bir talihsizlik getirmektense, şimdilik başka bir modeli uçurmaya yöneliyorum.
Scale görüntüyle büyülenip, hızlıca karar vermenin yanlışlığı... Kulağıma bir küpe daha
Ama pişmanlık değil; ben bu uçağa hakim olabilirim, bunu gördüm. Ama şimdi değil. Çenem düşmüş kusura bakmayın
Gelişmeleri haber veririm...
Saygılar, selamlar