Phoenix Stinson 55 ARF

Haaayıııııır:lol::lol::lol: 15 dakika farkla kaçırmış oldum kıymetli tavsiyenizi:laugh: Mesajı aldığımda taşan epoksiyi silmekteydim...

Tüh...

kesilecek bölgeyi ortadan kabartıp, oradan bir dikey çizgi ile balsaya dokunmadan kestim. Kesinin kenarından cımbızla çekerek gerdirdim ve yine tahtaya dokunmadan filmi kestim. Yani özellikle konuya dikkat ettim. Sanırım bir zarar vermemişimdir?

Ama netice itibariyle ana fikrine uygun bir yöntemle çözmüşşünüz meseleyi :thumbup: Sadece daha çok uğraştırmıştır, (bende bu anlattığınız yöntemi uygulayabilecek sabır yok:D) Bu anlattığınız şekilde uygulayınca Phoenix modelin dahtasına bile zarar vermeniz pek olası değil bence, içiniz rahat olabilir :) :saygilar:
 
Şimdi depoyu toplamaya başladım. Ben bildiklerimi sayayım da, yine kritik bir tavsiye kaçırma durumu yaşamayayım dedim:)
Egzostdan gelen borunun ucunu deponun tavanına doğru bırakıyorum; mümkün olduğunca tavana yakın pozisyonda.... Doldur-boşalt borusuna depo içinde bir hortum ekliyorum ve ucuna bir clunk ekliyorum ki, kalan yakıtın tamamını çekebilsin. Karbüratör hattının depo içindeki hortumunu, depo dik konumda iken dibine en yakın ama temas etmeyen bir boyda ayarlıyorum. Sümer Hocanın kullandığı yöntemle (yanlış anlamadıysam tabi), yakıt ve doldur-boşalt borularını birbirine bağlayarak içeride sallanıp akışı bozmalarını engelliyorum...

Zaten şu ana kadar çuvalladığım bir nokta var, dahası can sıkıcı olmaya başlar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol aileron yekesinin civata yolunu alttan üste doğru açmak gibi bir hata yaptım:angry: Civata yukarıdan çıktığında kanatçığı kanatla birleştiği yere çok fazla yakın bir yerden çıktı. Full sol aileron hareketinde kanada temas ediyor. Yarın o civatayı sökeceğim, içine 3mm yuvarlak bir balsa çıta sokup, epoksi ile yapıştıracağım. Sonra civata yolunu biraz daha geriden yeniden açacağım...
 
Ozan Bey, biraz kişisel tercih meselesi bu tabi ki ama ben bunca yıl hiçbir modelimde (glow motorlu) depoda ayrı bir doldurma hattı kullanmadım. Doğru uygulandığında her iki yöntem de güvenilir oluyor ama bana göre 3 hortum metodu “doğru yapılması gereken işleri” %50 arttırıyor :)
 
Ozan Bey, biraz kişisel tercih meselesi bu tabi ki ama ben bunca yıl hiçbir modelimde (glow motorlu) depoda ayrı bir doldurma hattı kullanmadım. Doğru uygulandığında her iki yöntem de güvenilir oluyor ama bana göre 3 hortum metodu “doğru yapılması gereken işleri” %50 arttırıyor :)
Ya sormayın... Sistemi dün gece 1 civarı toplayıp testlerini bitirdim. Ama doldur-boşalt hortumu ve clunk içime sinmedi. Ya beceremedim ya da olup olacağı bu. Clunklar birbirinin hareketini engelliyor, zorlastiriyor gibi geldi bana. Özellikle pike ve ona yakın açılarda karbürator hattının clunk ı geri dönemiyor... Ben de bunu 2 hatlı yapıp biraksam, hazır egzost ve hortum açıktayken yakıt işini oradan halletsem... diyordum ki, sizin referansınızı emsal göstererekten öyle bir yola gireceğim galiba:D
 
Son düzenleme:
Ya sormayın... Sistemi dün gece 1 civarı toplayıp testlerini bitirdim. Ama doldur-boşalt hortumu ve clunk içime sinmedi. Ya beceremedim ya da olup olacağı bu. Clunklar birbirinin hareketini engelliyor, zorlastiriyor gibi geldi bana. Özellikle pike ve ona yakın açılarda karbürator hattının clunk ı geri dönemiyor... Ben de bunu 2 hatlı yapıp biraksam, hazir ekzos ve hortum açıktayken yakıt işini oradan halletsem... diyordum ki, sizin referansınızı emsal göstererekten öyle bir yola gireceğim galiba:D
Bu boyuttaki uçaklarda depoya iki clunk koymak çok uygun olmayabilir. Benim çift clunk yöntemim genelde 750 - 1000 mL depolu benzinli modeller için.
Eğer karbüratör hattına dışarıdan ulaşma şansı varsa ben de iki hat taraftarıyım. Ya da sürekli arıza çıkaran "fuel filler valve" kullanılabilir (hiç sevmem). Cowlingli bir modelde ise üç hat kaçınılmaz oluyor bu durumda. Ancak üç hat hiç de öyle karmaşık bir şey değil. Biraz deneme yanılma gerektirir o kadar.
Clunk geri donemiyor denildiğinde ben öne katlanıp geri dönemediğini anlıyorum. Böyle bir durumda clunk hortumunu ortadan kesip araya kısa bir metal boru koyarak öne katlanmayı önlemek mümkün.
 
Peki diyelim ki bir sekilde 3. Hortum (doldur/bosalt) kacinilmaz, neden illa clunck eklemeyi dusunuyoruz? Clunk farkli pozisyonlarda yakit akisi kesintiye ugramasin diye esnek bir sistem. Doldur bosalt hattinin ucu nefeslikteki gibi bir pirinc boruyla deponun hemen on tarafinda (emis hattını etkilemeyecek şekilde) ve deponun tabanina kadar inen (1mm boslukla diyelim) bir sey olsa? Depoyu bosaltirken ucagin kuyrugu kaldirilir olur biter.

Ayrıca ucus gunu sonunda illa deponun boşaltılması gerekliyse, son uçuşun havada motor stop edene kadar da uzatılması da bir alternatif olmaz mı :evil:
 
Peki diyelim ki bir sekilde 3. Hortum (doldur/bosalt) kacinilmaz, neden illa clunck eklemeyi dusunuyoruz?
Burada acaba üstü kapalı bir "taşlama" mı var? Varsa da bana olmasa gerek; bu fikri edindiğim Sümer Hoca'ya yönelik mi acaba? diyorum ve aradan çekiliyorum:D Doğrudan Hoca'ya havale ediyorum; beni aşar..:lollol:
Bu boyuttaki uçaklarda depoya iki clunk koymak çok uygun olmayabilir. Benim çift clunk yöntemim genelde 750 - 1000 mL depolu benzinli modeller için
Dediğiniz çok doğru... Deponun iç hacmindeki darlık buna sebep. Geçmiş konularda sizin Ömer Bey'in(Erkan) depo toplama konusundaki yazılarınızı okudum ve ona göre hareket etmeye çalıştım. Çift clunk yöntemini de oradan öğrendim. Ama o yazılarda depo hacmi ile ilgili spesifik bir saptama yok... Ben avuç içi kadar depoda nasıl bir sonuç elde edilebileceğini düşünemedim. Denemiş ve görmüş oldum.
Cowlingli bir modelde ise üç hat kaçınılmaz oluyor bu durumda. Ancak üç hat hiç de öyle karmaşık bir şey değil. Biraz deneme yanılma gerektirir o kadar.
Ara sıra belirttiğim gibi, koşullar gereği sahada çok aktif bir modelci olamadım:( Karmaşık olmadığını anlıyorum. Ama tecrübe eksikliğinden ötürü şimdilik bu tür ileri düzey geliştirme ve iyileştirmeler bana karmaşık gelebiliyor. Ama ileride depo hacmi daha büyük bir model topladığımda, arada geçen zamanda tecrübemi de artırdığımda sizin yöntemi kesinlikle uygulamaya çalışacağım. Çünkü çok mantıklı ve söylediğinize göre gayet işlevsel%p
 
Burada acaba üstü kapalı bir "taşlama" mı var? Varsa da bana olmasa gerek; bu fikri edindiğim Sümer Hoca'ya yönelik mi acaba? diyorum ve aradan çekiliyorum:D Doğrudan Hoca'ya havale ediyorum; beni aşar..:lollol:

Ben taşımı doğrudan atarım üstünü kapatmayla uğraşmam :evil: bir nevi sesli düşünüyordum diyelim, dediğim gibi ben hiç üç hat kullanmadım, benim tercihim hortumların açıkta olduğu modellerde doğrudan karbüratör hattından doldur boşalt yapmak, hortumların kaput içinde gizli olduğu skeyl modellerde de Sümer abinin bahsettiği “sürekli arıza çıkaran” karbüratör hattına takılan doldurma valflerinden kullanmak şeklindeydi. Sizin nispeten küçük deponuzda 3 hortum ve çift clunk yöntemi sorun çıkartınca alternatif olaran acaba böyle birşey işe yarar mı gibisinden bir düşünce paylaşımıydı benimkisi.
 
Ben taşımı doğrudan atarım üstünü kapatmayla uğraşmam :evil:
Taşın da üstünü kaplamanın bir yolunu bulursanız hiç şaşırmam; sanırım hiçbirimiz şaşırmayız:lollol:
Taşlama derken "latife" ettim sadece biliyorsunuz... Ayrıca Sümer Hocayı üstü kaplı ya da kaplamasız bir taşla vurmanın imkansız olduğunu düşünüyorum. O'na bir taş atılsa; o taş daha havadayken hoca, taşın aerodinamik hesaplamalarını yapar, amaca uygun bir kod yazar, o kodu kullanan bir makine geliştirir ve taşı her kim yolladıysa O'nun kafasına doğru yönlendirir! Eminim:lol::lol::lol:
Şakası bir yana, çok kıymetli tavsiyeler bunlar, teşekkür ederim:saygilar:
 
  • Haha
Tepkiler: Ömer Erkan
Ozan bey, depoyu modelin içine yerleştirmeden önce, egsoz basınç veya karbüratör hattından birini elinizle sıkıp, öbüründen üfleyin, hiç bir hava kaçağı olmaması lazım. Suyun içine daldırıp görebilirsiniz. Motorun düzgün çalışabilmesi için bu gerekli.

...
Ya da sürekli arıza çıkaran "fuel filler valve" kullanılabilir (hiç sevmem).
...

Bu konuda Sümer bey'e katılıyorum. Bu valflerin içinde bir o-ring ve alttan bir yayın ittiği, buna dayanan pirinç bir parça var. O-ring zamanla sertleşip çatlamalar yapıyor. Ayrıca, metal yakıt doldurma nipeli de hem bu o-ring'i hem de alttaki pirinç parçayı zedeliyor. O nedenle, valf yakıt hattının hava almasına neden oluyor ve motor ayar tutmuyor. Ben de genellikle yakıt hattından doldurup boşaltmayı tercih ediyorum. Mecbur kalmadıkça bu valfleri kullanmayı önermiyorum.