Piper Cub 3m 55cc

Büyük uçakların sanırım en güzel yönlerinden biri aksesuar koyarken kokpit yaparken ağırlık yapacak mı ağırlık merkezini çok kaydıracak mı diye endişenin olmaması.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Büyük uçakların sanırım en güzel yönlerinden biri aksesuar koyarken kokpit yaparken ağırlık yapacak mı ağırlık merkezini çok kaydıracak mı diye endişenin olmaması.
Çok da genel geçer bir ifade değil ama nispeten daha küçük ve hafif bir uçaktaki 5-10 gramlık birşeyin uçağın neresine konduğu çok daha büyük etki yaratırken uçak büyüdükçe marj biraz daha büyüyor ama endişe ortadan tamamen de kalkmıyor.
Bu tabi uçak tipine ve uçuş tipine göre de değişkenlik gösterecek birşey. Giant scale warbird, planör, akrobasi uçağı, pattern uçağı vs hepsi için aynı şeyi düşünmek mümkün değil.
Felsefe olarak yeterince sağlam, gerektiği kadar ağır ya da hafif (kanat yüklemesinin bazen düşük olması daha iyidir bazen de yüksek olması, uçuş amacına göre değişir) ve ideal CG aralığında olmasını hedeflemek lazım. Faydalı yüklerin konumuyla oynayarak (depo, batarya, servo vs) CG tutturmak, uçağın burnuna ya da kuyruğuna kurşun basarak CG tutturmaktan her zaman daha iyidir. :)
 
Büyük uçakların sanırım en güzel yönlerinden biri aksesuar koyarken kokpit yaparken ağırlık yapacak mı ağırlık merkezini çok kaydıracak mı diye endişenin olmaması.
Valla ilk incelemelere göre burun 500-600 gram kurşun istiyor. Koyduğumuz toplam ağırlık hedefi de 10 kg. O nedenle rahatız.
 
Aynen abi. Cura'da mold modu var :), hiç denemedim ama scale edip küçültüp küçük ölçekli bir mold basıp iş görüp görmeyeceği değerlendirilebilir abi.
Slice ederken dışa doğru oluşturuyor objeyi. Bence işe yarar gibi. Dediğin gibi denemek lazım.
 
Cowlingi üç parça halinde PETG ile bastım. Ön ve arka üst parça önce basıldı. İçten elyaf destekli bir şekilde epoksi ile yapıştırıldı. Yerinde kontrol edildi. Alt parça Yasin'in tasarımı hali ile yerine uymuyordu. Biz ayrıca alttan hava çıkış açıklığı da bırakmak istiyorduk. Biraz da ön kısımda bombelik gerekiyordu. Ben de ölçü alarak uygun bir parça tasarlamaya çalıştım. Ayrıca montaj kolaylığı için içten tırnaklar oluşturdum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buradaki eski alt parça.
 
Bu da benim oluşturduğum alt parça...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İçten tırnakları 30 dakikalık epoksi, çevresini elyaf ve laminasyon epoksisi ile yapıştırdıktan sonra boydan boya bir kat daha elyaf ve epoksi uyguladım. Tabii yapışma yüzeylerini preslemem gerekiyordu ve yapışmayı önlemek için stretch film kullandım. Ne yazık ki stretch film epoksi ile çok iyi yapışıyormuş. Neyse, sıkı bir zımpara ile sorun çözüldü.
Ne yazık ki baskı aşamasında bir sorun oldu ve ön tarafa koyduğum tırnaklar havada basılmaya başladı. Ben de parçayı ölçüp baskıyı biraz erken durdurdum. Bu da ufak bir uyum sorunu yarattı ancak onu da ahşap şekillendirerek çözdük.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bugün montaj deliklerini delip cowlingi sabitledik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra elimdeki bir spinneri tornada kısaltıp yanına da iki şerit atarak şıklaştırdık. Bir de pervane takıp motivasyon şeysi yaptık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Spinner boya ustası arkadaşımıza teslim edilecek ve ince zımpara, macun, astar sonrası henüz netleştirmediğimiz bir desenle kırmızı ve beyaza boyanacak.
Cowling yaklaşık 450 gram kadar tutuyor tüm vidalar vs ile. Bizim tahminimiz buruna 500 gram civarı ağırlık idi en son testlere göre. Bu durumda ya hiç gerekmeyecek ya da çok az bir kurşun ihtiyacı olacak.
26 Haziran için maiden planı yaptık. Bakalım inşallah bir aksilik çıkmaz.