Piper Cub 3m 55cc

Abi karbon boruyu alırsan , alüminyum boru sadece aksesuar ve gereksiz ağırlık görevi yapar artık, ama sağlam olur mu , bence taş gibi olur , mesele sadece duygusal , Sümeronics havuz hesabına bir el atarsan olur bu iş :lol:
Uçak inşaa moduna geçtik geçeli SumeronicsRC eksiye düştü yahu! :) Miami'deki villanın doğalgaz parasını bile yatıramadım.
 
28mm alüminyum boru ürelitiliyor aslında broşürlerde mevcut;
 
Abi baktım yazarak anlatmak zor, şekille anlatayım dedim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama büyük ihtimal borunun cidar kalınlığı çok az. Şimdi inceltme yapılır da havada gümlerse, o zaman iş bana patlar :)

Boru et kalınlığı 1 mm! Zaten kime patlatalım diye düşünüyorduk. :lol:

28mm alüminyum boru ürelitiliyor aslında broşürlerde mevcut;

Evet biliyorum ama bunlardan online 1 metre aluminyum istersem dalga geçerler. Bizim buralardaki aluminyumcularda da bulamadım.
 
Şimdi bir sorunumuz var. Bu uçak bugüne kadar hiç toplanmadı. İlk kez ben işe giriştim. O nedenle zaman zaman gözümüzden kaçmış noktalar oluyor ve Yasin ile birlikte düzeltmek için çabalıyoruz.
En başta dedik ki kanat borumuz 30 mm aluminyum boru olsun. İyi güzel ama borunun içinden geçeceği kılıfı hesaba katmadık. Kanat sinirlerindeki delikler 30 mm olarak açıldı. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim?
Bu durumda yapmamız gereken şey aslında 28 mm dış çaplı bir boru bulup dışına da 1 mm et kalınlıklı kılıf yapmak ama 28 mm boru bulamıyorum.
Bu durumda aklıma gelenler...
1. Kağıt ve/veya elyaf kumaş artı epoksi ile iç çapı 30 mm olan uzunca bir kılıf hazırlayayım. Bunu dilim dilim kesip sinirler arasına yapıştırayım. Bu şekilde boruya kılavuzluk etsin.
2. Kılıf da neymiş. Boru sinirlerdeki kılavuz deliklerden geçsin yeterli.

Ne dersiniz?
sümer hocam kılıfa gerek yok borunun girdiği tüm sinirler 4mm kontraplak. kavuzun tek amacı sadece boruyu rahat yerleştirmek, taşıyıcılık kontra sinirlerde olacak, boru zaten tam oturuyor yuvasına onun için kılıfsız olsun. ben bir çok kez akrobasi modellerinde borusuz kullandım kontrplak o kadar kolay deformasyona uğramıyor. dert değil bence :)
 
Abi karbon boruyu alırsan , alüminyum boru sadece aksesuar ve gereksiz ağırlık görevi yapar artık, ama sağlam olur mu , bence taş gibi olur , mesele sadece duygusal , Sümeronics havuz hesabına bir el atarsan olur bu iş :lol:
alüminyum boruda ağırlık ile bir problemimz yok demir bile koyabilir sümer abi uçak hafif olacak bayağı :rolleyes:
 
Şimdi bir sorunumuz var. Bu uçak bugüne kadar hiç toplanmadı. İlk kez ben işe giriştim. O nedenle zaman zaman gözümüzden kaçmış noktalar oluyor ve Yasin ile birlikte düzeltmek için çabalıyoruz.
En başta dedik ki kanat borumuz 30 mm aluminyum boru olsun. İyi güzel ama borunun içinden geçeceği kılıfı hesaba katmadık. Kanat sinirlerindeki delikler 30 mm olarak açıldı. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim?
Bu durumda yapmamız gereken şey aslında 28 mm dış çaplı bir boru bulup dışına da 1 mm et kalınlıklı kılıf yapmak ama 28 mm boru bulamıyorum.
Bu durumda aklıma gelenler...
1. Kağıt ve/veya elyaf kumaş artı epoksi ile iç çapı 30 mm olan uzunca bir kılıf hazırlayayım. Bunu dilim dilim kesip sinirler arasına yapıştırayım. Bu şekilde boruya kılavuzluk etsin.
2. Kılıf da neymiş. Boru sinirlerdeki kılavuz deliklerden geçsin yeterli.

Ne dersiniz?
diğer bir seçenek ise elindeki 30 luk borunun et kalınlığına göre 30 luk içine gececek boru temin etmek ve 30 luk boruyu klavuz yapmak ağırlık problemimiz yok :saygilar:
 
...
1. Kağıt ve/veya elyaf kumaş artı epoksi ile iç çapı 30 mm olan uzunca bir kılıf hazırlayayım. Bunu dilim dilim kesip sinirler arasına yapıştırayım. Bu şekilde boruya kılavuzluk etsin.
...

Sümer bey, bence en uygun yöntem bu. Yalnızca şöyle bir ilave yapılabilir. Dilimlenmiş kağıt kılıf borunun dış çapına göre balsa (veya kontra da olabilir) metal pullar gibi halkalar kesilir. Kılıf dilimlerine ikişer tane geçirilir. Dilimler sinirlerin arasına kanat borusunun klavuzluğunda geçirilir. Halkalar kağıt borunun iki tarafında sinirlere yapıştırılır, kanat borusu çıkarılır. Böylece, ne sinirlerdeki delikleri genişletmek, ne de kanat borusunun sinirlere gelen yerlerinde inceltme gerekir. Kılıf dilimleri de oldukça sağlam yapışır. Kanat borusunun ağız kısımları da biraz içe doğru zımparalanırsa takıp çıkarırken de takılıp sorun yaratmaz.
 
Sümer bey, bence en uygun yöntem bu. Yalnızca şöyle bir ilave yapılabilir. Dilimlenmiş kağıt kılıf borunun dış çapına göre balsa (veya kontra da olabilir) metal pullar gibi halkalar kesilir. Kılıf dilimlerine ikişer tane geçirilir. Dilimler sinirlerin arasına kanat borusunun klavuzluğunda geçirilir. Halkalar kağıt borunun iki tarafında sinirlere yapıştırılır, kanat borusu çıkarılır. Böylece, ne sinirlerdeki delikleri genişletmek, ne de kanat borusunun sinirlere gelen yerlerinde inceltme gerekir. Kılıf dilimleri de oldukça sağlam yapışır. Kanat borusunun ağız kısımları da biraz içe doğru zımparalanırsa takıp çıkarırken de takılıp sorun yaratmaz.
Anladım, zahmetli ama güzel...
 
Kanat borusuna en son karar vereceğiz. Gerekirse dışı 30 içi 28 mm olan boruyu üç dilime ayırıp kılıf olarak yapıştıracağız ve içine 28 mm karbon boru koyacağız kanat borusu olarak. Şimdilik çıplak boru ile devam ediyoruz. Aileron ve flaplar yeniden tasarlandı ve kesiliyor. Kuyruk zımparası tamamlandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve tabii ki motivasyon şeysi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
merhaba, geç kaldığım için öncelikle özür dilerim. farklı bir proje üzerinde çalışmam vardı, forum tamamen unutum.
sorunuza cevap olarak, yatay stabilizatör uzun ekseni balsa ağacının lif yoluna paralel olarak kesindi monta yapınca görülecektir ki yatay stab sag veya sola eğilme konusunda ciddi mukavemet gösterecektir. bunun üzerine evet 1 mm balsa levha takviyesi olacaktır, bu balsada gene yatay stab uzun eksenine paralel montaj yapılmıştır. toplamda yatay ve dikey stab 10mm olacaktır. evet siz tam emin olamamış olabilirsiniz. ama yakından inceleyip yatay stab elinizle eğilme kuvveti uygularsanız tatmin olacağınıza inanıyorum :). yatay stab kısa ekseni konusunda gelince burada sağa sola eğilme haricinde yükün ciddi bir sorun haline geleceğini düşünmüyorum. daha önce bu uygulamayı farklı modelde yaptım başarılı oldu. piper yuvarlak bir elevatör ve rudder sistemi sahip montajı yapacak kişi için çıtalar ile işlemek zor olacağı düşünceside beni tek parça kesim sistemine itti açıkcası. sümer abi aslında daha iyi bir izlenim içerisinde yani yatay stab herhangi bir kuvvet uygulayarak tatmin edici olup olmadığını ifade edebilir. umarım güzel çalışma olacaktır eksikleri ve ya düzeltmeleri şile sümer hocamla iyi bir kit ortaya çıkaracağız. kendisine de teşekkür ederim. :saygilar:

Gecikmek ne demek estağfurullah :) hobimiz bu sonuçta.

Açıklama için teşekkür ederim, bizim sağlamlık ile kastettiğimiz boyuna muhavemet değildi. Mevcut tasarımdaki 8mm kalınlıklı balsa bile tek başına boyuna mukavemet için yeterince sağlam olacaktır, üzerine gelen çift taraflı 1 mm balsaların da lif yönü aynı olduğu için boyuna mukavemet iyice artacaktır. Öte yandan, sistemde uçağın boyu ekseninde lif yönüne sahip hiçbir eleman olmadığı için bu yapının burulma mukavemeti potansiyelinin epey altında olmakta. Eğer kaplama balsalarının lif yönleri uçağın boy eksenine paralel olsa idi birbirine dik doğrultudaki lifli yapılar çok sağlam bir kutu oluşturak burulmalara karşı da hayli dayanıklı bir sistem haline gelirdi. Ve bunu yaparken de ilave bir ağırlık gelmez idi. Yani kaplama levhalarını zaten sağlam olan bir doğrultuda kullanmak yerine altaki iskeletin zayıf olduğu yönü desteklemek için kullanmak daha mantıklı olurdu demek istiyorum.
Bu değişiklik ağırlık olarak bir ek getirmese de hem kesim süresi hem de inşaat işçiliği açısından bir miktar ilave getirecektir orası muhakkak ama benim görüşüme göre böylesi bir projede kesinlikle değecek bir iş olur kanaatindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Şimdi bir sorunumuz var. Bu uçak bugüne kadar hiç toplanmadı. İlk kez ben işe giriştim. O nedenle zaman zaman gözümüzden kaçmış noktalar oluyor ve Yasin ile birlikte düzeltmek için çabalıyoruz.
En başta dedik ki kanat borumuz 30 mm aluminyum boru olsun. İyi güzel ama borunun içinden geçeceği kılıfı hesaba katmadık. Kanat sinirlerindeki delikler 30 mm olarak açıldı. Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim?
Bu durumda yapmamız gereken şey aslında 28 mm dış çaplı bir boru bulup dışına da 1 mm et kalınlıklı kılıf yapmak ama 28 mm boru bulamıyorum.
Bu durumda aklıma gelenler...
1. Kağıt ve/veya elyaf kumaş artı epoksi ile iç çapı 30 mm olan uzunca bir kılıf hazırlayayım. Bunu dilim dilim kesip sinirler arasına yapıştırayım. Bu şekilde boruya kılavuzluk etsin.
2. Kılıf da neymiş. Boru sinirlerdeki kılavuz deliklerden geçsin yeterli.

Ne dersiniz?

Konu sonuca bağlanmış gibi görünüyor ama ben yine de fikrimi beyan edeyim :)

Ben olsam 1. yöntemin bir varyasyonunu uygulardım. Mevcut boruyu klavuz olarak kullanıp bir kılıf üretirdim. O anki psikolojime göre fiberglass veya kağıt yöntemlerinden birisini seçerdim.
Sonra boruyu kanattaki yerine geçirip kalın bir marker kalem ile borunun etrafından sinirlere bir çizgi çizerdim. BU çizgi doğal olarak borudan daha kalın olurdu. Çizgi kalınlığını da elimdeki kılıfın kalınlığına göre ayarlamaya çalışırdım olabildiğinde.
Sornasında sinirlere dremel ve bulabildiğim en büyük çaplı zımpara silindiri ile girişir bu çizgileri referans alarak mevcut delikleri dikkatlice genişletirdim. Yapılmış kanadın içinde nasıl çalışıcaz yahu derseniz, dremelin 90 derecelik kafa adaptörü derim, çok işe yarıyor, iyibir yatırımdır, edinin :)

Tüm sinirlerin delikleri genişletildikten sonra boru bu sefer kılıfla birlikte yerine yerleştirilir, kanat doğru dihedral açısında mı diye kontrol edilir, gerekliyse deliklerde genişletme yapılarak ince ayar yapılır, herşey tamam olunca da kılıf tercihen kıvamı arttırılmış bir epoksi karışımı ile sinirlere yapıştırılır, kafalar rahat bir şekilde inşaata devam edilir :)

Eğer olur da düzeltmeler ayarlamalar sonrasında sinirlerle kılıf arasındaki boşluklar çok fazla olur ise Ömer Bey'in tavsiyesindeki gibi kontraplaktan "pullar" kesilerek ilgiliyerlere destek olarak yapıştırılırlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari