Raptor G4 Destek

Ynt: Raptor G4 Helidestek

DenizSERT' Alıntı:
o videoda beni fırçalamaları gereksizdi da büyüklerim diye birşey demedim ben + verince + alsın diye öyle topladım uçuşuna hiçbir etkisi yoktu.


Deniz sen buna inaniyormusun ? adamlar nasil toplanmasi lazim diye bilmem kac tane mihendis ugrasip manuel yazmislar modeli tasarlamislar ama sen kendi kafana gore topluyorsun ve bunun bi zarari olmadigini idda ediyorsun , tamam cok yol kat ettin ama lutfen biraz alcak gonullu ol ve yaptigin hatayi kabul et en azindan

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Mesut AKIN' Alıntı:
Deniz sen buna inaniyormusun ? adamlar nasil toplanmasi lazim diye bilmem kac tane mihendis ugrasip manuel yazmislar modeli tasarlamislar ama sen kendi kafana gore topluyorsun ve bunun bi zarari olmadigini idda ediyorsun , tamam cok yol kat ettin ama lutfen biraz alcak gonullu ol ve yaptigin hatayi kabul et en azindan

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Aynen inanıyorum abicim.
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

sen inanmaya devam et ozaman , bundan ilerisine gecemezsin hayatin boyunca


birde insanlarin oldugu halka acik parklarda trex 550 ucurma , modelin altindan bisikletli cocuklar gecemesin , birine zarar verirsen hayatin boyu vicdan azabi cekersin , odeyecegin tazminat ve siciline islenecek sucta cabasi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Raptor G4 Helidestek

Mesut Beyin yukarıdaki uyarilarini dikkate almak gerek. Çocugu olan daha iyi anlar.

Bir sorum daha olacak. Main Frame nin sol ve sağ parçası yer değişmişse bir sorun olur mu. Yer değiştiğinde dışta kalması gereken yüzey içte kalıyor. Farketmiyor gibi ama bilmediğim bir ayrıntı var mi?
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Mesut Beyin yukarıdaki uyarilarini dikkate almak gerek. Çocugu olan daha iyi anlar.

Bir sorum daha olacak. Main Frame nin sol ve sağ parçası yer değişmişse bir sorun olur mu. Yer değiştiğinde dışta kalması gereken yüzey içte kalıyor. Farketmiyor gibi ama bilmediğim bir ayrıntı var mi?
Evet Cahit oda yanlis olmus ama bir fark yok gibi. Deniz soyledi bende baktim fark goremeyince ugrasmadik degistirmeye

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Raptor G4 Helidestek

Ben de fark göremedim. Bu akşam üstü fırsat bulup ilk hover denemesini gerçekleştirdim. Hem soğuktan hem heyecandan ellerim titriyordu. Kuyrukta sallama vardı. Tam ayarlayamadim Yarın bir daha denicem . Bu akşam video eklicem
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Ben de fark göremedim. Bu akşam üstü fırsat bulup ilk hover denemesini gerçekleştirdim. Hem soğuktan hem heyecandan ellerim titriyordu. Kuyrukta sallama vardı. Tam ayarlayamadim Yarın bir daha denicem . Bu akşam video eklicem
Kablo ulastimi yani cok sevindim :) hadi hayirlisi olsun videoyu bekliyoruz merakla

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Mesut AKIN' Alıntı:
sen inanmaya devam et ozaman , bundan ilerisine gecemezsin hayatin boyunca


birde insanlarin oldugu halka acik parklarda trex 550 ucurma , modelin altindan bisikletli cocuklar gecemesin , birine zarar verirsen hayatin boyu vicdan azabi cekersin , odeyecegin tazminat ve siciline islenecek sucta cabasi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Mühendisler zeki de biz salakmıyız abi öyle de oluyor öylede o zaman hiç elle birşeyler üretmeyelim sende fbl kafa yapma fb kafadan fbl kafa mı olurmuş? :)

Parkta 1 kere uçtum daha uçmuyorum ordada izin istedim tamam dediler yalnız kadın hala geziyordu orası onun suçu artık.


Sağ sol frameye gelince ben aslında bilerek taktım gibi çünkü bi yerde havşalıydı vidası ben öyle vida kullanmayacagımdan vida frameyi oymasın diye ters taktım :)
 
Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Ben de fark göremedim. Bu akşam üstü fırsat bulup ilk hover denemesini gerçekleştirdim. Hem soğuktan hem heyecandan ellerim titriyordu. Kuyrukta sallama vardı. Tam ayarlayamadim Yarın bir daha denicem . Bu akşam video eklicem
Süper :thumbup: Kırımsız bir şekilde MAIDEN uçuşu yapılmış, daha ne olsun :thumbup: Valla ben de bugün benim yeni 500 DFC ve HC-3X Maiden yaptık, benim de eller çok azcık titredi :laugh: Video merakla bekliyoruz Cahit Bey ;)
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

DenizSERT' Alıntı:
Sağ sol frameye gelince ben aslında bilerek taktım gibi çünkü bi yerde havşalıydı vidası ben öyle vida kullanmayacagımdan vida frameyi oymasın diye ters taktım :)

Evet klavuzda kullanılan vidadan kullanmamışsın. Zaten o vida için sol sağ diye ayırmışlar sanırım.

Bu akşam havalar kararırken test etme fırsatı buldum. Tabi ayar yaparken yalnız olduğumdan ve ilk tecrübem olduğundan uçururken biraz korkak davrandım. Tracking var mı yok mu diye bakacaktım ama havaların kararmasından dolayı bir türlü göremedim. Gerçi benim mantığıma göre olmamalı çünkü mekanik ayarları ile oynamadım.
Video çekmek için yanımda götürdüğüm arkadaş soğuktan dolayı arabaya bindi. Ben de makineyi yere koydum. Bunun gibi birkaç video daha var. Gyro ayarı ile oynayıp tekrardan çekiyordum. Tek parça çekmedim çünkü EOS 60D ile çektiğimden video boyutu çok büyük oluyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Raptor G4 Helidestek

Cahit Bey rica etsem " Pitch Curve " ve " Throttle Curve " değerlerinizin ne olduğunu bizimle paylaşabilir misiniz ?

Birde ana pervane açınızın lineer pitch curve'de ( 0 - 25 - 50 - 75 - 100 ) min - maks değerleri nedir acaba ?
 
Ynt: Raptor G4 Helidestek

DenizSERT' Alıntı:
Mühendisler zeki de biz salakmıyız...
Deniz kardeşim öncelikle mühendis olmak için zeki olmaya gerek olmadığını sana söylemem gerek. Öyle bir zorunluluk olsa muhtemelen ben olamazdım, şahsen kendimden biliyorum yani. :lollol:

Mühendislik yapabilmek için temel şart branşındaki pozitif bilimlerle alakalı konularda bilgi sahibi olmaktır. Bir örnek vermeye çalışayim; mesela bir problemi çözebilmek için öncelikle seni çözüme ulaştıracak denklemin hangisi olduğunu tespit etmen gerekir. Sonrada bu denklemdeki doğru değişkenleri doğru yerlere koymak kalır geriye. Mühendislerin yaptığı yegane şey budur aslında. Sanıldığı gibi mühendisler denklemi bulmazlar yani. Zaten onu yapabilmek için senin söylediğin gibi gerçekten zeka gerekir. :laugh:
Sende eğer problemi çözecek doğru denklemi bulmuş ve denklemdeki değişkenlerin ne olduğunu algılayarak uygun şekilde kullanabiliyorsan çözümü bulacaksın demektir. Problemi doğru çözdükten sonra da sana mühendis denilip denilmemesi de artık önemsizdir bence.

Sana tavsiyem bir mantık ve hesaplamayla yapılmış dizaynları, özellikle de neden öyle yapıldığına bir anlam veremediysen değiştirirken temkinli davranman olur. ;)
Genel prensip; " Eğer bir revizyon yapacaksan önce mevcut sistemi anlamış olman gerekir " dir çünkü.

İnan Helidestek olarak kötü bir şöhrete sahip olmanı istemem. Riskli yorumlar yaptığını düşünüyorum, bence daha dikkatli olmalısın. ;)
 
Raptor G4 Helidestek

Türker Akgün' Alıntı:
Cahit Bey rica etsem " Pitch Curve " ve " Throttle Curve " değerlerinizin ne olduğunu bizimle paylaşabilir misiniz ?

Birde ana pervane açınızın lineer pitch curve'de ( 0 - 25 - 50 - 75 - 100 ) min - maks değerleri nedir acaba ?

Pitch Curve lineer iken +12 ile -12 açılarını elde ediyorum. Normal uçuşta Pitch curve 30-40-50-70-90. Bu ayarları Youtubede izlediğim bir videodan hareketle yaptım. throttle curve ise lineer.
 
Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Pitch Curve lineer iken +12 ile -12 açılarını elde ediyorum. Normal uçuşta Pitch curve 30-40-50-70-90. Bu ayarları Youtubede izlediğim bir videodan hareketle yaptım. throttle curve ise lineer.
Cahit Bey öncelikle uçuş için tebrikler, gayet soğuk kanlı ve güvenli tarafta kalacak şekilde planlamışsınız. :bravo:

Açılar gayet güzel. %p Normal mode için " Pitch Curve " değerleriniz de gayet makul gözüküyor. Fakat Throttle Curve değerlerini de girmeniz gerekir. Dikkat ederseniz devir düşük kalıyor curve lineer olduğu için ve bu da kuyruk performansını olumsuz etkiliyor diye düşünüyorum.

Normal uçuş modu için aynı " Pitch Curve " için yaptığınız gibi Throttle (Gaz) için de bir Curve çizmeniz uygun olur bence. Örnek olarak ( 0 - 40 - 60 - 80 - 100 ) gibi.

Muhtemelen helikopterin manual'inde taslak değerleri bulabilirsiniz. :saygilar:
 
Raptor G4 Helidestek

Türker Akgün' Alıntı:
Cahit Bey öncelikle uçuş için tebrikler, gayet soğuk kanlı ve güvenli tarafta kalacak şekilde planlamışsınız. :bravo:

Açılar gayet güzel. %p Normal mode için " Pitch Curve " değerleriniz de gayet makul gözüküyor. Fakat Throttle Curve değerlerini de girmeniz gerekir. Dikkat ederseniz devir düşük kalıyor curve lineer olduğu için ve bu da kuyruk performansını olumsuz etkiliyor diye düşünüyorum.

Normal uçuş modu için aynı " Pitch Curve " için yaptığınız gibi Throttle (Gaz) için de bir Curve çizmeniz uygun olur bence. Örnek olarak ( 0 - 40 - 60 - 80 - 100 ) gibi.

Muhtemelen helikopterin manual'inde taslak değerleri bulabilirsiniz. :saygilar:

Teşekkürler Türker Bey. sizin verdiğiniz değerleri giriyorum.

Manualinde pitch curve eğrisi Stick ortada iken +6 derece verecek şekilde (30-50-70-80-90 eğriden hareketle yaklaşık olarak) yapılmış ve açı eğrisi -4.+6,+10 olacak şekilde ayarlanmış. Throttle curve ise 0-35-50-65-100 olarak verilmiş. Bu dediğim Novice uçuş değerleri.