Raptor G4 Destek

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,952
Beğeniler
28,592
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#46
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Şimdi birkaç video daha eklicem. Özellikle ani gaz artışında kuyruk kaçırması nasıl düzelebilir. Ahmet Beyin uçuşunda böyle bir şey yoktu. Neyi yanlış yapmış olabilirim.
Görebildiğim kadarı ile gaz verince doğal olarak kafa devri artıyor ve kuyruk sağa doğru kayıyor. Bu demektir ki Gain değeri Düşük (ILK mesajı yazarken yanlış yazmışım EDITLEDIM). Fakat ondan önce gazın normal moddaki eğrisi manual değerlerine göre ayarlandı değil mi ??

Cahit Kaş' Alıntı:
Mehmet Bey aslında derdim hareketi kısmak değil tam olarak. Cyclic diye bir sekme var FBL ünitesinin programında. Orada 8 derece ayarlıyorum. ama ayar bittikten sonra aileron komutunda 8 dereceden daha fazla yatıyor. O zaman bu cyclic menüsü ne işe yarıyor. Ben swash menüsünden kıstım swash hareketlerini. Aşağıda programın nasıl kullanıldığı anlatılmış.
Sorunuzu anladım ama üniteyi hiç kullanmadığım için ne yazık ki yorum yapamıyorum. Bilen arkadaşlar sizleri doğru şekilde yönlendirecektir.

Bu arada ayarları (GOV haric) bizi HC-3X çok benziyor.

Cahit Kaş' Alıntı:
Bu akşam ayarları bir daha elden geçireceğim. Kuyruk kısmında da dediğiniz gibi sıfır derece ayarlamıştım. Hatta Mehmet Beyin bir videosunda biraz açı verilmesi gerektiğini görmüştüm ama açı vermeden ayarladım.
Normalde açılı ayarlanır tüm normal Gyro ve bazı FBL ünitelerde, mesela HC-3X. Fakat Ahmet bunun V-Bar için geçerli olmadığını belirtiyor. Bu durumda bu ünite ne istiyor ise ona göre ayarla yapmak gerekiyor
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,952
Beğeniler
28,592
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#47
Raptor G4 Helidestek

byedz' Alıntı:
slm lar cahit bey modeliniz hayırlı olsun diyim öncelikle ...

ben coğu insan begenmesede ciddi bir thunder tiger (x50 , g4 nitro ,e720 ve e 700)sevdalısıyım ..
ukalalık olarak algılanmasın sakın diyeceklerim , align 450 sport , 600nitro fbl sonrasında dfc yaptık , sonrasında hala elektrıklılerden dogru dürüst sıra gelmeyen trex 700 DFC ( alali 1 yılı gecti gecenlerde havaya kaldırabildik ) , thunder tiger g4 , thunder tiger x50 ve goblin 700 modelleri bire bir tecrübe etmiş o hissiyati atmış biri olarak ( şu anda hangarda x50 E fbl , 700n dfc , goblin 700 modellerimle ucmaya çalışıyorum ) .. g4 cidden çok farkli bir helikopter , ......
Ediz Hitec hayranı olduğunu biliyordum ama Thunder Tiger hayranı olduğunu bilmiyordum. Bu vesile ile öğrenmiş olduk %p Çok şükür aramızda bu tür paylaşımları yanlış ya da ukalalık olarak anlayacak olan yok çok şükür. O yüzden rahat olabilirsin ;) Tecrübe ve yorumların için teşekkürler.
 

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Beğeniler
2
Yaş
30
#48
Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Sorunu tam anlatamadım sanırım. Cyclic menüsünde 8 derece ayarlıyorum ama programlama bittikten sonra swash hala ayar yapmadan önceki gibi ana şafta temas edecek kadar hareket ediyor. Normalde bu menüde ayar yaptıktan sonra swash açısı en fazla 8 derece veya yakın değer olmalı.
Cahit bey sorunu gayet iyi anladım :)

Üniteniz konusunda net bilgi sahibi değilim fakat genel olarak üreticiler açı değerlerinin programlama modunda 6 veya 8 derece olmasını ister.

Progralama modundan çıktıktan sonra tahmini olarak 10-13 derece arası bir açı değeriniz olur. Bu bir sorun değil , benim kendi ünitemde de aynı durum mevcut.

Onun dışında swash da herhangi bir sürtme meydana geliyorsa end point verebilirsiniz.
 
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
69
Beğeniler
0
Yaş
35
#49
Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

Arda Erkan' Alıntı:
Cahit bey sorunu gayet iyi anladım :)

Üniteniz konusunda net bilgi sahibi değilim fakat genel olarak üreticiler açı değerlerinin programlama modunda 6 veya 8 derece olmasını ister.

Progralama modundan çıktıktan sonra tahmini olarak 10-13 derece arası bir açı değeriniz olur. Bu bir sorun değil , benim kendi ünitemde de aynı durum mevcut.

Onun dışında swash da herhangi bir sürtme meydana geliyorsa end point verebilirsiniz.
Simdi vbarin kuyruk acisi olayini netlestirelim. Kuyruk mekanik sifir ayarlanir cunki vbar o aciyi kendisi verir ayar modundan ciktiginiz anda!!!
Kuyruk eger saga kacar ise gain azdir.
Kuyruk titreme yaparsa hizli bir sekilde ve vizildar ise gain fazladir.

G4 manuelinde elektrikli icin, normal ve idle degerleri var. Bizim bildigimiz gibi idle curve ayarini flat yani 70-70-70-70-70 gibi degilde daha farkli olarak ayarlamamizi soyluyor. normal curve ayari daha farkli yapiliyor aslinda bu sebepten zorlandim. Bende bildigimiz sekilde yani normal icin 0-25-50-75-100
İdle icin 70-70-70-70-70 seklinde ayarlamistim.

Vbarda kuyruk gain ayari icin iki secenek mevcut. Preset ayarlar mevcut model buyuklugune gore. Bu secilerek ve unite uzerinden deger degistirerek de yapilabiliyor. Ya da uniteden gain %100 yapilip ve kumandadan gain kanalina ayarlanip, gaini kumandadan degistirmeye izin veriliyor. Kumandaya birakilirsa baska bir handikap cikiyor ortaya. Kumandadaki 1 puanlik degisiklik vbar tarafinda cok daha fazla degisiklige sebep olup kuyrugu etkiliyor.
Ben kumandadan ayarlamaya biraktim isi ve kumandanin travel adjustment menusunden gain kanalinin degerini 32 yapmistim ve mukemmel olmustu. 1 puan artirinca titreme 1 puan dusurunce kacirma yapiyordu

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Beğeniler
2
Yaş
30
#50
Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

ahmet.goktas' Alıntı:
Simdi vbarin kuyruk acisi olayini netlestirelim. Kuyruk mekanik sifir ayarlanir cunki vbar o aciyi kendisi verir ayar modundan ciktiginiz anda!!!
Kuyruk eger saga kacar ise gain azdir.
Kuyruk titreme yaparsa hizli bir sekilde ve vizildar ise gain fazladir.

G4 manuelinde elektrikli icin, normal ve idle degerleri var. Bizim bildigimiz gibi idle curve ayarini flat yani 70-70-70-70-70 gibi degilde daha farkli olarak ayarlamamizi soyluyor. normal curve ayari daha farkli yapiliyor aslinda bu sebepten zorlandim. Bende bildigimiz sekilde yani normal icin 0-25-50-75-100
İdle icin 70-70-70-70-70 seklinde ayarlamistim.

Vbarda kuyruk gain ayari icin iki secenek mevcut. Preset ayarlar mevcut model buyuklugune gore. Bu secilerek ve unite uzerinden deger degistirerek de yapilabiliyor. Ya da uniteden gain %100 yapilip ve kumandadan gain kanalina ayarlanip, gaini kumandadan degistirmeye izin veriliyor. Kumandaya birakilirsa baska bir handikap cikiyor ortaya. Kumandadaki 1 puanlik degisiklik vbar tarafinda cok daha fazla degisiklige sebep olup kuyrugu etkiliyor.
Ben kumandadan ayarlamaya biraktim isi ve kumandanin travel adjustment menusunden gain kanalinin degerini 32 yapmistim ve mukemmel olmustu. 1 puan artirinca titreme 1 puan dusurunce kacirma yapiyordu

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Kuyruk konusunda hemfikirim abi. Fakat benim açıklamam cyclic açılarına istinaden :)
 
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
69
Beğeniler
0
Yaş
35
#51
Ynt: Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

Arda Erkan' Alıntı:
Kuyruk konusunda hemfikirim abi. Fakat benim açıklamam cyclic açılarına istinaden :)
Pardon kardesim ya cepten yaziyom senden alinti olmus

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Beğeniler
2
Yaş
30
#52
Ynt: Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

ahmet.goktas' Alıntı:
Pardon kardesim ya cepten yaziyom senden alinti olmus

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
sıkıntı yok abi tahmin ettim ztn :D
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,952
Beğeniler
28,592
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#53
Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

ahmet.goktas' Alıntı:
Kuyruk eger saga kacar ise gain azdir.
Kuyruk titreme yaparsa hizli bir sekilde ve vizildar ise gain fazladir.
Gyro Gain az ise kuyruk tork gücüne yenilir ve tork istikametinde yani SAGA doğru kayar. Yani Ahmet kardeşim haklı %p Yukardaki mesajda ben sağı-solu karıştırdım pardon :embarras:

Ahmet'in ifadelerinin uygulamalı şeklini zaten daha önce paylaştık.



Bu durumda Cahit Bey, sizin Gain değeri KÜÇÜK. Biraz daha arttırmanız gerekiyor
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,952
Beğeniler
28,592
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#54
Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Türker Bey. sizin verdiğiniz değerleri giriyorum.

Manualinde pitch curve eğrisi Stick ortada iken +6 derece verecek şekilde (30-50-70-80-90 eğriden hareketle yaklaşık olarak) yapılmış ve açı eğrisi -4.+6,+10 olacak şekilde ayarlanmış. Throttle curve ise 0-35-50-65-100 olarak verilmiş. Bu dediğim Novice uçuş değerleri.
ahmet.goktas' Alıntı:
G4 manuelinde elektrikli icin, normal ve idle degerleri var. Bizim bildigimiz gibi idle curve ayarini flat yani 70-70-70-70-70 gibi degilde daha farkli olarak ayarlamamizi soyluyor. normal curve ayari daha farkli yapiliyor aslinda bu sebepten zorlandim. Bende bildigimiz sekilde yani normal icin 0-25-50-75-100
İdle icin 70-70-70-70-70 seklinde ayarlamistim.
Ahmet Idle-up açıkken 70 Flat kullanmanın sebebi muhtemelen yüksek devir olsa gerek diye düşünüyorum. Bu arada meraktan soruyorum, motorda kullandığın pinyon kaçtık idi ?

Normal mod için şahsi düşüncem ise malum Cahit Bey yeni başlayan bir kardeşimiz. Bu nedenle belli bir süre Normal modda uçmayı tercih edecek. Bu durumda bana göre Lineer değil de manualde belirtilen Gaz eğrisini girmesi daha doğru olacak gibi.

Ya da aslında bu sorunun cevabını kullanan birisi olarak senin vermen daha doğru olabilir. Bildiğim kadarı ile bu modelde çok uçma imkanın olmadı. Normal uçuş modunda Lineer gaz eğrisi performansını test etme imkanın oldu mu acaba ?
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,346
Beğeniler
9,305
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#55
Raptor G4 Helidestek

Cahit Bey bu arada normal uçuş modunda ana pervane devrinin düşük olması sebebiyle aniden gaz açtığınızda bir miktar kuyruğun kaçırması da beklenen bir durumdur. Büyük bir ihtimalle idle-up'ı açtığınızda bunu yapmayacaktır.

Eğer normal uçuşunuz sırasında kuyruğun performansından memnunsanız bu durumun çokta fazla üzerine düşmeniz gerekmez bence. Önemli olan idle-up'ı açtığınız zaman kuyruğunuzun verdiğiniz tüm kontrollere performansla cevap verebiliyor olmasını sağlayacak ayarları bulabilmek olacak. O zaman kuyruğumuzun taş gibi olması için ne kadar zaman gerekiyorsa harcayacağız elbette.

Bence şu aşamada idle-up açmadan önce modele iyice alışana kadar normal mode'da biraz zaman geçirin ve temel manevralarla modelinizin keyfini çıkarın derim. ;)
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#56
Raptor G4 Helidestek

Herkese çok teşekkürler. Yazılanları ikişer defa okudum. İyi ki bu uçuşu gerçekleştirmiş ve paylaşmışım.

Şimdilik bir sorum daha olacak. Onun dışında artık çoğu şeyi daha iyi anladım. Artık deneyerek doğru ayarları bulacağım.

Sorum da şu. Ahmet Bey, gyro gain değerini travel adjustment menüsünden yaptığınızı söylemişsiniz. Ben ise kumandada bulunan "gyro" menüsünden yapıyordum. Orada uçuş modları için ayrı ayrı ayarlamak mümkün. Yani travel menüsünden yapmadım ki travel menüsünde gyro değeri %100 olarak ayarlı idi. Ben de o değere hiç dokunmadım. (kumanda Dx7s). Yanlış mı yapıyorum.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#57
Raptor G4 Helidestek

byedz' Alıntı:
slm lar cahit bey modeliniz hayırlı olsun diyim öncelikle ...

ben coğu insan begenmesede ciddi bir thunder tiger (x50 , g4 nitro ,e720 ve e 700)sevdalısıyım ..
ukalalık olarak algılanmasın sakın diyeceklerim , align 450 sport , 600nitro fbl sonrasında dfc yaptık , sonrasında hala elektrıklılerden dogru dürüst sıra gelmeyen trex 700 DFC ( alali 1 yılı gecti gecenlerde havaya kaldırabildik ) , thunder tiger g4 , thunder tiger x50 ve goblin 700 modelleri bire bir tecrübe etmiş o hissiyati atmış biri olarak ( şu anda hangarda x50 E fbl , 700n dfc , goblin 700 modellerimle ucmaya çalışıyorum ) .. g4 cidden çok farkli bir helikopter , hani kimi insan alman arabasinin cizgisini sever , kimisi italyan şekli ve imajını yada kimisi amerikan araclarini sever , bu g4 tam bir amerikan aracı gibi diger helilerler aynı sınıfda olmasına karşın cidden cok heybetli ve ve cok muazzam dişli kalınlıgı dişlerin helical olması , servo armlar ve ozellikle de fbl kafa da diretmesi ;) dfc ye gecmemesi falasıyla artıları ( istenildiginde yakıtlıyada cevriliyor sanırım )...

dez avantajı bende goblın varken + extra g4 gibi yedekleri pahalı bir helıyı tutmadım elımde goblını alınca ...
ciddi anlamda pahali bir helikopter ( x50 nin aksine ) , aluminyum borusu yok , carbon boom alıyorsunuz mecbur , tork tube saftı pahalı bir kuyruk boom (44$) + tork tube 30$ civarı boom braceler de 30 $ civarı kuyuruk fini falan derken bi hesap yaptım goblini geçiyor :D vedalaşmam bu yuzden oldu g4 ile canopysi ise hak getire zaten fiyatını yazmıyorum .. gerci aslan besleyen yemini düşünmez ama model fazla olunca goblin biraz daha agır bastı benim için ve vedalaştım g4 ile ama hala içimde kalmıştır yani ;)

şu sahfada kolay kolay daha model degiştirmem veya almam gibi gözüküyor ama alıcak olsaydım E700 alırdım ( g4 e720 degil ) sebebine gelince , thunder tiger g4 un pahalı oldugunu anlamış olsa gerek E700 nerdeyse g4 kıyasla bedava ;) g4 kiti cogu yerde 1000$ civarinda gezerken E700 700$ civarinda , ayrıca metal boom olayı var dişliler heliborn( v şeklinde mikado gibi ) dişlileri cok daha ucuz g4 dişlii 24 $ dı sanırım e700 dişlisi 8-9 gibi ;)

avantası şu olabilir sizin için e700 deki bir cok parca tahmın ediyorum g4 ile uyumlu olabilir boom boom brace vsvsv gibi , buda sizinmaliyeinizi düşürür..

ilerde farkli bir elektrikli model alıcak olsaydım heralde E700 tek gecerdim bu ve sayamadıgım bir cok avantajı yüzünden .. şayet tek veya iki modelim de olsaydı g4 degişmezdim hç bir şeye ... hata size e 700 bir kaç videosunu da koyayım
Teşekkürler. Aslında goblin de almak istiyordum ama kısmet buymuş. Alırken açıkçası o kadar teknik detaya girmedim. Bende kötü bir huy var beğendimmi alıyorum. Tabi bütçe ayırabileceksem.

2004 te Opel Vectra nın yeni kasası çıktığında o kadar beğenmiştim ki. o zaman bir ilçede çalışıyordum. ve ilçede tek bir kişide vardı. satılığa çıkardığını duydum ve hemen aldım. Onda da pişman olmamıştım.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#58
Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

ahmet.goktas' Alıntı:
Simdi vbarin kuyruk acisi olayini netlestirelim. Kuyruk mekanik sifir ayarlanir cunki vbar o aciyi kendisi verir ayar modundan ciktiginiz anda!!!
Kuyruk eger saga kacar ise gain azdir.
Kuyruk titreme yaparsa hizli bir sekilde ve vizildar ise gain fazladir.

G4 manuelinde elektrikli icin, normal ve idle degerleri var. Bizim bildigimiz gibi idle curve ayarini flat yani 70-70-70-70-70 gibi degilde daha farkli olarak ayarlamamizi soyluyor. normal curve ayari daha farkli yapiliyor aslinda bu sebepten zorlandim. Bende bildigimiz sekilde yani normal icin 0-25-50-75-100
İdle icin 70-70-70-70-70 seklinde ayarlamistim.

Vbarda kuyruk gain ayari icin iki secenek mevcut. Preset ayarlar mevcut model buyuklugune gore. Bu secilerek ve unite uzerinden deger degistirerek de yapilabiliyor. Ya da uniteden gain %100 yapilip ve kumandadan gain kanalina ayarlanip, gaini kumandadan degistirmeye izin veriliyor. Kumandaya birakilirsa baska bir handikap cikiyor ortaya. Kumandadaki 1 puanlik degisiklik vbar tarafinda cok daha fazla degisiklige sebep olup kuyrugu etkiliyor.
Ben kumandadan ayarlamaya biraktim isi ve kumandanin travel adjustment menusunden gain kanalinin degerini 32 yapmistim ve mukemmel olmustu. 1 puan artirinca titreme 1 puan dusurunce kacirma yapiyordu

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Şimdi kafam iyice karıştı. kuyruk ayarlarını bir daha elden geçireyim dedim. Dediğiniz gibi v-bar(fu-bar) kendiliğinden bir açı veriyor ama kuyruğu toparlayacak bir açı değil de tam tersi sağa kaçıracak bir açı veriyor ayarlardan çıktığımızda. Yani ayarlardan çıktığım anda slider kuyruktan öne bakarken sağa kaçıyor. Dolayısıyla kuyruk palinin hücum kenarı da sağa doğru açı alıyor. Bu ters bir durum değil mi. (Gyro düzeltme yönü doğru ama yoksa uçuramazdım )

Şimdi kuyruk ayar menüsüne girince gyro rate modda oluyor. ben rate modda iken pal açısını mekanik olarak sıfır ayarlıyorum. ama ayar bitince kendiliğinden açı alıyor. kendiliğinden açı aldıktan sonra mı ben mekanik olarak kuyruk palini sıfırlayacağım.

Aşağıdaki fotoda işaretlediğim yerde tam olarak ne demek istemiş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
69
Beğeniler
0
Yaş
35
#59
Ynt: Ynt: Ynt: Raptor G4 Helidestek

Cahit Kaş' Alıntı:
Şimdi kafam iyice karıştı. kuyruk ayarlarını bir daha elden geçireyim dedim. Dediğiniz gibi v-bar(fu-bar) kendiliğinden bir açı veriyor ama kuyruğu toparlayacak bir açı değil de tam tersi sağa kaçıracak bir açı veriyor ayarlardan çıktığımızda. Yani ayarlardan çıktığım anda slider kuyruktan öne bakarken sağa kaçıyor. Dolayısıyla kuyruk palinin hücum kenarı da sağa doğru açı alıyor. Bu ters bir durum değil mi. (Gyro düzeltme yönü doğru ama yoksa uçuramazdım )

Şimdi kuyruk ayar menüsüne girince gyro rate modda oluyor. ben rate modda iken pal açısını mekanik olarak sıfır ayarlıyorum. ama ayar bitince kendiliğinden açı alıyor. kendiliğinden açı aldıktan sonra mı ben mekanik olarak kuyruk palini sıfırlayacağım.

Aşağıdaki fotoda işaretlediğim yerde tam olarak ne demek istemiş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Vbarin kendi sitesinden baktim, mekanik ayarda 2-3derece aci olacak diyor. Sanirim unite acilinca bunu sifira getiriyor yanlis biliyormusum. Aslinda bunuda baskasi ogrettiydi bana :)

http://www.vstabi.info/en/node/842

U9200 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Beğeniler
3,619
Yaş
37
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
#60
Raptor G4 Helidestek

Cahit bey sanırım bir sorun var bu işte ! kutruktan kafaya doğru baktığınızda pitch slider sola doğru 4 derece kadar bir açı almalı, aksi taktirde model döner hoverda iken, öncebu sola yakın olan ayarı yapın daha sonrada servoya limitleri üniteden tanıtın
 

Benzer Konular