Raptor G4 motor değişimi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#31
Raptor G4 motor değişimi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Simdi Olay daha net ortaya cikti Cahit hocam %p Ben de diyordum ki o disli gitmis olsa kuyruk deli gibi donmesi gerekiyordu.

Neyse tekrar gecmis olsun. Olay ve nedeni de cozumlendigine gore gonul rahatligina ucuslara devam :halay:
Açıkçası ben çoğu şeye anlam verememiştim. O küçük dişlinin kırık halinin fotosunu da eklerim. Neredeyse dişlinin yarısı kopmuş. Ama demek ki bir şekilde hala kuyruk şaftını çeviriyor. Autorotation dişlisine baktım hiç hasar yok.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#32
Raptor G4 motor değişimi

Heliyi indirdiğimde dişlinin hali bu şekildeydi ama kuyruğu bırakmadı. Hala turunu tamamlayıp kuyruğu tutuyordu.
Bu dişliler acayip sağlam görünüyor. Zaten darbe almadan havada sıyırması pek mümkün görünmüyor. Heli uçuşa hazır. İnşallah yarın bir uçuş yaparım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,952
Beğeniler
28,591
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#33
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Kaş' Alıntı:
Heliyi indirdiğimde dişlinin hali bu şekildeydi ama kuyruğu bırakmadı. Hala turunu tamamlayıp kuyruğu tutuyordu.
Bu dişliler acayip sağlam görünüyor. Zaten darbe almadan havada sıyırması pek mümkün görünmüyor. Heli uçuşa hazır. İnşallah yarın bir uçuş yaparım
Bu hali ile tur bırakmaması gerçekten şaşırtıcı ve sevindirici bir durum. Bugünkü uçuşun videosunu mutlaka bekliyoruz Cahit Hocam :thumbup: Şimdiden bol keyifli, kırımsız uçuşların olsun :halay:
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,346
Beğeniler
9,305
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#34
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Hocam yeni motorlar model sanki yeniden doğmuş, başka birşey olmuş. :eek:

Çok şükür yaşanan aksilikte kırımsız atlatılmış :thumbup:

İyiki motoru değiştirmişsin, eminim modelden aldığın keyif misliyle artacak. :halay:
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#35
Raptor G4 motor değişimi

Çok teşekkürler Türker Bey ve Mehmet Bey.

Bu gün uçuşa gittim ama yine sorun yine sorun.
Heliyi daha yeni havalandırmıştım ki yukarıda videoda olanın hemen hemen aynısı oldu. Heliyi indirdiğimde aynı dişlinin aynı şekişde kırıldığını gördüm. Artık otorotasyon dişlisinden şüpheleniyorum. Onunda değiştireceğim ama şu kırılan küçük dişli artık Promodelde yok. Sadece bir tane olmalı ki ben aldıktan sonra tükenmiş.
Şimdi yurtdışından almam gerek. Nereden alsam en kosa sürede gelir acaba?
Canım sıkıldı ama belki de iyi oldu. Şimdi Gobline biraz zaman ayıracağım.
 

kemalcan

Çalışkan Uye
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
331
Beğeniler
138
Yaş
33
#36
Raptor G4 motor değişimi

Cahit hocam geçmiş olsun aynı sorunun tekrarlanması kötü bi durum parça arayışına girmişsiniz tekrar ama ilk önce sorunun kaynağını bulmak daha mantıklı bence
O dişliyi zorlayan mekanik bi sorunmu var acaba ? yoksa binde bir bi ihtimalmi aynı dişlinin kırılması birde kırılma diyoruz dişli sıyırmıyoda kırılıyo bence kuyruk komple bi elden geçmeli rulmanlar dişliler tork tube gibi. kırımsız uçuşlar dilerim.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#37
Raptor G4 motor değişimi

kemalcan' Alıntı:
Cahit hocam geçmiş olsun aynı sorunun tekrarlanması kötü bi durum parça arayışına girmişsiniz tekrar ama ilk önce sorunun kaynağını bulmak daha mantıklı bence
O dişliyi zorlayan mekanik bi sorunmu var acaba ? yoksa binde bir bi ihtimalmi aynı dişlinin kırılması birde kırılma diyoruz dişli sıyırmıyoda kırılıyo bence kuyruk komple bi elden geçmeli rulmanlar dişliler tork tube gibi. kırımsız uçuşlar dilerim.
Teşekkürler.
İlk kırımın nedenini yukarıda yazdım. Dişlileri değiştirdim. Hiçbir sıkışma yoktu. Tek şüphelendiğim otorotasyon dişlisi. Hiç bir sorun görünmüyor ilk bakışta. Ama söküp bakacağım.
 

bydmrblk

Kıdemli Uye
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,838
Beğeniler
0
Yaş
34
#38
Raptor G4 motor değişimi

Enteresan bir durum abi ya :-\
Dişli bildiğin kırılıyor, öncekinin miadı dolmuştur dedik ama bu neden olduki :(
Otorotasyon dişlisi nasıl kırabilir bu dişliyi anlam veremiyorum fakat başka da akla bir şey gelmiyor mekanik bir sıkıntı , sıkışma da yok diyosun.
Allah allah :rolleyes:
Ön tork tube dişlisinin rulmanlarında mı bir sorun var acaba?
Tekrardan geçmiş olsun :saygilar:
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,952
Beğeniler
28,591
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#39
Raptor G4 motor değişimi

Gercekten tuhaf ?? ust üste aynı olay tekrar ediyor ve orda da bariz bir sebep yok?

Şimdi eskiye göre ne değişti.

Yeni Motor, yeni motor mesh ayarı, yeni ve muhtemelen daha yüksek kafa devri.

Peki bunlardan hangisi bu soruna neden olabilir ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Doğukan Ocak

Sosyal Medya Sorumlusu
Katılım
3 Eki 2014
Mesajlar
3,249
Beğeniler
2,622
Yaş
25
Konum
Ordu
Web sitesi
www.facebook.com
İlgi Alanı
Heli
#40
Raptor G4 motor değişimi

Cahit abi tekrar geçmiş olsun , acaba İbrahim abinin dediği gibi rulmandan kaynaklı olmasın ?
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#41
Raptor G4 motor değişimi

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Enteresan bir durum abi ya :-\
Dişli bildiğin kırılıyor, öncekinin miadı dolmuştur dedik ama bu neden olduki :(
Otorotasyon dişlisi nasıl kırabilir bu dişliyi anlam veremiyorum fakat başka da akla bir şey gelmiyor mekanik bir sıkıntı , sıkışma da yok diyosun.
Allah allah :rolleyes:
Ön tork tube dişlisinin rulmanlarında mı bir sorun var acaba?
Tekrardan geçmiş olsun :saygilar:
İbrahim ilk kırımın nedeni kopan tail support çubuğunun kuyruk paline çarpmasıydı. Bu çarpma o küçük dişliyi kırmıştı. Benim hatam sapasağlam gibi görünen otorotasyon dişlisini de değiştirmemem oldu. Ama değiştirmem için bir neden göremiyordum. Ama o dişlinin kırılmasına neden olan gücün otorotasyon dişlisinin de yapısını bozmuş olması yüksek ihtimal.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#42
Raptor G4 motor değişimi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Gercekten tuhaf ?? ust üste aynı olay tekrar ediyor ve orda da bariz bir sebep yok?

Şimdi eskiye göre ne değişti.

Yeni Motor, yeni motor mesh ayarı, yeni ve muhtemelen daha yüksek kafa devri.

Peki bunlardan hangisi bu soruna neden olabilir ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mehmet Bey bence nedeni motor değil. Ha motordan değişiminden sonra bahsettiğim gain kaynaklı titreşim tail supportun yerinden çıkmasını tetiklemiş olabilir. İlk kırımın nedeni buydu.
İkincisinde de otorotasyon dişlisi olduğunu düşünüyorum. Maalesef sökmeye zamanım olmadı. Şimdi de şehir dışındayım yarın akşam söker bakarım.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#43
Raptor G4 motor değişimi

Doğukan Ocak' Alıntı:
Cahit abi tekrar geçmiş olsun , acaba İbrahim abinin dediği gibi rulmandan kaynaklı olmasın ?
Teşekkürler Doğukan. Rulmanlara da bakarım ama herhangi bir ses veya titreşim yoktu kırımdan önce. Ağız tadıyla uçamadım bu motorla.
 
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,003
Beğeniler
5,141
Yaş
44
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
#44
Raptor G4 motor değişimi

Cahit hocam , bakmışken main şaft rulmanlarına da bir bakıver...Çok geçmiş olsun , bazen sorun bulunamayınca , tam bir bulmacaya dönüşüyor , ama mutlaka mantıklı bir sebebi çıkacak..O dişliyi parçalayacak kuvvet , direkt ya da dolaylı hangi parçaları etkilemiş olabilir buna yoğunlaşmak lazım.Sen artık usta pilotsun ama , yeni takılan motorun verdiği performans ile eski ayarların uyuşmaması ihtimali da var , throttle ve pitch curvelerden tut , ideal head speed değerini yakalamak ve kuyruğu buna uydurmak , ünite ile ilgili ayarlar falan derken , epey bir araştırma gerekiyor...İnşallah çözüm kısa zamanda bulunur :saygilar:
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#45
Raptor G4 motor değişimi

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Cahit hocam , bakmışken main şaft rulmanlarına da bir bakıver...Çok geçmiş olsun , bazen sorun bulunamayınca , tam bir bulmacaya dönüşüyor , ama mutlaka mantıklı bir sebebi çıkacak..O dişliyi parçalayacak kuvvet , direkt ya da dolaylı hangi parçaları etkilemiş olabilir buna yoğunlaşmak lazım.Sen artık usta pilotsun ama , yeni takılan motorun verdiği performans ile eski ayarların uyuşmaması ihtimali da var , throttle ve pitch curvelerden tut , ideal head speed değerini yakalamak ve kuyruğu buna uydurmak , ünite ile ilgili ayarlar falan derken , epey bir araştırma gerekiyor...İnşallah çözüm kısa zamanda bulunur :saygilar:
Teşekkürler Hakan.
İşte o kuvvet olsa olsa Otorotasyon dişlisini etkilemiştir. Bu akşam eve gidince bakacağım.
Yeni takılan motordan dolayı gain değerleri değişti. Throtle curve %80 flat. Pitc curve idle1 için doğrusal. Onlardan dolayı böyle bir sorun olmaz bence. Sorun tamamen mekanik bence.
 

Benzer Konular