Raptor G4 motor değişimi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,480
Beğeniler
27,358
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#46
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Hakan.
İşte o kuvvet olsa olsa Otorotasyon dişlisini etkilemiştir. Bu akşam eve gidince bakacağım.
Yeni takılan motordan dolayı gain değerleri değişti. Throtle curve %80 flat. Pitc curve idle1 için doğrusal. Onlardan dolayı böyle bir sorun olmaz bence. Sorun tamamen mekanik bence.
Var mı bir gelişme Cahit Hocam ??
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,897
İlgi Alanı
Heli
#47
Raptor G4 motor değişimi

Mehmet Bey haftasonu Mardinde değildim. Geç saatte geldim. Maalesef henüz bakamadım.
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,897
İlgi Alanı
Heli
#48
Raptor G4 motor değişimi

Az önce heliyi aldım önüme. İnceledim ama yine göze çarpan bir sorun yoktu ama aslında Autorotation dişlisi de kırılmış. Benim tahminim ilk kırımda boom support çubuğunun kuyruk paline çarpması sonucu kırılmış olması ve umarım da öyledir. Zaten ikinci kırımda heliyi havalandırdıktan kısa süre sonra henüz hiç bir şey yapmamışken, heli hoverda dururken dişli kırıldı.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

bydmrblk

Kıdemli Uye
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,838
Beğeniler
0
Yaş
33
#49
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Abi hala bir anlam veremiyorum desem inan :-\
otorotasyon dişlisi kırıktı biz mi farketmedik acaba, hafif bir çatlaklık bile olsa, heliyi çalıştırdığın anda merkezkaç kuvvetin etkisiyle çatladığı yerden ayrılıp o boşlukta tork tube dişlisini mi kırdı acaba...
acabalardan ve teori üretmekten başka bir şey gelmiyor aklıma, takım olarak bir değiştir en son yapacak başka da bir şey yokturdur sanırım :saygilar:
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,897
İlgi Alanı
Heli
#50
Raptor G4 motor değişimi

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Cahit Abi hala bir anlam veremiyorum desem inan :-\
otorotasyon dişlisi kırıktı biz mi farketmedik acaba, hafif bir çatlaklık bile olsa, heliyi çalıştırdığın anda merkezkaç kuvvetin etkisiyle çatladığı yerden ayrılıp o boşlukta tork tube dişlisini mi kırdı acaba...
acabalardan ve teori üretmekten başka bir şey gelmiyor aklıma, takım olarak bir değiştir en son yapacak başka da bir şey yokturdur sanırım :saygilar:
O kadar yüksek bir devirde kırık bir dişli bence her şeyi yapabilir. Bence çok da mantık aramamak lazım. Bi sıkışma olmuş ve demek ki küçük dişli daha zayıf olduğundan oradan çıkmış. Zaten ilkinde de aynı dişli kırıldı. Acaba böyle bir durumda kırılsın diye daha zayıf mı yapılmış onu bilemiyorum.
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,480
Beğeniler
27,358
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#51
Raptor G4 motor değişimi

Cahit Kaş' Alıntı:
O kadar yüksek bir devirde kırık bir dişli bence her şeyi yapabilir. Bence çok da mantık aramamak lazım. Bi sıkışma olmuş ve demek ki küçük dişli daha zayıf olduğundan oradan çıkmış. Zaten ilkinde de aynı dişli kırıldı. Acaba böyle bir durumda kırılsın diye daha zayıf mı yapılmış onu bilemiyorum.
İlk defa bu şekil kırılan bir dişli görüyorum Cahit Hocam :eek: Belki de dediğin gibi özellikle yapılmıştır ya da normalde çalışırken zaten bu şekil bir kuvvette maruz kalmıyordur.

Inşallah bu son olur diyelim ve yedekleri bekleyelim ;)
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,167
Beğeniler
8,873
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#52
Raptor G4 motor değişimi

Neyseki gözden kaçırıp daha büyük bir probleme sebep olmadan farketmişsin Cahit hocam. :eek:

Ben olsam muhtemelen o dişli sağlam deyip geçerdim. Yüzeyini kontrol ettikten sonra dikey yönde kuvvet uygulamak aklıma bile gelmezdi. :rolleyes:
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,897
İlgi Alanı
Heli
#53
Raptor G4 motor değişimi

Türker Akgün' Alıntı:
Neyseki gözden kaçırıp daha büyük bir probleme sebep olmadan farketmişsin Cahit hocam. :eek:

Ben olsam muhtemelen o dişli sağlam deyip geçerdim. Yüzeyini kontrol ettikten sonra dikey yönde kuvvet uygulamak aklıma bile gelmezdi. :rolleyes:
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
İlk defa bu şekil kırılan bir dişli görüyorum Cahit Hocam :eek: Belki de dediğin gibi özellikle yapılmıştır ya da normalde çalışırken zaten bu şekil bir kuvvette maruz kalmıyordur.

Inşallah bu son olur diyelim ve yedekleri bekleyelim ;)
Teşekkürler. Nasıl kırılmış ben de anlamadım. Yarın yedeklerimin gelmesi gerek. İnşallah ağız tadıyla uçmaya devam ederim.
Bu arada Gobline zaman ayırdım. 910kv motor kullandığımdan pinyonu değiştirdim. Bi üniteyi de değiştirmem gerek
 

Benzer Konular