Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Günün özeti gelsin..

Malesef tatsız bir gün oldu, arkadaşlardan birisi bir kaza sonucunda elini 10cc lik bir benzinli motora kaptırdı :( olay nasıl oldu tam bilmiyorum epey uzaktalardı benden, ben Salim'e uçuşunda yardım ediyordum, arkadaş geldi bana "ilk yardım setin var mı" diye sorunca zaten direk aklım pervaneye gitti, eline baktım iki parmak feci halde kanıyordu, hemen ilkyardım setimi çıkartıp mudahele ettim ama durum hiç parlak değildi, parmakları sarıp sarmaladık, modellerini toparlayıp hastaneye yolladık. Neyse ki ucuz atlattı, hastaneden çıktıktan sonra da konuştuk, kötü olan parmakta kemiğin bir parçası bile uçmuş, ama neyse ki parmak yerinde kaldı, birkaç dikişle kurtardı...

Bu hadise haricinde sakin bir gündü diyebilirim. Ben hurri ile 3 sorti uçtum, kaza geçiren arkadaş yeni bir 50 cc lik MSX uçağın maidenini yaptı, Benim 3D baskı Edge 540 modelini sattığım arkadaş da sahaya geldi ama rüzgar nedeniyle uçmak istemedi. Salim köpük jetiyle, başka bir arkadaş da adını sanını bilmediğim bir kompozit jetle uçuş yaptı (her ikisi de 60'lık jetler), hava da epey soğuktu, yarın da Deniz'in okulu olduğundan kaza da tadımızı kaçırınca erken toparlanıp kaçtık...
 
Günün özeti gelsin..

Malesef tatsız bir gün oldu, arkadaşlardan birisi bir kaza sonucunda elini 10cc lik bir benzinli motora kaptırdı :( olay nasıl oldu tam bilmiyorum epey uzaktalardı benden, ben Salim'e uçuşunda yardım ediyordum, arkadaş geldi bana "ilk yardım setin var mı" diye sorunca zaten direk aklım pervaneye gitti, eline baktım iki parmak feci halde kanıyordu, hemen ilkyardım setimi çıkartıp mudahele ettim ama durum hiç parlak değildi, parmakları sarıp sarmaladık, modellerini toparlayıp hastaneye yolladık. Neyse ki ucuz atlattı, hastaneden çıktıktan sonra da konuştuk, kötü olan parmakta kemiğin bir parçası bile uçmuş, ama neyse ki parmak yerinde kaldı, birkaç dikişle kurtardı...

Bu hadise haricinde sakin bir gündü diyebilirim. Ben hurri ile 3 sorti uçtum, kaza geçiren arkadaş yeni bir 50 cc lik MSX uçağın maidenini yaptı, Benim 3D baskı Edge 540 modelini sattığım arkadaş da sahaya geldi ama rüzgar nedeniyle uçmak istemedi. Salim köpük jetiyle, başka bir arkadaş da adını sanını bilmediğim bir kompozit jetle uçuş yaptı (her ikisi de 60'lık jetler), hava da epey soğuktu, yarın da Deniz'in okulu olduğundan kaza da tadımızı kaçırınca erken toparlanıp kaçtık...
Çok geçmiş olsun, bütün keyfiniz kaçmıştır tabi ☹️ Yine de ucuz atlatılmış bir kaza diyebiliriz herhalde.
 
Çok geçmiş olsun Özgür Abi, oldum olalı nitro motorlara sıcak bakmıyorum. Evet, elektirikli aletlerinde pek farkı yok ama nitro biraz daha tehlikeli geliyor bana nedense. Neyse ki ucuz atlatılmış.
Yakıtlı motor genelde ilk çarpmada hasar oluşturur ve sonrasında stop eder. Elektrikli motor ise kesmeye devam eder! Ayrıca ne zaman ne yapacağı belli olmaz elektriklinin. Kesin olarak daha risklidir.
 
Çok geçmiş olsun Özgür Abi, oldum olalı nitro motorlara sıcak bakmıyorum. Evet, elektirikli aletlerinde pek farkı yok ama nitro biraz daha tehlikeli geliyor bana nedense. Neyse ki ucuz atlatılmış.
Ben de öyle düşünüyordum sonradan fark ettim ki durum tıpkı Sümer abinin dediği gibi. Yakıtlı motorun korkutucu bulunması sesinden dolayı tamamen. Yani en azından bende durum o şekildeydi :lollol: yoksa elektriklinin ne yapacağı cidden belli olmuyor. Ortadan pervaneli bir f22ye elevon mix ayarlamaya çalışırken yanlışla throttle kanalını reverse yaptım masadaki uçak bir anda çılgına döndü:rolleyes: iyi ki ortadan pervaneliydi de sağından solundan tutup zaptedebildik.
 
Teşekkürler arkadaşlar.

Sümer abinin dediklerine ilaveten bir fark daha var, elektrikli motorlara özel olarak yapılan pervaneler çoğu zaman parlar motor pervanelerinden daha incedir, patlar motor pervaneleri ateşleme anlarına denk gelen darbelere dayanabilmeleri için daha kalın, tok olurlar, bu da daha sert bir darbe vurmaları anlamına gelir ama hücum kenarları pek de keskin değildir. Elektrik pervaneleri ise daha incedir daha keskindir, darbe etkileri daha düşük ama kesme etkileri daha beterdir. Kısacası motordan bağımsız tehlike pervanenin kendisindedir! İster elektrikli ister içten yanmalı olsun pervaneli bir modelle uğraşırken her daim tetikte ve üst seviyede dikkatli olmak lazım. Ha buarada birileri gelip arkadan pervaneli modeller daha güvenlidir demeden önce ekleyeyim, modelcilik hayatımda ilk elden tanık olduğum en kötü pervane kazası 200 wattlık motorlu, arkadan pervaneli bir depron uçak ile oldu. Kazaya uğrayan arkadaşın üç parmağı fena halde biçildi, sinirler koptu, bir dizi operasyon ve 6 ay süren fizik tedavi sonucunda elini yeniden normal bir şekilde kullanmaya başlayabildi, dahası bu arkadaş diş hekimiydi ve eli de hakim eliydi, 6 ay boyunca iş yapamadı yani kısacası... küçük büyük elektrikli nitrolu farketmez, pervane varsa her daim azami dikkat gerek. Kimsenin başına gelmemesi dileğimle :saygilar:
 
Bugunun uçuşları yerden teker kesmeden yapılıyor ???



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol