RC Modelcilikte Kompozit Kalıp/Parça Yapım Teknikleri

Sonuç olarak bu filamentin kalitesinden memnun kalırsam eğer kalıplar için nispeten daha ekonomik bir alternatif bulmuş olacağım. Bu meretin kg fiyatı şu an kullandığım filamentten 10usd daha pahalı, ama bana ulaşmış halde bu meret kg başına 10usd daha ucuz oluyor! 10kg dan daha fazla filament harcayacak olan kalıpları düşününce ciddi bir maliyet farkı çıkıyor ortaya. Bakalım sonuç ne olacak :thumbup:
İnşallah sonuç güzel çıkar kardeşim :thumbup:
 
İnşallah sonuç güzel çıkar kardeşim :thumbup:

İyi haber, gayet güzel çıktı :thumbup: mevcutta kullandığım ile aynı hatta daha bile iyi diyebilirim. Tabi esas kalite malum “istikrar” ile belli olur. Bu iki tekerlek tamamen bittiğinde kalite istikrarlı bir şekilde sabit ise o zaman tamamdır bu iş :thumbup:

Fazladan bir sağlamlaştırma olmayacak mı? Bu haliyle kalmayacaktır diye sanıyorum...:rolleyes:
Yoksa sürpriz mi?:D

Bu sadece deneme amaçlı dış kabuk. Nihai modeli eğer 3D baskı yaparsam o zaman içerisinde gerekli iskelet vs de olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Emeğinize sağlık paylaşım içinde teşekkür ederim. :saygilar: Kompozit ile çalışırken burnunuzun reseptörlerini korumanızı tavsiye ederim. :)
 
Üstat bu bastığın parça kokpitin arka kısmına denk gelen gövde dilimi mi?

Kokpitin ön kısmı tam. Ön ve arka birbirine çok benziyor cam olmayınca :)

Kırmızı olan parça:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Emeğinize sağlık paylaşım içinde teşekkür ederim. :saygilar: Kompozit ile çalışırken burnunuzun reseptörlerini korumanızı tavsiye ederim. :)

Teşekkür ederim.
Kullandığım epoksinin solunum ile ilgili ciddi bir riski yok, bulunduğum ortamın havalandırma koşulları fazlasıyla yeterli bu epoksinin güvenli kullanımı için. Öte yandan cilt teması en yüksek risk o yüzden mutlaka vinil veya nitril eldiven kullanıyorum. Polyester bazlı reçinelerde solventler felaket olur ama, onları kapalı ortamda ve moleküler düzeyde filtrasyon özelliği olan maskeler/respitratörlerle kullanmak şart. Çok daha maliyetli olmasına rağmen epoksi tercihe etmemin temel sebebi bu zaten :)
 
İkinci denemenin “time-lapse” videosu :)

Uygulama açısîndan daha önceki videolarda anlattığımla aynı çoğunlukla. Burada farklı olarak yukardaki mesajda görünen karbon iplikler ile güçlendirmeler yaptım. Hücum kenarında da cam fiber kumaş yerine yine karbon ip kullandım.

İç iskelet öncekine göre daha guçlü olacak şekilde yapıldı, iskelet ağırlığı yaklaşık 10 gram kadar arttı, ama iskelet daha sağlam olunca kumaş katmanlarından 163gr/m2 katlardan birisini çıkartabildim, bu da 30 gramdan fazla tasarruf ettirdi.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Yeni iskeletin fotoğrafları:

İlk olarak ana seren ve burulma engelleyici eleman olan karbon tüpün yüzeyini 400 numara zımpara ile hafifçe zımparalayıp parlaklığını giderdim, daha iyi yapışmasını sağladım. Sinirler bu boru üzerindeki yerlerine kaydırılıp yapıştırîldılar. Firar kenarı için de 6mm balsadan kestiğim parçalar ekledim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Karbon borunun alt ve ustune 4mm balsa levhadan, lif yönleri dik olacak şekilde parçalar kesip yerlerine yapıştırdım ve zımparalayıp sinirlerle eş seviyeye getirdim. Bu balsalar ortadaki boru ile alta ve üste yerleştireceğim karbon sparların birlikte çalışmasını sağladığı gibi sparların yük altında burkularak çökmelerine de engel olacaklar. Hafif ama çok etkili bir ekleme.

Yine balsa çıta kullanarak da bir hücum kenarı oluşturup zımpara ile şekillendirdim. Bu da alt ve üst kabuğun birbirlerine ve iskelete daha iyi yapışmalarını sağlamak için eklendi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak da serenler ile hücum kenarı arasında dış kabugu desteklemek için 2mm balsada ara sinirler kesip yapıştırdım ve iskeleti son haline getirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Videolar biraz geriden geliyor malesef.

Dün gece kalıbın 24saati dolunca kalıbı açtım. Bu sefer olması gerektiği gibi sorunsuz açıldı kalıp :) hem de heli pali değil uçak pervane pali kullanarak :lollol::lollol::lollol:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Temizlik öncesinde 118 gram çıktı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Nazarlık olarak hücum kenarının bir kenarında ufak jelkot ayrılmaları yaşanmış:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu nazarlık dışında parça gayet iyi, direk modelde kullanılabilir nitelikte çıktı.

Bugün videoyu işleyip yükleyeceğim :thumbup:
 
Youtubedaki seri icin anlatımlı değerlendirmeli vs bir video işleyip yayınlayacağım, o zamana kadar kalıbın açılma anını merak edenler instagramdaki paylaşıma bakabilirler :)

Kalıbın açılması ve parçanın çıkışı 8. ve 9. sıradalar.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol