RC Modelcilikte Kompozit Kalıp/Parça Yapım Teknikleri

Tüm aletler hazır olunca kesime başladım. İlk iş bloğun kenarlarını düzlemek ve birbirine dik hale getirmek:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Blok hazır olunca kesim şablonlarını blok üzerine iğneledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu şablonlar 3mm kavak kontraplaktan kesildiler ve aslında deponun ön ve yan kesitlerini temsil etmekteler. Önce bir taraf sonra da ona dik olan diğer eksen kesilerek depo nihai şekline kavuşturulacak. Bu aşamada biraz ileri dönük planlama yaparak önce hangi tarafın kesilmesi gerektiğine karar vermek gerekli.

Şablonların uçlarını (telin temas edeceği yerleri) mumlamakta fayda var, bu telin daha rahat kaymasını sağlar.

Ayrıca şablonların tamamen özdeş olması gerektiğini de eklemek lazım. Ben iki levha kontraplağı birbirine tutturarak kestim ve sonra hala birbirlerine tutturulmuş halde kenarlarını hafifçe zımparalayıo düzelttim ki iki tane tamamen özdeş parça elde edebileyim.

Bir önceki mesajda anlattığım “yay” (bow, yani ok ve yaydaki yay manasında) kullanılarak ilk yüzeyi kestim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra bu şablonlar söküldü ve diğer iki yüze diğer şablonlar tutturulup iğnelendi ve kesildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kesim sonrası prototip ve “kalıp” birarada:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


220 numara zımpara ile yüzeyleri hafifçe düzeltip köşeleri yuvarlattınca “kalıp” hazır hale geldi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir sonraki aşama olarak bu “kalıp” cam elyafı ve epoksi ile kaplanacak ve kurumaya bırakılacak.
 
Bu konuyu hareketlendirme vakti geldi sonunda :)

Serimizin ilk parçası olarak “Lost Foam” yöntemiyle yapılacak bir “depo” ekledim.
Uzun bir aradan sonra severek takip ettiğimiz konumuzun canlanmasına çok sevindik :thumbup:

Buna vesile olan Salim arkadaşımıza da ayrıca teşekkür ederiz :D
 
Bu konu çok fazla beklemede kaldı malesef, ama yakında epey bir hareketlenme olacak :) (daha önce de demiştim bunu dimi :evil:)

Malum, elde iki proje var paralel götürdüğüm. Son zamanlardaki durumlara istinaden açıkçası RC model inşaatı konusunda fiziki birşey yapma niyetim yoktu, o yüzden kendimi küçük plastik maketlere ve bilgisayarda tasarım çalışmalarına vurmuştum. Ama Bf-109 Z için sipariş ettiğim motorların elime ulaşmasıyla içim kıpırdanmaya başladı yeniden :) Bf 109 Z için kafamda her zaman kompozit çalışmak vardı. Zira model hayli riskli bir model, kaza kırım sonrası ister tamirat olsun ister tüm modeli en baştan yapmak olsun gerektiğinde yeniden üretim yapmak için kompozit çalışmak en akıllıca yol olur. Dahası109Z dediğimiz iki tane 109F tayyaresinin birbirine kaynatılmış halinden başka birşey değil, yani 109Z için elimde kalıp var ise 109F için de var demektir. Hatta eğer kalıplar bir şekilde modüler olarak tasarlanıp yapılabilirse bu kalıplardan çalışarak 109 ailesinin Gve K versiyonları gibi geç dönem mensupları da üretilebilir. Eh, 109 dan bahsediyoruz burada, kendisi tüm zamanların en çok üretilmiş avcu uçağı, ve çölden rusya kışlarına kadar pek çok değişik renk şeması var. Hayatımın sonuna kadar sadece 109 modeli yapsam hiç sıkılmam diyebilirim :) Velhasıl, tüm bunlar üzerine bir de 3D baskı teknolojisi ile kalıp yapma ve kompozit parça üretme imkanları da eklenince bu yola girip bir deneme parçası ile işe koyulayım dedim.

Malum daha önce bu şekilde 3D baskı kalıplar ile hem hurricane hem de Panther için parçalar üretmişliğim var. Haliyle çokkörü körüne bir giriş olmayacak, yöntemin avantajları ve sınırlarının farkındayım. Öte yandan, daha önce bu yöntem ile "hollow moulding" adı verilen tamamen kapatılan kalıplarla yapılan kompozit üretimi yapmadım. O yüzden deneme amaçlı 109Z modelinin yatay kuyruğunu seçip 3D baskı olacak şekilde bir kuyruk tasarlamaya giriştim. 109 Z sabit genişlik ve profile sahip bir yatay kuyruk ve orta kanat paneline sahip olduğu için nispeten basit ve kkonsepti denemeye uygun. Dahası bu deneme sonucunda ileride diğer kalıpların daha iyi olması için gerekli tecrübeyi kazanmayı bekliyorum. Bu benim için önemli zira eğer yöntem başarılı olursa büyük Messerschmitt 262'yi, (hatta belki küçüğü de) bu yöntemle üretmeyi planlıyorum.


İlk olarak Fusion 360 üzerinde kuyruğun profili kullanılarak bir kalıp modellemesi yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin iki gövdesi arasındaki eksenden eksene mesafe yaklaşık 50 cm olacak, bu sebeple kalıp boyunu da 50 cm olarak planladım. Dikey stabların kalınlığını da düşünürsek nihai ürün bundan daha kısa olacak, ancak ilerleyen zamanlarda gerçekleşebilecek olası tasarım değişikliklerine karşı tedbir amaçlı olarak biraz daha geniş bir kalıp tasarımı yapmayı uygun gördüm. Üretim sonrasında gerekirse fazlalıklar kolaylıkla traşlanabilir.

50 cm lik boy 3D yazıcımın kapasitesinin üzerinde olduğu için kalıp yarıları basılabilecek boyutlarda parçalandılar. Bir yarı üç parça halinde basılacak şekilde, diğer yarı ise 4 parça olarak basılacak şekilde ayrıldılar. Bu sayede ek yerlerinin birbirlerine denk gelmemesi sağlandı ve iki kalıp yarısı birbirine civatalar ile sabitlendiğinde ek yerlerini de destekleyen bir yapı elde edilmesi hedeflendi.

Kalıp parçalarının birbirlerine hizalanması için boydan boya giden 8 mm çaplı delikler eklendi. Bu delikler sayesinde 8mm çaplı çelik çubuklar (CNC ve 3D yazıcılarda kullanılan ray sistemindeki çubuklar) kullanılarak parçaların tam olarak hizalanması öngörüldü. Alternatif olarak 8mm çaplı boydan boya dişli saplamaların kullanılması ve bu sayede iki uçtan pul ve somunlar ile kalıp parçalarının sadece hizalanmak yerine aynı zamanda sıkıştırılmasının sağlanması da mümkün görülmekte. Bu yöntem nispeten daha ucuz ve yerel olarak temin edebileceğim malzemeler kullandığı için daha cazip. Ancak vidalı miller diğer çelik çubuklar kadar sert olmadığı için kalıbın rijitliği için harici destek gereken durumlarda yetersiz kalma riski bulunmakta. Deneme kalıbı ile kazanılan tecrübeler ışığında ilerleyen zamanlarda bu yöntemler hakkında daha net bilgi sahibi oalcağım.

Kalıp üzerinde yatay kuyruğun sabit kısmı ile elevatörün sınırına denk gelen hatta 2 mm genişlikli bir çentik eklendi. Bu çentik üretim sırasında, kumaşlar yatırıldıktan sonra epoksinin jelleşmesini takiben kumaşların kesilmesi düşünülerek eklendi. Eğer bu deneme başarılı olursa hem sabit kuyruk hem de elevatörün tek seferde üretilerek hem zaman hem malzeme tasarrufu sağlanması mümkün olacaktır. Bununla birlikte, bu yöntem ile iç iskelet kalıba yerleştirilirken elevatör menteşe sisteminin de hizalı bir şekilde yerini almasını sağlamak daha kolay olacaktır. Böylece üretim sonrası menteşeleme işlemi kolaylaştırılacak, daha da önemlisi menteşeler mükemmel bir hizalamada olacaklardır. Ancak bu yöntem ile elevatör için ayrıca bir hücum kenarı parçası üretilip kalıptan çıkan elevatöre yapıştırılması gerekecektir.

Kalıpların tasarımı sonrasında baskıları yapıldı. 0.6 mm lik nozzle kullanılarak, 0.35 mm tabaka kalınlığı, çift çeper ve %10 iç dolgu kullanılarak yapılan baskı toplamda net 38 saat sürdü ve yaklaşık 1250 gram filament tüketti. Baskı sırasında ilk parçalar elde edildikçe ufak tefek oturma ve boyutsal problemler tespit edilip gerekli düzeltmeler yeni parçalara uygulanarak baskıya devam edildi. 3. Parçadan itibaren basılan parçalar baskı sornasında herhangi bir işleme gerek duymadan sorunsuz bir şekilde birleşebilecek hale geldiler.

Tüm parçalar basıldıktan sonra biraraya getirildiler ve hizalanarak yapıştırıldılar. Bu aşamada hatalı basılan bir parça tespit edildi, ancak hata sadece kalıpların birleştirilmesi için gereken civata deliklerinin konumları ile ilgili olduğu için parçaya yeni vida delikleri açılarak kullanılabilir hale getirildi, yeniden basılması gerekli olmadı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şu aşamada kalıpların üretime hazırlanması üzerinde çalışıyorum, yani klasik astar zimpara macun yine zimpara döngüsü :) niyetim haftasonuna yetiştirmek ve üretime hazır hale getirmek ama söz veremiyorum :)
 
Kafamdaki üretim yöntemi mukavemet olarak sadece kabuğa dayalı bir sistem yapmak yerine, kabukla birlikte iç iskeletin birlikte çalıştığı bir sistem kullanmak üzerine. Bunun sebebi benim gibi ev/atolye koşullarında yapılacak ticari olmayan üretimler için bu yöntemin daha uygun olması. Mukavemetin çoğunlukla kabuk ile sağlandığı sistemlerde kumaş katmanları arasında hacim arttırıcı özel tabakaların kullanılması gerekmekte, bununlabirlikte vakum kullanımı bir nevi mecburi olmakta ve üretimi karmaşıklaştırmakta. Dahası 3Dbaskı ile yapılan kalıpların vakum uygulamasına dayanmalarını beklemiyorum. O yüzden basit el yatırma ile üretilen, nispeten ince bir kabuk ile birlikte çalışacak bir iç iskelet sistemi kullanmayı daha uygun gördüm.

İskelet olarak aşağıdaki gibi bir sistem tasarladım. 3mm hafif kontra sinirler, 8 mm karbon tüp spar ve 3mm lik karbon çubuklardan menteşe ve anti-torktüpleri. Bu sinirler mf70 CNC ile kesilecekler, böylece onun da ilk ciddi bir işte sınanması yapılacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Üretimin aşamalarını şematik olarak anlatalım :)

İki kalıp yarısınınyüzeyleri hazırlandıktan sonra kalıp ayırıcı wax ile üretime hazır hale getirilecekler.
İlk olarak jelkot amacıyla ince bir kat epoksi uygulanıp jelleşmeye bırakılacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Jelkotun jelleşmesi sonrasında kumaşlar kalıba yatırılacak. Şu aşamadaki planım bir kat 49gr/m2, bir kat 100gr/m2 ve iki kat 163gr/m2 lik cam elyafı kumaş kullanmak. Her bir katman epoksi ile ıslatılacak. Bu epoksi katmanı da jelleşince kalıpların sınırlarından taşan kumaşlar ve stab ile elevatör arasındaki ayrım hattı kesilecek. Bu kesme işleminin zamanlaması önemli, videolarda bunu detaylı olarak anlatıp göstereceğim.

Not: fotolardaki elevatör hücum kenarlarına takılmayın, onlar sonradan eklenecek, ilk etapta sadece kumaş olacak. Kumaşların kenarlarda traşlanmış olmasına da takılmayın, onlar da parça tamamlandıktan sonra yapılacak :D


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kumaşların üzerine ilk fotodaki iskelet yerleştirilip hizalamaları yapıldıktan sonra iki kalıp yarısı kapatılacak ve kurumaya bırakılacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Umuyoruz ki epoksimiz kuruduktan sonra kalıpları açabileceğiz ve parçamızı çıkartabileceğiz :)

Çıkan parçanın fazlalıkları traşlandıktan sonra, ayrı bir kalıpta üretilecek olan elevatör hücum kenarının da eklenmesi ve gerekli menteşe boşluklarının kesilmesi sonrasında elimizde şöyle bir parça olmasını bekliyoruz:





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Elevatör aşağıda:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elevatör yukarıda:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yandan görünüm:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu konu çok fazla beklemede kaldı malesef, ama yakında epey bir hareketlenme olacak :) (daha önce de demiştim bunu dimi :evil:)
Harika haber :thumbup: Eminim beklediğimize değecek :laugh:
Ama Bf-109 Z için sipariş ettiğim motorların elime ulaşmasıyla içim kıpırdanmaya başladı yeniden :) Bf 109 Z için kafamda her zaman kompozit çalışmak vardı. Zira model hayli riskli bir model, kaza kırım sonrası ister tamirat olsun ister tüm modeli en baştan yapmak olsun gerektiğinde yeniden üretim yapmak için kompozit çalışmak en akıllıca yol olur.
Seviyoruz Bf-109 Z :heartxf:
Üretimin aşamalarını şematik olarak anlatalım :)
O kadar detaylı ve güzel anlatmışsın ki kardeşim, ben bile hepsini anladım :D
Bu kesme işleminin zamanlaması önemli, videolarda bunu detaylı olarak anlatıp göstereceğim.
Özledik CANLI yayın videolarını :yuppi:Merakla bekliyoruz :hoppa:
 
Kafamdaki üretim yöntemi mukavemet olarak sadece kabuğa dayalı bir sistem yapmak yerine, kabukla birlikte iç iskeletin birlikte çalıştığı bir sistem kullanmak üzerine. Bunun sebebi benim gibi ev/atolye koşullarında yapılacak ticari olmayan üretimler için bu yöntemin daha uygun olması. Mukavemetin çoğunlukla kabuk ile sağlandığı sistemlerde kumaş katmanları arasında hacim arttırıcı özel tabakaların kullanılması gerekmekte, bununlabirlikte vakum kullanımı bir nevi mecburi olmakta ve üretimi karmaşıklaştırmakta. Dahası 3Dbaskı ile yapılan kalıpların vakum uygulamasına dayanmalarını beklemiyorum. O yüzden basit el yatırma ile üretilen, nispeten ince bir kabuk ile birlikte çalışacak bir iç iskelet sistemi kullanmayı daha uygun gördüm.

İskelet olarak aşağıdaki gibi bir sistem tasarladım. 3mm hafif kontra sinirler, 8 mm karbon tüp spar ve 3mm lik karbon çubuklardan menteşe ve anti-torktüpleri. Bu sinirler mf70 CNC ile kesilecekler, böylece onun da ilk ciddi bir işte sınanması yapılacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Üretimin aşamalarını şematik olarak anlatalım :)

İki kalıp yarısınınyüzeyleri hazırlandıktan sonra kalıp ayırıcı wax ile üretime hazır hale getirilecekler.
İlk olarak jelkot amacıyla ince bir kat epoksi uygulanıp jelleşmeye bırakılacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Jelkotun jelleşmesi sonrasında kumaşlar kalıba yatırılacak. Şu aşamadaki planım bir kat 49gr/m2, bir kat 100gr/m2 ve iki kat 163gr/m2 lik cam elyafı kumaş kullanmak. Her bir katman epoksi ile ıslatılacak. Bu epoksi katmanı da jelleşince kalıpların sınırlarından taşan kumaşlar ve stab ile elevatör arasındaki ayrım hattı kesilecek. Bu kesme işleminin zamanlaması önemli, videolarda bunu detaylı olarak anlatıp göstereceğim.

Not: fotolardaki elevatör hücum kenarlarına takılmayın, onlar sonradan eklenecek, ilk etapta sadece kumaş olacak. Kumaşların kenarlarda traşlanmış olmasına da takılmayın, onlar da parça tamamlandıktan sonra yapılacak :D


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kumaşların üzerine ilk fotodaki iskelet yerleştirilip hizalamaları yapıldıktan sonra iki kalıp yarısı kapatılacak ve kurumaya bırakılacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Umuyoruz ki epoksimiz kuruduktan sonra kalıpları açabileceğiz ve parçamızı çıkartabileceğiz :)

Çıkan parçanın fazlalıkları traşlandıktan sonra, ayrı bir kalıpta üretilecek olan elevatör hücum kenarının da eklenmesi ve gerekli menteşe boşluklarının kesilmesi sonrasında elimizde şöyle bir parça olmasını bekliyoruz:





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Elevatör aşağıda:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elevatör yukarıda:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yandan görünüm:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bunlar harika şeyler. Ciddi emek var bu çalışmalarda. Ayrıca böyle teknik çalışma ve temiz işçiliğe bayılıyorum. İmrenerek, ah çekerek okuyorum ve izliyorum. Elinize sağlık. Bravo vallahi. ????
 
Stab sinirleri kesildi. MF70 işini gayet güzel yaptı. :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sinirlerle karbon boruların uyumu da tabiri caizse “cuk” oldu :)

Bilgisayar ekranında gördüğünüz bir şeyi bir de fiziken önünüzde görmek pek keyifli...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Harika haber :thumbup: Eminim beklediğimize değecek :laugh:

Umarım, zira bekletme konusunda şampiyonluğu garantiledim :D

Seviyoruz Bf-109 Z :heartxf:

Daha da çok seveceksiniz, kendinizi alıştırın bence :p

O kadar detaylı ve güzel anlatmışsın ki kardeşim, ben bile hepsini anladım :D

Estağfurullah Adminim, uçakların helikopterlerden çok daha güzel olduğu anlamak haricinde zehir gibisiniz maaşallah :thumbup::saygilar:


Özledik CANLI yayın videolarını :yuppi:Merakla bekliyoruz :hoppa:

Gerçekten ya, çok keyifliydi canlı yayınlar. İnşallah bu kalıp işlerinde "kalıp açma" anlarını canlı yayınlarda yaparız fırsat oldukça, o heyecanı birlikte yaşarız :)

Bunlar harika şeyler. Ciddi emek var bu çalışmalarda. Ayrıca böyle teknik çalışma ve temiz işçiliğe bayılıyorum. İmrenerek, ah çekerek okuyorum ve izliyorum. Elinize sağlık. Bravo vallahi. ????

Teşekkür ederim :) :saygilar:
 
Stab sinirleri kesildi. MF70 işini gayet güzel yaptı. :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sinirlerle karbon boruların uyumu da tabiri caizse “cuk” oldu :)

Bilgisayar ekranında gördüğünüz bir şeyi bir de fiziken önünüzde görmek pek keyifli...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Özgür Bey valla süper olmuş ve olacak belli. %p Aslında bende de bekleyen bazı CNC kesim işleri var.
Hani forumdan bir arkadaş var belki tanırsınız Özgür Evren VAROL, bir ara şu MF 70' i nasıl CNC yaptığını anlatırsa bizde sebepleneceğiz. :saygilar::lollol::lollol:
 
Gerçekten ya, çok keyifliydi canlı yayınlar. İnşallah bu kalıp işlerinde "kalıp açma" anlarını canlı yayınlarda yaparız fırsat oldukça, o heyecanı birlikte yaşarız :)


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evren, canlı yayında sende bize" şimdi burda hazır yapılmışı var "diyeceksin o zaman.:lollol::lollol:
 
Hafta içi ve dün yapılan yoğun astar/macun/zımpara çalışmaları sonucunda kalıplar kalıp ayırıcı “wax” uygulama aşamasına geldiler.

Baskı ve montajı takiben kalıpların iç yüzeylerine epey kalın bir kat sprey dolgulu astar uyguladım. Bu astar 220 numara zımpara ile ıslak olarak zımparalandı. Bu zımparalama macun gereken yerleri belli etti. Ama o sırada yoklama macunumu bulamadığım için lokal olarak bolca dolgulu astar kullanarak “macunlama” yaptım. Murphy kuralı gereğince tesviye işlemleri bitince yoklama macunum da ortaya çıktı ;D:lollol::evil:

İkinci kat astar uygulaması nispeten daha ince yapıldı ve 400 numara ile zımparalandı.

Bu şekilde gittikçe incelen astar katları sırasıyla 600, 800 ve en son da 1000 numara ile zımparalanarak yüzey boyaya hazır hale getirildi.

Elimde olan sprey boyalardan parlak mavi ile kalıpları boyayınca yüzey hazırlama işlemi tamamlanmış oldu.

Bu uzun süreçten birkaç foto paylaşalım:




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu sabah itibariyle de kalıplara kalıp ayırıcı uygulamaya başladım. Şu an ilk üç kat uygulaması tamamlandı. Kalıp ilk kez kullanılacağı için toplam 5 kat uygulamayı planlıyorum, sonraki üretimlerde iki kat uygulamak yeterli olacak.

Bir aksilik olmaz ise bu öğleden sonra kumaşlar yatırılmaya başlanacak. :thumbup: