RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Flood yapıyorum kusura bakmayın.

Kumanda geldi ve videolar yardımıyla 2-3 saatte kalkışı ve inişi öğrendim.

Lakin manevralarda zorlandım ya :) Her iki uçuşta bir yere çakılıyorum :)

Modeli toplayana kadar (1-2 ay) öğrenirim inşallah :)
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Kazım Gökçe' Alıntı:
Modeli toplayana kadar (1-2 ay) öğrenirim inşallah :)
Kazım bu durum gayet normal. Düşün heli uçurmak bundan daha zor :D Ama yılmadan aynen devam. Düzenli çalışma sonrası 2-3 hafta sonra kendin de farkı hissedeceksin. Kolay gelsin :saygilar:
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kazım bu durum gayet normal. Düşün heli uçurmak bundan daha zor :D Ama yılmadan aynen devam. Düzenli çalışma sonrası 2-3 hafta sonra kendin de farkı hissedeceksin. Kolay gelsin :saygilar:

Sağol abi evet yılmadan günde 2-3 saat çalışırım. Problem neyse çözeriz :D

:saygilar: :saygilar:
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Kazım Gökçe' Alıntı:
Sağol abi evet yılmadan günde 2-3 saat çalışırım. Problem neyse çözeriz :D
Bir problem yok Kazım, doğal öğrenme süreci. ;) Çalışmaya devam edeceksin hepsi o....
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Komik olanda uçakla bayağa ileri gittiğimde dönemiyorum :D :lol: :lollol:

Eğlenceli güzel gidiyorum. Asıl modelle olunca bakalım nasıl olacak.

Bu arada arkadaşlara sesleneyim, hilalhobbyland.com.tr 'de sim kumandaları bulunmaktadır. 24 saat olmadan elime geçti.

Bitmeden hemen alın :)
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Anlatılarınız için teşekkürler tavsiyelerinizi birebir uygulamaya çalışıyorum çok faydalı oluyor.
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Ahmet UZUN' Alıntı:
Anlatılarınız için teşekkürler tavsiyelerinizi birebir uygulamaya çalışıyorum çok faydalı oluyor.
Ne mutlu bize o zaman. :RCKolik:
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

sanırım olayın temeli videolarda verilenler ki yapanın aracı olanın herkesin emeğine sağlık sadece izlemek bile mantık oturtma açısından faydalı oldu. uygulamada bakalım nasıl olacak . :)
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

HASAN HÜSEYİN ŞAHİN' Alıntı:
sanırım olayın temeli videolarda verilenler ki yapanın aracı olanın herkesin emeğine sağlık sadece izlemek bile mantık oturtma açısından faydalı oldu. uygulamada bakalım nasıl olacak . :)
Zaman geçse de daha önceki paylaşımların hala işe yaradığını görmek bizler için mutluluk verici :thumbup:
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Zaman geçse de daha önceki paylaşımların hala işe yaradığını görmek bizler için mutluluk verici :thumbup:

zaten ben formları gezerken ilk dikkat ettiğim sey kalıcı ürünleri var mı? bu site de bunu çok güzel yapmış. paylaşımlar arasında ileriye dönük fayda sağlayacak bilgiler bir araya getirilmiş. yeni başlayan biri olarak form içinde öncelikli okumam gereken veya izlemem gerekenleri tek başlıkta hallettim. şimdi diğer yerleri karıştırıyorum neler paylaşılmış diye. :) emeği geçen herkese çok çok teşekkürler.

eğer bir işe gönül veriyorsak kalıcı ürün için çaba göstermek gerektiğini düşünüyorum.
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

HASAN HÜSEYİN ŞAHİN' Alıntı:
sanırım olayın temeli videolarda verilenler ki yapanın aracı olanın herkesin emeğine sağlık sadece izlemek bile mantık oturtma açısından faydalı oldu. uygulamada bakalım nasıl olacak . :)
Güzel geri bildirimleriniz için teşekkürler Hasan bey. :) O zamanlar forumumuz kurulurken kaybolup gitmeyecek, bir şekilde yeni başlayan arkadaşlarımıza yardımı dokunacak konularımız olsun diye hayal ediyorduk. Bunca zaman sonra böyle bir yorum alınca azda olsa başarabilmişiz diye düşünüyor insan. :RCKolik:
 
RC Uçak Temel Simulatör Dersleri

abi benim bilgim az olduğu için kiş formda anlamadığım konular var suan, daha öğrenmeye devam ediyorum. Ancak bilgim dahilinde dönüt verebiliyorum :) eminim bundan çok daha iyi işleriniz vardır diye düşünüyorum
 
Ynt: Temel Simulatör Dersleri - UÇAK

Sümer Yamaner' Alıntı:
Gelelim "Un-Coordinated" manevralara. Bunlar genel olarak "kayma" yani "slip"'e yol açan manevralardır. Modelde gerçek uçaktan daha fazla kullanılırlar.
Yatışsız dönüşlerde aynen Hakan'ın dediği gibi ters kumanda verilebilir. Dönüşe, dönüş yönünde rudder ve elevatör komutu ile başlanıp uçağın yatışını önleyecek kadar ters aileron verilebilir. Dışarıdan göze hoş görünse de ve ben özellikle Pier Cub ile çok severek uygulasam da içindeki her şey bu dönüş esnasında dönüş dışına savrulur. O nedenle gerçek uçakta tercih etmeyiz.

Burada yolcu uçaklarının daha çok yatarak dönüş yapmasının sebebi uçak içindekilerin dışa savrulup uçağın ağırlık merkezini bozmaması diye anladım sanırım Sümer abi. Ayrıca yolcu uçakları nadirde olsa sadece rudder ile dönüş yaptıkları da oluyor ama.
 
Ynt: Temel Simulatör Dersleri - UÇAK

Özkan KAYA' Alıntı:
Burada yolcu uçaklarının daha çok yatarak dönüş yapmasının sebebi uçak içindekilerin dışa savrulup uçağın ağırlık merkezini bozmaması diye anladım sanırım Sümer abi. Ayrıca yolcu uçakları nadirde olsa sadece rudder ile dönüş yaptıkları da oluyor ama.

Sanırım iyi anlatamamışım. :D
Yatarak dönüş zaten TEK seçenek. Diğerlerine DÖNÜŞ denilmiyor. Uçağın havada minimum sürükleme (drag) ile uçabilmesinin bir koşulu "koordine" uçuyor olması. Yani kayış ya da savrulma (slip / skid) olmaması gerekiyor. Yolcu uçaklarında normal uçuş sırasında pilotlar (bir motor durmadıysa) hiçbir şekilde rudder komutu vermezler. Rudderi kullandıkları tek an, yan rüzgarda krabli gelirken teker koymadan hemen önce uçağın burnunun düzeltilmesi anıdır. Ama rudder kullanmıyor olmaları rudderin kullanılmadığı anlamına da gelmez. Çünkü yolcu uçaklarında rudderi yaw damper denilen otopilotun bir elemanı kumanda eder ve dönüş için yatış verildiğinde gerektiği kadar rudder basar. Bu şekilde "koordine" uçuşu sürdürür.
 
Ynt: Temel Simulatör Dersleri - UÇAK

Sümer Yamaner' Alıntı:
Sanırım iyi anlatamamışım. :D
Yatarak dönüş zaten TEK seçenek. Diğerlerine DÖNÜŞ denilmiyor. Uçağın havada minimum sürükleme (drag) ile uçabilmesinin bir koşulu "koordine" uçuyor olması. Yani kayış ya da savrulma (slip / skid) olmaması gerekiyor. Yolcu uçaklarında normal uçuş sırasında pilotlar (bir motor durmadıysa) hiçbir şekilde rudder komutu vermezler. Rudderi kullandıkları tek an, yan rüzgarda krabli gelirken teker koymadan hemen önce uçağın burnunun düzeltilmesi anıdır. Ama rudder kullanmıyor olmaları rudderin kullanılmadığı anlamına da gelmez. Çünkü yolcu uçaklarında rudderi yaw damper denilen otopilotun bir elemanı kumanda eder ve dönüş için yatış verildiğinde gerektiği kadar rudder basar. Bu şekilde "koordine" uçuşu sürdürür.

Sümer abi gayet güzel anlatıyorsun ancak oto pilot yatışta gerektiği kadar rudder basıyorda, pilotun kendisi yatış verdiğinde neden rudder vermiyor anlamadım, yada aileronla yatış verilince otomatikmen rudder da bir miktar devreye mi giriyor? Yani model uçakta dönüşte aileron rudder ve elevatörü kendimiz kumanda ediyoruz.