Servo güven testi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Ahmet SAĞIR

Çalışkan Uye
Katılım
7 Ağu 2014
Mesajlar
298
Tepkime puanı
201
Yaş
42
İlgi Alanı
Hepsi
3 cm'e bağlarsak 3.3 kg kaldırır. Eldeki en uzun servo koluna bu hesabı yapıp bir ağırlık bağlanarak servo tester ile (SumeronicsRC olması şart değil tabii) servo test edilebilir.
Servonun hız testi de SumeronicsRC servo tester ile gayet güzel bir şekilde yapılabiliyor. Tekniği Servo Tester başlığında olması lazım.

Ya ben böyle kaliteli bir viral reklam görmedim. Çok yaşa Sümer abi. Akşam akşam iyi güldüm. ;D;D
 

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,247
Tepkime puanı
3,463
Yaş
31
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Ali servoları zorladığında çıkan ses normal, ama servonun o şekilde yukarı aşşağı oynaması direk kırım sebebi,bec çıkışında anormal voltaj ve amper düşmesi yoksa, servoyu emekliye ayır. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz belliki bir yerlere zarar vermişsin zorlama daha fazla masraf açarsın başına. Benim tahminim motoru süren mosfetler veya voltaj regülatörü kısmen zarar gördü devre sağlıklı çalışamıyor.
 

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,287
Tepkime puanı
5,252
Yaş
62
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Benim aklıma da şöyle bir şey geldi. Servoya 8,4V gittiğinde servonun potansiyometresi belli bir noktada (sanırım merkez) idi ve o koku ve duman oradan geldi. Bu nedenle de orada bir iz oluşturdu. Şimdi de servo o merkez konumda iken, o nokta elektrik geçirgenliğinde eskisi gibi değil ve titremelere neden oluyor. Servo hareket ettiğinde ise potansiyometrenin temiz kısımlarında geziyor ve sorun çıkarmıyor. Benim de bir servom merkez konumda titreme yapıyor ancak, hareket halinde sorun çıkarmıyordu. Servoyu açıp, potansiyometrenin içine hafifçe kontak temizleyici sıkmıştım, sorun çözülmüştü. Sorunun kaynağı olarak da, uçuştan sonra model aylarca, hatta yıllarca yatıyor, ve tabii servolar da aynı konumda, bu da o noktada nem vs nedenlerle iz yapıyor diye yorum yapmıştım.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,407
Tepkime puanı
19,082
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Benim aklıma da şöyle bir şey geldi. Servoya 8,4V gittiğinde servonun potansiyometresi belli bir noktada (sanırım merkez) idi ve o koku ve duman oradan geldi. Bu nedenle de orada bir iz oluşturdu. Şimdi de servo o merkez konumda iken, o nokta elektrik geçirgenliğinde eskisi gibi değil ve titremelere neden oluyor. Servo hareket ettiğinde ise potansiyometrenin temiz kısımlarında geziyor ve sorun çıkarmıyor. Benim de bir servom merkez konumda titreme yapıyor ancak, hareket halinde sorun çıkarmıyordu. Servoyu açıp, potansiyometrenin içine hafifçe kontak temizleyici sıkmıştım, sorun çözülmüştü. Sorunun kaynağı olarak da, uçuştan sonra model aylarca, hatta yıllarca yatıyor, ve tabii servolar da aynı konumda, bu da o noktada nem vs nedenlerle iz yapıyor diye yorum yapmıştım.
Servoların yumuşak karnı o potansiyometredir, burası tamam. Ama o potansiyometreye 8.4V ulaşmaz. Duman çıkaracak akım zaten geçemez. Potansiyometre 5 - 10 kohm olur ve ucuna 3.3 - 3.6 V uygulanır. Yani dumanın kaynağı başkadır.
 

Ali Haydar GÖK

Tecrübeli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
841
Tepkime puanı
1,592
Yaş
24
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
En kötü durumda olanı inceleme amaçlı sökülebilir. Fakat hiç anlamam potonsiyometre falan ;D Yine de eğer bu servoları kullanma niyetim olursa o zaman sökebilirim.
 

Benzer konular