SIG Kadet Mark II İnşaatı

Kanadın ortasında kontrplak "joiner" var değil mi? o joiner varsa ve birleşim yerini de fiberglas kumaş ve epoksi ile sararsanız yeterince sağlam olacaktır.
Evet var abi 2 adet, biri serenlere yaslanayor diğeri de servo yuvasını tutması için ortadaki sinirlere dayalı. Fiberglas güçlendirme yapmadık ama halen geç değil yapabiliriz. Kesin şart mı fiberglas? Yani biraz işi uzatacağı için yapmaktan vazgeçmiştik. Planda da söz etmedigi için olmasa da olur gibi düşündük ama yanlış düşündüysek ortadan güçlendirme yapabiliriz.
 
Evet var abi 2 adet, biri serenlere yaslanayor diğeri de servo yuvasını tutması için ortadaki sinirlere dayalı. Fiberglas güçlendirme yapmadık ama halen geç değil yapabiliriz. Kesin şart mı fiberglas? Yani biraz işi uzatacağı için yapmaktan vazgeçmiştik. Planda da söz etmedigi için olmasa da olur gibi düşündük ama yanlış düşündüysek ortadan güçlendirme yapabiliriz.

Fiberglas şart değil ama olursa iyi olur cinsinden. eğer elinizde varsa veya kolayca ulaşabilecek durumdaysanız 5-6 cm genişlikli bir şeridi alttan üste sarıp birkaç santim de birbiri üzerine bindirebilirseniz kontraplaklarla birlikte ek yerini süper sağlam yapar.
 
Kuyruk tekerini mutlaka kontrollü yapmalısınız, sarhoş tekerlekli bir modelin yer kontrolü fazlasıyla zor olur, özellikle de düşük hızlı taksi sırasında neredeyse hiç kontrolünüz olmaz. Tabii ana tekerleklere bağımsız kontrol edilebilen fren takma niyetiniz varsa o zaman başka :D

Eklemeyi unuttum, gövdedeki pushrod kılıflarına daha fazla destek eklemeniz daha iyi olurdu, artık gövdeyi kapatmışsınız gerçi ama yine de ilerisi için aklınızda olsun.

Seren desteklerinin işlevi burulmaya karşı mukavemet sağlamak değil serenlerin "burkulmasına" karşı mukavemet sağlamaktır. (Burulma mukavemetini komple D-box yapısı veya eğer tüm kanat balsa levha kaplı ise o sistem sağlar) Normalde serenlere doğrusal yükle biner, üst seren baskıya alt seren çekmeye çalışır, ancak bir noktada üst seren (veya negatif G halinde alt seren) baskı kuvvetleri karşısında "burkulur" ve içe veya dışa doğru kırılır, o andan itibaren de sistem çökmüş demektir. Seren destekleri iki sereni birbirine bağladığı için bu burkulmaya karşı ilave bir dayanım sağlar. Bu da daha küçük seren kesitleri ile gerekli mukavemet sağlanarak ağırlıktan tasarruf edilmesine imkan tanır. Ama seren desteklerinin lif yönleri serenlere paralel olduğu zaman bu parçalar iki seren arasında yük dağıtımında hayli sınırlı bir etkiye sahip olur, yük altında lifleri ayrılır veya kendisi burkulur ve görevini yapamaz. Bu deneyi elinle yapabilirsin, iki kare parça kes 3mm balsadan, 4x4cm 5x5 cm falan, birisini lifleri doğrultusunda bastır ve çek diğerini liflerine dik doğrultuda bastır ve çek, farkı çok net bir şekilde görebilirsin :) Ama sizin durumda serenler ihtiyacın iki katı olduğu için modelle 20G çekmeye çalışmadığınız sürece sorun olmaz diye tahmin ediyorum :D
Kontrol edilebilir teker yerine tel yapsak. Inislerde hem pistti düz tutmaya çalışarak pilotaj geliştirip hemde fren görevi görmez mi. Evet back teker sistemi olursa daha iyi elbette ama sarhoş teker yerine tel daha iyi bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Kaçınmak değil abi elde edememek teker mekanizması yok elimizde on tarafa takacak fren sistemi ömrümde canlı görmedim zaten. Haliyle tel geliyor aklıma başka.
Bunun için her meraklıya sahaya in diyoruz. Birçok çözüm üretilebilir. Bu boyutta en akıllıca ve basit yöntem back tekeri rudder ile ilişkilendirmektir. Back tekerli model uçakta zaten fren olmaz. O şakaydı.
 
Bunun için her meraklıya sahaya in diyoruz. Birçok çözüm üretilebilir. Bu boyutta en akıllıca ve basit yöntem back tekeri rudder ile ilişkilendirmektir. Back tekerli model uçakta zaten fren olmaz. O şakaydı.
şöyle bir şey iş görür herhalde abi.
 
şöyle bir şey iş görür herhalde abi.
Tabii ki görür. Telin kıvrımının ruddere girdiği yerde sert ahşap olsun ve altta teli geriye en az 60 hatta 45 derece bük ki kuyruk yere vurduğunda darbe rudderi yerinden sökmesin.
 
Kesin şart mı fiberglas? Yani biraz işi uzatacağı için yapmaktan vazgeçmiştik. Planda da söz etmedigi için olmasa da olur gibi düşündük ama yanlış düşündüysek ortadan güçlendirme yapabiliriz.

Buarada sonradan benim de kafama takıldı, manuele baktım orda anlatıyor yapman gerekli diye :) seçim sizin :)

Neden orjinalindeki gibi burundan tekerlekli değil de bek tekerli yapmaya karar verdiğinizi de merak ettim açıkçası :)
 
Manuelde yazanı gözden kaçırmışız herhalde abi:rolleyes:. Bek tekeri mevzusu bizim dışımızda gelişti. Boşta burun dikmesi yok elimizde. Zaten diğer trainer modeller burundan tekerli bu da kuyruk tekerli olsun dedik.