T-2 Buckeye - Jet Motorlu 3D baskı model yapımı

Aslında modelin yapılma amacını düşünürsek çok da sorun değil. Motor şu anda 1.8 saate ulaştı. 3-4 uçuş daha yapsam, hem de sıcak hava koşullarında, motor ve tasarlayıp yaptığım kompozit montaj sistemi hakkında yeterince deneme yapmış hale geleceğim. Şu ana kadarki performansları gayet tatmin edici, böyle devam ederse artık tamam diyip bu modeli EDF’ye geri çevirip motoru da Me-262’de kullanımına kaydırırım. :thumbup:
Evet ya. Ben bu modeldeki esas amacımızı bir an için unutmuştum kardeşim. :thumbup::yuppi:
 
Anlaşıldı, havaların serinlemesi için benim oralara gene bir gelmem lazım ?. Yalnız enerjim ayarsız gelebilir, kar yağmur filan yağarsa karışmam ?.

Geçen seneler güzeldi gerçekten. Sen geldiğinde Ağustosta bile uçuşa gidebilmiştik, geçen sene Mayıs sonuna kadar uçabildim. Ama önceki yıllarda Nisan ayının başında bile uçuşa gidemediğim zamanlar da oldu. Bakalım bu sene nasıl olacak. Bu haftasonu çok kötü olmayacak gibi duruyor açıkçası, sonraki haftasonu ben şehir dışında olacağım. Döndüğümde hala imkan olursa belki bir iki uçuş daha sıkıştırırım. Eğer gelme niyetin/imkanın varsa Nisan içinde ayarlamanı tavsiye ederim. Nisan sonu mayıs başı gibi yavaş yavaş atolyeyi paketleme çalışmalarına başlamam gerekecek çünkü..
 
Eğer gelme niyetin/imkanın varsa Nisan içinde ayarlamanı tavsiye ederim. Nisan sonu mayıs başı gibi yavaş yavaş atolyeyi paketleme çalışmalarına başlamam gerekecek çünkü.
Hayırdır kardeşim “atölyeyi paketlemek” derken ? Yoksa bir ülke değişikliği durumu mu söz konusu ?
 
Bu hafta da seyahatlerle evden ve atolyeden uzak geçti.. Dün eve, bugün de kendime gelip lepistesle az biraz ilgilendim.. tamirat yerlerine rotuş boya yaptım, hazır boyamaya girişmişken kuyruktaki T-2E yazısı ve gövde ile kanat üstündeki forsları da boyadım.




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarın uçuş günü :thumbup::thumbup::RCKolik:
 
Uçuş nasıl geçti acaba? :rolleyes:
Meraktayız :yuppi:

Kusura bakmayın bu aralar epey hızlı değişimler koşturmacalar var epeydir foruma da girememiştim..

Uçuş genel olarak güzel geçti, modelde ufak tefek ince ayarlar yapmıştım, hepsinin faydalı yönde olduğunu gördüm. İlk uçuşta ayarların ollumlu yönde olduğunu gördükten sonra ikinci uçuşta biraz modelin havada fotoğrafları olsun dedim, yanımda kamera da getirmiştim, sağolsun yine Muhammed çok güzel pozlar çekti ben uçuştayken. Lafını etmişken hemen ekleyelim :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




İlk uçuşta amacım ayarları kontrol etmekti, herşeyin iyi yönde olduğunu görünce de ikinci uçuşta iniş için daha yavaş bir yaklaşmayla inişe gelme çalışmalarına başladım. Pisti karşılayıp tam pist üzerine geldikten sonra modelin fazla enerjisini tüketip tam pist üzerinde ama olabildiğince alçakta gittikçe burun kaldırarak yavaşlattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model tam bu güzel açıdayken stall olup yere oturdu, içimden "hah sonunda oldu adam gibi indim!" dedim. Bakınız aşağıda tam teker koyma anı görülmekte:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Amma velakin modelin niyeti çok farklıymış.. gayet düşük hızda ve stall olarak ve düzgün bir açıda teker koymasına rağmen burun dikmesi uçağın burnunu fazlaca geri sıçrattı, haliyle bu kadar burun kaldırınca uçak yeniden yerden kesildi ama fazla enerjisi olmadığı için..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Anında stall olup sağ kanadı üzerine yıkıldı ve şu aşağıda gördüğünüz şekilde yere oturdu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3D baskı ön çatal da tüm iyileştirmelere rağmen böylesine yanal bir yüke dayanamayıp kırıldı. Aşağıdaki fotoda uçağın arkasında yuvarlanan tekerleği görebilirsiniz :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model de bizleri selamlayarak günü kapattı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



İnişin videosu için de şu aşağıdaki adreste şansınızı deneyebilirsiniz..





Bu uçuşla birlikte model toplamda 9 uçuş yapmış oldu. O anda farkında olmasam da aslında bu uçuş modelin uzunca bir süre için "son" uçuşu olacakmış, belki de model bunu öngördüğü için bu son selamını vererek bizlerle vedalaşmak istemiş olabilir ;D

Bu haftasonu uçuşları sonrasında mevsim normallerinin çok üzerinde bir sıcak hava dalgası vurdu, sonrasında benim bir seyahate çıkmam gerekti ve bu seyahat sırasında da genel olarak hayatın gidişatı hakkında bazı şeyler netleşti.

Ev değişikliği kesin, ülke değişikliği ihtimal dahilinde :) önümüzdeki bir iki ayda netleşir durumlar..

Daha önce yukarıdaki mesajı yazmıştım, şimdi ülke değişikliği kısmı da kesinleşti. Eğer vize vs işlemlerinde bir son dakika aksiliği olmaz ise haziran başı itibari ile yeni bir ülkede çalışmaya başlıyor olacağım. Haliyle çok kısa bir zamanda, en geç mayıs ortası veya üçüncü haftası gibi atolyenin paketlenmiş ve nakliye şirketine teslim edilmiş olması gerekecek. Bu süreçte benden çok fazla ses çıkmazsa merak etmeyin :saygilar::RCKolik:
 
yanımda kamera da getirmiştim, sağolsun yine Muhammed çok güzel pozlar çekti ben uçuştayken. Lafını etmişken hemen ekleyelim :)
Muhammed kardeşimizin ellerine sağlık, çok teşekkür ederiz :heartxf:
Amma velakin modelin niyeti çok farklıymış.. gayet düşük hızda ve stall olarak ve düzgün bir açıda teker koymasına rağmen burun dikmesi uçağın burnunu fazlaca geri sıçrattı, haliyle bu kadar burun kaldırınca uçak yeniden yerden kesildi ama fazla enerjisi olmadığı için..
Gerçekten de niyeti çok farklıymış. ;D Ama allahtam ucuz atlattığımız bir durum olmuş. :yuppi:
Daha önce yukarıdaki mesajı yazmıştım, şimdi ülke değişikliği kısmı da kesinleşti.
Ohhh hayırlı olsun kardeşim. Fırsat buldukça gelişmeler hakkında 2 satır yazabilirsen, bizler de nerelerde olduğunu öğrenmiş oluruz. Taşınma işi için şimdiden kolay gelsin kardeşim. ;)
 
Tam dedim ki "ne güzel olmuş iniş fotoğrafları" bir sonraki karede sürpriz oldu.
Kazanın zamanlaması manidar olmuş gerçekten. :D

Daha önce yukarıdaki mesajı yazmıştım, şimdi ülke değişikliği kısmı da kesinleşti. Eğer vize vs işlemlerinde bir son dakika aksiliği olmaz ise haziran başı itibari ile yeni bir ülkede çalışmaya başlıyor olacağım. Haliyle çok kısa bir zamanda, en geç mayıs ortası veya üçüncü haftası gibi atolyenin paketlenmiş ve nakliye şirketine teslim edilmiş olması gerekecek. Bu süreçte benden çok fazla ses çıkmazsa merak etmeyin :saygilar::RCKolik:

Sizin adınıza olumlu gelişmeler diye tahmin ediyorum. Yeni işiniz, ülkeniz ve atölyeniz hayırlı, uğurlu olur umarım.
İnşallah tez zamanda T-2 Buckeye 'ı yeni pistinde taş gibi koşarken göreceğiz. :saygilar: