T-2 Buckeye - Jet Motorlu 3D baskı model yapımı

Hayırlı uğurlu olsun ve kolay gelsin kardeşim:saygilar: Umarım yeni ortam uçuşa daha müsait bir yer olur (iklim ve diğer koşullar açısından)...
O burun dikmesinin asıl sebebini görememiş olmana da şaşkınım:rolleyes: "Dahtanın laneti" derler eskiler... İnşaatta bu kadar az kullandığın için "ahşap tuttu" o uçağı:evil: Yap onu çapraz yapıştırılmış balsa levhalardan, koy içine de metal bir mil... bak bir daha kırılıcak mı? Gayet bilimsel bir tespit di mi ama ?:lollol:
 
Muhammed kardeşimizin ellerine sağlık, çok teşekkür ederiz :heartxf:

İletirim :saygilar:

Ohhh hayırlı olsun kardeşim. Fırsat buldukça gelişmeler hakkında 2 satır yazabilirsen, bizler de nerelerde olduğunu öğrenmiş oluruz. Taşınma işi için şimdiden kolay gelsin kardeşim. ;)

Teşekkür ederim, Haberdar edeceğim tabii ki fırsat oldukça, Muscat Tayyare Fabrikasından haberler konusundan devem ederiz, taşınma tamamlanınca da fabrikanın ismi (bir kez daha) değişir :thumbup:

Tam dedim ki "ne güzel olmuş iniş fotoğrafları" bir sonraki karede sürpriz oldu.
Kazanın zamanlaması manidar olmuş gerçekten. :D

Ben de tam aynı şekilde düşünmüştüm inerken, sonra da doğal olarak "nooluyoruz yahu" dedim.. Benzer bir sıkıntıyı Panterle de yaşamıştım ilk uçuşlarda, en basit çözüm burun dikmesini az birşey kısaltmak ve yayını yumuşatmak olacak. Halihazırda içerde iki yay var, ilk çözüm olarak birisini çıkartmak veya daha yumuşak ama ikisinin toplam uzunluğunun %60-70'i civarında tek bir yay kullanmak aklımdaydı. Ne yazık ki hava sıcaklıklarının gidişatıyla bunu burada deneme fırsatı olmayacak gibi görünüyor. Buraya yazmış olayım ki tekrar deneme şansım olduğu zaman ne yapacağımı hatırlayabileyim :lol:

Sizin adınıza olumlu gelişmeler diye tahmin ediyorum. Yeni işiniz, ülkeniz ve atölyeniz hayırlı, uğurlu olur umarım.

Çok teşekkür ederim. Şimdilik pek çok şey halen belirsiz durumda, yavaş yavaş, adım adım netleşecek herşey. İlk bir sene içerisinde bir atolyem olması pek mümkün görünmüyor açıkçası, ama kısmet diyelim, yaşayıp göreceğiz :saygilar:

İnşallah tez zamanda T-2 Buckeye 'ı yeni pistinde taş gibi koşarken göreceğiz. :saygilar:

Yukarıda atolye ile ilgili söylediklerime ilave olarak, eğer sorun olmaz da gidebilirsem, gideceğim yerde modelcilik işleri çok daha "resmi" bir şekilde güzel tanımlanmış belli kurallar ve yönetmelikler çerçevesinde yapılıyor. Kafanıza estiği gibi gidip uçuş yapamıyorsunuz, hele iş ağır ve/veya türbin motorlu modeller uçurmaya geldiğinde normal sertifikalara ilave özel sertifikalar gerekiyor, uçuş yaptığınız kulübün de türbin motorlu uçakları uçurmak için özel izni olması gerekiyor. Buradan neleri götürüp neleri götürmeyeceğim konusunda karar verebilmek için hayli detaylı bir araştırma yaptım haliyle, neyse ki potansiyel yaşama bölgemize yakın sayılabilecek bir yerde türbin motorlu uçakların uçuş izni olan bir kulüp var, bu güzel bir şans gerçekten. Ancak bu kulüpte türbin motorlu uçak uçurabilmek için üyelik sonrası belli bir "çıraklık" sürecinden geçmek gerekiyor, standart sertifikalarla 7 kg altı uçaklarla en az 6 ay uçuş yaptıktan sonra ancak türbin motorlu uçaklarla uçmak için gereken izne başvurulabiliyor. Bu bahsettiğim kulübün özel izni, gereken ilave sertifikalardan bağımsız yani. Bu izne başvurmadan önce o sertifikaların alınmış olması da şart. Kısacası, pek de kısa bir sürede panteri veya lepistesi havada görme şansımız olmayacak. Tabi Lepistesi yeniden EDF motorlu hale getirerek uçurmaya başlamak da gayet mümkün :thumbup:


Hayırlı olsun @Özgür Evren Varol , yeni bir düzen, daha büyük mutluluk getirsin inşallah.

Çok teşekkür ederim abi :saygilar:

Model selam çakmış ama biraz da sitem etmiş: Stall olarak inilmez ki.... cık cık cık...

Aaa esas sana cık cık cık, inişin kralı stall olarak yapılandır!

Gelişmelerin hayırlı olması dileğiyle... Yeni mekan nere peki ?

Teşekkür ederim, durumlar az biraz daha netleşsin açıklayacağım hayırlısıyla. Ama körfezi terk ediyorum orasını söyleyebilirim. Tabi bir süre sonra geri gelmek gayet ihtimal dahilinde :)

Hayırlı uğurlu olsun ve kolay gelsin kardeşim:saygilar: Umarım yeni ortam uçuşa daha müsait bir yer olur (iklim ve diğer koşullar açısından)...

Çok teşekkür ederim :saygilar: Tüm bu olaylar tam sana olan sözümü yerine getirmeyi planladığım döneme denk geldi malesef, mahcubiyetim artıyor :( Temmuzda Türkiyeye gelirken yanımda bir çift paçalıkla gelmeyi planlıyordum ama herşey alt üst oldu. Kısmetse gideceğim yerde kompozit malzemelere erişimim çok daha kolay olacak. Atolye olmasa da senin işini yapabilmeye engel olmaz diye umud ediyorum.

O burun dikmesinin asıl sebebini görememiş olmana da şaşkınım:rolleyes: "Dahtanın laneti" derler eskiler... İnşaatta bu kadar az kullandığın için "ahşap tuttu" o uçağı:evil: Yap onu çapraz yapıştırılmış balsa levhalardan, koy içine de metal bir mil... bak bir daha kırılıcak mı? Gayet bilimsel bir tespit di mi ama ?

Çok doğru! Kesinlikle katılıyorum! iniş takımını dahtadan yapmak ne kadar akıllıca onun tartışmasına girmeyeceğim şimdi ;D ama modelde dahta yoksunluğundan oluyor olabilir tüm bunlar! İnsanlardaki kalsiyum eksikliğine denk birşey bu dahta eksikliği! :laugh::saygilar:
 
Temmuzda Türkiyeye gelirken yanımda bir çift paçalıkla gelmeyi planlıyordum ama herşey alt üst oldu. Kısmetse gideceğim yerde kompozit malzemelere erişimim çok daha kolay olacak. Atolye olmasa da senin işini yapabilmeye engel olmaz diye umud ediyorum.
Bunca işin arasında o mevzuyu unutmaman beni derin duygulara gark eyledi:heartxf:
Zaten ben de geçen sezon yaşadığım bazı sorunlardan ötürü, bu sezon işi ağırdan almak zorunda kaldım. O kuşun uçuşu, bu sezon sonuna zor yetişir gibi görünüyor:( Düşünmen yeter; ama şimdi asıl iş, taşınma-yerleşme-düzen kurma... Mahçup olman ne demek? Estağfrullah:saygilar:
Yukarıda atolye ile ilgili söylediklerime ilave olarak, eğer sorun olmaz da gidebilirsem, gideceğim yerde modelcilik işleri çok daha "resmi" bir şekilde güzel tanımlanmış belli kurallar ve yönetmelikler çerçevesinde yapılıyor. Kafanıza estiği gibi gidip uçuş yapamıyorsunuz, hele iş ağır ve/veya türbin motorlu modeller uçurmaya geldiğinde normal sertifikalara ilave özel sertifikalar gerekiyor, uçuş yaptığınız kulübün de türbin motorlu uçakları uçurmak için özel izni olması gerekiyor.
Çok gizemli... Çok bürokratik... Fazlasıyla mükemmel...:rolleyes:
6 Ay süren "çıraklık" sürecine hele bittim! Rüştünü ispatla bakiyim, hmmm...
Hatta üyelere, önemli bir kahramanlık yapmadan isim bile vermiyorlar desen şaşırmayacağım:D
Hayırlısı olsun, koşullar uçuş yapmana mani olmaz umarım...:saygilar:
 
Çok teşekkür ederim. Şimdilik pek çok şey halen belirsiz durumda, yavaş yavaş, adım adım netleşecek herşey. İlk bir sene içerisinde bir atolyem olması pek mümkün görünmüyor açıkçası, ama kısmet diyelim, yaşayıp göreceğiz :saygilar:



Yukarıda atolye ile ilgili söylediklerime ilave olarak, eğer sorun olmaz da gidebilirsem, gideceğim yerde modelcilik işleri çok daha "resmi" bir şekilde güzel tanımlanmış belli kurallar ve yönetmelikler çerçevesinde yapılıyor. Kafanıza estiği gibi gidip uçuş yapamıyorsunuz, hele iş ağır ve/veya türbin motorlu modeller uçurmaya geldiğinde normal sertifikalara ilave özel sertifikalar gerekiyor, uçuş yaptığınız kulübün de türbin motorlu uçakları uçurmak için özel izni olması gerekiyor. Buradan neleri götürüp neleri götürmeyeceğim konusunda karar verebilmek için hayli detaylı bir araştırma yaptım haliyle, neyse ki potansiyel yaşama bölgemize yakın sayılabilecek bir yerde türbin motorlu uçakların uçuş izni olan bir kulüp var, bu güzel bir şans gerçekten. Ancak bu kulüpte türbin motorlu uçak uçurabilmek için üyelik sonrası belli bir "çıraklık" sürecinden geçmek gerekiyor, standart sertifikalarla 7 kg altı uçaklarla en az 6 ay uçuş yaptıktan sonra ancak türbin motorlu uçaklarla uçmak için gereken izne başvurulabiliyor. Bu bahsettiğim kulübün özel izni, gereken ilave sertifikalardan bağımsız yani. Bu izne başvurmadan önce o sertifikaların alınmış olması da şart. Kısacası, pek de kısa bir sürede panteri veya lepistesi havada görme şansımız olmayacak. Tabi Lepistesi yeniden EDF motorlu hale getirerek uçurmaya başlamak da gayet mümkün :thumbup:
Bu kadar regülasyon varsa tahminimce rota Avrupa'ya çevrilmiş. Umarım hakkınızda hayırlısı olur ve beklediğiniz standartlarda sorunsuz olarak hayatınıza devam edersiniz abi, yolunuz açık olsun.:)