Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Allah kuru iftiradan korusun. Youtube kanalımı izlemiyorsun anlaşılan. :p :)

İzlemez miyim, ama son zamanlarsa anca sanal şeyler var. Anca bugün retract videosu bildirimi geldi [emoji41]


Radyatörün deneme baskısı bitti, hemen parçaları yapıştırıp inceleyip modelin üzerindeki yerine koydum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hem şeklen hem de boyut olarak beni tatmin etti. Bu mereti daha sert bir kabuk ve biraz da içini doldurarak tekrar basıp, yüzey düzeltmelerini falan yapıp kalıp alacağım, gayet güzel iş görecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
...sonra da modeli İstanbul’da bırakır yada satarım :)

Satmak mı :eek:

Çok merak ettim Evren hocam, böyle bir modelin el değiştirme maliyeti ne olur acaba ?
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Ve son olarak karşınızda Muscat Mızıkacıları!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


[emoji23][emoji23][emoji23]
Bu mızıkacalar ne kadar şirin duruyorlar masallah [emoji122][emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Son düzenleme:
Türker Akgün' Alıntı:
Satmak mı :eek:

Çok merak ettim Evren hocam, böyle bir modelin el değiştirme maliyeti ne olur acaba ?

Vallahi çok zor bir soru bu... Nasıl hesaplayabiliriz ki "maliyeti"? Tamam, modelin üzerinde harcanan malzeme maliyeti belli, son 10 yılın enflasyon verileriyle alınan herşeyi bugünün para eşdeğeri üzerinden hesaplayabiliriz :D Ama iş emeğe gelince iş karışıyor. Adam saatimi koysam ortaya çıkan rakamla kimsenin bu modeli satın almayacağı kesin :) "zaten para kazanmak için mi harcadım o adam saatleri ki fatura edeyim?" sorusu geliyor hemen ardından. Benim mantığıma göre ben bu modele harcadığım emeğin karşılığını zaten aldım, anlık karşılık olarak keyif, uzun vadeli karşılık olarak tecrübe şeklinde. İşi ticari düşünmediğim için de kar koyacak halim de yok. O yüzden, eğer gerçekten yarın birgün bu modeli satmak istersem muhtemelen belirleyeceğim fiyat daha çok modele harcadığım paranın üzerinden olacaktır. Sonuçta olay Sümer Abi ne verecekse ona gelecek :D ama o da "pilli oyuncakları" sevmediğine göre bu model bana kalır :D :D

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu mızıkacalar ne kadar şirin duruyorlar masallah [emoji122][emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kısmetse pek yakında sizin ve Hakan Bey'in maketleri üzerine boya püskürtülmeye başlanacak ;) . Sümer abininki için daha vakit var, malum RC modelin ıvır zıvırını ondan kopyalıyorum. Bu radyatör olayından sonra burundaki "vokes hava filtresi" ve kuyrukta yatay ve dikey dengeleyiciler arasındaki "fairing" kaportaları için de önce bir 3D tarama denemesi yapmayı planlıyorum o maketin üzerinden... Zaten 8 yıldır bekliyor, bi 5-10 yıl daha bekleyebilir sorun değil :D
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Radyatörün erkek kalıbı (plug) olacak parça toplam 6 saatte basıldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu sefer tek parça olarak, 0.6mm lik uç ile, dış çeperleri iki kat ve %10 iç dolgusu ayarlarıyla bastım. Sonuç olarak taş gibi bişey çıktı ortaya, birisinin kafasına atsam kan çıkar kesin, yani kalıp almaya uygun :)

Yavaş yavaş çok özlediğim kaportacılık işine döneyim, bir temiz macun çekeyim şu merete sonra bol bol sulu sulu zımpara! Ohh misss...

Kanadın fiber kaplamasından önce bu mereti fiber kaplamayı istiyorum, elimdeki epoksiler bayadır yatıyor, kanada kullanmadan önce ne durumdalar diye bir bakalım, bozuldularsa kanadı heba etmeyelim :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Valla Evren, sen bu uçağı satışa çıkar alıcısı hazır!
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Radyatöre iki kat dolgulu astar atılıp kurumaya bırakıldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bir iki saate ilk ıslak zımparayı yapacağım. Zımpara sonrasında çukur yerler gri kalacak (zımpara değmeyeceği için) ve macun uygulanması gereken yerleri gösterecek... sonra buralara macun uygulayıp kuruyunca bir kez daha astar atıp aynı çevrime devam edeceğim...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

İlk zımpara sonucu durum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İnce ince kılcal gri çizgiler önemli değil, onlar 3 boyutlu baskı tekniğinden kaynaklanıyor ve zaten çok ince ve sığ boşluklar, astar zımpara sürecinde zaten dolacaklar. Ön ve arkadaki alanlar da kalıp dışında kalacak, geriye kalan benek şeklindeki yada kalın ve düzensiz şekilli çizgi halindeki gri alanlar esas hedefimiz. Buralar yüzeydeki dalgalanmaları ve çukurlukları göstermekte.

Şu arkadaş ile bu alanlara girişiyorum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu meretler otosanayide “yoklama macunu” olarak geçer ve kolaylıkla bulunabilen bir üründür. Hızlı kurur, kolay zımparalanır ve genellikle kırmızı tonlarında olan renkleriyle gri olan astarlar ile karşıtlık ve renk farkı oluşturup tesviyeye görsel olarak yardım ederler. Nihai yüzeyleri de oto boyalarıyla boyanmaya uygundur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Macun ve zımpara sonrası durum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk zımpara 220 numara ile yapılmıştı, bu ara zımpara 320 numara ile yapıldı, bundan sonra her zımparada (belli problemli bölgeler haricinde) numara bir kademe büyüyerek 600 e kadar çıkacak. Tüm zımparalar ıslak olarak yapılıyor tabiki.

Fotoğraflar tam olarak belli edemiyor ama daha şimdiden yüzey pürüzssüz bir his vermeye başladı. Bu hissiyat sanki ipeğe dokunuyormuş gibi olana dek çalışmaya devam :)




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evren sonucu merakla izliyorum.Muhteşem bir işçilik ve model çıkacak ortaya belli.Büyük emek harcıyorsun eline sağlık.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Bir kat daha astar atıldı. Astarın bir fonksiyonu da mat olması nedeniyle tüm yüzey bozukluklarını gözönüne sermesi... henüz ilk turda olmamıza rağmen sonuçlar fena değil...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



İlk tur sonucu ile tesviye öncesi durumun karşılaştırılması:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Bu gecenin son işi olarak astar sonrası tespit edilen yerlere tekrar macun uygulandı. Artık çok daha lokal ve küçük alanlara uyguluyorum macunu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu macunu yarın akşama kadar zımparalamayacağım için ön ve arka taraftaki, nispeten çok daha kalın kat uygulanması gereken boşluklara da macun çektim. Bunların kuruması çok daha fazla zaman alır ama yarın akşama kadar kuruyacaklardır...

Bu akşamlık bu kadar...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi: